Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 09:54   #141
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Je staart intrekken, noemt men dat.

Dit heb je geschreven:

Er zijn in Maaseik enkele jonge mannen van Marokkaanse afkomst in het nieuws geweest wegens vermeende banden met een of ander tereurnetwerk, zoals de cel in Madrid die daar een aanslag hebben gepleegd.

Je bedoelde dus helemaal niet alleen die ene gast die nu in de cel zit. Een van de gasten die meehielp aan de aanslag in Madrid en in Maaseik onderdook, heeft zich later in Bagdad opgeblazen.

En weer ga je niet in op de essentie voor de mensen die hier leven: wie voelt zich in godsnaam onveilig met zulke mensen als gebuur? Dat kunnen toch alleen maar mensen zijn die zich bang laten maken door racistische en fascistische groeperingen?

Egidius
Juicht mensen! Egidius heeft me op een foutje betrapt! Ik had het dus over twee mannen in plaats van één.

Ik denk dat jij je onveilig zou voelen met Noord-Afrikanen als buren, ik niet. Jij laat je bang maken door je eigen partij.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 09:55   #142
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Ooooo! Een Limburgs onderonsje in deze thread! Stop dat gekakel, mannen. Laten we in plaats daarvan ijveren voor een onafhankelijk Limburg!

"Limburg, Limburg allein
Dao geit niks boave
Zoe is t'r moar ein."
Zullen we samen het LLF (Limburgs Liberation Front) oprichten, samen met enkele Nederlands-Limburgse broeders en zusters?
Oud 20 juli 2005, 09:57   #143
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Dit is inderdaad grappig.
Oud 20 juli 2005, 10:00   #144
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Onkelinckx heeft terzake laten weten dat boeken verbieden in België ongewenst is.

Egidius
Zij had bij haar beslissing zeker de massale boekverbranding door de nazi's in haar achterhoofd.
Oud 20 juli 2005, 10:01   #145
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Juicht mensen! Egidius heeft me op een foutje betrapt! Ik had het dus over twee mannen in plaats van één.
"Enkele jonge mannen" waren er dus twee? En die ene die zich opgeblazen heeft in Bagdad (tien doden), was dus de andere, neem ik aan?

Citaat:
Ik denk dat jij je onveilig zou voelen met Noord-Afrikanen als buren, ik niet.
Jij denkt teveel dat zus en dat zo, en bent te weinig bezig met feiten.

Citaat:
Jij laat je bang maken door je eigen partij.
Mijn eigen partij? En welke partij zou dat dan wel mogen wezen?

Ik begin stilaan te denken dat jij nog erg jong bent. Tijd om je wat milder te behandelen.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 20-07-2005 at 11:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
"Enkele jonge mannen" waren er dus twee? En die ene die zich opgeblazen heeft in Bagdad (tien doden), was dus de andere, neem ik aan?

Citaat:
Jij denkt teveel dat zus en dat zo, en bent te weinig bezig met feiten.

Citaat:

Ik begin stilaan te denken dat jij nog erg jong bent. Tijd om je wat milder te behandelen.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Jij denkt teveel dat zus en dat zo, en ben te weinig bezig met feiten.

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 juli 2005 om 10:06.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:01   #146
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Onkelinckx heeft terzake laten weten dat boeken verbieden in België ongewenst is.

Egidius
Het verbieden van geschiften is kenmerkend voor een totalitair regime, of dat nu extreem-rechts of extreem links is.
Oud 20 juli 2005, 10:02   #147
Egidius

Standaard

Citaat:
Zullen we samen het LLF (Limburgs Liberation Front) oprichten, samen met enkele Nederlands-Limburgse broeders en zusters?
Zolang jullie jezelf maar niet gaan opblazen op de 11 juli-viering op de Brusselse Grote Markt, kan het allemaal geen kwaad.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:04   #148
Egidius

Standaard

Citaat:
Zij had bij haar beslissing zeker de massale boekverbranding door de nazi's in haar achterhoofd.
Lap, nu gaat ons Teerke nog oproepen tot haat en moord tegen homo's verdedigen. En zelfs de nazi's worden er bij gesleurd om dat te verantwoorden. Chapeau!

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:05   #149
Egidius

Standaard

Citaat:
Het verbieden van geschiften is kenmerkend voor een totalitair regime, of dat nu extreem-rechts of extreem links is.
Behalve als het gaat om oproepen tot moord, zoals in "De Weg naar de Islam".

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:09   #150
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat een Maaseikenaar zich heeft opgeblazen in Bagdad heb ik blijkbaar gemist in de nieuwberichten, maar soit, ik geloof je wel als je dat zo dikwijls herhaalt. Ja dat zal die andere dan zijn. Waren er geen twee broers bij betrokken? Dan zijn het er misschien wel drie. Wat een overrompeling! Maar ik geef je weeral gelijk, één, twee of drie, dadt zijn er één twee of drie te veel. Vind je het niet prachtig om regelmatig gelijk te krijgen. Jij krijgt van mij meerr gelijk dan ik van mijn vrouw en die draagt geen boerke.

Citaat:
Jij denkt teveel dat zus en dat zo, en ben te weinig bezig met feiten.
Ik denk inderdaad, soms misschien wat veel. (nu heb je toch weer een beetje gelijk zeker)

Citaat:
Ik vermoed het Vlaasm Belang, want die duiken steeds weer op in jouw verdediging.

Citaat:
Egidius
Ik ben blij te horen dat ik jong van geest ben.
Oud 20 juli 2005, 10:12   #151
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zolang jullie jezelf maar niet gaan opblazen op de 11 juli-viering op de Brusselse Grote Markt, kan het allemaal geen kwaad.

Egidius
Ik ben nogal kort van adem wegens ongezond leven zoals roken te weinig beweging en graag lekken eten, daarom is het nogal moeilijk om mezelf , laat staan anderen op te blazen.
Oud 20 juli 2005, 10:19   #152
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Lap, nu gaat ons Teerke nog oproepen tot haat en moord tegen homo's verdedigen. En zelfs de nazi's worden er bij gesleurd om dat te verantwoorden. Chapeau!

Egidius
Dat maak jij er weer van, ik heb tot niets opgeroepen, ik heb alleen maar gerefereerd naar een bekend feit van boekverbranding in het verleden.
Het boek Mein Kampf is in meerdere staten verboden, ook dat hoeft voor mij niet. Ik vind dat iedereen alles mag lezen wat er gedrukt staat. Hoe kun je weten hoe de islamwereld in elkaar steekt als je er geen boeken over mag lezen?
Vrij onderzoek heet dat.
Oud 20 juli 2005, 10:21   #153
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat een Maaseikenaar zich heeft opgeblazen in Bagdad heb ik blijkbaar gemist in de nieuwberichten, maar soit, ik geloof je wel als je dat zo dikwijls herhaalt. Ja dat zal die andere dan zijn. Waren er geen twee broers bij betrokken? Dan zijn het er misschien wel drie. Wat een overrompeling!
Eén zelfopblazer volstaat anders om een straat uit te roeien.

Wat die van Bagdad betreft, die is na de aanslag in Madrid ondergedoken bij vrienden (of familie) in Maaseik. Het verwondert me dat jij dat als inwoner van de streek niet weet.

Zie je? Stel: jouw dochter zit op schoolreis in Madrid. Ze is op de verkeerde dag in het verkeerde station. Achteraf verneem je dat één van haar moordenaars een veilig onderkomen gevonden heeft in je eigen dorp. Je komt de medeplichtigen tegen bij de bakker of in de Carrefour. Volgens mij zal het je weinig kunnen verdommen of het nu om één, twee, enkele of een overspoeling van islamfundi's gaat.

Citaat:
Maar ik geef je weeral gelijk, één, twee of drie, dadt zijn er één twee of drie te veel. Vind je het niet prachtig om regelmatig gelijk te krijgen. Jij krijgt van mij meerr gelijk dan ik van mijn vrouw en die draagt geen boerke.
Prachtige tikfout!

Citaat:
Ik vermoed het Vlaasm Belang, want die duiken steeds weer op in jouw verdediging.
Ik heb met geen enkele partij iets te maken. Partijen zijn een hindernis op de weg naar de democratie.

Citaat:
Ik ben blij te horen dat ik jong van geest ben.
Dat je mij omwille van die of die uitspraak linkt aan een bepaalde partij, is een cliché zo hoog als de vernietigde WTC-toren. Het wijst op onervarenheid.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:22   #154
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Behalve als het gaat om oproepen tot moord, zoals in "De Weg naar de Islam".

Egidius
Niet akkoord. Door dat boek en andere te lezen krijg je een beter zicht op het fundamentalistisch discours. Ik heb dat boek ook niet gelezen hoor, ik heb er naar gezocht, maar niet gevonden.
Oud 20 juli 2005, 10:23   #155
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik ben nogal kort van adem wegens ongezond leven zoals roken te weinig beweging en graag lekken eten, daarom is het nogal moeilijk om mezelf , laat staan anderen op te blazen.
Wat gestolen dynamiet uit een Asturische mijn kan helpen. Veel kans dat je daar ergens in Maaseik nog een paar restjes kan van terugvinden.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 20-07-2005 at 11:24
Reason:

Citaat:
Wat gestolen dynamiet uit een Asturische mijn kan helpen. Veel kans dat je daar ergens in Maaseik nog een paar restjes kan van terugvinden.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Wat gestolen dynamiet uit een Asturische mijn kan helpen.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 juli 2005 om 10:24.
Oud 20 juli 2005, 10:28   #156
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat maak jij er weer van, ik heb tot niets opgeroepen, ik heb alleen maar gerefereerd naar een bekend feit van boekverbranding in het verleden.
Het boek Mein Kampf is in meerdere staten verboden, ook dat hoeft voor mij niet. Ik vind dat iedereen alles mag lezen wat er gedrukt staat. Hoe kun je weten hoe de islamwereld in elkaar steekt als je er geen boeken over mag lezen?
Vrij onderzoek heet dat.
Pas op, Teerke, of we gaan nog een punt van overeenkomst vinden.

Maar kijk eens, waar ook ter wereld, ook in de meest liberale regimes, vallen oproepen tot moord niet onder de persvrijheid. Ik heb Mein Kampf niet gelezen en weet dus niet of er in opgeroepen wordt tot moord, maar in "De Weg naar de Islam" wordt wel degelijk zwart op wit opgeroepen tot moord op homo's. En dat, mijn beste, kan niet. Als Laurette daar anders over denkt, dan is dat omdat ze een bepaalde fractie van haar kiezers niet boos wil maken.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:29   #157
Egidius

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Door dat boek en andere te lezen krijg je een beter zicht op het fundamentalistisch discours. Ik heb dat boek ook niet gelezen hoor, ik heb er naar gezocht, maar niet gevonden.
Goede kans dat de juffrouw met de mooie ogen het liggen heeft.

Heb je meteen een excuus om ze aan te spreken.

Egidius
Oud 20 juli 2005, 10:29   #158
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dat op mij bedoeld was. Ik heb trouwens geantwoord.
en daarvoor ben ik heel blij in jouw plaats
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:34   #159
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eén zelfopblazer volstaat anders om een straat uit te roeien.

Wat die van Bagdad betreft, die is na de aanslag in Madrid ondergedoken bij vrienden (of familie) in Maaseik. Het verwondert me dat jij dat als inwoner van de streek niet weet.
Ik weet wel dat er iemand na de aanslagen in Madrid in Maaseik een tijdje is ondergedoken, maar ik wist niet dat diezelfde zich in Bagdad heeft opgeblazen. Ik ben gelukkig niet alwetend.

Citaat:
Zie je? Stel: jouw dochter zit op schoolreis in Madrid. Ze is op de verkeerde dag in het verkeerde station. Achteraf verneem je dat één van haar moordenaars een veilig onderkomen gevonden heeft in je eigen dorp. Je komt de medeplichtigen tegen bij de bakker of in de Carrefour. Volgens mij zal het je weinig kunnen verdommen of het nu om één, twee, enkele of een overspoeling van islamfundi's gaat.
Iemand die aan mijn dochter raakt raakt aan mij, Belg, Vlaming, fundi, Maghrebijn, Chinees of Botswanees. Ik denk dat ik zelfs in staat ben om dan het recht in eigen handen te nemen, heteen natuurlijk helemaal fout is, maar een kind is het hoogste goed dat men kan hebben.

Citaat:
Prachtige tikfout!
Vind ik ook.

Citaat:
Ik heb met geen enkele partij iets te maken. Partijen zijn een hindernis op de weg naar de democratie.
Welke democratie? De democratie is een fabel.

Citaat:
Dat je mij omwille van die of die uitspraak linkt aan een bepaalde partij, is een cliché zo hoog als de vernietigde WTC-toren. Het wijst op onervarenheid.

Egidius
Onervaren in wat? Ik heb echt de indruk gekregen door jouw uitspraken dat je toch niet vies bent van het VB.
Oud 20 juli 2005, 10:37   #160
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Egidius
Het schijnt dat op het internet recepten staan om eenbom te maken met producten die iedereen wel in huis heeft, zoals amoniak e.d.m.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be