Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2005, 17:56   #141
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

De BUB heeft het wel over het Belgische volk, waarvan door zovelen al gezegd is, alsook professoren, dat het gewoon niet bestaat. Dit neigt naar negationisme.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 18:00   #142
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tu dis n'importe quoi.
Nog een uiting van francofilie... om van te braken gewoon.
Oud 24 juli 2005, 18:03   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Gewoon omdat hij Frans heeft gesproken? Belachelijke en zielige commentaar van u!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 18:06   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Gewoon omdat hij Frans heeft gesproken? Belachelijke en zielige commentaar van u!
Ik dacht nochtans dat het hier een NEDERLANDSTALIG forum is hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 18:16   #145
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Dat hij hier verdorie NEDERLANDS spreekt! Belgicisten zijn gewoon idiote nostalgisten die zelf nog vastzitten in de dagen van de Congo(in navolging dat Vlaams-nationalisten zogezegd in de jaren '30 zijn blijven hangen, hoewel ik dan al bijna dood moet vallen van ouderdom).
Nu serieus: het zijn nostalgisten die terugwillen naar oude tijden waarin de francofielen de Vlamingen beschouwden als domme boekes en een bende marginalen terwijl zij grote zwier maakten met hun geld. Sorry, maar aan een land dat is ontstaan en in stand wordt gehouden door GELD, daar kan ik mijn steun niet aan verlenen, zoals eigenlijk ieder weldenkend wezen zou moeten doen. Gedaan met grond af te nemen van de Vlamigen, gedaan met hun geld af te nemen! Tijd om zelf alles eens terug te nemen!
Oud 24 juli 2005, 18:35   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij hier verdorie NEDERLANDS spreekt! Belgicisten zijn gewoon idiote nostalgisten die zelf nog vastzitten in de dagen van de Congo(in navolging dat Vlaams-nationalisten zogezegd in de jaren '30 zijn blijven hangen, hoewel ik dan al bijna dood moet vallen van ouderdom).
Nu serieus: het zijn nostalgisten die terugwillen naar oude tijden waarin de francofielen de Vlamingen beschouwden als domme boekes en een bende marginalen terwijl zij grote zwier maakten met hun geld. Sorry, maar aan een land dat is ontstaan en in stand wordt gehouden door GELD, daar kan ik mijn steun niet aan verlenen, zoals eigenlijk ieder weldenkend wezen zou moeten doen. Gedaan met grond af te nemen van de Vlamigen, gedaan met hun geld af te nemen! Tijd om zelf alles eens terug te nemen!
En wat bedoel je daarmee? Brussel en Frans-Vlaanderen (daarmee bedoel ik vooral Noord-Frankrijk) terug Vlaams? Je droomt te veel, manneke. Dat zijn nu Franstalige plekjes, dat je het wil of niet.8)
Oud 24 juli 2005, 18:44   #147
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat bedoel je daarmee? Brussel en Frans-Vlaanderen (daarmee bedoel ik vooral Noord-Frankrijk) terug Vlaams? Je droomt te veel, manneke. Dat zijn nu Franstalige plekjes, dat je het wil of niet.8)

Franstalige Vlamingen zijn ook Vlamingen, en zo wonen er vele in Brussel end e rand. Dat frans is spijtig en negatief, maar het zijn en blijven natuurlijk wel Vlamingen. Brussel is tenandere de Vlaamse hoofdstad. Indien die Franstaligen zouden kiezen tegen Vlaanderen, dan heeft Vlaanderen de mogelijkheid om die stad zo goed als onleefbaar te maken omdat Brussel volledig omringd is door Vlaanderen en op vlak van mobiliteit, financiën en bevoorrading van Vlaanderen afhankelijk is. En afhankelijke posities zijn... machteloze posities. Of je dat nu wil of niet. 8)
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 19:09   #148
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Franstalige Vlamingen zijn ook Vlamingen, en zo wonen er vele in Brussel end e rand. Dat frans is spijtig en negatief, maar het zijn en blijven natuurlijk wel Vlamingen. Brussel is tenandere de Vlaamse hoofdstad. Indien die Franstaligen zouden kiezen tegen Vlaanderen, dan heeft Vlaanderen de mogelijkheid om die stad zo goed als onleefbaar te maken omdat Brussel volledig omringd is door Vlaanderen en op vlak van mobiliteit, financiën en bevoorrading van Vlaanderen afhankelijk is. En afhankelijke posities zijn... machteloze posities. Of je dat nu wil of niet. 8)
Ga eens de Franstalige Brusselaars zeggen dat ze Vlamingen zijn!!! Wees dan niet verbaasd als ze met u lachen!!! Brussel is misschien officieel een tweetalige stad maar in werkelijkheid is het een Franstalige stad geworden. Ik ben geboren in Brussel en leef in Brussel; ik weet dus waarover ik spreek. Zonder het Frans bent u in Brussel verloren en het is niet echt voor morgen dat de grote meerderheid van de Franstaligen voor Vlaamse partijen zullen stemmen. Kijk al nu het verschil tussen het resultaat dat de Franstalige partijen in Brussel hebben en het resultaat dat de Vlaamse partijen in Brussel hebben. En je hebt onmiddellijk begrepen. Dat Vlaanderen liever een echte Vlaamse stad als hoofdstad in geval van splitsing van België kiest : Gent of Antwerpen bijvoorbeeld.
Oud 24 juli 2005, 19:19   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens de Franstalige Brusselaars zeggen dat ze Vlamingen zijn!!! Wees dan niet verbaasd als ze met u lachen!!! Brussel is misschien officieel een tweetalige stad maar in werkelijkheid is het een Franstalige stad geworden. Ik ben geboren in Brussel en leef in Brussel; ik weet dus waarover ik spreek. Zonder het Frans bent u in Brussel verloren en het is niet echt voor morgen dat de grote meerderheid van de Franstaligen voor Vlaamse partijen zullen stemmen. Kijk al nu het verschil tussen het resultaat dat de Franstalige partijen in Brussel hebben en het resultaat dat de Vlaamse partijen in Brussel hebben. En je hebt onmiddellijk begrepen. Dat Vlaanderen liever een echte Vlaamse stad als hoofdstad in geval van splitsing van België kiest : Gent of Antwerpen bijvoorbeeld.
Voor mij persoonlijk goed, maar de vraag is nog maar hoe lang Brussel overleeft zonder Vlaams geld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 19:32   #150
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is misschien officieel een tweetalige stad maar in werkelijkheid is het een Franstalige stad geworden. Zonder het Frans bent u in Brussel verloren ...
Waarmee u dan toch eindelijk toegeeft dat er in Brussel een gigantisch taalprobleem bestaat.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 19:34   #151
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Dit neigt naar negationisme.
U zal het wel weten, als het op negationisme aankomt...
Oud 24 juli 2005, 19:36   #152
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Waarmee u dan toch eindelijk toegeeft dat er in Brussel een gigantisch taalprobleem bestaat.
Welke taalprobleem? Ik ondervind helemaal geen taalprobleem in Brussel. Integendeel zelf.
Oud 24 juli 2005, 19:55   #153
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke taalprobleem? Ik ondervind helemaal geen taalprobleem in Brussel. Integendeel zelf.
Ik heb ook nog nooit een taalprobleem ondervonden, persoonlijk. Ik zit wel dagelijks in Brussel.

Het hangt natuurlijk veel van uw houding af hé. Als je binnenkomt, grollend als een bejaarde leeuw zonder klauwen, en een arrogantie toont van superioriteit, tja, dan moet je zelfs niet verwonderd zijn als ze gewoon weigeren u aan te spreken.

Daarnaast ben ik van oordeel dat vijanden van de staat hoe dan ook al verboden moet worden in gewone winkels of zo te komen. Maak van de N-VA-secretariaten een superette vol kattevoer om de leeuwtjes te voederen en blijf weg van waar je niet gewenst bent.(--> dit is een grap)
Oud 24 juli 2005, 19:56   #154
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lachje achter uit uw reactie toont aan dat u best weet waar ik op aanstuur.
Oud 24 juli 2005, 20:00   #155
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Als je binnenkomt, grollend als een bejaarde leeuw zonder klauwen, en een arrogantie toont van superioriteit, tja, dan moet je zelfs niet verwonderd zijn als ze gewoon weigeren u aan te spreken.
Ik dacht niet dat een bejaarde leeuw zonder klauwen nog veel superioriteitsgevoel kan ten toon spreiden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Daarnaast ben ik van oordeel dat vijanden van de staat hoe dan ook al verboden moet worden in gewone winkels of zo te komen.
Een soort jodenster voor flaminganten voor de herkenbaarheid? Een zwarte leeuw (zonder rode klauwen vanzelfsprekend) verplicht op de mouw genaaid?
Oud 24 juli 2005, 20:02   #156
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
zucht...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 20:04   #157
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, N-Va is blijkbaar niet zo sterk in vreemde talen he! Bart Dewever kan nog niet eens het onderscheid maken tussen "ladies" en "men" op de toiletdeuren...

Waar ik deze uitspraak vandaan heb? De laatste vergadering van Nova Civitas in Knokkke
Oud 24 juli 2005, 20:04   #158
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat een bejaarde leeuw zonder klauwen nog veel superioriteitsgevoel kan ten toon spreiden.
Hoogmoed Groentje, hoogmoed. Niet willen toegeven dat men eigenlijk al op stervens na dood is, maar toch beseffen dat je achteruit gaat. En dan zoek je zondebokken hé

Citaat:
Een soort jodenster voor flaminganten voor de herkenbaarheid? Een zwarte leeuw (zonder rode klauwen vanzelfsprekend) verplicht op de mouw genaaid?
Dat zeg jij! Ik zou nooit aan zoiets durven denken
Oud 24 juli 2005, 20:07   #159
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De BUB heeft het wel over het Belgische volk, waarvan door zovelen al gezegd is, alsook professoren, dat het gewoon niet bestaat. Dit neigt naar negationisme.
En het "Vlaamse volk", wat is dat dan? Bestaat er een "zuiver Vlaams volk"? Ik dacht het niet.
Oud 24 juli 2005, 20:09   #160
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En het "Vlaamse volk", wat is dat dan? Bestaat er een "zuiver Vlaams volk"? Ik dacht het niet.
Bij het VB he Kim

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be