![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie zijn talenkennis wil bijspijkeren kan dus naar hartelust anderstalige teksten lezen en er ook in antwoorden, de esperantisten doen dat dan ook. Waar zit dan je probleem? Franstaligen die zich voor Vlaanderen interesseren zullen heus wel Nederlandse teksten lezen. Zoniet is er reden om te twijfelen aan hun interesse. De webstek meertalig maken... Waar is dat goed voor? Neem nou Google. Ik ben van Google.be overgestapt naar Google.nl, enkel en alleen om van de voorafgaande verplichte taalkeuze verlost te zijn. De zoekresultaten zijn dezelfde. En wees gerust: als ik om misverstanden te voorkomen (traduttore traditore weet je wel) iets uit een vreemd land in de oorspronkelijke taal wil lezen, dan kies ik (uit eigen vrije wil, niet omdat ik ertoe gedwongen ben) uit een gamma van 35 talen, van Arabisch tot Zweeds. Een beperking tot twee of drie talen is voor mij een té klein denkraam.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Misschien kan Yann, of een andere aanhanger van de BuB alvast het goede voorbeeld geven, en wat meer posten in soc.culture.belgium
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() En dan? Ik vind het mooier zo.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Niks verkeerd aan, verwijdert gewoon restanten van Franse invloeden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Het is de uitspraak die telt, en die was fout bij hem.
De spelling heeft helemaal geen draagkracht. Als het erop aankomt, kan iedereen schrijven hoe hij wilt.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Die vind ik ook geweldig.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens, zou het niet beter zijn je tegenstanders aan te pakken op wat ze inhoudelijk te vertellen hebben, in plaats van op de uiterlijke vormgeving?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 8 september 2005 om 06:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Btw, wie spreekt er nog latijn, oudgrieks, koine, keltisch, aramees etc? Zo gaat dat nu eenmaal met talen: er verdwijnen er, er sterven er uit, ze veranderen ten gronde... (oudgrieks werd in de jaren 50 definitief vervangen door het nu gebruikte demotikon) Van het aramees rest er weinig (één of twee teksten in de joodse liturgie, waarvan het kaddish voor de overledene het bekendste is) Hoeveel cajun zou er overschieten na Katrina? Je kan daar weemoedig over doen maar dergelijke evoluties zijn onafwendbaar. In Rome werd men tussen 600 voor Christus en de quatrocento elke morgen wakker met het idee dat men latijn sprak, tot op het einde van de Middeleeuwen enkele meer verlichte geesten vaststelden dat wat men sprak in elk geval geen latijn meer was.... zo ontstond italiaans. Meen je écht dat jij een Vlaming uit 1302 zelfs nog maar zou begrijpen?? ![]() Of dat je een tijdgenoot van Rabelais of Villon zou verstaan? Zou je Shakespeare of Brederoo verstaan? Zouden zij jou verstaan?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 september 2005 om 13:28. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even tussen haakjes: Aramees wordt nog steeds gesproken. Het is de taal van een christelijke bergbevolking in het noorden van Syrië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder de Franse taal niet ver geraken in het echte leven zegt u? Beroepshalve kom ik dagelijks met alle nationaliteiten van de wereld in aanraking en ik kan u zeggen dat er geen enkele het Frans begrijpt, wel de Engelse taal. |
|
![]() |
![]() |