Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2005, 10:44   #141
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Wat heeft 'een vuile stad' nu te maken met links of rechts. Dat moet je mij nu toch eens uitleggen ?
Het heeft in elk geval te maken met het geld is op, en niemand heeft nog veel goesting om te werken en aan zelfdiscipline te doen. Als ge het mij vraagt, zeer duidelijk kenmerken van een links bewind.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:13   #142
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Einstein,
Jobs creeren is niet hetzelfde als het overheidsapparaat nog vergroten, snap je?

m.a.w. jobs brengen geld op voor de overheid, ze kosten geen geld. Waar haal je dergelijke onzin? PS analyses?
Mooi, een job creeren kost dus netto 5600 euro? Het Vlaamse onderwijs is achteruit gegaan lijkt me.
Oud 5 juli 2005, 16:14   #143
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het is gewoon een kwestie van beleid. En als je niet wil vergelijken met een gat als Leuven, laten we dan even vergelijken met Parijs. Vele malen groter, heeft vele malen meer te kampen met grootstedelijke problemen, maar de stad ziet er verzorgd uit.

Brussel is -algemeen gesproken- een vuile, verloederde stad. Dat is een FEIT.
Het is geen toeval dat de toeristenstroom van Parijs via Brugge naar Amsterdam gaat. Brussel is nooit een must-see bestemming. Als je er passeert, tja dan ga je er even langs, maar toeristen komen zéker niet naar Belgie vóór Brussel.

Parijs ziet er verzorgd uit? Waar haal jij dergelijke nonsens? De Parijs cite is tientallen keer erger dan de Brusselse cite.
Oud 5 juli 2005, 16:20   #144
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Brussel een grootstad? Komaan jongen. New York, Londen, Parijs... Dat zijn grootsteden? Brussel stelt helemaal niets voor in de lijst van grootsteden. Er is misschien hier en daar wel wat ten goede verandert zoals de Marollen om maar één voorbeeld te geven. Maar ga aub niet zeggen dat er VEEL is veranderd in de goed zin. Als je de Leuvensesteenweg een bekijkt vanaf "Place Misère" (Meiser voor de niet-Brusselaar) dat heb je al genoeg gezien. Ik wil helemaal geen negativist zijn maar je moet wel eerlijk en objectief (kunnen) blijven.

Mvg.
Dat heeft m.i. ook wel te maken met het feit dat Vlamingen geen stadsmensen zijn. Let me take you by the hand and walk you through the streets of London. Als je daar niet aan bent, zal je het afschuwelijk vinden.
Oud 5 juli 2005, 16:22   #145
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Wat kent Tobback van Brussel? Blijkbaar bijna niets!!!! Hij weet misschien niet dat Brussel, dat zijn ook 19 gemeenten, waaronder toffe gemeenten als Ukkel, de twee Woluwe (Sint-Lambrechts en Sint-Pieters), Watermael-Bosvoorde, Auderghem, Elsene, om maar die voorbeelden te nemen. Louis Tobback zou liever zwijgen, in plaats van een stad te oordelen, die hij alleen via zijn job kent.
Toen ik laatst naar Bruce Springsteen ging kijken was ik enorm onder de indruk van Vorst. Zoiets vind je niet rond Antwerpen.
Oud 5 juli 2005, 16:24   #146
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van op de boodschapper te schieten en de kop in het zand te steken zouden de Brusselaars beter eens die vuile stad wat OPKUISEN! En dan te weten dat er zoveel werklozen zijn daar.... geef ze verdorie allemaal een borstel en vegen maar!

Moeten die Brusselaars nu altijd bij het handje gehouden worden?
LOL

en waar woon jij? oh juist, de beste stuurlui staan aan wal
die deugelijke hyporcrisie toch! met zo'n attitude geef je Brussel helemaal aan de franstaligen, jij mag van geluk spreken dat er nog mensen als ik (willen) wonen
Oud 5 juli 2005, 17:23   #147
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik ben eens een ruzie begonnen louter omdat wat maten hun cigaretten-peukjes en blikjes wilde weggooien in vijver. Na wat gepor hebben we toen het vuil bijgehouden en gedumpt in de voortuin van een oud vrouwtje.

Op't eerste zicht misschien verfoeilijk, maar vanuit ecologisch standpunt zeer verantwoord.
Op't tweede zicht is het eveneens verfoeilijk. De volgende keer dat ge "ecologisch" wilt handelen, kunt ge beter uw eigen voortuin daarvoor misbruiken. Eigen Voortuin Eerst, weet ge wel.
Oud 5 juli 2005, 18:57   #148
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Parijs ziet er verzorgd uit? Waar haal jij dergelijke nonsens? De Parijs cite is tientallen keer erger dan de Brusselse cite.
Ik heb het over het (toeristisch) CENTRUM, dat in Parijs nog eens véééle malen groter is dan de wannabe-grootstad Brussel.

In vergelijking met Parijs is Brussel een oostblok-stad.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 19:00   #149
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
LOL

met zo'n attitude geef je Brussel helemaal aan de franstaligen, jij mag van geluk spreken dat er nog mensen als ik (willen) wonen
Hoezo "aan de Franstaligen geven"? We waren toch allemaal "Belgen", "één Volk", enz?

Trouwens, er valt niks aan de Franstalige te geven, want ze hebben het al. En ze mogen het houden ook! Ik ben zelfs voorstander om van Bxl een volledige Franstalige stad te maken, gedaan met die verplichte tweetaligheid. Weg met die stomme taalwetten, 99% van de Brusselaars is toch Franstalig, dus waarom moeten ze persé Nederlands leren?
Oud 5 juli 2005, 21:02   #150
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het (toeristisch) CENTRUM, dat in Parijs nog eens véééle malen groter is dan de wannabe-grootstad Brussel.

In vergelijking met Parijs is Brussel een oostblok-stad.
Maw je vergelijkt de banlieue van Brussel met het centrum van Parijs. Dat is een onzinnige vergelijking.
Oud 5 juli 2005, 21:03   #151
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo "aan de Franstaligen geven"? We waren toch allemaal "Belgen", "één Volk", enz?

Trouwens, er valt niks aan de Franstalige te geven, want ze hebben het al. En ze mogen het houden ook! Ik ben zelfs voorstander om van Bxl een volledige Franstalige stad te maken, gedaan met die verplichte tweetaligheid. Weg met die stomme taalwetten, 99% van de Brusselaars is toch Franstalig, dus waarom moeten ze persé Nederlands leren?
Omdat ieder recht heeft op communicatie met de overheid in zijn of haar eigen taal.
Oud 5 juli 2005, 21:33   #152
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maw je vergelijkt de banlieue van Brussel met het centrum van Parijs. Dat is een onzinnige vergelijking.
Ik vergelijk het centrum van Bxl met het centrum van Parijs. Je moet gewoon de straat naast de Koninklijke Muntschouwburg eens nemen, en je ziet genoeg.
Oud 5 juli 2005, 21:34   #153
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Het heeft in elk geval te maken met het geld is op, en niemand heeft nog veel goesting om te werken en aan zelfdiscipline te doen. Als ge het mij vraagt, zeer duidelijk kenmerken van een links bewind.
neen ! dan moet ge eens gaan zien in bepaalde wijken !!

de vuilkar komt overal 2 keer per week !

het illegaal gedumpt huisvuil is het probleem en gebeurt door mensen die niet het geld er voor over hebben om vuillniszakken te kopen ! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ancapa on 05-07-2005 at 22:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:

het illegaal gedumpt huisvuil is het probleem en gebeurt door mensen die niet het geld er voor over hebben om vuillniszakken te kopen ! [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

het illegaal gedumpt huisvuil is het probleem ![/size]
[/edit]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 5 juli 2005 om 21:35.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 21:34   #154
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat ieder recht heeft op communicatie met de overheid in zijn of haar eigen taal.
Ook in een 99% Franstalige stad? Is dat niet een beetje onzinnig? Waarom moeten Brusselaars persé Nederlands leren als 99% van hun stad Franstalig is?
Oud 5 juli 2005, 21:38   #155
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook in een 99% Franstalige stad? Is dat niet een beetje onzinnig? Waarom moeten Brusselaars persé Nederlands leren als 99% van hun stad Franstalig is?

gelooft ge dat echt ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 5 juli 2005, 21:39   #156
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ga maar studeren !! hoe durft ge dergelijk onzin verkopen
Oud 5 juli 2005, 23:14   #157
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie is 60% vlaams, waarom moeten wij dan nog frans leren?

Ahja juist, die overige 40% verstaat geen nederlands...
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 23:16   #158
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Talen floreren en talen sterven uit. Zo simpel is dat.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 10:14   #159
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gray
Belgie is 60% vlaams, waarom moeten wij dan nog frans leren?

Ahja juist, die overige 40% verstaat geen nederlands...

Opdat de grote taalgebieden over ons heen zouden kunnen lopen waar we bijstaan, en er ook nog vlot in alle talen zouden kunnen aan meewerken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 19:40   #160
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is eerder 90-10% dacht ik - een groot verschil he

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be