Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 14:52   #141
Kifkif
Banneling

Kifkif's schermafbeelding

Standaard

je uitleg klopt grotendeels, alleen zullen noch ik noch mijn familie klagen. Ook onze vrienden en kennissen klagen niet, het blijken altijd gasten van een 'ander' marokkaans milieu te zijn. Ik denk dat het er veel mee te maken heeft of de familie afkomstig is van het marokkaanse platteland, of van de stad.

Mijn grootvader is afkomstig uit Casablanca. Mjn vader en ik zijn hier geboren.
Ik ga volgend jaar niet alleen voor de eerste keer stemmen, maar ook starten met een graduaatsopleiding informatica.

Mijn vader spreekt Nederlands met een beetje aarzeling soms, maar ik praat met mijn vrienden en medeleerlingen doorgaans Nederlands.
Ik dank dan ook dat de overheid zich zeer specifiek op een aparte groep binnen de marokkaanse gemeenschap moet richten, omdat die mensen het verpesten voor de marokkaanse gemeenschap als een geheel. De overhekid moet deze overlastgroep gewoon dwingen zich te gedragen of de gevolgen te dragen.
Dat zou beter zijn voor iedereen in onze samenleving.
Kifkif is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 14:57   #142
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kifkif
Ik vind het spijtig dat doordat nogal wat marokkaanse jongeren zich slecht gedragen, wij allemaal gebrandmerkt worden. Ik vraag mij af wie hier eigenlijk de schuldige van is. Vergeet niet dat er in de marokkaanse gemeenschap nogal wat verschillende groepen zitten, die mekaar ook niet altijd even menselijk behandelen. Ik vraag mij af of die 'overlastjongeren' niet dikwijls uit één en dezelfde groep komen. Maar welke groep dan?
Ik vind dat ook jammer. Maar als die probleemjongeren uit dezelfde groep komen dan moet de eigen gemeenschap èn de belgische politiek daar iets aan doen. Zonder alle anderen voor racist uit te schelden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:07   #143
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik vind dat ook jammer. Maar als die probleemjongeren uit dezelfde groep komen dan moet de eigen gemeenschap èn de belgische politiek daar iets aan doen. Zonder alle anderen voor racist uit te schelden.
Inderdaad, helemaal met u eens.
Oud 2 mei 2005, 15:12   #144
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Kifkif,

hieronder vindt je een reactie van een autochtoon (28 mei), die de bus neemt in Deurne aan een "zwarte" school, bijna uitsluitend marokkanen:

<B><FONT face=Arial size=4><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Arial">Geachte heer/mevrouw,
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 15:14   #145
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

KifKif, je hebt gewoon de pech dat een belangrijke, niet zo kleine groep zo mondig en visueel alles verkloot, en dat die groep waarschijnlijk oppervlakkige uiterlijke banden met je heeft.

En zo'n stigma afwerpen is niet makkelijk. Je zal in je leven, indien je niet wil vallen in hetzelfde straatje als de negatief mondigen/visuelen, harder moeten werken en meer moeten bewijzen als autochtonen in dezelfde branche. Helaas is het gewoon een feit.
Oud 2 mei 2005, 15:15   #146
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag was het weeral zover met de leerlingen van Uw school.

Het is misschien ongeloofwaardig maar het gaat steeds meer de spuitgaten uit dat deze schoolkinderen “ BEESTEN” de lijnbus 19 in hun macht nemen door;

Het gebruiken van een pak frit het nodige van snacks en sauzen erbij tijdens de middagpauze en de banken en de rest ermee vol besmeuren,

Is het niet dat,

Dan laten zij telkens de deuren open en dicht gaan wanneer het niet nodig is,

Meermalen op de noodknoppen te duwen,

Mensen de huid vol te schelden,

De bestuurder te krenken als zij / hij op een beleefde manier vraagt om met deze vandaalstreken te stoppen.

Te spuwen in het gezicht van andere reizigers, weerloze bejaarden verbaal te bedreigen ezv.

Ik hoop dat U de nodige stappen zal ondernemen,

PS. Het is niet voor niets dat er de laatste tijd politie daar rond de school een oogje in het zeil houden maar eens de rug gekeerd is hebben we prijs.

Alsook is het een gewoonte dat een van de leerlingen te laat komt dat deze door het venster kruipen van een leslokaal langs de straatkant van de Ruggeveldlaan achter de bomen tussen de bushalte en het verkeerslicht.

Ik ga van de veronderstelling dat jullie toch een voordeur hebben in de school?

Wij zijn het spuugzat,

De busreizigers van lijn 19

Waar zijn toch de vaders van deze kinderen ?
Zij komen nooit naar oudercontacten tenzij voor studiebeurzen.

P.S. ik heb de ondertekenaars van deze brief hun namen gewist
Oud 2 mei 2005, 18:21   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Als je je kinderen thuis , 2 maanden vakantie hun moedertaal laat spreken dan krijg je een oninhaalbare achterstand,
TWEE MAANDEN? waar heb je het over? De meeste Marokkaanse inwijkelingen spreken thuis gewoon ofwel arabisch ofwel berbers. Schoolgaande kinderen MOGEN thuis GEEN Nederlands onder mekaar spreken, kleine kinderen worden in de "moedertaal" opgevoed: het is belangrijker om die moedertaal te spreken dan de taal van het land waar ze (in sommige gevallen) al generaties lang wonen. Nederlands leer je op school, en kan je niet volgen dan is dat door de racistische leerkracht en moet je subsidies krijgen.
Wake-up man!

Citaat:
Helaas heb ik al verschillende getuigenissen moeten aanhoren van de "werkvloer", waar de gewone werkmannen zeggen dat ze met géén marokkanen meer willen werken wegens onaangepaste attitude op de werkvloer: niet komen opdagen, te laat komen, onder elkaar berbers spreken, altijd ziek, suikerfeest,vrouw niet goed,vrouw inschriven zodat kan doppen........
En jij bent niet alleen die zulke verhalen heeft gehoord/ervaren. Enig idee waarom Vlamingen ineens minder racistisch zouden zijn tegenover turken? De meeste mensen die ik ken hebben totaal geen problemen met turkse collega's.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 21:47   #148
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Met die 2 maanden bedoel ik dat veel marokkanen en zeker de kleintjes gedurende de maanden juli en augustus naar hun moederland terugkeren.
Dit betekent dat deze kinderen gedurende 2 maanden géén woord nederlands meer horen.
Als ze terugkomen (v.b. 10 september, het steekt zo nauw niet) kunnen de leerkrachten onderaan de ladder herstarten.
Dit haalt het algemene peil van de klas naar beneden.
Er wordt "slechter" les gegeven.
Zwarte scholen ontstaan omdat het niveau van dergelijke scholen te laag is en ga zo maar door......
Zo lopen ze een niet meer in te halen achterstand op. Terug bijwerklessen, inhaalcursussen, VDAB-taalbaden.........
De allochtonen moeten echt stoppen met alle schuld van zich af te schuiven.
Waarom het beter gaat met Turken, daarop heb ik géén pasklaar antwoord.
Ik kan maar gissen dat deze al een eerste westers bad gehad hebben met Kemal Atatürk begin 20ste eeuw.
Misschien is de cultuursprong , de inburgering,..... makkelijker te verteren.
Oud 3 mei 2005, 14:17   #149
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
je uitleg klopt grotendeels, alleen zullen noch ik noch mijn familie klagen. Ook onze vrienden en kennissen klagen niet, het blijken altijd gasten van een 'ander' marokkaans milieu te zijn. Ik denk dat het er veel mee te maken heeft of de familie afkomstig is van het marokkaanse platteland, of van de stad.

Mijn grootvader is afkomstig uit Casablanca. Mjn vader en ik zijn hier geboren.
Ik ga volgend jaar niet alleen voor de eerste keer stemmen, maar ook starten met een graduaatsopleiding informatica.

Mijn vader spreekt Nederlands met een beetje aarzeling soms, maar ik praat met mijn vrienden en medeleerlingen doorgaans Nederlands.
Ik dank dan ook dat de overheid zich zeer specifiek op een aparte groep binnen de marokkaanse gemeenschap moet richten, omdat die mensen het verpesten voor de marokkaanse gemeenschap als een geheel. De overhekid moet deze overlastgroep gewoon dwingen zich te gedragen of de gevolgen te dragen.
Dat zou beter zijn voor iedereen in onze samenleving.
Slijmbal Voor rascisten hoeft deze uitleg allemaal niet , Ga ervoor wat je opkomt een wees eerlijk in je beslissingen meer hoeft dat niet wie daar niet mee op kan, kan de boom klimmen of van de zee drinken !!!

P.S: Slijmbal is voor de grap ! Je bent meer dan dat waard !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 mei 2005 om 14:18.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 14:20   #150
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
TWEE MAANDEN? waar heb je het over? De meeste Marokkaanse inwijkelingen spreken thuis gewoon ofwel arabisch ofwel berbers. Schoolgaande kinderen MOGEN thuis GEEN Nederlands onder mekaar spreken, kleine kinderen worden in de "moedertaal" opgevoed: het is belangrijker om die moedertaal te spreken dan de taal van het land waar ze (in sommige gevallen) al generaties lang wonen. Nederlands leer je op school, en kan je niet volgen dan is dat door de racistische leerkracht en moet je subsidies krijgen.
Wake-up man!

En jij bent niet alleen die zulke verhalen heeft gehoord/ervaren. Enig idee waarom Vlamingen ineens minder racistisch zouden zijn tegenover turken? De meeste mensen die ik ken hebben totaal geen problemen met turkse collega's.
Al deze zever die je voert circe met alle respect is niet meer een niet minder dan een rascistische islamofobe stuiptrekkerij ! NO MORE ,NO LESS.
Oud 3 mei 2005, 14:29   #151
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Lincoln, probeer het dan maar eens te ontkrachten... bewijs het tegendeel. Ik sta op de werkvloer, en ik heb nog niet veel werklustige Marokanen tegengekomen. Maar als er eens een goeie tussenzit, dan benijd ik die persoon zijn positie niet.

Citaat:
Oud 3 mei 2005, 15:09   #152
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Lincoln, probeer het dan maar eens te ontkrachten... bewijs het tegendeel. Ik sta op de werkvloer, en ik heb nog niet veel werklustige Marokanen tegengekomen. Maar als er eens een goeie tussenzit, dan benijd ik die persoon zijn positie niet.
Ook al was de feit in tegenstelling van wat je beweert zal men nog niet content zijn ! Een marokkaan of een turk is altijd wat hij is tot hij zijn cultuur een geloof inlevert een op de plaats een andere anneemt, Dan zal er een compropis zijn een zal er worden gepraat , Maar ik laat mij niet neuken of verkrachten door een andere cultuur of geloof , Never ! And that is the point .

Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 mei 2005 om 15:10.
Oud 3 mei 2005, 16:40   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Maar ik laat mij niet neuken of verkrachten door een andere cultuur of geloof , Never ! And that is the point .
Je hebt het nog steeds niet begrepen Lincoln. Niemand verplicht je om je te laten neuken of verkrachten door een "andere" cultuur. Echter, indien je de geneugten van een andere cultuur wil hebben, dan zal je je moeten aanpassen aan die andere cultuur.
Om 07.00h beginnen betekent dan gewoon om 07.00h. beginnen en niet als het je uitkomt, nadat de nonkel zijn verhaal heeft gedaan en nadat je nog een ander familielid naar de dokter hebt moeten begeleiden om haar maagdenvlies te laten herstellen!

Indien dat teveel is voor jou, dan weerhoudt niemand je ervan om van de geneugten van de eigen cultuur te gaan genieten in je moederland.

Even goede vrienden. Misschien kom ik nog wel eens op toeristisch bezoek dan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 14:13   #154
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Slijmbal Voor rascisten hoeft deze uitleg allemaal niet , Ga ervoor wat je opkomt een wees eerlijk in je beslissingen meer hoeft dat niet wie daar niet mee op kan, kan de boom klimmen of van de zee drinken !!!

P.S: Slijmbal is voor de grap ! Je bent meer dan dat waard !!!
Ik begrijp je posting niet al te goed, maar misschien ligt dat aan jouw taalgebruik...
En ik hou niet van jouw manier van doen...
Oud 4 mei 2005, 14:15   #155
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Al deze zever die je voert circe met alle respect is niet meer een niet minder dan een rascistische islamofobe stuiptrekkerij ! NO MORE ,NO LESS.
louter slogans, broeder, louter geroep om je te onttrekken aan je eigen verantwoordelijkheden...
Oud 4 mei 2005, 14:16   #156
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook al was de feit in tegenstelling van wat je beweert zal men nog niet content zijn ! Een marokkaan of een turk is altijd wat hij is tot hij zijn cultuur een geloof inlevert een op de plaats een andere anneemt, Dan zal er een compropis zijn een zal er worden gepraat , Maar ik laat mij niet neuken of verkrachten door een andere cultuur of geloof , Never ! And that is the point .
Probeer aub niet te spreken voor alle Marokkanen of Turken, vriend, want dat geeft een slechte naam aan onze hele gemeenschap.
Types als jouw zijn we liever kwijt dan rijk...
Oud 4 mei 2005, 16:36   #157
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tevhid
maar is het belangrijker zaakvoerders te overtuigen niet toe te geven aan hun klanten.
Wat een visionaire manier om met uw klanten om te springen!
Oud 5 mei 2005, 13:54   #158
Lincoln

Standaard

Citaat:
Probeer aub niet te spreken voor alle Marokkanen of Turken, vriend, want dat geeft een slechte naam aan onze hele gemeenschap.
Types als jouw zijn we liever kwijt dan rijk...
Marokkanen hebben al een slechte naam , Ik hoef niet persé degene te zijn die de gemeenschap een slechte naam geef, Zie maar naar je rifi broertjes in borgerhout , ik hoef daar geen tekeningetje voor te maken !

P.S: In mijn vorige posts bedoel ik iets positiefs , Maar als je toch stoer wilt doen mij goed een ik zal eff men koers veranderen ,Want wie liever strak een sterk wilt blijven zal snel breken , good luck met je oorlog voering !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 mei 2005 om 13:55.
Oud 5 mei 2005, 13:59   #159
Lincoln

Standaard

Citaat:
louter slogans, broeder, louter geroep om je te onttrekken aan je eigen verantwoordelijkheden...
Lees de vroegere postings van circe een consoorten dan zul je begrijpen wat ik bedoel ,Je zult ook merken dat er hier op politics.be een geur hangt van anti-islamism een als je dat niet door hebt : SELLAW 3LIK LMASE7, Alhoewel ik circe respecteer omwille van haar zuinig woord gebruik !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 mei 2005 om 14:00.
Oud 6 mei 2005, 10:13   #160
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Marokkanen hebben al een slechte naam , Ik hoef niet persé degene te zijn die de gemeenschap een slechte naam geef, Zie maar naar je rifi broertjes in borgerhout , ik hoef daar geen tekeningetje voor te maken !

P.S: In mijn vorige posts bedoel ik iets positiefs , Maar als je toch stoer wilt doen mij goed een ik zal eff men koers veranderen ,Want wie liever strak een sterk wilt blijven zal snel breken , good luck met je oorlog voering !
Pfff.............
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be