![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 29 juni 2005 om 22:23. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Burger
|
![]() Yann, uw patriottisme siert u, maar mag u niet blind maken voor de problemen waarmee (vroeger unitair en nu federaal) België kampt en voor het feit dat vele Vlamingen die problemen aanklagen. Dat sommige Vlamingen de separatistische koers varen als oplossing voor de problemen van België mag u perfect als laakbaar beschouwen, maar geeft u nog geen vrijgeleide voor veralgemeningen en klinkklare onzin als in uw openingsposting en in bepaalde verdere verduidelijkingen van uw standpunten.
Inderdaad is "Vlaams Belang" geen rechtmatige benaming voor een politieke partij waarvan de kopstukken vooral xenofobie en racisme prediken en de Vlaamse Beweging op velerlei wijzen in diskrediet brengen. Maar moet daarom iedere Vlaamsgezinde zijn of haar Vlaamsgezindheid afzweren ? 't Is toch niet omdat Dutroux graag Nutella op zijn boterham smeert dat ik Nutella - en bij uitbreiding alle chocopasta's - daarom moet haten, stigmatiseren en demoniseren ? En dat ik mij daarom moet gaan toeleggen op confituur als enig alternatief broodbeleg ? Het komt immers over alsof volgens u alles wat een Vlaamse zweem heeft, radicaal moet worden afgewezen door volop de kaart van België te trekken. Patriottisme is mij volkomen vreemd, en ook wat Vlaamsgezindheid betreft ga ik niet met vlaggen zwaaien of janken bij het horen van de Vlaamse Leeuw. Maar ik kan mij beter identificeren met andere Nederlandstalige Belgen dan met de Franstalige Belgen en vind dat de Vlaamse overheid een grotere democratische legitimiteit en performantie heeft dan de Belgische overheid. Een gemeenschappelijk verleden is volgens mij geen garantie voor een hechte band tussen verschillende volkeren, en subsidiariteit is voor mij een heilig principe. Komt daar nog eens bij dat Vlamingen en Franstaligen ideologisch en economisch steeds verder uit elkaar groeien, zodat ik een Belgisch gevoel of Belgische identiteit totaal niet herken. Maar dat betekent nog niet dat ik Belgische gevoelens en ressentimenten stigmatiseer, demoniseer of ridiculiseer op de wijze waarop sommige BUB'ers de Vlaamse Beweging systematisch aanpakken. Oh ja, ik zal zeker niet het woordje "Belg" op mijn id-kaart met tipp-ex uitwissen of de koning een pijnlijke en lange doodsstrijd toewensen, maar de zin en de relevantie van België in Europa wordt mij steeds minder duidelijk nu de samenstellende delen van België uit elkaar drijven en de politieke fricties tussen de grote taalgemeenschappen hand over hand toenemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed... Laatst gewijzigd door despeRRado : 29 juni 2005 om 23:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De betreffende posts werden intussen verwijderd, en zijn onderschrift aangepast. Dank daarvoor aan de moderatie.
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En Agitator en van Maerlant zijn blijkbaar ook al gebanned.
![]() Er wordt hier niet gelachen met vernazificering van de tegenstander, zo blijkt. ![]()
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Des te beter, zij gingen beiden ZWAAR over de schreef wat betreft persoonlijke aanvallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gerechtigheid is geschied.
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij bent eigenlijk best wel een zielig figuur. Daar wind ik ook geen doekjes om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Spijtig voor u dat hij over een week terugkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 30 juni 2005 om 15:44. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het wordt tijd dat ge u eens laat onderzoeken maat!
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En die foto's die hij gepubliceerd heeft zonder onze toestemming, de vernazificering, de persoonlijke aanvallen, en de valse verklaringen in zijn onderschrift worden wel getolereerd ofwat? Waarom zijn dan al zijn berichten gewist??? ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |