![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() je uitleg klopt grotendeels, alleen zullen noch ik noch mijn familie klagen. Ook onze vrienden en kennissen klagen niet, het blijken altijd gasten van een 'ander' marokkaans milieu te zijn. Ik denk dat het er veel mee te maken heeft of de familie afkomstig is van het marokkaanse platteland, of van de stad.
Mijn grootvader is afkomstig uit Casablanca. Mjn vader en ik zijn hier geboren. Ik ga volgend jaar niet alleen voor de eerste keer stemmen, maar ook starten met een graduaatsopleiding informatica. Mijn vader spreekt Nederlands met een beetje aarzeling soms, maar ik praat met mijn vrienden en medeleerlingen doorgaans Nederlands. Ik dank dan ook dat de overheid zich zeer specifiek op een aparte groep binnen de marokkaanse gemeenschap moet richten, omdat die mensen het verpesten voor de marokkaanse gemeenschap als een geheel. De overhekid moet deze overlastgroep gewoon dwingen zich te gedragen of de gevolgen te dragen. Dat zou beter zijn voor iedereen in onze samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kifkif,
hieronder vindt je een reactie van een autochtoon (28 mei), die de bus neemt in Deurne aan een "zwarte" school, bijna uitsluitend marokkanen: <B><FONT face=Arial size=4><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Arial">Geachte heer/mevrouw, |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KifKif, je hebt gewoon de pech dat een belangrijke, niet zo kleine groep zo mondig en visueel alles verkloot, en dat die groep waarschijnlijk oppervlakkige uiterlijke banden met je heeft.
En zo'n stigma afwerpen is niet makkelijk. Je zal in je leven, indien je niet wil vallen in hetzelfde straatje als de negatief mondigen/visuelen, harder moeten werken en meer moeten bewijzen als autochtonen in dezelfde branche. Helaas is het gewoon een feit.
![]() |
#146 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geachte heer/mevrouw,
Vandaag was het weeral zover met de leerlingen van Uw school. Het is misschien ongeloofwaardig maar het gaat steeds meer de spuitgaten uit dat deze schoolkinderen “ BEESTEN” de lijnbus 19 in hun macht nemen door; Het gebruiken van een pak frit het nodige van snacks en sauzen erbij tijdens de middagpauze en de banken en de rest ermee vol besmeuren, Is het niet dat, Dan laten zij telkens de deuren open en dicht gaan wanneer het niet nodig is, Meermalen op de noodknoppen te duwen, Mensen de huid vol te schelden, De bestuurder te krenken als zij / hij op een beleefde manier vraagt om met deze vandaalstreken te stoppen. Te spuwen in het gezicht van andere reizigers, weerloze bejaarden verbaal te bedreigen ezv. Ik hoop dat U de nodige stappen zal ondernemen, PS. Het is niet voor niets dat er de laatste tijd politie daar rond de school een oogje in het zeil houden maar eens de rug gekeerd is hebben we prijs. Alsook is het een gewoonte dat een van de leerlingen te laat komt dat deze door het venster kruipen van een leslokaal langs de straatkant van de Ruggeveldlaan achter de bomen tussen de bushalte en het verkeerslicht. Ik ga van de veronderstelling dat jullie toch een voordeur hebben in de school? Wij zijn het spuugzat, De busreizigers van lijn 19 Waar zijn toch de vaders van deze kinderen ? Zij komen nooit naar oudercontacten tenzij voor studiebeurzen. P.S. ik heb de ondertekenaars van deze brief hun namen gewist |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wake-up man! Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met die 2 maanden bedoel ik dat veel marokkanen en zeker de kleintjes gedurende de maanden juli en augustus naar hun moederland terugkeren.
Dit betekent dat deze kinderen gedurende 2 maanden géén woord nederlands meer horen. Als ze terugkomen (v.b. 10 september, het steekt zo nauw niet) kunnen de leerkrachten onderaan de ladder herstarten. Dit haalt het algemene peil van de klas naar beneden. Er wordt "slechter" les gegeven. Zwarte scholen ontstaan omdat het niveau van dergelijke scholen te laag is en ga zo maar door...... Zo lopen ze een niet meer in te halen achterstand op. Terug bijwerklessen, inhaalcursussen, VDAB-taalbaden......... De allochtonen moeten echt stoppen met alle schuld van zich af te schuiven. Waarom het beter gaat met Turken, daarop heb ik géén pasklaar antwoord. Ik kan maar gissen dat deze al een eerste westers bad gehad hebben met Kemal Atatürk begin 20ste eeuw. Misschien is de cultuursprong , de inburgering,..... makkelijker te verteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() P.S: Slijmbal is voor de grap ! Je bent meer dan dat waard !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 mei 2005 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln, probeer het dan maar eens te ontkrachten... bewijs het tegendeel. Ik sta op de werkvloer, en ik heb nog niet veel werklustige Marokanen tegengekomen. Maar als er eens een goeie tussenzit, dan benijd ik die persoon zijn positie niet.
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 mei 2005 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om 07.00h beginnen betekent dan gewoon om 07.00h. beginnen en niet als het je uitkomt, nadat de nonkel zijn verhaal heeft gedaan en nadat je nog een ander familielid naar de dokter hebt moeten begeleiden om haar maagdenvlies te laten herstellen! Indien dat teveel is voor jou, dan weerhoudt niemand je ervan om van de geneugten van de eigen cultuur te gaan genieten in je moederland. Even goede vrienden. Misschien kom ik nog wel eens op toeristisch bezoek dan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik hou niet van jouw manier van doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Types als jouw zijn we liever kwijt dan rijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
P.S: In mijn vorige posts bedoel ik iets positiefs , Maar als je toch stoer wilt doen mij goed een ik zal eff men koers veranderen ,Want wie liever strak een sterk wilt blijven zal snel breken , good luck met je oorlog voering !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 mei 2005 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 mei 2005 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |