Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 16:01   #141
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Larie !!! Er is nogal een duidelijk verschil tussen "van op afstand" en op een redelijke "cleane" wijze iemand neerknallen, en iemand daadwerkelijk fysiek met een mes te lijf gaan. De meeste advocaten zullen dit beamen.
Alsof familiedramas nu plots door snipers gepleegd worden
Oud 30 juni 2005, 16:33   #142
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Alsof familiedramas nu plots door snipers gepleegd worden
jaja, maak er maar een karikatuur van. Ik hecht nu eenmaal meer waarde aan de mening van topadvokaten (zoals bijv. Jef vermassen). Die zijn trouwens het beste geplaatst. Ze worden er dikwijls genoeg mee geconfronteerd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 18:13   #143
Keyfan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Larie !!! Er is nogal een duidelijk verschil tussen "van op afstand" en op een redelijke "cleane" wijze iemand neerknallen, en iemand daadwerkelijk fysiek met een mes te lijf gaan. De meeste advocaten zullen dit beamen.
Maakt voor mij niets uit hoor. Als puntje bij paaltje komt heb ik dat wapen niet nodig. Mijn twee handen en voeten voldoen ruimschoots om die kerel te vellen.

Wat ga je daar dan mee doen ? Afhakken ?

Uiteindelijk mag de eventuele verstrenging van de wapenwet niet leiden tot een beperking van de sportschutter. Iedereen in het sportschuttersmilieu gaat er mee akkoord dat je met een wapen moet kunnen omgaan, dat de wapens slotvast in een kluis worden bewaard, enz... Waar wij voor vrezen is, dat er van de wetgever uit een dergelijke reglementering zal worden opgesteld dat we zo sterk beperkt worden in de keuze van de kalibers en dat we tot vervelens toe extra regels opgelegd krijgen, terwijl er met die "categorie" van mensen helemaal geen probleem te bespeuren valt.

Wij zijn vragende partij dat de huidige wapenwet wordt nageleefd zonder dat er een van een verstrenging sprake is.

Het is blijkbaar voldoende hier in België om te scanderen dat er een probleem is met LEGAAL vuurwapenbezit, zonder dit ook aan te tonen, dat men de wapenwet gaat aanpassen. En dan maar klagen bij de zoveelste "zwarte " zondag.
Keyfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 18:39   #144
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, maak er maar een karikatuur van. Ik hecht nu eenmaal meer waarde aan de mening van topadvokaten (zoals bijv. Jef vermassen). Die zijn trouwens het beste geplaatst. Ze worden er dikwijls genoeg mee geconfronteerd.
Pff, waarom zou ik waarde moeten hechten aan zijn mening? Hij zat er al goed naast bij van Diependaele, hij zat al te orakelen hoe gevaarlijk ook legale wapens zijn, terwijl die er niets mee te maken hadden.
HIj heeft gewoon zijn eigen politieke agenda. Goed voor hem, maar ik dien die niet te volgen.
Oud 30 juni 2005, 19:12   #145
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Je bedoelt, de meeste slachtoffers van familiedramas zijn familieleden van de dader.
Als je iemand wil vermoorden, dan doe je dat, of dat nu met een geweer of een keukenmes is, is van geen tel.
Als je het hebt over moord, dan heb je gelijk. Een moord is namelijk altijd met voorbedachten rade, dus goed voorbereid. Maar de doden als gevolg van caféruzies, huiselijke twisten, vlagen van zinsverbijstering, enz... kunnen serieus omlaag indien er niet onmiddelijk een vuurwapen voorhanden is.
En als iemand zinnens is je te vermoorden, dan zal die dat inderdaad doen. Een wapen in huis om je te verdedigen zal daar niets aan veranderen. Een moord, met voorbedachtheid dus, is meestal goed voorbereid.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 19:32   #146
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff, waarom zou ik waarde moeten hechten aan zijn mening? Hij zat er al goed naast bij van Diependaele, hij zat al te orakelen hoe gevaarlijk ook legale wapens zijn, terwijl die er niets mee te maken hadden.
HIj heeft gewoon zijn eigen politieke agenda. Goed voor hem, maar ik dien die niet te volgen.
Ik dien jou ook niet te volgen
Oud 30 juni 2005, 23:55   #147
serial
Vreemdeling

serial's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Als je het hebt over moord, dan heb je gelijk. Een moord is namelijk altijd met voorbedachten rade, dus goed voorbereid. Maar de doden als gevolg van caféruzies, huiselijke twisten, vlagen van zinsverbijstering, enz... kunnen serieus omlaag indien er niet onmiddelijk een vuurwapen voorhanden is.
Onzin. In een vlaag van zinsverbijstering zijn er genoeg wapens voorhanden en ik denk zelf dat je eerder naar een ander wapen dan een vuurwapen zal grijpen in een vlaag van zinsverbijstering.
Als je kookt van de woede gaje niet rustig een wapen laden, veiligheid afzetten en schieten.

Dan neem je gewoon wat onmiddelijk voor handen is en sla/hak/steek je daar mee iemand neer...
serial is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 07:59   #148
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serial
Onzin. In een vlaag van zinsverbijstering zijn er genoeg wapens voorhanden en ik denk zelf dat je eerder naar een ander wapen dan een vuurwapen zal grijpen in een vlaag van zinsverbijstering.
Als je kookt van de woede gaje niet rustig een wapen laden, veiligheid afzetten en schieten.

Dan neem je gewoon wat onmiddelijk voor handen is en sla/hak/steek je daar mee iemand neer...
Meer nog, er zijn voorbeelden genoeg van banale caféruzies waarbij de dader eerst nog naar huis gaat, en terugkomt met een vuurwapen en dan een beetje gaat schieten. Maar de vraag blijft dezelfde : Zal dit soort moordpartijen verminderen als iedereen zich zomaar een wapen kan aanschaffen ? Ik denk het tegendeel.
Oud 1 juli 2005, 09:30   #149
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Meer nog, er zijn voorbeelden genoeg van banale caféruzies waarbij de dader eerst nog naar huis gaat, en terugkomt met een vuurwapen en dan een beetje gaat schieten. Maar de vraag blijft dezelfde : Zal dit soort moordpartijen verminderen als iedereen zich zomaar een wapen kan aanschaffen ? Ik denk het tegendeel.
daar zal de verstrenging van de wapenwet niet veel aan verhelpen, de meeste van de daders die schieten bij een caféruzie hadden hun wapen al bijn en ik denk dat het geen legale wapens waren.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 14:01   #150
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
daar zal de verstrenging van de wapenwet niet veel aan verhelpen, de meeste van de daders die schieten bij een caféruzie hadden hun wapen al bijn en ik denk dat het geen legale wapens waren.
Ik ben ook niet voor een verstrenging van de wapenwet. De wet is goed zoals hij is. Niet iedereen moet zomaar een wapen in huis halen, want (ik herhaal) de slachtoffers van deze wapens zijn meestal familieleden.
Oud 1 juli 2005, 15:17   #151
eno2
Banneling

Standaard

Kan ik nog snel een handwapen kopen, waar en tegen hoeveel?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:47   #152
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Goh, in het eerste de beste skinhead café ga je zeker kunnen geholpen worden8)
Oud 1 juli 2005, 16:02   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
_______

Moet ik me dan eerst een kale knikker scheren?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 09:56   #154
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]En da zal zeker een legaal wapen zijn![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Hier schiet je zelf in je voet.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Dat ze er eens werk van maken om de huidige reglementen toe te passen in plaats van de eerlijke sportschutters weeral te kloten![/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 10:40   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]En da zal zeker een legaal wapen zijn![/size][/font]
Eno2 vroeg niet specifiek naar een legaal wapen 8)
Oud 2 juli 2005, 19:51   #156
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Eno2 vroeg niet specifiek naar een legaal wapen 8)
waar gaat den topic dan over!!!
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 20:22   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eno2, tot een paar jaar geleden had ik je op het falconplein zo kunnen laten helpen. Maar nu lukt het me korter bij huis. Als je echt wil, vraag ik het wel aan de Albanese schoonzoon van de Macedonische buurman. Als die weer uit de cel is.

Enige voorkeur of prijsklasse? Exotische wapens zoals een .454 Casul, of een wildcat zijn duurder dan een AKM47 of 9mm GP.
Oud 2 juli 2005, 21:37   #158
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

ga naar duitsland , je kan er vrij een stungun , traangas en pepperspray kopen , let wel op deze valen in deze bananerepubliek wel onder verboden wapens
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 10:55   #159
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp de kortzichtigheid van vele forumgangers niet.
Blijkbaar willen ze het verschil niet zien tussen LEGALE en ILLEGALE wapens.
Ik ben sinds enige tijd ook lid van een schietclub, en treed de visie van Keyfan volledig bij.
Vroeger was ik ook beperkter in mijn denken, want de andere zijde niet gezien.
Van het moment dat ik een LEGAAL wapen aanschaf, weet ik dat bij de minste scheve stap alles verlies, dus houd ik mij netjes aan de regeltjes (waar ik dan weer geen moeite mee heb).

Dit wordt er ook ingehamerd bij de club.
Telkens ik daar kom, wordt er gewezen op de veiligheid, want ook zij willen geen slechte naam omdat ik eventjes 'de cowboy' ga spelen.
Doe ik onnozel, dan 'vlieg' ik..........

Nu ga ik me eens in de schoenen zetten van Mister Dief.
Het wapen mag enkel gebruikt worden bij zelfverdediging én als het geweld in verhouding staat, dus wil dit zeggen, dief wapen op zak en hij haalt het boven, dan mag jij in een fractie van een seconde naar je kluis spurten, open doen, je wapen eruit halen, ontgrendelen, laden en............ tja......

Dus heeft Mister Dief geen wapen bij, stelletje onwetenden, dan heb jij niks te spurten naar je kluis.
Heeft die kerel het in zijn rug, dan kan je jou zware tv ook nog eens helpen dragen naar zijn auto, anders is de kans groot dat hij jou een proces aansmeert.

Dus ik sta op een avondje op de uitkijk, kijk stiekem door het venster van mijn potentiëel te 'betreden' huis, heeft liefst een lcd-tv, want ik heb een zwakke rug (en mijn buurman heeft ook zo een tv en ik wil dat dan ook, je kent dat verhaaltje wel).
Neem ik een wapen mee?
Neen!
Want wat ik niet boven haal, mag hij niet gebruiken, véél minder risico.

Is de wapenwet streng en hebben weinig mensen een piefpaf in de kluis, dan kan ik op mijn gemak en met gerust hart zijn woning 'betreden', want mijn risico is dan weer laag.
Is de wapenwet minder streng, meer legale wapens, dan is de kans groter dat die kerel tijdens de donker zijn wapen vast heeft (het ding moest maar eens onder zijn hoofdkussen liggen omdat mijn 'collega' een paar weken voordien zijn vorige tv heeft 'geleend', net voor het begin van de Champions League) en mij neerschiet omdat ik zonet het speelgoedrevolvertje van zijn zoon aan de kant leg want er bijna over gestruikeld terwijl ik met zijn lcd-tv sleur.
Dus als dief houd ik rekening met die risico's.

Mocht ikzelf dief zijn, dan zoude het wel gek zijn om mezelf legaal een wapen aan te schaffen, want ik heb toch de verkeerde bedoelingen voor.
En illegaal een wapen aanschaffen, gaat nog altijd véél eenvoudiger dan legaal een wapen aanschaffen.
Dieven hebben ook hersenen, en die houden ze het liefst aan de binnenzijde van hun hoofd.
Is er meer risico?
Dan denken ze eerst na voor ze hun daden bewerkstelligen.
En als dief inbreken bij een sportschutter, tai-kwando bokser, karatekafreak of honkbalspeler in huis, brengt nu eenmaal net iets meer risico's teweeg dan inbreken bij een sportvisser.

En wat Fiessler zei van die Carrera, hij heeft gelijk, want met een mes kan je ook boterhammen smeren, stoofvlees snijden, of je overspelige vrouw filleren............ gaan we die dingen dan verbieden???
Oud 6 juli 2005, 00:26   #160
serial
Vreemdeling

serial's schermafbeelding

Standaard

my thoughts exactely.
serial is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be