Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 10:58   #141
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Ik ben een van die weinige Vlamingen die geen fluit Frans kent.
Latijnse talen raken niet in mijn koppeke geramd ...
Een slechte Belg, dus.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 11:12   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Uit betrokken opiniepeiling van Laatste Nieuws/Libre Belgique blijkt dat er geen meerderheid is in Vlaanderen voor separatisme zoals tot uiting wordt gebracht door slogans " België Barst" of Belgiekse nikske"

Ook binnen de stemmers van het Vlaams Blok is er geen meerderheid voor een separatistisch avontuur.

Het blijkt overigens duidelijk dat in alle partijen er een verschil is wat de top van de partij denkt en wat de leden en de kiezers denken en dit over vele themas zoals bijvoorbeerbeeld vreemdelingenstemrecht, hoohuwelijk enz.

Het lijkt mij dan ook wenselijk dat deze issue dieper onderzocht wordt, en ook op een genuanceerde wijze zodat misbruik van cijfers zowel door vorst als door volk vermeden wordt.

De vragen zijn wat willen we nog gemeenschappelijk en wat willen wij zelf beter doen.

Wel is het zo dat een meerderheid van de Valmingen wenst dat Vlaanderen meer autonomie krijgt en dat de huidge smanewerkingsvormen niet meer kunnen.

Deze vraag moet echter verder verfijnd sloagans zoals
Jammer genoeg kan de meerderheid der Vlamingen zelfs dit niet bekomen 'dankzij' zijn 'verkozen volksvertegenwoordigers'. Deze komen immers niet tegemoet aan de wil van de meerderheid der Vlamingen, noch dat ze diezefde Vlamingen daar hét enige, werkbare middel voor ter beschikking stellen: bindende referenda op verzoek van datzelfde volk.
De Walen denken daar immers anders over dan de Vlamingen...

En ZIJ BESLISSEN daar feitelijk over, ook al stemmen op hun partijen alleen Walen.
Oud 23 juli 2005, 12:16   #143
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
De koning is een leugenaar ofwel een heel domme mens.

het volledige verhaal over de 87 % is het volgende.
Peiling la Libre Belgique van 21/3/2005.
Vraag : Moet Belgie volgens U verenigd blijven.
87 % van de ondervraagden zei : Ja.
13 % zei : neen.

Geen sprake van geen mening, ik weet niet....
Van de 2000 ondervraagden waren de Vlamingen ondervertegenwoordigd.

Men kan dus gerust stellen dat deze enquete geen echte waarde had.

maar dan was er nog een tweede vraag (nog altijd met de Vlamingen ondervertegenwoordigd in de enquete) en daarin vroeg men of Vlaanderen, Wallonie en Brussel meer bevoegdheden moesten krijgen en onafhankelijker worden.
En dan antwoorde 56 neen en 44 procent zei ja

Heel opvallend onder de ondervraagde Vlamingen zei 65 ja op de tweede vraag.

Ofwel liegt de koning doelbewust ofwel is hij te dom om enquetes te interpreteren zoals het hoort...
Ook in GvA van vandaag is iets dergelijks te lezen.
De vorst haalt een opiniepeiling aan om zijn stelling te staven. Een beetje raar toch.
En eigenlijk gebruikt hij slechts de helft van de enquete. Er was immers ook een tweede vraag. Waaruit blijkt dat een meerderheid van de Vlamingen voor een ONAFHANKELIJK Vlaanderen is....Toevallig vergeten? Een selectief geheugen?.

Volgens mij niets van dit alles, maar gewoon doelbewust verzwegen om alzo de waarheid niet aan de mensen te moeten vertellen. zeg maar de goednieuws show.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 23-07-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:

maar dan was er nog een tweede vraag (nog altijd met de Vlamingen ondervertegenwoordigd in de enquete) en daarin vroeg men of Vlaanderen, Wallonie en Brussel meer bevoegdheden moesten krijgen en onafhankelijker worden.

Ofwel liegt de koning doelbewust ofwel is hij te dom om enquetes te interpreteren zoals het hoort...
De vorst haalt een opiniepeiling aan om zijn stelling te staven. Een beetje raar toch.
En eigenlijk gebruikt hij slechts de helft van de enquete. Er was immers ook een tweede vraag. Waaruit blijkt dat een meerderheid van de Vlamingen voor een ONAFHANKELIJK Vlaanderen is....Toevallig vergeten? Een selectief geheugen?.

Volgens mij niets van dit alles, maar gewoon doelbewust verzwegen om alzo de waarheid niet aan de mensen te moeten vertellen. zeg maar de goednieuws show.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

En eigenlijk gebruikt hij slechts de helft van de enquete. Er was immers ook een tweede vraag. Waaruit blijkt dat een meerderheid van de Vlamingen voor onafhankelijk Vlaanderen is....Toevallig vergeten? Een selectief geheugen?.

Volgens mij niets van dit alles, maar gewoon doelbewust verzwegen om alzo de waarheid niet aan de mensen te moeten vertellen. zeg maar de goednieuws show.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 juli 2005 om 12:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:12   #144
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
dat is niet correct: de tweede vraag ging over meer regionaliseringen, niet over onafhankelijkheid
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:28   #145
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg het nog eens,
ik kan die gele letters nie goe lezen,
heb geen zin in een avondje koppijn.

Alvast bedankt
[size=3]niet kunnen of niet willen???[/size]
Oud 23 juli 2005, 13:30   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat is niet correct: de tweede vraag ging over meer regionaliseringen, niet over onafhankelijkheid
Deze woorden stonden letterlijk in GvA vandaag.
Zelf weet ik het niet juist, ik citeer maar wat GvA zegt.[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 23-07-2005 at 14:32
Reason:

Citaat:
Deze woorden stonden letterlijk in GvA vandaag.
Zelf weet ik het niet juist, ik citeer maar wat GvA zegt.[/size]

Citaat:
Zelf weet ik het niet juist, ik citeer maar wat GvA zegt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 juli 2005 om 13:32.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 11:58   #147
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Niet juist.
Er is geen meerderheid noch in Vlaanderen, noch bij de Blokkiezers.
U moeten wensen niet voor werkelijkheid nemen. U moet de cijfers nemen zoals ze zijn.

Omdat er geen goede informatiecampagne gevoerd werd over dit thema!
Als de Vlamingen weten wat belgique hen kost, dan is hun rekening snel gemaakt.

VMO en TAk hebben het dossier ernstige schade toegebracht. Zonder hen hadden we nu verder gestaan. Zij hebben de Vlaamse Beweging gecompromitteerd. Kijk naar de splitsing van Leuven Vlaams. Is gerealiseerd zonder tussenkomst van radicale Vlaamse groepen. Gelukkig. Ook extreem links heeft gepoogd om die zaak te recuperen. Is mislukt.

Onjuist! Dankzij de acties van TAK bleef het dossier in de belangstelling en werd het zelfs een symbool. Zonder TAK en VMO was Voeren vandaag een Luikse gemeente. Vraag maar na bij de Vlaamse Voerenaars.
De VMO speelde wel degelijk een rol tijdens de strijd om Leuven Vlaams. Zij steunde alle Vlaamse betogingen voor Leuven Vlaams, steeds in de voorste gelederen.

Een gematigde Vlaming beschikt over zeer veel gezond verstand en moet niet weten van tafelspringerij.

De radikale militanten moeten ook niet weten van tafelspringers en nog minder van arrivisten.

Zeer juist.
En indien radicale Vlamingen het Egmontpakt niet hadden opgeblazen was BHV nu reeds lang gesplitst.

Ten koste van wat ??

Ik herhaal: hier is op dit ogenblik geen meerderheid voor, noch bij de Vlamingen, noch bij de Blok kiezer.

U gelooft een peiling die 2000 mensen aanspreekt in heel belgië? Niet zwanzen hé! Op de congressen van het VB was nog nooit enige weerstand tegen het separatisme.

De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.
Het is een strijdkreet, geen politieke slogan.[edit]
[size=1]After edit by johan on 24-07-2005 at 12:59
Reason:

Citaat:
Niet juist.
U moeten wensen niet voor werkelijkheid nemen. U moet de cijfers nemen zoals ze zijn.

VMO en TAk hebben het dossier ernstige schade toegebracht. Zonder hen hadden we nu verder gestaan. Zij hebben de Vlaamse Beweging gecompromitteerd. Kijk naar de splitsing van Leuven Vlaams. Is gerealiseerd zonder tussenkomst van radicale Vlaamse groepen. Gelukkig. Ook extreem links heeft gepoogd om die zaak te recuperen. Is mislukt.

Onjuist! Dankzij de acties van TAK bleef het dossier in de belangstelling en werd het zelfs een symbool. Zonder TAK en VMO was Voeren vandaag een Luikse gemeente. Vraag maar na bij de Vlaamse Voerenaars.
De VMO speelde wel degelijk een rol tijdens de strijd om Leuven Vlaams. Zij steunde alle Vlaamse betogingen voor Leuven Vlaams, steeds in de voorste gelederen.

Een gematigde Vlaming beschikt over zeer veel gezond verstand en moet niet weten van tafelspringerij.

De radikale militanten moeten ook niet weten van tafelspringers en nog minder van arrivisten.

Zeer juist.
En indien radicale Vlamingen het Egmontpakt niet hadden opgeblazen was BHV nu reeds lang gesplitst.

Ten koste van wat ??

Ik herhaal: hier is op dit ogenblik geen meerderheid voor, noch bij de Vlamingen, noch bij de Blok kiezer.

U gelooft een peiling die 2000 mensen aanspreekt in heel belgië? Niet zwanzen hé! Op de congressen van het VB was nog nooit enige weerstand tegen het separatisme.

De slogan Begië Barst is overigens een ernstige handicap want zij roept een gans pak weerstand op bij zelfs goedmenende franstaligen.
Het is een strijdkreet, geen politieke slogan.[/size]

Citaat:
Niet juist.

Zeer juist.

Ten koste van wat ??

Het is een strijdkreet, geen politieke slogan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door johan : 24 juli 2005 om 11:59.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 10:44   #148
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tijdens mijn contacten met talloze personen in alle hoeken van België hebben velen mij hun bezorgdheid medegedeeld omtrent de eenheid van het land.

Het kwam telkens als een leidmotief terug. Ik ben dan ook niet verrast geweest door de bevindingen van een opiniepeiling betreffende onze gemeenschappelijke toekomst. Ze werd gehouden in maart jongstleden. Op de vraag: "Moet België, volgens U, één blijven" heeft 87 % bevestigend geantwoord en dat percentage was vrijwel hetzelfde in onze drie gewesten.

Alhoewel 13 % het tegenovergestelde denkt, en dat soms luidruchtig te kennen geeft, mag men toch niet vergeten dat de overgrote meerderheid van onze bevolking de eenheid aankleeft.
Zoals velen hier valt het mij op dat de Koning actief probeert de Belgen ervan te overtuigen dat België nog kan bestaan. Het is een teken aan de wand. Nog één.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 10:47   #149
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Aan de unitaristen (is dat correct nederlands ?)

Wat zijn volgens jullie dan de voordelen voor Vlaanderen
om België als een unie te houden ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 11:21   #150
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Zoals velen hier valt het mij op dat de Koning actief probeert de Belgen ervan te overtuigen dat België nog kan bestaan. Het is een teken aan de wand. Nog één.
Den Belgique davert op zijn grondvesten!
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 11:30   #151
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Behalve wat vrachtwagens voor m'n deur davert het hier niet.
Woon ik nog wel in België 8)

Het davert pas als er genoeg mensen die woorden in hun mond nemen.
" Vive Lahaut ! Vive la republique !!! "
is ondertussen al weer lang vergeten,
behalve Lahaut zelf het enige feit waar enige ophef over is geweest
wat "daveren" betreft
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 25 juli 2005, 17:14   #152
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

de walen zouden gek moeten zijn om de kip met de gouden eieren(vlaanderen) buiten te gooien of te slachten.
Oud 25 juli 2005, 17:47   #153
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve wat vrachtwagens voor m'n deur davert het hier niet.
Woon ik nog wel in België 8)

Het davert pas als er genoeg mensen die woorden in hun mond nemen.
" Vive Lahaut ! Vive la republique !!! "
is ondertussen al weer lang vergeten,
behalve Lahaut zelf het enige feit waar enige ophef over is geweest
wat "daveren" betreft
hallo, aarde aan pelgrimForever
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 18:24   #154
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
hallo, aarde aan pelgrimForever
Halo, Pelgrim aan Aarde

Ik vind het simpelweg allemaal wat overroepen, das al.
T'is slechts een mening ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 25 juli 2005, 19:40   #155
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Halo, Pelgrim aan Aarde

Ik vind het simpelweg allemaal wat overroepen, das al.
T'is slechts een mening ...
Kom zeg, je kunt toch niet ontkennen dat het die 750.000 mensen alleen maar te doen was om de muziek en het vuurwerk?
Ik ben er zeker van dat veel meer mensen hebben deelgenomen aan 11-juli activiteiten dan aan die hele rotzooi van 175-25 en Belgische feestdag.
In bijna iedere gemeente gaan activiteiten door. Weliswaar kleinschaliger maar als je alle activiteiten en deelnemers zou samentellen over Vlaanderen, denk ik dat die 750.000 aanwezigen in Brussel fel overstegen zou worden.
Alleen al de Guldensporenviering in Kortrijk had over de 2 dagen bijna 10.000 bezoekers. Zo waren er over Vlaanderen wel honderden activiteiten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 20:34   #156
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Alsof dat allemaal activisten of zelfs nog maar fervente voorstanders zijn.

Het mag zijn wie het wil,
als er een mooi vuurwerk is in m'n dorp ga ik ook kijken
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 juli 2005, 00:11   #157
Blauwvoetje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Alsof dat allemaal activisten of zelfs nog maar fervente voorstanders zijn.

Het mag zijn wie het wil,
als er een mooi vuurwerk is in m'n dorp ga ik ook kijken

Natuurlijk is dat zo.
Ik ken Vlaamsnationalisten die "met de klein mannen" naar het vuurwerk zijn gaan zien. Ze (we) hebben er genoeg voor betaald !
Blauwvoetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 17:14   #158
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Kom zeg, je kunt toch niet ontkennen dat het die 750.000 mensen alleen maar te doen was om de muziek en het vuurwerk?
Ik ben er zeker van dat veel meer mensen hebben deelgenomen aan 11-juli activiteiten dan aan die hele rotzooi van 175-25 en Belgische feestdag.
In bijna iedere gemeente gaan activiteiten door. Weliswaar kleinschaliger maar als je alle activiteiten en deelnemers zou samentellen over Vlaanderen, denk ik dat die 750.000 aanwezigen in Brussel fel overstegen zou worden.
Alleen al de Guldensporenviering in Kortrijk had over de 2 dagen bijna 10.000 bezoekers. Zo waren er over Vlaanderen wel honderden activiteiten.
giserke, bij de Witte Mars was 300.000 al ondoenbaar voor Brussel, geloof jij dan dat cijfer van 750.000?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 19:25   #159
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

'belgiekske' maakt héél moelijke tijden door.
Degenen die niet willen beseffen, dat dit artificiële landje gewoonweg niet kan blijven bestaan, zijn volgens mij mensen die op dit ogenblik nog hun buikje rond vreten aan de unitaire vleespotten.
Elke Vlaming, die ook maar de minste vorm van zelfbehoud voor hemzelf en zijn familie voor ogen heeft, zal straks op de barricade gaan staan, om die onstaat België uit zijn lijden te verlossen.
175 jaar uitbuiting en beschimping zijn wel genoeg geweest.
En 1 ding weet ik zeker : als veertiger durf ik hier hardop zeggen: Dit kl*land heeft er nog nooit zo slecht voor gestaan als op dit ogenblik. Weldra zal ook de laatste artificiële staat in Europa verdwijnen.
Oud 26 juli 2005, 19:49   #160
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
'belgiekske' maakt héél moelijke tijden door.
Degenen die niet willen beseffen, dat dit artificiële landje gewoonweg niet kan blijven bestaan, zijn volgens mij mensen die op dit ogenblik nog hun buikje rond vreten aan de unitaire vleespotten.
Elke Vlaming, die ook maar de minste vorm van zelfbehoud voor hemzelf en zijn familie voor ogen heeft, zal straks op de barricade gaan staan, om die onstaat België uit zijn lijden te verlossen.
175 jaar uitbuiting en beschimping zijn wel genoeg geweest.
En 1 ding weet ik zeker : als veertiger durf ik hier hardop zeggen: Dit kl*land heeft er nog nooit zo slecht voor gestaan als op dit ogenblik. Weldra zal ook de laatste artificiële staat in Europa verdwijnen.
Vraag het je grootvader eens of het nu beter gaat dan in zijn jeugd.
Nog nooit zo slecht gegaan ?
Thai bedreigt mij fysiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be