Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2005, 18:25   #141
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
coucou, ben terug van weggeweest,
In België bestaat de FORMELE (want in de praktijk is nog altijd iets anders) gelijkheid tussen man en vrouw enkel sinds 1976! Daarvoor werd de vrouw juridisch gezien gewoonweg als onbekwaam beschouwd... Schoon voorbeeld van modernisme en "Westerse waarden".

En lees eens het Oude Testament, ge zult nog verschieten van wat allemaal moet en kan krachtens G-d's wil.
1976, Oude Testament...Ik leef anno 2005 waar scheiding tussen kerk en staat en de gelijkheid van de vrouw bij wet vast ligt.( ook in mijn moraal. )
Zoekt U eens één moslim die en plein public dit kan of durft te herhalen. U heeft toch de tijd ?

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2005, 21:07   #142
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Of hoe denkt u dat uw grootouders toen zij jong waren zouden gereageerd hebben indien u hen zou verteld hebben over de huidige seksuele vrijheid, anticonceptie, scheidingen, kinderen die naar de kribbe worden gebracht omdat vrouwen ook de kost gaan verdienen enz. Ze zouden u aangeken hebben alsof u van Mars kwam. ?
Toen mijn grootjes jong waren wás er gewoonweg nog geen TV of massamedia. Hoe zouden ze het ooit geweten hebben ? De hier reeds drie generaties aanwezige moslims daarentegen reeds [size=3]35 jaar ![/size] En nóg niet ([size=1]willen[/size]) weten ?

Citaat:
Overigens, om u een ideetje te geven hoe pathetisch uw superioriteitsgevoel tegenover hen overkomt, zonder eerst te gaan googlen, eerlijk voor uzelf, somt u ze mij eens op, die universele rechten van de mens "tevens verwerkt in de democratische wetgeving", en kijk dan eens naar het origineel. Wedden dat er niet veel van klopt?
Zonder te spieken weet ik dat de gelijkheidsbeginselen als geboorterecht van elk mens zoals geslacht, ras, afkomst, geloof , enz. gebeiteld staan in onze democratische stelsels en richt zich naar alle geledingen van onze maatschappij. Ieder mens heeft dan ook de het recht en de vrijheid om, na een al dan niet vermeende inbreuk op zijn/haar geboorterecht, een rechtzetting ervan via 'iedergelijkvoordewetrechtbanken' te eisen. Dát weet ik alvast.

Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht.

Ciao
Oud 20 juni 2005, 21:47   #143
Diego Raga

Standaard

[quote=L’ intérêt flamand]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
[color=blue]

Zoals ik reeds zij de verschillen zijn heel groot. Of zou u het leuk vinden moest uw dochter besluiten om vanaf nu topless en in haar onderbroek het straat op te gaan?

ookCiao
Uw fantasie slaat over kop, flamand. Het weglaten van een hoofddoek vergelijken met een topless verschijning van een meisje of vrouw op straat getuigt m.i. van een licht gebrek aan realiteitszin. Misschien ziet Ú op regelmatige basis meisjes en vrouwen topless op straat verschijnen, maar dát zal dan waarschijnlijk te wijten zijn door de aanpaling van uw verblijfplaats tegen een rosse buurt.

Ciao
Oud 20 juni 2005, 22:41   #144
Lambert
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
[size=6]Mannen zijn crimineler !!![/size]
Vooral allochtone mannen zijn crimineler. Maar autochtone vrouwen zijn dan weer crimineler dan allochtone vrouwen. Er zitten ongeveer 1100 Marokkaanse mannen in Belgische gevangenissen en vrijwel geen Marokkaanse vrouwen.
Autochtone mannen zijn inderdaad crimineler dan autochtone vrouwen. Maar allochtone mannen zijn nog crimineler dan autochtone en vooral allochtone vrouwen (in dit voorbeeld dus Marokkanen).
Hoe komt het dat Marokkaanse meisjes zo "braaf" zijn en het veel beter doen op school dan hun broers? En ook nog goede jobs vinden?
Aan kansarmoede, etnische afkomst, uitsluiting, racisme, enz. kan het niet liggen. Want die meisjes zitten in dezelfde boot.
Er blijft maar één factor over ter verklaring en dat is: opvoeding.

Uw bewering: mannen zijn crimineler is dus juist en de mijne: allochtone vrouwen zijn het minst crimineel is ook juist.
Lambert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 09:20   #145
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1976, Oude Testament...Ik leef anno 2005 waar scheiding tussen kerk en staat en de gelijkheid van de vrouw bij wet vast ligt.( ook in mijn moraal. )
Zoekt U eens één moslim die en plein public dit kan of durft te herhalen. U heeft toch de tijd ?

Ciao
Tututut, jij verwijst naar de Koran, ik verwijs naar het Oude Testament, wat is daar mis aan???

Scheiding van kerk en staat in Moslimlanden: zie Turkije (tju toch, ik zal er wel een ander proberen te vinden). Landen waar de kerk in politieke debatten tussenkomt: Italië (referendum over "embryo"), Spanje (homohuwelijk), België (homoadoptie), en so on... Theocratie: het Vaticaan.

Nu, die historie van die moslim: ik begin me toch af te vragen of ge ooit met een moslim hebt gesproken. Ikke wel (kunnen btw zeer boeiende discussies zijn, ook als het over het religieuze gaat), en ken er voldoende die het zullen zeggen, ook in het openbaar, bv. dat een vrouw gelijk is aan een man.
Oud 21 juni 2005, 09:23   #146
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
EEN VROUW IS GELIJK AAN EEN MAN!!!!!
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 11:00   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
En waarom zegt de koran dan dat de mannen boven de vrouwen uitblinken en dat de mannen voogden over vrouwen zijn?

Waarom heeft een vrouw persé een "voogd" nodig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 11:39   #148
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar enfin, ge kunt toch niet enerzijds zeggen dat er niks gedaan wordt tegen de criminele allochtonen, en anderzijds vaststellen dat 45% van de gedetineerden in België allochtoon is? Zal je enkel content zijn wanneer het om 100% gaat?????

En ge zegt : racisme zal verdwijnen wanneer je het "krapuul in de gevangenis heb gestoken" terwijl men juist de cijfers van gevangenispopulatie gebruikt om zgd. aan te tonen dat allochtonen crimineler zouden zijn de autochtonen, en dus om de haat verder aan te wakkeren!

Sorry maar hier kan ik echt niet meer volgen...

Kijk racisten kunnen het aantal vreemdelingen in de gevangenissen net gebruiken als argument omdat er niet genoeg wordt obndernomen tegen de criminaliteit. Indien de aanpak harder was, bijvoorbeeld door mensen veroordeeld tot 6 maand en minder niet systematisch vrij te laten, of door gevangenissen bij te bouwen, zou het aantal vreemdelingen geen punt meer zijn.

Laat de extremisten maar roepen. De criuminaliteit MOET harder aangepakt worden ongeacht wat zij zeggen of denken. En indien de bevolking het gevoel heeft dat dieven, verkrachters en inbrekers snel achter de tralies belanden gaan zij naar de extremisten niet meer luisteren.

Ik heb in Brussel geleefd en ik weet perfect waar ik mij aan ergerde : niet aan het hoge aantal vreemden of zelfs niet aan hoofddoeken of djellaba's. Waar ik mij aan ergerde dat waren die marrokaanse tienerjongens die overal rondslenteren en mensen lastig vallen. Pick-pockets? Knokken zodra je iets tegen hen durft zeggen? Roofdiefstal? Vrouwen lastig vallen? Het zijn altijd - a l t i j d - marrokaanse tienerjongens. Haal dat krapuul van straat en je hebt geen probleem meer met de marrokanen. De maarokaanse gemeenschap zal je zelfs ervoor bedanken en de extremisten hebben geen argumenten meer.

Waarom gebeurt dat niet?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 11:58   #149
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Kijk racisten kunnen het aantal vreemdelingen in de gevangenissen net gebruiken als argument omdat er niet genoeg wordt obndernomen tegen de criminaliteit. Indien de aanpak harder was, bijvoorbeeld door mensen veroordeeld tot 6 maand en minder niet systematisch vrij te laten, of door gevangenissen bij te bouwen, zou het aantal vreemdelingen geen punt meer zijn.
Een link zetten tussen het probleem van de straffen onder de 6 maanden en de criminaliteit van vreemdelingen lijkt mij totaal absurd. Dat zou willen zeggen dat die regel eigenlijk (bijna) enkel de veroordeelde vreemdelingen treft.

Citaat:
Laat de extremisten maar roepen. De criuminaliteit MOET harder aangepakt worden ongeacht wat zij zeggen of denken. En indien de bevolking het gevoel heeft dat dieven, verkrachters en inbrekers snel achter de tralies belanden gaan zij naar de extremisten niet meer luisteren.

Ik heb in Brussel geleefd en ik weet perfect waar ik mij aan ergerde : niet aan het hoge aantal vreemden of zelfs niet aan hoofddoeken of djellaba's. Waar ik mij aan ergerde dat waren die marrokaanse tienerjongens die overal rondslenteren en mensen lastig vallen. Pick-pockets? Knokken zodra je iets tegen hen durft zeggen? Roofdiefstal? Vrouwen lastig vallen? Het zijn altijd - a l t i j d - marrokaanse tienerjongens. Haal dat krapuul van straat en je hebt geen probleem meer met de marrokanen. De maarokaanse gemeenschap zal je zelfs ervoor bedanken en de extremisten hebben geen argumenten meer.

Waarom gebeurt dat niet?
je zegt het zelf: het gaat om een minderheid zelfs binnen de Marokaanse gemeenschap. Het gaat om een aantal bendes die denken dat ze het zijn. En die moeten natuurlijk worden aangepakt. Zoals de andere vormen van criminaliteit.

Maar waar ik niet mee akkoord ben, is dat men die bendes gebruikt (misbruikt) om een veralgeming te maken naar de volledige Marokkaanse gemeenschap. Daarom stel ik de vraag: als een allochtoon crimineel wordt (simpel uitgedrukt), is het omdat hij allochtoon is, of om andere redenen?
Oud 21 juni 2005, 12:52   #150
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

[quote=Diego Raga]
Citaat:

Uw fantasie slaat over kop, flamand. Het weglaten van een hoofddoek vergelijken met een topless verschijning van een meisje of vrouw op straat getuigt m.i. van een licht gebrek aan realiteitszin. Misschien ziet Ú op regelmatige basis meisjes en vrouwen topless op straat verschijnen, maar dát zal dan waarschijnlijk te wijten zijn door de aanpaling van uw verblijfplaats tegen een rosse buurt.

Ciao
Ik zie het verschil niet tussen het bedekken van het haar, of het bedekken van de borsten. Het bewijs: In afrika was het misschien geen onderbroekje, eerder een strooie rokje, maar eens de blanken daar waren, heeft het niet lang meer geduurd...
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 13:12   #151
sinan123
Banneling

Standaard

EDIT-Laat maar dit levert toch niks op.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 21-06-2005 at 14:15
Reason:
--------------------------------

EDIT-Laat maar dit levert toch niks op.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waarom zegt de koran dan dat de mannen boven de vrouwen uitblinken en dat de mannen voogden over vrouwen zijn?

Waarom heeft een vrouw persé een "voogd" nodig?
Misschien, omdat dat toen nodig was?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 21 juni 2005 om 13:15.
Oud 21 juni 2005, 20:29   #152
Diego Raga

Standaard

[quote=L’ intérêt flamand]
Citaat:

Ik zie het verschil niet tussen het bedekken van het haar, of het bedekken van de borsten. Het bewijs: In afrika was het misschien geen onderbroekje, eerder een strooie rokje, maar eens de blanken daar waren, heeft het niet lang meer
geduurd...
U blijft maar bazelen en bochten nemen om niet te moeten toegeven dat we hier en vandaag in Vlaanderen leven anno 2005. Goe bezig jong.
Nogmaals mijn onbeantwoord (onmogelijk ?) verzoek:

[size=3]Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. [/size]

Halloo...???

Ciao
Oud 21 juni 2005, 20:32   #153
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Da's 'n goei, die had ik nog niet gehoord vandaag !

Ciao
Oud 21 juni 2005, 20:38   #154
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's 'n goei, die had ik nog niet gehoord vandaag !

Ciao
Gelijk voor de wet dan, we zien er wel anders uit mag ik hopen.
Oud 21 juni 2005, 23:08   #155
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En lees eens het Oude Testament, ge zult nog verschieten van wat allemaal moet en kan krachtens G-d's wil.
Dat is juist het verschil, de zogenaamde Christenen hier verwijzen met een hoop gêne naar dat Ouwe testamentje als een hoop weetjes uit vervlogen tijden, ze zouden het ook beter op de vuilhoop der geschiedenis smijten...
Maar onze Islamietjes beschouwen de hallucinaties van de psychopaat Mohammed anno 600 en zoveel als de Enige en Echte waarheid, en zijn bereid ernaar te leven en ervoor te doden...
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 23:13   #156
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
marrokaanse tienerjongens die overal rondslenteren en mensen lastig vallen.
Haal dat krapuul van straat en je hebt geen probleem meer met de marrokanen. De maarokaanse gemeenschap zal je zelfs ervoor bedanken en de extremisten hebben geen argumenten meer.

Waarom gebeurt dat niet?
Omdat de zogezegd "goeie" Marokkanen dat soort gedrag aanmoedigen, ja voor de teevee zeggen ze wel iets anders maar in de huiselijke Islamietenkring luidt het in het Arabisch "doe maar op, die ongelovige zwijnen en hun sletten zijn er om bestolen en verkracht te worden"!
Oud 21 juni 2005, 23:46   #157
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Omdat de zogezegd "goeie" Marokkanen dat soort gedrag aanmoedigen, ja voor de teevee zeggen ze wel iets anders maar in de huiselijke Islamietenkring luidt het in het Arabisch "doe maar op, die ongelovige zwijnen en hun sletten zijn er om bestolen en verkracht te worden"!
Heel juist, en moreel volledig verantwoord, want zwart op wit en op goddelijk bevel voorgeschreven handelingen, ter inzage in hun door de strot geramde koran, ondersteund door de 'liefdevolle toespraken' van hun onaanraakbare imams op het obligate vrijdaggebed.
Hun sateliet-uitzendingen doen ook een serieuze duit in het reeds lang gevulde zakje.
Als het volgens de PC's dan toch over een verwaarloosbare minderheid gaat, waar blijft dan de reactie om hen te stoppen door die overgrote 'onschuldige' meerderheid ?
Rot boeltje als je 't mij vraagt.

Ciao
Oud 22 juni 2005, 00:14   #158
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Rot boeltje als je 't mij vraagt.
Zo is het. En Stevaert Vogels en Spirit co. maar slijmen dat de "gematigde Moslims daar ook tegen zijn-t stelen en verkrachten-"

Mag ik erop wijzen dat moord, diefstal en verkrachting volgens de waanideeën van Mohammed idd af te keuren zijn, maar alleen als die daden gericht zijn "tegen Islamieten"?
Oud 22 juni 2005, 07:45   #159
PAJOT
Banneling

Standaard

Ze mogen dealen, verkrachten en stelen. Maar géén alkohol drinken, dat mag niet van hun geloof. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by radicaal on 22-06-2005 at 08:46
Reason:

Ze mogen dealen, verkrachten en stelen. Maar géén alkohol drinken, dat mag niet van hun geloof. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ze mogen alleen maar dealen, verkrachten, stelen. Maar géén alkohol drinken, dat mag niet van hun geloof. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PAJOT : 22 juni 2005 om 07:46.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 07:57   #160
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ze mogen dealen, verkrachten en stelen. Maar géén alkohol drinken, dat mag niet van hun geloof.
Zé gerust dat degene die dealen en verkrachten ook alcohol drinken

Van de rippers weet ik het niet zeker maar denk dat die ook drinken
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be