![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Citaat:
En lach niet, want op die manier kan ik mijn religieus gevoel ( emotie) en mijn logisch gevoel ( ratio ) verenigen zonder de een of de ander geweld aan te doen. Ze kunnen op die wijze harmonieus samenleven. De ton is God, een geheel. De inhoud met de talrijke verschillende religies doorheen de eeuwen zijn het spiritueel aanbod ( al dan niet in promotie ) die je er in kan vinden. Gewoon een keuze maken en de keuze van de andere respecteren. Vermits wij uiteindelijk allemaal uit dezelfde ton scheppen zijn we 'tonbroeders'..... ![]() [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 31 juli 2005 om 21:02. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wij draaien onze nestel af voor een een-Gods-publiek, dat op zijn luie krent zit te genieten. Dat hij eerst entree betaalt. Dan mag uw god naar de freakshow kijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees het ook. 't Is niet echt mijn dada. Ik kan best leven met surrealisme, maar 't mag niet te gemeend zijn. Citaat:
Zelfs al zegt de hele wereld dat koeien kunnen vliegen, behalve ik, dan heeft deze kleine minderheid gelijk. Maar soit. Ik kom geen gelijk halen. Ik kom even jullie religieus gevoel opsnuiven en hier en daar eens tegen een afgodje duwen, links en rechts even plassen tegen een piede-stalle, en heel af en toe geamuseerd genieten van wat in jullie hoofden speelt. Citaat:
Ik wil gerust een lootje kopen om jullie feest te steunen, maar je mag de prijs houwen voor volgend jaar. Citaat:
Mijn meest intense gevoelens worden nog versterkt in 't gezelschap van lachende, blije mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet wel iets meer moeite doen om een glimp van de schepping van God op te vangen. ![]()
![]() |
![]() |
#146 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt aan god duizenden eigenschappen wel of niet toekennen. De eigenschap "bestaat of bestaat niet" is daar maar 1 van, en op een bepaald niveau is dit attribuut niet belangrijker dan pakweg de vraag "is hij groen of is hij niet groen?"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 juli 2005 om 23:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom hier dus lezen en praten om een glimp op te vangen van wat God zoal inhoudt voor jullie. Zijn jullie op de hoogte?
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
______________________ The lust of the goat is the bounty of God -- W.B. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 augustus 2005 om 00:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Als God niemand is, hoe kan het dan dat Jezus Christus, zijn zoon, op dit forum post?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik brodeerde voort op Flippend Runds gezegde: "Je kunt aan god duizenden eigenschappen wel of niet toekennen." Als, en slechts als Flippend Rund hier een waar woord neerpende, dan zouden sommige forummers zwaar gestoord zijn, wanneer ik dat in de praktijk bracht. Lees maar: "Als ik aan god sommige van mijn eigenschappen zou toekennen, dan ga ik hier op gevoelige teentjes trappen. ![]() Of jullie God ermee opgezet zou zijn, daar denk ik niet echt serieus over na. Als hij al boos op mij zou zijn, dan liet hij er tot hiertoe niet echt veel van merken.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Burger
|
![]() Wie kwaad is op God omwille van de theodicee ( het klassieke vraagstuk hoe het kwaad in de wereld te rijmen is met een goede God ) pleegt daarmee ook al een daad van geloof. Hoe kun je immers kwaad zijn op iemand waarvan je niet gelooft dat hij/zij bestaat ?[edit]
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 augustus 2005 om 00:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan zuiver hypothetisch een boom opzetten over een zelfverzonnen idee, ermee spelen, dollen, en er eigenschappen aan toe schrijven, zonder ooit enig geloof aan mijn fantasietje te hechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als God is zoals hij door x-y-z wordt voorgesteld, met eigenschap a-b-c dan is dat niet te rijmen met realiteit d-e-f." Ikzelf stel niks voor, ken geen eigenschap toe, maar speel enkel met de gedachten die jullie naar voor schuiven en ga er af en toe hypothetisch van uit dat jullie idee klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil best een poging doen om mee te gaan op het glibberige pad van uw metafoor: Ik graai hier eventjes in de zaadbak die jullie hier voor me vullen. Ik bekijk af en toe een zaadje, vergelijk ze met mekaar, proef er eens van, constateer soms een vreemd smaakje, plant er eentje in een bloempot, steek er eentje in de grond, gooi er eentje in de lucht, .......... Concreet gezegd: 't is eens een ander spel dan politiek. Religie levert eigenlijk leukere en minder bitsige discussies op. Andere kaarsen mogen mijn spel eens verlichten. Tot mijn kaarsje uit is, dan is 't spel gedaan. ![]()
![]() |
![]() |