![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Hoofddoeken hebben niets met godsdienst te maken. Ze dienen er enkel om, om de vrouw te onderdrukken en als minderwaardig te beschouwen, en zolang vooral de vrouwen dit kritiekloos slikken, hebben ze deze onderdrukking aan zichzelf te wijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen mag tegen gelijk wat zijn, maar dan liefst op een beschaafde manier. Brutaliteit en schelden lost niets op. Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2005 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. U bent tegen godsdienst. 2. Hoofddoeken hebben niets met godsdienst te maken. DUS? 3. U bent tegen hoofddoeken. Voorwaar, een nieuwe Aristoteles is geboren! Overigens, waar haalt u het dat hoofddoeken "dienen" om "de vrouw te onderdrukken en als minderwaardig te bescouwen"? Waar haalt u het dat vrouwen "deze onderdrukking aan zichzelf te wijten" hebben? (Dat is weer zeer logisch: schuld hebben aan de eigen onderdrukking!) Misschien moet u eens aan vrouwen met een hoofddoek vragen wat de betekenis achter hun hoofddoek is? Denk u dat ze zullen antwoorden dat dat is om duidelijk te maken dat ze minderwaardig zijn? Wie bent u om te zeggen welke betekenis een kledingstuk heeft? Dat is toch iets zuiver persoonlijk? En wat is uw oplossing voor zij die "hun onderdrukking aan zichzelf te wijten hebben"? Gedwongen vrijmaken? Ik geloof dat U hier de grote "walgelijke zedenpreker" bent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Trouwens voor mij is godsdienst geen taboe waar men mee moet oppassen wat men zegt. Voor anderen moet men zo te zien godsdienst met respect behandelen. Als je de geschiedenis kent, is dit eigenlijk beschamend om te doen. ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 10 mei 2005 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Als je trouwens je laatste stadia voor jezelf bewezen wilt zien, stel ik voor eens af te zakken naar Antwerpen-Berchem, Antwerpen, Mechelen, of de Brusselse rand. Veel moslimah's zonder hoofddoek zal je niet zien. Wat je schrijft is eerder "wishful thinking"
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 10 mei 2005 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik lach me een kriek met al die onderdanigen. Excuseer, onderdanige racisten dan nog wel! Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2005 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer gaat men eindelijk eens een minimum aan tolerantie kweken! Stel je eens voor dat er een land is waar alle vrouwen topless lopen. (Dat is zo in een bepaalde delen van Afrika, dus mijn voorbeeld is niet zo fictief!!) Stel: een Vlaamse gaat daar wonen en weigert haar bh uit te doen. De lokale overheid reageert met een verbod op bh's en andere onderdrukkende symbolen voor de vrouw. Wat een discriminatie in België toch! Alleen vrouwen moeten daar een bh dragen!! Als men zo nadenkt, dan beseft men de ridiculiteit van de anti-hoofddoek-lobby. Laat iedereen dus maar dragen wat hij of zij wil en laat de goegemeente eindelijk eens zwijgen en de individuele vrijheid respecteren!!! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat ze allemaal hun eigen vlag op hun rug naaien, een land vol met marokaanse vlaggen? Ons land wel te verstaan! Vervang vlag door hoofddoek. Hun hoofddoek wordt nu gebruikt als vlag. Zeg nu niet dat je dat niet weet en denkt dat het iets met de koran te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien: hoe meer problemen tussen "autochtonen" en "allochtonen", hoe meer stemmen voor het VB. Het VB heeft er dus alle belang bij het klimaat te verzieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik hoorde ooit van een oude wijze vrouw mét hoofddoek, die een zeer gelovige moslim was, het volgende: "Iedereen gaat alleen in zijn graf", en nog: "Als iemand naakt op straat wil lopen, laat hem of haar dat dan ook doen." Ik betwijfel of er veel forumdeelnemers zijn die ooit de graad van tolerantie, levenswijsheid en intelligentie van deze vrouw zullen bereiken!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Je zegt: "Laten we het eens aan die vrouwen zelf vragen". Wel vraag het haar. En luister wat ze te zeggen heeft over "de vrijheid van elke vrouw respecteren". En uiteraard heeft niemand de waarheid in pacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat je een Lonsdale sweater ook helemaal niet als vlag ziet ondertussen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 mei 2005 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Ik meen ook dat de hoofdverantwoordelijke voor het negatieve imago van bepaalde allochtonen onze eigen overheid is. Omwille van massale ongecontroleerde immigratie, waarvan een minderheid ontspoort en niet terecht gewezen wordt. Daarbij valt de zwaarste last van de immigratie niet op de schouders van weldenkende intellectuelen in de villawijken, maar wel op de schouders van de gewone man in de volkswijken die er niet om gevraagd heeft. Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2005 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() |