Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 22 mei 2005, 18:29   #141
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Natuurlijk ...
Hitler legde autostrades aan, dus zijn autostrades uit den boze.
Maar wees zelf eerlijk genoeg om toe te geven dat het nazi-regime niet zomaar een beetje fout ging (en dat dit zomogelijk niet meer moet plaatsvinden).
Dat het BEWIJS dat het fundamenteel fout was de vernietiging was van de Joden.
Dat de Duitsers niet voor Hitler hadden gekozen als hij vlakaf had verteld wat hij precies bedoelde met die "oplossing voor het Joods probleem" (misschien vonden de brave Duitse burgers toen dat de opponenten zich belachelijk maakten met hun verdenkingen).
Dat hij de Duitsers er dus gelijdelijk naartoe bracht een crimineel volk te worden (dat iemand die er wil voor oppassen dat zoiets niet meer gebeurt attent moet zijn op de eerste tekenen van kwaadaardigheid).
Dat het misschien zestig jaar geleden is maar dat het juist één van de schrikbeelden is van al diegenen die echt geleden hebben onder de nazi's : dat de jongeren nu de lessen vergeten van de geschiedenis.
Dat de geschiedenis niet vergeten mag worden, waar ik het uiteraard mee eens ben, doet hier helemaal niet ter zake. Daar gaat het hier immers niet over. Het is behoorlijk vervelend en onzinnig dat hier bij actuele politieke discussies om de haverklap nazi-Duitsland erbij gesleurd wordt, terwijl het er totaal niets mee te maken heeft. Zelfs in Nederland, waar "de jongeren van nu" op school compleet doorgezaagd worden over WOII, gebeurt dat niet. Ik vraag me dus af waarom het hier wel gebeurt? Onverwerkt verleden of gebrek aan argumenten?

Citaat:
Inhoudelijk ?
Ik veronderstel dat je wil dat geärgumenteerd wordt omtrent de ongrondwettelijkheid van die Vlabinvest-regeling ?
Iedereen weet dat het erom gaat de verfransing van de Rand tegen te gaan.
De geschreven tekst zal niet zeggen "Franstalige Belgen moeten worden geweerd". Zo oerdom is geen enkele Vlaamse politicus of ambtenaar. Ik geloof dus dat het eventuele BUB-initiatief weinig kans maakt.
Maar de bedoeling van die regeling is inderdaad een ongrondwettelijk onderscheid te maken tussen mensen die wel Nederlanstalig zijn en anderen (vooral Franstaligen). En zo zal de interpretatie van de regeling gebeuren. Een Oostvlaming die naar Rode komt zal niets in de weg worden gelegd maar wel zo mogelijk de in het Frans opgevoede dochter van een familie die sinds 1900 in Wezembeek woont ... (echt verhaal).
De regeling zal haar doel natuurlijk niet bereiken, integendeel. De Franstaligen zullen nog meer tegenwerken (heel begrijpelijk als je er een minuut serieus over nadenkt, je hebt toch wel horen spreken over contramine en vicieuze circel ?), ze zullen niet verdwijnen, niet weggaan, geen Nederlands beginnen spreken en over dertig jaar is er in Rode of Wezembeek misschien nog een enkele Nederlanstalige die administratief alles in het Frans doet.

Het zou anders kunnen maar dan moet er eerst gestopt worden met de stigmatisering van de Franstalige landgenoten.
Zeg mij eerst maar eens waarom het ongrondwettelijk zou zijn om eisen te stellen aan het verkrijgen van een sociale woning.
En het voorbeeld dat je geeft (iemand uit Oost-Vlaanderen krijgt wel een woning, een Franstalige uit Wezembeek-Oppem niet) klopt niet, aangezien de Vlaamse regering in de regeringsverklaring die ik hierboven heb geciteerd, aangeeft, dat er sprake moet zijn van een economische of socio-culturele binding met het Vlabinvest-gebied (de Vlaamse rand rond Brussel). Iemand uit Oost-Vlaanderen heeft dus bij voorbaat GEEN binding met het Vlabinvest-gebied, tenzij hij/zij er werk heeft gevonden (dus in het gebied zelf, niet in Brussel).
Kijk, dat bedoel ik nou: iemand schreeuwt 'discriminatie!' en de rest praat het na, zonder te kijken of het wel inhoudelijk juist is wat wordt beweerd.

Met stigmatisering van bepaalde groepen mensen heeft het voorstel niets te maken: het is enkel bedoeld om sociale woningen te reserveren voor diegenen waarvoor ze bestemd zijn, nl. de lokale bevolking. In Nederland gebeurt precies hetzelfde, en dan zelfs voor bouwgrond en koophuizen. Moet ik mij nu gestigmatiseerd voelen omdat ik hier in de Drentse dorpen als Randstedeling geen bouwgrond of nieuwbouwhuis kan kopen en dat de lokale bevolking bij huurhuizen voorrang krijgt? Natuurlijk niet, ik vind het zelfs niet meer dan logisch. Die huizen zijn immers voor de lokale bevolking bedoeld, niet voor buitenstaanders die geen enkele binding met het dorp hebben en alleen maar een goedkope woning in een aantrekkelijke woonomgeving willen scoren.
Dimitri is offline  
Oud 22 mei 2005, 19:44   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
't is allemaal de schuld van de flaminganten zeg ik U....
't zou kunnen... en als die weg zijn, blijven enkel de degoutanten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 mei 2005, 19:52   #143
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Ik merk dat U mij gelijk geeft.
De flaminganten gebruiken Franstaligen als zondebok, en dat is een methode die ooit heel slecht uitdraaide.
neen, geen zondebok... maar zelfs de franstalige professoren erkennen de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië !

elk jaar liefst 11 miljard euro !

Allemaal voor het waals profitariaat, de vakbonden die 90 % van de uitkeringen uitbetalen (= clientelisme!), de waalse ambtenarij (liefst 40%) werkt voor de staat !! enz... enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 mei 2005, 19:55   #144
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
neen, geen zondebok... maar zelfs de franstalige professoren erkennen de miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië !

elk jaar liefst 11 miljard euro !

Allemaal voor het waals profitariaat, de vakbonden die 90 % van de uitkeringen uitbetalen (= clientelisme!), de waalse ambtenarij (liefst 40%) werkt voor de staat !! enz... enz...
Als ze niet drastisch het roer omgooien, moet ge niet rekenen op 30% maar zult ge waarschijnlijk genoeg hebben om alleen te regeren.
LEGALISE MARIHUANA
Hoomer is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:17   #145
peace in the world
Lokaal Raadslid

peace in the world's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Een ongesplitst BHV is een schending van de grondwet. Ontegensprekelijk.
En de "wraak" van de politiekers die nu maatregelen nemen tegen de Fransen in de rand als vergelding van de niet-splitsing is dit ook geen schending van de grondwet??

Sommige vand e maatregelen waren echt discriminerend en voor zover ik weet is elke Belgische burger gelijk !!

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:19   #146
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
En de "wraak" van de politiekers die nu maatregelen nemen tegen de Fransen in de rand als vergelding van de niet-splitsing is dit ook geen schending van de grondwet??

Sommige vand e maatregelen waren echt discriminerend en voor zover ik weet is elke Belgische burger gelijk !!
die franstaligen in de Rand moesten zich al lang aangepast hebben. Waarvoor dienden de faciliteiten denk je?
niks schending, het is volkomen legaal wat ze doen.
Ambiorix is offline  
Oud 22 mei 2005, 20:51   #147
Hoomer

Standaard

De oplossing is simpel voor de gewone mens zoals ik.
Hoe ligt die taalgrens nu weer?
Awel alles ten noorden er van is int Vlaams en alles ten zuiden ervan is Frans.
En Brussel? Wel als de niet bij ons willen horen, bouwen wij een vlieghaven in Oostende voor DHL, aanvliegen boven de zee of de akkers in de polders verder geen gezever met mensen die onder een startbaan bouwen en daarna gaan zeveren dat er vliegtuigen overkomen.
De haven is al in Antwerpen, de vlieghaven in Oostende dus tussen Oostende en Antwerpen bouwen we gebouwen om alle Ministeries, consulaten,organisaties en andere in onder te brengen, voor de Nato vinden we ook wel een plek.
Brussel zal toch door haar beleid en inwoners onleefbaar gemaakt worden.
Van Deurne maken we een luxe helihaven enz.
En verder geen gezever meer;
Smoor het heilig kruid en alles wordt simpel.
LEGALISE MARIHUANA
Hoomer is offline  
Oud 22 mei 2005, 21:12   #148
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nee hoor...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 22 mei 2005 om 21:12.
zorroaster is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:05   #149
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarom kunnen Vlamingen in waals Brabant dan niet op een Vlaamse partij stemmen ?! antwoordt daar eens op a.u.b.
ancapa is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:58   #150
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

In onze nationale kieskring of Brabantse kieskring kan dat wel. U keurt ons voorstel dan goed, denk ik?
Hans1 is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:12   #151
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In onze nationale kieskring of Brabantse kieskring kan dat wel. U keurt ons voorstel dan goed, denk ik?
Wou ik ook zeggen
Avan is offline  
Oud 23 mei 2005, 12:23   #152
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Niet dat we daar ooit een deftig antwoord op gaan krijgen, maar we kunnen altijd proberen, hè.

Terloops gezegd, hoeveel hebben die nieuwe VB-brochures voor Brussel gekost?[edit]<div class="smallfont"><em><b>Edit:</b><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset">After edit by Hans1 on 23-05-2005 at 13:23:
Reason: </em></div><hr size="1">Niet dat we daar ooit een deftig antwoord op gaan krijgen, maar we kunnen altijd proberen, hè.

Terloops gezegd, hoeveel hebben die nieuwe VB-brochures voor Brussel gekost?</td></tr></table><br /><br /><table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" width="100%"><tr><td class="alt2" style="border:1px inset"><div class="smallfont"><em>Before any edits, post was:</em></div><hr size="1">Niet dat we daar ooit een deftig antwoord op gaan krijgen, maar we kunnen altijd proberen, hè.

Terloops gezegd, hoeveel hebben die nieuwe VB-brochures voor Brussel gekost?</td></tr></table>[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 mei 2005 om 12:23.
Hans1 is offline  
Oud 24 mei 2005, 14:38   #153
peace in the world
Lokaal Raadslid

peace in the world's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die franstaligen in de Rand moesten zich al lang aangepast hebben.
Jij gebruikt ook altijd al van die radicale termen. Dat je zo denkt over buitenlanders kan ik nog begrijpen ( alhoewel dit op een gematigde manier zou moeten gebeuren ) maar tegen franse >>Belgen<< van je eigen land ?? Iemand zou zich moeten aanpassen in zijn EIGEN land?

Natuurlijk moet er respect zijn voor de andere gemeenschap vanuit beide kanten maar is het omdat fransen vanuit de rand frans spreken dat ze daarvoor gediscrimineerd moeten worden? En voor zover ik weet staat er nergens geschreven "verboden frans te spreken" in Vlannderen en omgekeerd.

Daarbij heb je ook de slechte gewoon om over "de fransen " te spreken. Ik wou even benadrukken dat de taalproblematiek GROOTENDEELS een spelletje is tussen Waalse en Vlaamse politiekers ( en ook conservatieven onder het volk) die niets van elkaar willen weten of die tewel steeds terugkeren naar daden in het verleden om hun daden te verantwoorden.
Het grote meerdendeel van het volk wilt hier echter niets mee te maken hebben en wenst er gewoon een einde aan. De meesten hebben dan ook geen problemen met de Walen of Vlamingen oftewel hun eigen identiteit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by peace in the world on 24-05-2005 at 15:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Jij gebruikt ook altijd al van die radicale termen. Dat je zo denkt over buitenlanders kan ik nog begrijpen ( alhoewel dit op een gematigde manier zou moeten gebeuren ) maar tegen franse >>Belgen<< van je eigen land ?? Iemand zou zich moeten aanpassen in zijn EIGEN land?

Natuurlijk moet er respect zijn voor de andere gemeenschap vanuit beide kanten maar is het omdat fransen vanuit de rand frans spreken dat ze daarvoor gediscrimineerd moeten worden? En voor zover ik weet staat er nergens geschreven "verboden frans te spreken" in Vlannderen en omgekeerd.

Daarbij heb je ook de slechte gewoon om over "de fransen " te spreken. Ik wou even benadrukken dat de taalproblematiek GROOTENDEELS een spelletje is tussen Waalse en Vlaamse politiekers ( en ook conservatieven onder het volk) die niets van elkaar willen weten of die tewel steeds terugkeren naar daden in het verleden om hun daden te verantwoorden.
Het grote meerdendeel van het volk wilt hier echter niets mee te maken hebben en wenst er gewoon een einde aan. De meesten hebben dan ook geen problemen met de Walen of Vlamingen oftewel hun eigen identiteit.[/size]

[size=1]After edit by peace in the world on 24-05-2005 at 15:39
Reason:

Citaat:

Daarbij heb je ook de slechte gewoon om over "de fransen " te spreken. Ik wou even benadrukken dat de taalproblematiek GROOTENDEELS een spelletje is tussen Waalse en Vlaamse politiekers ( en ook conservatieven onder het volk) die niets van elkaar willen weten of die tewel steeds terugkeren naar daden in het verleden.
Het grote meerdendeel van het volk wilt hier echter niets mee te maken hebben en wenst er gewoon een einde aan. De meesten hebben dan ook geen problemen met de Walen of Vlamingen oftewel hun eigen identiteit.[/size]

[size=1]After edit by peace in the world on 24-05-2005 at 15:39
Reason:

Citaat:

Natuurlijk moet er respect zijn voor de andere gemeenschap vanuit beide kanten maar is het omdat fransen vanuit de rand frans spreken dat ze daarvoor gediscrimineerd moeten worden? We zijn voor zover ik weet staat er nergens geschreven "verboden frans te spreken" in Vlannderen en omgekeerd.

Daarbij heb je ook de slechte gewoon om over "de fransen " te spreken. Ik wou even benadrukken dat de taalproblematiek GROOTENDEELS een spelletje is tussen Waalse en Vlaamse politiekers ( en ook conservatieven onder het volk) die niets van elkaar willen weten of die tewel steeds terugkeren naar daden in het verleden.

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Natuurlijk moet er respect zijn voor de andere gemeenschap vanuit beide kanten maar is het omdat fransen vanuit de rand frans spreken dat ze daarvoor gediscrimuneerd moeten worden? We zijn voor zover ik weet staat er nergens geschreven "verboden frans te spreken" in Vlannderen en omgekeerd.

[/edit]

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!

Laatst gewijzigd door peace in the world : 24 mei 2005 om 14:40.
peace in the world is offline  
Oud 24 mei 2005, 14:43   #154
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Het grote meerdendeel van het volk wilt hier echter niets mee te maken hebben en wenst er gewoon een einde aan. De meesten hebben dan ook geen problemen met de Walen of Vlamingen oftewel hun eigen identiteit.
Radicale termen? Als jij dat radicaal vindt, dan is dat maar zo. Ik vind het doodnormaal dat men zich aanpast aan de omgeving. Als ik naar Waals-Brabant verhuis ga ik ook Frans moeten praten, en mij inwerken in het sociaal leven daar. Dat gaat enkel door de plaatselijke gewoontes waaronder zeker ook taal over te nemen.
Dat jij pleit voor volks- en cultuurverloedering dat is jouw zaak.
Ambiorix is offline  
Oud 24 mei 2005, 14:51   #155
despeRRado
Burger

despeRRado's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een spelletje is tussen Waalse en Vlaamse politiekers
U maakt de grote fout door de Franstalige Brusselaars als Walen te bestempelen, of beschouwt u hen als Vlamingen (hetgeen correcter zou zijn gezien de taalhistoriek van Brussel) ?

Het is een puur taalfront: Vlamingen/Nederlandstaligen enerzijds tegen Franstaligen in Wallonië én in Brussel anderzijds. Vandaar dat Franstaligen in Vlaanderen even "allochtoon" zijn als Marokkanen of Litouwers, net zoals Nederlandstaligen in Wallonië. De "Belgen" zijn geen volk, maar betreffen twee taalvolkeren (en dan maak ik nog even abstractie van de Duitstaligen in de Oostkantons). Integreren is steeds noodzakelijk, net zoals iemand van het platteland zich moet integreren als hij in de stad gaat wonen.[edit]
[size=1]After edit by despeRRado on 24-05-2005 at 15:55
Reason:

Citaat:
U maakt de grote fout door de Franstalige Brusselaars als Walen te bestempelen, of beschouwt u hen als Vlamingen (hetgeen correcter zou zijn gezien de taalhistoriek van Brussel) ?

Het is een puur taalfront: Vlamingen/Nederlandstaligen enerzijds tegen Franstaligen in Wallonië én in Brussel anderzijds. Vandaar dat Franstaligen in Vlaanderen even "allochtoon" zijn als Marokkanen of Litouwers, net zoals Nederlandstaligen in Wallonië. De "Belgen" zijn geen volk, maar betreffen twee taalvolkeren (en dan maak ik nog even abstractie van de Duitstaligen in de Oostkantons). Integreren is steeds noodzakelijk, net zoals iemand van het platteland zich moet integreren als hij in de stad gaat wonen.[/size]

[size=1]After edit by despeRRado on 24-05-2005 at 15:53
Reason:

Citaat:
U maakt de grote fout door de Franstalige Brusselaars als Walen te bestempelen, of beschouwt u hen als Vlamingen ?

Het is een puur taalfront: Vlamingen/Nederlandstaligen tegen Franstaligen in Wallonië én in Brussel. Vandaar dat Franstaligen in Vlaanderen even "allochtoon" zijn als Marokkanen of Litouwers, net zoals Nederlandstaligen in Wallonië. De "Belgen" zijn geen volk, maar betreffen twee taalvolkeren (en dan maak ik nog even abstractie van de Duitstaligen in de Oostkantons).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
U maakt de grote fout door de Franstalige Brusselaars als Walen te bestempelen, of beschouwt u hen als Vlamingen ?

Het is een puur taalfront: Vlamingen/Nederlandstaligen tegen Franstaligen in Wallonië én in Brussel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door despeRRado : 24 mei 2005 om 14:55.
despeRRado is offline  
Oud 24 mei 2005, 14:54   #156
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
De oplossing is simpel voor de gewone mens zoals ik.
Hoe ligt die taalgrens nu weer?
Awel alles ten noorden er van is int Vlaams en alles ten zuiden ervan is Frans.
En Brussel? Wel als de niet bij ons willen horen, bouwen wij een vlieghaven in Oostende voor DHL, aanvliegen boven de zee of de akkers in de polders verder geen gezever met mensen die onder een startbaan bouwen en daarna gaan zeveren dat er vliegtuigen overkomen.
De haven is al in Antwerpen, de vlieghaven in Oostende dus tussen Oostende en Antwerpen bouwen we gebouwen om alle Ministeries, consulaten,organisaties en andere in onder te brengen, voor de Nato vinden we ook wel een plek.
Brussel zal toch door haar beleid en inwoners onleefbaar gemaakt worden.
Van Deurne maken we een luxe helihaven enz.
En verder geen gezever meer;
Smoor het heilig kruid en alles wordt simpel.
LEGALISE MARIHUANA
Waar ligt de luchthaven van Zaventem denk je?
Blazer is offline  
Oud 24 mei 2005, 15:12   #157
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
Waar ligt de luchthaven van Zaventem denk je?
Het gaat niet over de plaats waar de luchthaven zich bevindt het gaat eerder over het gezever van mensen die bouwen onder een landingsbaan en dan gaan zeveren omdat er vliegtuigen landen.
Hadden ze geld in Oostende gestoken en nieuwe banen in de dun bevolkte polders gebouwd was HDSL hier gebleven, en dan was dat communautair gezever en dat gelul over lawaai en 3 verschillende wetgevingen enz. voorbij.
Maar zoiets had politieke moed gevraagd van onze Vlaamse zakkenvullers.
Hoomer is offline  
Oud 24 mei 2005, 15:34   #158
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het grote meerdendeel van het volk wilt hier echter niets mee te maken hebben en wenst er gewoon een einde aan. De meesten hebben dan ook geen problemen met de Walen of Vlamingen oftewel hun eigen identiteit.
De denkfout die hieraan ten grondslag ligt is dat je door wat Nederlanders, Fransen en Duitsers op een hoop te vegen en daar de naam "Belg" op te plakken, je een volk krijgt. Zo werkt dat niet. In een feodale kontekst werkt dat wel: een of ander gekroond hoofd vecht zich een territorium bij elkaar en al wat daarop woont is dan zijn kudde, met lijf en leden afhankelijk van zijn bescherming. Die tijden liggen ver achter ons.

Je kan daar met weemoed aan terugdenken, natuurlijk. Tenminste als je er geen rekening mee houdt dat wapengekletter hoe langer hoe meer bij misdadigheid gerekend wordt, en wat door misdaad verkregen is vraagt om restitutie...

De grote verdienste van de Europese eenwording is dat het zonder wapengekletter gebeurt, de grote fout is dat het gebouwd wordt op door wapengekletter verkregen grenzen. Door de volkeren in Europa te miskennen stevent het af op dezelfde onwerkbare mislukking, die België heet: de weigering zijn samenstellende volkeren te erkennen en hun territorium te eerbiedigen met alle konsekwenties vandien. Je moet stekeblind zijn (of te kwader trouw) om dat niet in te zien.
Leo is offline  
Oud 24 mei 2005, 16:35   #159
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
nogmaals, en ik weet dat het heel moeilijk is om op moeilijke vragen een antwoord te geven, maar hoe wil u dat in gods naam verwezenlijken, hoe wil u de waalse politici overtuigen van die nationale kieskring, die in hun nadeel is?
Pieke is offline  
Oud 24 mei 2005, 20:10   #160
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
nogmaals, en ik weet dat het heel moeilijk is om op moeilijke vragen een antwoord te geven, maar hoe wil u dat in gods naam verwezenlijken, hoe wil u de waalse politici overtuigen van die nationale kieskring, die in hun nadeel is?
Misschien wel in het nadeel van de actuele PS.
Maar in het nadeel van de Walen ?
En hoewel iedereen hier ervan uitgaat dat Di Rupo een boosaard is ... vraag ik me af of hij niet in staat is zoiets gedaan te krijgen ...
Avan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be