![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Ik las ooit dat voor 1940 een schip met Joden die uit Duitsland vertrokken (of verdreven werden) vergeefs een haven zocht waar ze mochten aan land gaan. Ze waren nergens welkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeg *knip* hebt ge soms moeite om Voltaire in zijn originele taal te citeren namelijk het frans of wat ? Laatst gewijzigd door tronca : 10 mei 2005 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft DIT:
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door tronca : 10 mei 2005 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Van welke strekking zijn diegenen die hun land boven alles stellen, en vinden dat hun "volk" superieur is aan alle anderen ? Het verheerlijken van de monarchie als enige echte leider is er ook een beetje te veel aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Niettemin blijf ik erbij : het antisemitisme was veel verspreider dan U zegt. Een boerenbedrog afkeuren wil nog niet zeggen dat je de voedingsbodem van die leugen ook afkeurt. U gaat zich weeral afschuwelijk ergeren aan wat ik nu zeg ... dat is juist wat ik hier probeer te bewijzen, dat men de boom herkent aan zijn vruchten (= dat de boosaardigheid van het nazisme te wijten is aan het nationalisme, dat dus een perverse boom is). Het weinige bijval dat ik hier krijg is een voldoende bewijs dat de afkeuring door de andere Europese naties geenszins bewijst dat zij ook het antisemitisme verwierpen. Citaat:
Toussenel, in "Juifs, rois de la République" (succesboek bij de Parijse intellectuelen tussen de twee wereldoorlogen in) : "le juif possède �* présent tous les privilèges qui formaient autrefois l'apanage de la royauté ... son insolente fortune n'a pu en ne pourra faire que la ruine du peuple ..." Proudhon :" la haine du juif doit être un article de notre foi politique ...", "le juif est l'ennemi du genre humain; il faut renvoyer cette race en Asie ou l'exterminer" Andere talrijke voorbeelden werden verzameld door Bernard-Henri Levy Citaat:
Citaat:
Citaat:
De man van de straat in de jaren dertig werd minder geïnterviewd door journalisten en enquêteurs dan nu. Maar ik heb er een hele reeks ondervraagd vooraleer ze te oud waren om nog zinnige antwoorden te geven. Bij voorbeeld : een Antwerpse vrouw die erbij was toen de Joden uit de wijk rond de Van Maerlandstraat werden aangehouden. Een Duitse man die student was in München in de jaren 1943-1944. Een Vlaamse vrouw die in Duitsland werkte tijdens de oorlog. Een Waalse vrouw, die zeventien was toen de oorlog uitbarstte en zichzelf afvroeg hoe de mensen "het" hadden laten begaan (jodendeportatie). Als je je de moeite geeft liggen de voorbeelden voor het rapen : je moet natuurlijk durven vragen (moest, want het is nu wel een beetje laat). |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Burgemeester
|
![]() In Hongarije :
"De naoorlogse opvolgers van Prohaczka ... (WO 1 / Hongaarse Volkspartij) waren in de eerste plaats nationalisten ... de joden, naar de primitieve opvatting van deze volksnationalisten ... hielden in het economisch leven plekken bezet ... maar vooral zaten ze in de weg als de geschiedenisboekjes open gingen ... de Joden hoorden daar niet bij. Ze waren de vertegenwoordigers van het internationale, van de grote boze buitenwereld ..." (Kees Bakker) In Polen : "Sous l'effet de la propagande antisémite nazie, entée sur un antisémitisme russe antérieur ...Certaines filières de l'enseignement supérieur devinrent en pratique inaccessibles aux Juifs ..."(Stefan Wilkanowicz, vice-president International Auschwitz Concil, president ZNAK, Christian Culture Foundation) "Les nationalistes créèrent de nouveaux obstacles aux juifs. De plus en plus, les peuples se définissent en fonction d'éléments communs ... Le nationalisme ravive les intolérances religieuses, c'est la base de l'antisémitisme institutionalisé" (Ernest Nives) Laatst gewijzigd door Avan : 10 mei 2005 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Bewijzen voor die geest van antisemitisme zouden publicaties zijn, fait divers, opinieschriften, beleidsmaatregelen,... Niet dat niemand u hier bijtreedt. Dat wijst eerder nog op het tegenovergestelde als het al ergens op moet wijzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hallo, aarde aan Avan... Je bent een beetje in de war denk ik...
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kom kom, uw stelling verdraagt niet de minste historische kritiek...
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Om maar een voorbeeld te geven: in de Vlaamse beweging van het interbellum zaten heel wat joden...
![]() |
#157 |
Burgemeester
|
![]() En ik dacht dat U een serieus mens was.
Nu weet ik dus iets nieuws. Veel Vlaamsnationalisten doen alsof ze hier echt aan het argumenteren zijn en echt vragen om degelijk bewijsmateriaal. Maar het is komedie, want als je hun dat degelijk materiaal geeft, kunnen ze het verschil niet maken met nepwetenschap. Of misschien denken ze dat de anderen niet het verschil maken. Saluu dus, Tantist, misschien (maar waarschijnlijk niet) tot een volgende keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2) Of de BUB-leden in staat zijn het verschil te maken tussen nepwetenschap en serieuse analyses en literatuur weet ik nog niet. Ik was met geen van hen in discussie. Naar de topic over Sinardet te oordelen zijn ze toch op een degelijker niveau dan wat ik hier meegemaakt heb. Ik wist al langer dat vergelijkingen en analogieën intellectueel moeilijk zijn, maar de mensen hier zijn toch geen pubers in het secundair, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Lees wat andere debatten (onder meer de commentaren van belge-belg), en u zal wel zien wie serieuze argumentatie aanhaalt. Wat zijn we snobbig vandaag... Zijn wij misschien intellectueel inferieur aan u? Waarom verspilt u dan uw zonder twijfel kostbare tijd aan ignorante Flamiganten als ik.
|
![]() |
![]() |