![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
DE islam bestaat niet. De vorm van racisme door deze fascistoïde politicus gebruikt creëert een categorie die hij dan vanalles aanwrijft. Hij maakt veralgemeningen en probeert DE islamieten of DE islamitische godsdienst als grote boeman te doen voorkomen. Dit is een vorm van racisme. Het is zelf geen discriminatie van een godsdienst, want DE islam bestaat niet, of van een bepaald mensentype of etnische groep. Mijnheer bedient zich, net zoal bij ons de voorzitter van het VB, Vanhecke van een eigen fictieve mensensoort: De islamiet, of, in casu Vanhecke DE islamterroristen. Deze werkwijze is natuurlijk volmaakt absurd. Noem het racisme, noem het vreemdelingenhaat, noem het van mijn part gewoon gekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Geen ras, dan ook geen racisme.
![]() |
#143 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik zal een praktisch voorbeeld geven. Als ik zeg: "Willem is oostindisch doof" dan is dit racistisch omdat de spreuk domheid toekent aan een volledige groep. (De indiers). Men noemt dit discrimineren (men vindt één groep inférieur). Dergelijk spreuken zijn er nogal: Jodenstreek, Belgenmop. Indien ik stel: "De Nederlanders zijn oostindisch doof". Dan is dit dus twee keer discriminerend, omdat ik tweemaal in één zin negatieve eigenschappen toeken aan groepen die hen mensen of groepen over één kam scheren die hen in een slecht daglicht poogt te stellen. Moelijk hé? Maar, zal je zeggen, het kan toch WAAR zijn: "Nederlanders zijn oostindisch doof, vooral zij die Willem heten, omdat zij niet begrijpen wat racisme is!". In dat geval blijft het onterecht veralgemenen van een eigenschap maken dat men racistische praat blijft uitslaan. Is dit dan in strijd met de racisme wetgeving? NEEN: want het roept niet op tot discriminatie: het doet wel onelegante en ronduit foute uitspraken maar het zegt niet dat er een consequentie moet aan gegeven worden. "Willempies zijn stomme hollanders die maar niet verstaan wat racisme is, men zou ze hun recht om op the internet te komen moeten afpakken, stem op mij" is een (hypothetisch natuurlijk ! ) racistische uitspraak in strijd met onze wetgeving. Maar in Nederland kan dit soort dingen nog rustig. Bij ons wordt dat lastig. Capito?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 juli 2005 om 07:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() ericfermens is een mens.
Ooops sorry, ik wou niet veralgemenen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() EricFeremans: het lijkt alsof je taalvervalsing nastreeft.
![]() |
#146 |
|
![]() oostindisch doof zijn is een uitdrukking Ericferemans; wat heeft racisme daar mee te maken? geen BAL!
Roken lijk nen Turk is ook een uitdrukking; maar racistisch? acht ik hierdoor het 'turkse ras' (zever natuurlijk want het is geen ras) meer waard dan een ander ras (=racisme) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
De feministen voerden zelf een campagne indertijd om niet alle positieve naamwoorden mannelijk en negatieve naamwoorden vrouwelijk te maken. Taal kan inderdaad vooroordelen bevestigen. Je kan daar heel gevoelig voor zijn, je kan het natuurlijk ook schouderophalend klasseren. Dit hangt er maar vanaf hoe je instelling is en meer nog, denk ik, in hoeverre je geviseerd bent of je getroffen voelt. Bijvoorbeeld: vangen als een blokker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Het lijkt wel de oude strip "Oerm" (oermensen); Oerm begon vreemde klanken uit te stoten en legde desgevraagd aan zijn stamgenoten uit dat hij een nieuwe taal had uitgevonden; zij vroegen: "Waarom? We begrepen je reeds niet echt goed toen je nog normaal praatte".
![]() |
#154 |
Parlementslid
|
![]() Aan ericferemans,
Dat die VB'ers niet je beste vrienden zijn hebben we al lang begrepen. Maar probeer eens één post te plaatsen zonder op hen te kakken. Ge begint ferm op mijn zenuwen te werken en ik durf te stellen ook nog op anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Burger
|
![]() En jullie beginnen op mijn zenuwen te werken met jullie racistische opmerkingen !!
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zit het eigenlijk in Japan met racisme enzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() In Japan kan er geen racisme zijn want er zitten bijna geen buitenlanders.
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |