![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is een gewest een land ? Welke zijn de juiste definities ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af of Leterme vandaag nog gebruik zou maken van dat politiek correct kleurpotloodje...
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() En bovendien ben ik ervan overtuigd dat Naima frans zou spreken mocht ze in pakweg vilvoorde of Ronse wonen... want de allochtonen zijn zowel in brussel als de rand de katalystaor van de verfransing. Dus get real Mr leterme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jawel, ik ben van een héél ander ras dan de Walen en de Immigranten , maar vooral dan de racisten. Als iemand in zijn doelgroep terecht komt, door immigratie, door verhuis, en hij past zich niet (minimaal) aan zijn doelgroep aan, dan kan hij geen doelen scoren, omdat hij vrijwillig en dikwijls obstinaat aan de zijlijn blijft staan. Dan moet die ook niet huilend naar de Europese commissie van mensenrechten stappen. Die uitspraak van Leterme is niettemin een zaak van uiterst ongelukkig gekozen vergelijkingen (en daardoor een nodeloze provocatie, il a vraiment mis la patte). Maar goed, een goede politieker is niet noodzakelijk ook een fijngestemde schrijver-denker, evenmin als zijn ghost-writers, helaas, meestal. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2005 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Dat migranten beter scoren als ze zich aanpassen is een feit, maar daar gaat het hier niet over: u stelt dat ze zich moeten aanpassen terwijl Franstaligen in de Rand dat niet zouden moeten. U creëert dus twee wettelijke categorieën burgers: degene die zich moeten aanpassen (de migranten) en degene die het voorrecht krijgen zich niet te moeten aanpassen (de Franstaligen in de Rand). En u dacht dat zo'n regeling het Europees Hof voor de Mensenrechten zou overleven? Om nog niet te spreken van het Centrum tegen Racisme. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat gans dat BHV-gedoe heel wat stemmen zal kosten. Het BHV-virus lijkt wel gans de politieke 'elite' van dit land te hebben aangetast. Gelukkig blijkt het volk er immuun voor te zijn want anders zou het land al lang een puinhoop zijn.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Kijk, in België is de territorialiteit van taal grondwettelijk vastgelegd. In de Vlaamse Gemeenschap is de bestuurstaal Nederlands, in de Franstalige Gemeenschap is de bestuurstaal Frans en in het Brusselse gewest is er officieële tweetaligheid. Er bestaan dus geen "nationale" talen die door "natives" gesproken worden. Wanneer men in een andere Gemeenschap gaat wonen, dient men zich te schikken naar de door territorialiteit bepaalde bestuurstaal. Of men nu Waal, Vlaming of Marokkaan is, dat maakt niets uit... Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 mei 2005 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=labyrinth]Natives hebben gewoon het recht zichzelf te zijn in hun eigen land. Tenzij men hen natuurlijk dit recht ontneemt of dat men beweert dat Vlaanderen noch Wallonië in België liggen. [/qoute]
Wie beweert hier dat Vlaanderen noch Wallonië in Vlaanderen in België liggen? Wie wil de grensen van Vlaanderen tot in Bruxelles verleggen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de franstaligen in de (tijdelijke) faciliteiten gemeenten nu op waalse partijen mogen stemmen, en de franstalige inwoners HV een (tijdelijk)inschrijvingsrecht in Brussel krijgen, dan mag ik er als elkebelggelijkvoordewet toch ook van uitgaan dat de nederlandstaligen uit Waals Brabant OOK een tijdelijk Brussels inschrijvingsrecht krijgen?
Of moeten we daarvoor "een prijs betalen"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben van een heel speciaal 'ras': Westvlaming. Overigens begrijp je mijn koleire helemaal niet goed. Maar ik blijf erbij: Immigranten zijn van een ander ras dan de Walen. Daar gaat het trouwens allemaal helemaal niet om. Belg zijn staat bv los van welk ras dan ook. Het gaat ook niet over aanpassen of niet, het gaat om de mate waarin en de wijze waarop. Bij de immigranten gaat het over hoofddoeken en een minimale conformiteit met onze waarden. Dwang om onze taal te leren vind ik ongepast, je moet ze alleen de (gratis)-mogelijkheid geven, dat is al héél wat. Bij de franstaligen gaat het specifiek over hun stem-mogelijkheden, in de zaak BHV, niet over hun taalgebruik. Hun conformiteit met onze waarden en normen staat, geloof ik, buiten kijf. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 mei 2005 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Knuppel]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bah nee, want dan wordt het een bloedige belediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hola, hola, 'Natives' is een antropologische term. Van wetenschappelijke neutraliteit. Hoeveel talen er ook zijn (en dat zijn er nogal wat), we zijn hier allemaal Natives. Ik heb al gesignaleerd, dat je je, zelfs als Native, beter de taal van de groep Natives eigen maakt, waar je gaat wonen. Voor jezelf. Of dat verplicht moet gesteld worden, is een twistpunt. Laat staan dat je iemand kunt verplichten een bepaalde taal te spreken, anders dan van zijn voorkeur, in België . De regeling van het kiesstelsel, dat is iets anders (politiek gesjacher). Niettemin, voor mij, toch een crisis waard. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 mei 2005 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Ben meteen in mijn codex medicus gekropen en heb alras vastgesteld dat het zeker niet mijn achterhoofd kan zijn hetgeen ik desgevallend zou hebben getaumatiseerd... ![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() [quote=labyrinth]
Citaat:
![]() [size=1]a propos: wil jij dat eens aan de miljoenen slachtoffers gaan uitleggen?[/size]
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Franstaligen konden, kunnen en zullen kunnen op Franstalige partijen stemmen, of BHV nu gesplitst is of niet. Zij eisen wel als enige Belgen het privilege op om te kunnen stemmen op lijsten in een ander gewest, en die discriminatie heft de splitsing op. Als u privileges voor sommige beter burgers wil, mij goed, maar doe dat dan in West-Vlaanderen, niet in de Rand! Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
Als buren tijdens de oorlog elkaar beginnen uit te roeien moet er ingegrepen worden en als er onrust gestookt wordt in vredestijd waar er vrede was moet men niet de vredelievende mensen straffen maar hen die onrust zaaien op hun verantwoordelijkheid wijzen. Een gewone burger
|
![]() |
![]() |