Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 18:08   #141
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig denkt slechts een grote minderheid zoals jij. Als we inderdaad zo een repressieve maatschappij moesten voorstaan zoals jij hier zo'n aardig plaatje van ophangt, zou je niet eens meer kunnen deelnemen aan een forum zoals dit. Het feit dat jij nu je gedacht mag zeggen, heb je te danken aan de welwillendheid en de demokratische instellingen en mogelijkheden, die je dankzij ons mag benutten.
hehehe......die is goe

Citaat:
In het andere geval -als het VB de macht zou hebben- moest ik zeker mijn klep houden maar jij ook! Denk daar maar eens even over na.
In Vitrolles (FR), waar extreem-rechts aan de macht is hebben ze de zwembaden gesloten wegens 'niet rendabel'....... Belachelijk uiteraard, daar niet van.

.....maarreuh hier zit er binnenkort ook geen volk meer aan't zwembad, dan wel om andere redenen! Denk daar maar eens over na!!!

groenten
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:09   #142
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Gelukkig denkt slechts een grote minderheid zoals jij. Als we inderdaad zo een repressieve maatschappij moesten voorstaan zoals jij hier zo'n aardig plaatje van ophangt, zou je niet eens meer kunnen deelnemen aan een forum zoals dit. Het feit dat jij nu je gedacht mag zeggen, heb je te danken aan de welwillendheid en de demokratische instellingen en mogelijkheden, die je dankzij ons mag benutten.
In het andere geval -als het VB de macht zou hebben- moest ik zeker mijn klep houden maar jij ook! Denk daar maar eens even over na.
Geen eer opeisen voor zaken waar u geen aandeel in hebt!
Maar vooral: wat een zever verkoopt u hier! Alsof optreden tegen criminaliteit iets te maken heeft met het vrij kunnen uitspreken van een mening.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:13   #143
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Geen eer opeisen voor zaken waar u geen aandeel in hebt!
Maar vooral: wat een zever verkoopt u hier! Alsof optreden tegen criminaliteit iets te maken heeft met het vrij kunnen uitspreken van een mening.
Optreden tegen criminaliteit heeft er op zich niets mee te maken, maar het Vlaams Blok heeft een aanzienlijk aantal punten op hun programma staan, waarvoor ze de vrijheid van meningsuiting wel moeten beschadigen om ze te kunnen uitvoeren... Hoe ga je anders een moslima verbieden om een hoofddoek te dragen op straat ? Hoe ga je anders homo's verbieden om een betoging (zonder enige vorm van geweld trouzens) te organiseren ? Dan heb je al een sloophamer nodig onze vrijheid en democratie uit de weg te ruimen... Denk daar maar eens over na....
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:13   #144
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Jij bent precies geen grote fan van het Belgische voetbal he !?
idd Wanne, ik hou niet zo van voetbal... Maar ja, als u dan verwijst naar de aanwezige hooligans dan moet ik u idd gelijk geven dat daar crapuul tussenzit... En dan?
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:14   #145
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
Jij bent precies geen grote fan van het Belgische voetbal he !?
idd Wanne, ik hou niet zo van voetbal... Maar ja, als u dan verwijst naar de aanwezige hooligans dan moet ik u idd gelijk geven dat daar crapuul tussenzit... En dan?
Tsja, net hetzelfde probleem als met die gastjes die de Ster onveilig gemaakt hebben he... Het zijn er enkelen van een bepaalde bevolkingsgroep. Het is niet omdat die hooligans zo'n dingen doen dat daarom alle voetbalsupporters aangepakt dienen te worden of toch !?
Oud 2 juni 2003, 18:19   #146
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Tsja, net hetzelfde probleem als met die gastjes die de Ster onveilig gemaakt hebben he... Het zijn er enkelen van een bepaalde bevolkingsgroep. Het is niet omdat die hooligans zo'n dingen doen dat daarom alle voetbalsupporters aangepakt dienen te worden of toch !?
Onzin, als u de criminaliteitscijfers bekijkt per bevolkingsgroep dan kan u onmogelijk verkondigen dat het hetzelfde zou zijn... Ooit al eens een bezoekje gebracht aan het Merksplas-gevangenisinstelling?
Oud 2 juni 2003, 18:22   #147
Vlaams Vierkant
Burger

Vlaams Vierkant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onzin, als u de criminaliteitscijfers bekijkt per bevolkingsgroep dan kan u onmogelijk verkondigen dat het hetzelfde zou zijn... Ooit al eens een bezoekje gebracht aan het Merksplas-gevangenisinstelling?
Dat kan veel dingen betekenen. Maak eens een profiel aan de hand van het gemiddelde inkomen van de ouders van de gevangenispopulatie. Daar kan je al veel van afleiden. Waarom is afkomst of religie volgens u de decisieve factor?
Oud 2 juni 2003, 18:28   #148
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd. Neem uw woordenboekje Arabisch-Nederlands maar mee zou-ik-zeggen!!
Oud 2 juni 2003, 18:29   #149
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Vierkant
Dat kan veel dingen betekenen. Maak eens een profiel aan de hand van het gemiddelde inkomen van de ouders van de gevangenispopulatie. Daar kan je al veel van afleiden. Waarom is afkomst of religie volgens u de decisieve factor?
Een deel van het antwoord staat in uw reply hoor. Maar dat is ongetwijfeld niet het enige... Economische toestand, opvoeding, mentaliteit, ... om er maar enkele te noemen.

Ziehier criminaliteitscijfers van Nederland: http://www.heemland.nl/hl21-Criminal...llochtonen.htm

die van België ben ik ff aan het opzoeken...
Oud 2 juni 2003, 18:35   #150
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Tja, Vlaams vierkant,
dan gaan we hier in België nogal problemen krijgen volgens Uw redenering.
Die kinderen van die 400.000 werklozen gaan volgens U dan ook den kriminele toer op.
En ik heb er 3. Dat gaat nogal wat worden, want bij de meeste doppers zitten er meer dan 2 kinderen. Dus met uw argumentatie, en de cijferkensdans van de Toegegeven werklozen, gaan we overspoeld worden met van die "gasten". Want er zullen dan ook veel lichtgekleurde belgen bij zijn.
En voor mijn angst nog wat groter te maken; 400.000 werklozen , betekent dat die nog werkzoekend zijn. Dus mensen welke in de statistiken zijn opgenomen. De 56+ zijn daar niet in opgenomen.
Dus met Uw gevoltrekking, deze criminaliteit is nog maar een begin. Of zie ik het verkeert?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:38   #151
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Moesten die mannen(met evt. arme ouders) een brood stelen, kan ik daar nog begrip voor opbrengen.....maar dit is niet het geval. Trouwens België heeft één van de beste sociale vangnetten ter wereld, so!!

Enne, 't zijn ook altijd mannen hé....... meisjes (met diezelfde evt. arme ouders) hebben die drang blijkbaar niet.

mvg
Oud 2 juni 2003, 18:50   #152
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
waarom?
Zoiets gaan mensen niet van zichzelf zeggen. Waar heb je dat Iraaks spreekwoord gehoord trouwens, jij als complete open-minded, cultuurverslindende Vlaming ?
het staat u niet aan, dus het is niet aan, wie is er hier bekrompen???????
Zoek het zelf eens op, lees eens een boek of zoiets.
Als er mij naar de bron van iets gevraagd wordt, dan probeer ik eerst te zorgen voor bewijsmateriaal, door een link naar een website, of een citaat, waarvan het met het grootste gemak terug te vinden is... Ik lees trouwens dikwijls kranten en boeken, en ik ben u zogenaamde Iraakse uitdrukking nog nooit tegengekomen...
Maar ik hou het in mijn achterhoofd, heb geen paniek... Ik zal het proberen terug te vinden, maar ik twijfel er wel aan of die zoektocht erg succesvol gaat zijn. Misschien dat jij een handje kan helpen ?

Man man man, ik ben een tijdje niet op deze topic geweest, en de bekrompenheid is hier toch echt wel fenomenaal hoog hoor.
Eerst is ben ik al bekrompen volgens "wanne" omdat ik tegen het principe van de staat die drugs (hersendodend vergif ) aan zijn eigen bevolking verkoopt en omdat ik tegen de discriminatie van de vrouw ben.
Als ik een boek citeer om mijn gelijk te bewijzen, dan bestaat dat boek al niet meer of... wordt de auteur in vraag gesteld (wat trouwens niets ontkracht aan de FEITEN die die persoon beschrijft).
En plots werd het hier stil over dit onderwerp...

Ook op deze mooie repliek van Lesane werd er niet geantwoord :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
De ster is nog altijd een leuk recreatiepark. Hoe komt het toch dat ik nooit iets van die gevechten meemaak? Als je dat hier alles hoort is ELKE vreemdeling (probeer' er maar niet stilletjes allochtoon van te maken) een crimineel.
Nu naar de eindeloze veralgemeningen...
1)Tussen de boelzoekers zaten waarschijnlijk ook, AUTOCHTONEN en vrijwel zeker BELGEN.
2) Een deel was Kosovaar, Albanees.. het waren dus NIET ENKEL MOSLIMS.
3) En voor de zoveelste keer: waarom groepeer je altijd mensen onder een religie. Ik spreek toch ook niet over christenen als ik belg, fransman, duitser.. bedoel? Probeert u de negatieve connotatie die bij "moslim" hoort over te dragen naar de groep? Het is niet omdat één of andere racist in atwerpen beweert "de partij van de moslim" te zijn, hij dit ook is. Resist is overgins bij allochtonen alles behalve gesmaakt.
Het is toch niet omdat het "Vlaams Blok" (wel, als het hun uitkomt) zich als Vlaams profileert, dat iedere vlaming zich onder die noemer herkent ?
Ik wil me niet moeien, maar zijn dat dan geen moslims?

De selectieve verontwaarding, en de laffe kronkels die achteraf door de linksen gemaakt worden zijn weer eens typische voorbeelden van hoe bekrompen ze zijn.
Oud 2 juni 2003, 18:57   #153
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Gelukkig denkt slechts een grote minderheid zoals jij. Als we inderdaad zo een repressieve maatschappij moesten voorstaan zoals jij hier zo'n aardig plaatje van ophangt, zou je niet eens meer kunnen deelnemen aan een forum zoals dit.
Voorzover ik weet is er via dit forum nog nooit iemand bespuwd, gestoken of zijn er door onze discussies hier beschadigingen aan eigendommen toegebracht. Dat lijkt me een essentieel verschil tussen grootscheeps oproer en geweld in een plaats die bestaemd is voor "ontspanning".
Uw gekleurde vriendjes stalen kleding en GSM's, vernielden meubilair, prikten elkaar(gelukkig!) met messen etc.etc.
Concreet: je kunt wel zeggen wat je niet wilt piano maar hoe ga jij dat gedrag beteugelen( of misschien vindt je dat het moet aangemoedigd worden als een authentieke cultuuruiting van onze Moslim-gasten.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:01   #154
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man man, ik ben een tijdje niet op deze topic geweest, en de bekrompenheid is hier toch echt wel fenomenaal hoog hoor.
Eerst is ben ik al bekrompen volgens "wanne" omdat ik tegen het principe van de staat die drugs (hersendodend vergif ) aan zijn eigen bevolking verkoopt en omdat ik tegen de discriminatie van de vrouw ben.
Als ik een boek citeer om mijn gelijk te bewijzen, dan bestaat dat boek al niet meer of... wordt de auteur in vraag gesteld (wat trouwens niets ontkracht aan de FEITEN die die persoon beschrijft).
En plots werd het hier stil over dit onderwerp...
We hebben het al over dat drugsprobleem gehad. De staat verkoopt op dit moment alcohol, een hard drug overigens, aan de eigen bevolking... Dus het gaat mij vooral om de consequentie er achter de oude drugspolitiek zit om een drug, genaamd cannabis, die in hierarchie minder sterk is dan alcohol of zelfs een aspirine, te verbieden..

Wat die discriminatie van de vrouw betreft kan je zoiets niet opleggen aan vrouwen, dat is een persoonlijke strijd die je moet voeren. Je kan ze daar wel in gaan aanmoedigen, maar het dragen van een hoofdddoek, gewoon op straat, is nog altijd een onderdeel van onze vrijheid... Dat kan je niet verbieden. Je kan wel in scholen en op de arbeidsplaats dress codes gaan opleggen, maar verder kan je daar onmogelijk in gaan...

Over dat boek heb ik dan ook mijn mond niet open gedaan...
Oud 2 juni 2003, 19:03   #155
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Sociale kontrole bij de Belgen bestaat al enkele decennia niet meer.

leven wij nu in een verzuurde maatschappij van welvarende Belgen die hoe langer hoe minder het weinige gunnen aan de andere.
-Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen.

-Jij vindt dus dat we die amok-makerij in de Ster aan de allochtonen moeten "gunnen". Dat is klare taal.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:07   #156
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
-Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen.

-Jij vindt dus dat we die amok-makerij in de Ster aan de allochtonen moeten "gunnen". Dat is klare taal.
Wie haalt er dan geen vandaalstreken uit ?
Oud 2 juni 2003, 19:09   #157
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Dit zijn geen gewone vandaalstreken meer hé... Kom anders eens een maandje in Antwerpen wonen, hier aan't Zuid, ik GARANDEER u dat je na die maand een andere mening zal hebben... echt.
Oud 2 juni 2003, 19:10   #158
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit zijn geen gewone vandaalstreken meer hé...
Wilt u mij alstublieft antwoorden op mijn vraag ?
Oud 2 juni 2003, 19:14   #159
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Wilt u mij alstublieft antwoorden op mijn vraag ?
Iedereen haalt wel eens iets uit, ik heb vroeger ook wel eens een snoepje gepikt in de lokale snoepwinkel hoor, maar er zit een wereld verschil tussen zoiets en het intimideren, overvallen en terroriseren van andere mensen.
Oud 2 juni 2003, 19:20   #160
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen haalt wel eens iets uit, ik heb vroeger ook wel eens een snoepje gepikt in de lokale snoepwinkel hoor, maar er zit een wereld verschil tussen zoiets en het intimideren, overvallen en terroriseren van andere mensen.
En wat doen voetbalhooligans, als ik u dat vragen mag !?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be