Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 15 mei 2005, 20:01   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Meneer Tavek, aanpassing begint bij het losmaken van de banden met de vroegere woonplaast en de de splitsing is het fundmentele begin ...
Ik zie niet in waarom een splitsing de integratie zou bevorderen. Als ze niet meer kunnen stemmen op franstalige politici van de PS/MR/enz gaan ze gewoon op lijsten van UF stemmen (als die er komen).
Tavek is offline  
Oud 15 mei 2005, 20:26   #142
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, maar duid nu toch nog eens aan wat juist het voordeel is voor de inwoners van b-h-v? Ik zie in uw uitleg alleen maar het standpunt van de politiekers. Maakt het voor die mensen in b-h-v veel uit welke politieker het verprutst, of dat nu een waal ov een vlaming is?
FF terzijde ... ik ben burger in BH van V en geen politieker.

Waar wij het moeilijk mee hebben is het feit dat de verfransing steeds dichter komt ... Wanneer men bekijkt wat er in de faciliteitengemeenten is gebeurd. Wanneer er vandaag geen maatregelen worden genomen is BH van V binnen 10 jaar volledig of deels gefacilliteerd ... Het is duidelijk wat de eisen waren van de Waalse partijen in deze discussie, ze wilden de oorspronkelijk 'uitdovende' faciliteiten hard maken en nog een aantal andere extra maatregelen doorvoeren (onderwijs, rusthuizen, spoortverenigingen) ...

Vandaag de dag zetten we geen enkele rem op deze verfransing, BH van V splitsen is de eerste verreiste ... laat ze hun eigen partijen opstarten (maar een beperkte groep zal trouwens op UF stemmen) en hun weg zelf zoeken ... vandaag de dag is er geen enkele reden om dit te doen, maar er is ook geen motivatie, alles blijft bij het oude, ook hun politieke achtergrond ... Er zijn heel wat Franstaligen die de Vlaamse politiek & maatschappij niet volgen maar wel fervent bezig zijn met de Waalse ... Verplicht ze eens om te stemmen op partijen die alleen opkomen in Vlaanderen en men creëert onmiddellijk een leidraad die veel verder leidt dan het louter politieke ...

Wat de politiekers betreft was ik dacht ik duidelijk ... in de BH van V worden vandaag de dag 100.000-den stemmen gegeven aan politiekers die op geen enkele manier verantwoording moeten afleggen ... en dan scheelt het inderdaad niet of dat een Waal of Vlaming is.

Beantwoordt dit u vraag?
Oud 15 mei 2005, 20:27   #143
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik zie niet in waarom een splitsing de integratie zou bevorderen. Als ze niet meer kunnen stemmen op franstalige politici van de PS/MR/enz gaan ze gewoon op lijsten van UF stemmen (als die er komen).
Lees post 142 er eens op na, hebt U dan nog vragen, ... please shoot!!!
Oud 15 mei 2005, 20:35   #144
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
FF terzijde ... ik ben burger in BH van V en geen politieker.

Waar wij het moeilijk mee hebben is het feit dat de verfransing steeds dichter komt ... Wanneer men bekijkt wat er in de faciliteitengemeenten is gebeurd. Wanneer er vandaag geen maatregelen worden genomen is BH van V binnen 10 jaar volledig of deels gefacilliteerd ... Het is duidelijk wat de eisen waren van de Waalse partijen in deze discussie, ze wilden de oorspronkelijk 'uitdovende' faciliteiten hard maken en nog een aantal andere extra maatregelen doorvoeren (onderwijs, rusthuizen, spoortverenigingen) ...

Vandaag de dag zetten we geen enkele rem op deze verfransing, BH van V splitsen is de eerste verreiste ... laat ze hun eigen partijen opstarten (maar een beperkte groep zal trouwens op UF stemmen) en hun weg zelf zoeken ... vandaag de dag is er geen enkele reden om dit te doen, maar er is ook geen motivatie, alles blijft bij het oude, ook hun politieke achtergrond ... Er zijn heel wat Franstaligen die de Vlaamse politiek & maatschappij niet volgen maar wel fervent bezig zijn met de Waalse ... Verplicht ze eens om te stemmen op partijen die alleen opkomen in Vlaanderen en men creëert onmiddellijk een leidraad die veel verder leidt dan het louter politieke ...

Wat de politiekers betreft was ik dacht ik duidelijk ... in de BH van V worden vandaag de dag 100.000-den stemmen gegeven aan politiekers die op geen enkele manier verantwoording moeten afleggen ... en dan scheelt het inderdaad niet of dat een Waal of Vlaming is.

Beantwoordt dit u vraag?
Ik begrijp uw bezorgdheid wel, maar ik zie niet goed hoe de splitsing van b-h-v die verfransing gaat oplossen. Het is toch niet omdat ze niet meer op waalse partijen kunnen stemmen dat ze ineens allemaal vlaams gaan beginnen te spreken?
En wat bedoelt u eigenlijk met op geen enkele manier verantwoordeing moeten afleggen? De mensen die hen verkozen hebben kunnen hen de volgende keer toch afstraffen, of bedoelt u iets anders?
Manuel* is offline  
Oud 15 mei 2005, 20:42   #145
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is exakt wat "ze" nu eens moeten doen zie.
Stemmen op de Union Francophones!

Waarom niet....zo werkt democratie!

Duidelijker dan die wat vage situatie momenteel van burgers die voor politici uit het "federale buitenland" gaan stemmen.(en neen,ik heb tenslotte gans die situatie niet uitgevonden!)
kelt is offline  
Oud 15 mei 2005, 21:53   #146
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Is er op dit forum dan werkelijk NIEMAND die in staat is om uit te leggen wat het belang van die splitsing is voor de burger?
Of misschien wil niemand het uitleggen.
Boerke Naas is offline  
Oud 15 mei 2005, 21:57   #147
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
En zonder Brussels probleem geen België meer. Zo simpel is het.
Is Brussel dan een probleem? Ik denk het niet. Als Vlaanderen onafhankelijk is, moet Walonië het met veel minder stellen en dan zal Bruxelles wel voor het rijke Vlaanderen ipv het arme Wallonië kiezen.
Boerke Naas is offline  
Oud 15 mei 2005, 21:57   #148
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Of misschien wil niemand het uitleggen.
Simpel gesteld, aan rafke is alle kruit verschoten. een simpele mens die alleen maar kan provoceren. Maar hij kan zonder fouten schrijven, hij gebruikt immers spellingscontrole!
fernand is offline  
Oud 15 mei 2005, 21:58   #149
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Verhofstadt én de Koning vonden het blijkbaar wél heel belangrijk.
Vooral de koning. Die begon aan zijn centen te denken.
Boerke Naas is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:48   #150
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Ik begrijp uw bezorgdheid wel, maar ik zie niet goed hoe de splitsing van b-h-v die verfransing gaat oplossen. Het is toch niet omdat ze niet meer op waalse partijen kunnen stemmen dat ze ineens allemaal vlaams gaan beginnen te spreken?
En wat bedoelt u eigenlijk met op geen enkele manier verantwoordeing moeten afleggen? De mensen die hen verkozen hebben kunnen hen de volgende keer toch afstraffen, of bedoelt u iets anders?
Men kan hier stemmen op mensen (Franstaligen voor de Franstalige regeringen) die hier (Vlaanderen) geen enkele bevoegdheid hebben kijk naar mij post met het voorbeeld van de Nederlanders in Antwerpen.

Nu is er voor die mensen geen betrokkenheid want ze blijven stemmen op Franstalige lijsten ... de dag dat zij moeten stemmen op personen die bevoegdheid hebben in de Vlaamse regering is er een link en automatisch een betrokkenheid ... zeker voor de politiek geïnteresseerde Franstalige en aangezien de meeste 'immigranten' kapitaalkrachtig zijn en hoogopgeleid is de interesse voor de politiek navenant ...

Laatst gewijzigd door Gun : 16 mei 2005 om 00:49.
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:51   #151
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze op het UF stemmen, dan stemmen ze toch al op een lijst die bevoegd is in hun regio en gaan ze automatisch meer betrokken zijn met wat leeft in hun eigen omgeving ...
Oud 16 mei 2005, 08:37   #152
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van BHV (de kieskring) merkt u niets dagelijks. Of gaan de franstaligen opeens zich anders gedragen als het gesplitst wordt ? Ik denk het niet.....
"Ik denk het niet..."
Maar weten doet u er maar weinig van, nietwaar meneer Tavek?
Het antwoord op uw vraag is: ja, de franstaligen zullen zich opeens anders gedragen. Ze zullen eindelijk beseffen dat ze in Vlaanderen wonen en dat de institutionele band met Brussel nu helemaal doorgeknipt is. Velen zullen zich beginnen aanpassen (de normale mensen), enkelingen zullen verhuizen en nog anderen zullen zich niet hier komen vestigen maar in Waals-Brabant (de extremisten). En dat is ook precies de doelstelling.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:42   #153
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom een splitsing de integratie zou bevorderen.
Wat u inziet of niet inziet kan moeilijk als argument gelden.

Citaat:
Als ze niet meer kunnen stemmen op franstalige politici van de PS/MR/enz gaan ze gewoon op lijsten van UF stemmen (als die er komen).
Ja, en uw probleem daarmee is?

Het verschil is dat het gestook vanuit Brussel en de PS- en MR-campagnes grotendeel zullen stilvallen, om de simpele reden dat er geen stemmen meer te winnen vallen.

Tussen haakjes, voor degenen die het probleem wel serieus willen nemen: het UF is een partij die alleen in Vlaanderen opkomt, terwijl de PS en MR in Brussel en Wallonië opkomen maar toch op de kiesbrief staan in Vlaanderen (Halle-Vilvoorde).

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:43   #154
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ze passen zich nu al aan en zijn beter tweetalig dan de gemiddelde Nederlandstalige van hun eigen gemeente (enkele onverbeterlijke uitzonderingen niet te na gesproken). Maar dat mag van de Vlaams-nationale super-democraten natuurlijk niet worden gezegd.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:45   #155
gewoon
Vreemdeling

gewoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ze passen zich nu al aan en zijn beter tweetalig dan de gemiddelde Nederlandstalige van hun eigen gemeente (enkele onverbeterlijke uitzonderingen niet te na gesproken). Maar dat mag van de Vlaams-nationale super-democraten natuurlijk niet worden gezegd.
En hoeveel zouden er zo wel zijn? 3, 4 of 5?
gewoon is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:47   #156
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ondertussen heeft nog steeds niemand me kunnen uitleggen wat het belang van de splitsing van BHV voor de burger is.
Je reputatie van provocateur gaat je vooraf, me dunkt.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:54   #157
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon
En hoeveel zouden er zo wel zijn? 3, 4 of 5?
De grote meerderheid. Langs de andere kant spreken de minder gefrustreerde Nederlandstaligen graag wat Frans met hen. En daar is niets mis mee. In Blgië heerst er taalvrijheid.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be