![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan? | |||
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 33,33% |
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,22% |
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,67% |
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(ik heb enkel gezegd dat Groen! Vlaamser is geworden, niet dat Groen! Vlaamsnationalistisch is of wat dan ook)
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Groen is idd Vlaamser geworden.
Elke stap dat in andere partijen wordt gezet is een stap dichter bij de splitsing van België. Ik wil nog eens Bob zijn uitspraak herhalen "zelfs N-VA VB en CD&V zullen België niet kunnen splitsen". Je zal alle Vlaamse partijen en strekkingen nodig hebben. Het is dan ook zeer belangrijk om plurealistische separatistische activiteiten te ondernemen. Ik merk op dat de oudere generatie, (die Verstijlen nog gekend heeft) zicht vlaamser beginnen te uiten. Ik merk dit ook hier plaatselijk in de gemeentepolitiek. |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() verkeerde post[edit]
[size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 augustus 2005 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de Antwerpenaren is er maar één alternatief en dat is het Vlaams Belang. Ik leg uit waarom: de huidige partijen vormen sowieso een coalitie omdat ze anders geen meerderheid hebben, dat komt omdat het Vlaams Belang met zijn vele stemmen zo meer druk en gewicht legt. Probleem is dat je zo geen ander beleid krijgt en het dus bij de volgende verkiezingen zal zijn van: ofwel het VB ofwel 'de anderen'. Iedere stem die niet naar het Vlaams Belang gaat is een stem dat naar het in stand houden van het cordon sanitaire zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal nog jaren duren om hen over te halen, maar uiteindelijk zal het lukken. Dit zal maar lukken als de Vlaamse beweging zich nog plurealistischer opstelt, en dialoog toelaat met wat ze 'linkse beweging' noemt. Vb, de guldensporenviering in kortrijk, heeft ervoor gezorgd dat 50 kinderen voor het eerst de Vlaamse leeuw hebben gezongen in hun leven. Hier deden verschillende scholen aan mee. Ook de plaatselijke Steinerschool, die gebrandmerkt is als overwegend GROEN!. Deze school neemt het feest van de Vlaamse gemeenschap niet meer als ‘kortebroek-vendelzwaaifeest’ dankzij de vernieuwende maar toch bewustmakende activiteiten die communautaire zaken op een intellectueel eerlijke manier overbrengen. Alleen op deze manier zal het lukken! En niet met extreme volksverlakkerij als de Ijzerwake. En plz, laat die links/rechts onzin achterwege! |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En als ik je moet geloven dan staan er dus wel enkele veranderingen te verwachten bij Groen! (zij gaan tenslotte ook naar de ijzerbedevaart? of is dat ook maar individueel) Of niet? Je hebt je nu gebaseerd op persoonlijke contacten, dat deze personen "Vlaamser" zijn geworden wil ik aannemen, maar een bewijs dat Groen! Vlaamser is geworden heb je niet gegeven, want dat is het ook niet. (nog niet zal ik zeggen). Dat je de Vlaamse beweging beschuldigt van één grote rechtse groep die allen naar de ijzerwake gaat vind ik een onterechte stelling. En ik heb het ook helemaal niet voor dat rechts-links gezever. En hoe moet de Vlaamse beweging een dialoog aangaan??? het is niet zo vanzelfsprekend een grens rond de Vlaamse beweging te trekken hoor. er is ondertussen ook een Sociaal flamingantische landdag, wel deze steun ik daarin. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk niet mogelijk om een grens te trekken rond de Vlaamse beweging. maar organisaties als de VVB en TAK moeten beseffen, dat ze in eigen rangen te veel van 1 soort groep hebben (N-VA en VB)! Dit is niet gezond, en daarom zal de Vlaamse beweging ook niet slagen in haar opdracht, België splitsen. Wat wij proberen op lokaal vlak is een brug te slaan, en op een artistieke manier proberen mensen bewust maken. Dit doen de VVB veel te weinig! Ik kan u nog een voorbeeld geven, in 2002 hebben wij een theaterwandeling georganiseerd. Dit was op en top professioneel. Heer werkten linkse waarschijnlijk ook Belgicistische groepen aan mee. Dankzij de aanpak van mensen als een Lieven Steenhoudt zijn ze er in geslaagd met die jongerenartiesten een project op poten te zetten, waardoor zij beginnen nadenken zijn. Nu merk ik dat ze uit eigen beweging hun medewerking komen verlenen. 1 daar van is zelfs lid geworden van de VVB. Spijtig genoeg, komen elk jaar weer mensen met een truitje met 'België barst' de activiteiten verstoren! Zoals een Jan Deweerd, die zelf nooit geen klop uitsteekt, maar het toch nodig vind organisaties aan te vallen die oprecht bezig zijn met de Vlaamse zaak. Met de enige reden, dat de organisatie geen VB en ‘rechtse’ signatuur heeft. |
|
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() [edit]
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 7 augustus 2005 om 15:12. Reden: dubbel |
||||
![]() |
![]() |
#157 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is toch maar de normaalste zaak van de wereld dat er bij TAK en VVB voornamelijk VB- en N-VA-mensen zitten. Dit zijn de 2 enige politieke vertegenwoordigers van "Vlaanderen onafhankelijk" waar de VVB en TAk voor staan. Hypocriet zou het dus bijna zijn als er veel niet-VB-N-VA'ers waren. Je mag jezelf niet verloochenen. En helemaal terecht dat er mensen komen naar aktiviteiten met "België Barst" op hun t-hemd. Dit is dan ook het doel. Wat kan je daar nu op tegen hebben? Weet je wat ik denk? Dat je vindt dat de Vlaamse Beweging moet groeien, maar ze is al immens, alleen veracht jij het VB-deel en nochtans hebben zij een zeer groot aandeel in dé VB. Het ligt aan jezelf. En zolang je niet inziet dat N-VA en VB moeten samenwerken, tja, dan zijn we nog ver af van óns doel "Vlaanderen onafhankelijk". |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstadts tanden rammelden en Di Rupo's strikske draaide een slag over.
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eerst reclameren ze dat we de officiële plechtigheid van 10 naar 11 juli verschuiven, nu keren we terug naar 10 juli maken ze amok omdat de Vlaamse leeuw niet gezongen is op 11 juli. Tssss, ik heb meer dan mijn buik vol van die belgie barst T-hemden Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 7 augustus 2005 om 15:37. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wel voor samenwerking staan maar het er toch niet van laten komen 'omdat de anderen niet willen'. Pffff, meer dan moe ben ik dat gehoord. Even dat PC denken opzij schuiven en gewoon dat cordon doorbreken. Als VB en N-VA ooit aan de macht komen zal het rap gedaan zijn denk ik. Dat is wat we allemaal willen dus laten we het erop wagen. |
|
![]() |