Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 09:59   #141
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dat zijn ze dan ook.
Een vraag ....
Is een gewest een land ?
Welke zijn de juiste definities ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 10:01   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Leterme verwart de issue.

Het gaat bij Nazima over de manifestatie van haar religieuze voorkeur.

Of ze daarbij geïntegreerd is (lees: Vlaams spreekt) of niet, is secundair.

Leterme verwart niet alleen de issue, hij vergelijkt appels met peren.

De Appels (moslims) zijn immigranten. De Peren (Walen) zijn Native Belgians.

Als de Peren zich mengen met de Vlamingen (Macedoïne) zonder te integreren, dan zitten wij met de gebakken Peren.
Dat heb je haarfijn uitgelegd, Eno.
Ik vraag me trouwens af of Leterme vandaag nog gebruik zou maken van dat politiek correct kleurpotloodje...
Oud 9 mei 2005, 10:16   #143
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Appels (moslims) zijn immigranten. De Peren (Walen) zijn Native Belgians.
En natives hebben voorrechten die immigranten niet hebben? U wilt toch geen onderscheid maken op basis van ras?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 10:34   #144
ilfalco
Minister-President

Standaard

En bovendien ben ik ervan overtuigd dat Naima frans zou spreken mocht ze in pakweg vilvoorde of Ronse wonen... want de allochtonen zijn zowel in brussel als de rand de katalystaor van de verfransing. Dus get real Mr leterme.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 10:35   #145
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
En bovendien ben ik ervan overtuigd dat Naima frans zou spreken mocht ze in pakweg vilvoorde of Ronse wonen... want de allochtonen zijn zowel in brussel als de rand de katalystaor van de verfransing. Dus get real Mr leterme.
Groot gelijk in ronse komt je zelden ne marokaan of ne turk tegen die vlaams kent ze
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 10:40   #146
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En natives hebben voorrechten die immigranten niet hebben? U wilt toch geen onderscheid maken op basis van ras?

Egidius
________

Jawel, ik ben van een héél ander ras dan de Walen en de Immigranten , maar vooral dan de racisten.
Als iemand in zijn doelgroep terecht komt, door immigratie, door verhuis, en hij past zich niet (minimaal) aan zijn doelgroep aan, dan kan hij geen doelen scoren, omdat hij vrijwillig en dikwijls obstinaat aan de zijlijn blijft staan.
Dan moet die ook niet huilend naar de Europese commissie van mensenrechten stappen.
Die uitspraak van Leterme is niettemin een zaak van uiterst ongelukkig gekozen vergelijkingen (en daardoor een nodeloze provocatie, il a vraiment mis la patte). Maar goed, een goede politieker is niet noodzakelijk ook een fijngestemde schrijver-denker, evenmin als zijn ghost-writers, helaas, meestal.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2005 om 10:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 11:00   #147
Egidius

Standaard

Citaat:
Jawel, ik ben van een héél ander ras dan de Walen en de Immigranten , maar vooral dan de racisten.
Als iemand in zijn doelgroep terecht komt, door immigratie, door verhuis, en hij past zich niet (minimaal) aan zijn doelgroep aan, dan kan hij geen doelen scoren, omdat hij vrijwillig en dikwijls obstinaat aan de zijlijn blijft staan.
Dan moet die ook niet huilend naar de Europese commissie van mensenrechten stappen.
U bent dus van een heel ander "ras"? Hetwelke dan, als we mogen vragen?

Dat migranten beter scoren als ze zich aanpassen is een feit, maar daar gaat het hier niet over: u stelt dat ze zich moeten aanpassen terwijl Franstaligen in de Rand dat niet zouden moeten. U creëert dus twee wettelijke categorieën burgers: degene die zich moeten aanpassen (de migranten) en degene die het voorrecht krijgen zich niet te moeten aanpassen (de Franstaligen in de Rand). En u dacht dat zo'n regeling het Europees Hof voor de Mensenrechten zou overleven? Om nog niet te spreken van het Centrum tegen Racisme.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 11:01.
Oud 9 mei 2005, 22:06   #148
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Egidius
Natives hebben gewoon het recht zichzelf te zijn in hun eigen land. Tenzij men hen natuurlijk dit recht ontneemt of dat men beweert dat Vlaanderen noch Wallonië in België liggen.
Ik vrees dat gans dat BHV-gedoe heel wat stemmen zal kosten.
Het BHV-virus lijkt wel gans de politieke 'elite' van dit land te hebben aangetast.
Gelukkig blijkt het volk er immuun voor te zijn want anders zou het land al lang een puinhoop zijn.....
Oud 9 mei 2005, 23:36   #149
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Natives hebben gewoon het recht zichzelf te zijn in hun eigen land. Tenzij men hen natuurlijk dit recht ontneemt of dat men beweert dat Vlaanderen noch Wallonië in België liggen.
U vindt een term uit ("natives", wat mogen dat wel zijn? blanke mensen met blond haar en blauwe ogen?), u verbindt er conclusies aan die in geen enkele wet worden bepaald... En u wilt serieus genomen worden?

Kijk, in België is de territorialiteit van taal grondwettelijk vastgelegd. In de Vlaamse Gemeenschap is de bestuurstaal Nederlands, in de Franstalige Gemeenschap is de bestuurstaal Frans en in het Brusselse gewest is er officieële tweetaligheid. Er bestaan dus geen "nationale" talen die door "natives" gesproken worden. Wanneer men in een andere Gemeenschap gaat wonen, dient men zich te schikken naar de door territorialiteit bepaalde bestuurstaal. Of men nu Waal, Vlaming of Marokkaan is, dat maakt niets uit...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 9 mei 2005 om 23:40.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 23:55   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth]Natives hebben gewoon het recht zichzelf te zijn in hun eigen land. Tenzij men hen natuurlijk dit recht ontneemt of dat men beweert dat Vlaanderen noch Wallonië in België liggen. [/qoute]

Wie beweert hier dat Vlaanderen noch Wallonië in Vlaanderen in België liggen?
Wie wil de grensen van Vlaanderen tot in Bruxelles verleggen?
Citaat:
Ik vrees dat gans dat BHV-gedoe heel wat stemmen zal kosten.
Dat wordt al een jaar voorspeld.

Citaat:
Het BHV-virus lijkt wel gans de politieke 'elite' van dit land te hebben aangetast.
Gelukkig blijkt het volk er immuun voor te zijn want anders zou het land al lang een puinhoop zijn.....
Je gelooft het op niet maar het is de politieke 'elite' die het 'immune' volk machteloos houdt....
Oud 10 mei 2005, 07:22   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als de franstaligen in de (tijdelijke) faciliteiten gemeenten nu op waalse partijen mogen stemmen, en de franstalige inwoners HV een (tijdelijk)inschrijvingsrecht in Brussel krijgen, dan mag ik er als elkebelggelijkvoordewet toch ook van uitgaan dat de nederlandstaligen uit Waals Brabant OOK een tijdelijk Brussels inschrijvingsrecht krijgen?
Of moeten we daarvoor "een prijs betalen"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 09:16   #152
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Als je me wilt beledigen doe dat dan efficient en met stijl.
Eventuele Neuropsychologische functiestoornissen (NPFS) die U mij wil toedichten komen veeleer voor bij een frontale kwab syndroom hetgeen meestal het gevolg is van een percutief trauma, CVA ofwel een genetisch defect.

Als het evenwel niet uw bedoeling is mij te beledigen ben ik echter verplicht hier een milde vorm van aprosodie te moeten diagnsotiseren.
Vanaf nu zal ik een aantal van uw posten opvolgen in de oprechte hoop hier geen expressieve afasie of een of andere vorm van perseveratie te moeten opmerken hetgeen een gans ander licht zou werpen op de oorzaak van uw dwalen.
Wow......kan dit naar het Nederlands vertaald worden aub...
Oud 10 mei 2005, 09:19   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent dus van een heel ander "ras"? Hetwelke dan, als we mogen vragen?

Dat migranten beter scoren als ze zich aanpassen is een feit, maar daar gaat het hier niet over: u stelt dat ze zich moeten aanpassen terwijl Franstaligen in de Rand dat niet zouden moeten. U creëert dus twee wettelijke categorieën burgers: degene die zich moeten aanpassen (de migranten) en degene die het voorrecht krijgen zich niet te moeten aanpassen (de Franstaligen in de Rand). En u dacht dat zo'n regeling het Europees Hof voor de Mensenrechten zou overleven? Om nog niet te spreken van het Centrum tegen Racisme.

Egidius
________

Ik ben van een heel speciaal 'ras': Westvlaming.

Overigens begrijp je mijn koleire helemaal niet goed.

Maar ik blijf erbij: Immigranten zijn van een ander ras dan de Walen.

Daar gaat het trouwens allemaal helemaal niet om.

Belg zijn staat bv los van welk ras dan ook.

Het gaat ook niet over aanpassen of niet, het gaat om de mate waarin en de wijze waarop.

Bij de immigranten gaat het over hoofddoeken en een minimale conformiteit met onze waarden. Dwang om onze taal te leren vind ik ongepast, je moet ze alleen de (gratis)-mogelijkheid geven, dat is al héél wat.

Bij de franstaligen gaat het specifiek over hun stem-mogelijkheden, in de zaak BHV, niet over hun taalgebruik. Hun conformiteit met onze waarden en normen staat, geloof ik, buiten kijf.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 mei 2005 om 09:26.
Oud 10 mei 2005, 09:23   #154
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Knuppel]
Citaat:
Natives hebben gewoon het recht zichzelf te zijn in hun eigen land. Tenzij men hen natuurlijk dit recht ontneemt of dat men beweert dat Vlaanderen noch Wallonië in België liggen. [/qoute]

Wie beweert hier dat Vlaanderen noch Wallonië in Vlaanderen in België liggen?
Wie wil de grensen van Vlaanderen tot in Bruxelles verleggen?

Dat wordt al een jaar voorspeld.

Je gelooft het op niet maar het is de politieke 'elite' die het 'immune' volk machteloos houdt....
Zij die een menselijke en positieve oplossing wensen zijn vertegenwoordigers van het volk, helpen de mens vooruit...... Zij die een radicaal standpunt innemen en tot geen enkel compromis bereid zijn houden het volk inderdaad in hun macht en beogen niet het welzijn van hun medemens maar de naleving tot in het absurde van een wet (inkt op papier). Het is dan aan de kiezer om hun stem niet te geven aan hen die het volk niet dienen.
Oud 10 mei 2005, 09:27   #155
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
________
Bah nee, want dan wordt het een bloedige belediging.
Oud 10 mei 2005, 09:39   #156
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
U vindt een term uit ("natives", wat mogen dat wel zijn? blanke mensen met blond haar en blauwe ogen?), u verbindt er conclusies aan die in geen enkele wet worden bepaald... En u wilt serieus genomen worden?

Kijk, in België is de territorialiteit van taal grondwettelijk vastgelegd. In de Vlaamse Gemeenschap is de bestuurstaal Nederlands, in de Franstalige Gemeenschap is de bestuurstaal Frans en in het Brusselse gewest is er officieële tweetaligheid. Er bestaan dus geen "nationale" talen die door "natives" gesproken worden. Wanneer men in een andere Gemeenschap gaat wonen, dient men zich te schikken naar de door territorialiteit bepaalde bestuurstaal. Of men nu Waal, Vlaming of Marokkaan is, dat maakt niets uit...
________

Hola, hola, 'Natives' is een antropologische term. Van wetenschappelijke neutraliteit.
Hoeveel talen er ook zijn (en dat zijn er nogal wat), we zijn hier allemaal Natives.
Ik heb al gesignaleerd, dat je je, zelfs als Native, beter de taal van de groep
Natives eigen maakt, waar je gaat wonen. Voor jezelf. Of dat verplicht moet gesteld worden, is een twistpunt. Laat staan dat je iemand kunt verplichten een bepaalde taal te spreken, anders dan van zijn voorkeur, in België .
De regeling van het kiesstelsel, dat is iets anders (politiek gesjacher).
Niettemin, voor mij, toch een crisis waard.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 mei 2005 om 09:41.
Oud 10 mei 2005, 09:55   #157
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Bah neenk... Pim stelde vast dat ik op mijn achterhoofd zou zijn gevallen met alle gevolgen vandien.
Ben meteen in mijn codex medicus gekropen en heb alras vastgesteld dat het zeker niet mijn achterhoofd kan zijn hetgeen ik desgevallend zou hebben getaumatiseerd...
Oud 10 mei 2005, 09:59   #158
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=labyrinth]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Zij die een menselijke en positieve oplossing wensen zijn vertegenwoordigers van het volk, helpen de mens vooruit...... Zij die een radicaal standpunt innemen en tot geen enkel compromis bereid zijn houden het volk inderdaad in hun macht en beogen niet het welzijn van hun medemens maar de naleving tot in het absurde van een wet (inkt op papier). Het is dan aan de kiezer om hun stem niet te geven aan hen die het volk niet dienen.
Aha...eindelijk iemand gevonden die de appeasementpolitiek van Chamberlain een zegen vond voor europa... .

[size=1]a propos: wil jij dat eens aan de miljoenen slachtoffers gaan uitleggen?[/size]
Oud 10 mei 2005, 11:23   #159
Egidius

Standaard

Citaat:
Bij de franstaligen gaat het specifiek over hun stem-mogelijkheden, in de zaak BHV, niet over hun taalgebruik.
Is het voor u een ver-van-mijn-bed-show? Weet u wel waar het over gaat?

Franstaligen konden, kunnen en zullen kunnen op Franstalige partijen stemmen, of BHV nu gesplitst is of niet. Zij eisen wel als enige Belgen het privilege op om te kunnen stemmen op lijsten in een ander gewest, en die discriminatie heft de splitsing op.

Als u privileges voor sommige beter burgers wil, mij goed, maar doe dat dan in West-Vlaanderen, niet in de Rand!

Egidius
Oud 10 mei 2005, 13:40   #160
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Aha...eindelijk iemand gevonden die de appeasementpolitiek van Chamberlain een zegen vond voor europa... .

[size=1]a propos: wil jij dat eens aan de miljoenen slachtoffers gaan uitleggen?[/size]
Er is een groot verschil tussen het laten gebeuren van concentratiekampen, het uitroeien van volkeren en..... het aanpassen of verfraaien of het zoeken naar een compromis voor het oplossen van het probleem BHV. BHV is een politiek opgefokt probleem en dat weet u maar al te goed.

Als buren tijdens de oorlog elkaar beginnen uit te roeien moet er ingegrepen worden en als er onrust gestookt wordt in vredestijd waar er vrede was moet men niet de vredelievende mensen straffen maar hen die onrust zaaien op hun verantwoordelijkheid wijzen.

Een gewone burger
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be