Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 20:57   #141
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Ik ben alleen onverdraagzaam tegen een ideologie die mensen uitsluit. Mensen die deze ideologie tot de hunne rekenen hebben dat recht daartoe. Dat is het recht op vrije meningsuiting die zo dikwijls verkracht wordt.
Waar u bij voorbaat onverdraagzaam bent voor diegenen die er een andere mening op na houden dan u zelf en u bent wel een beetje hypocriet is het niet?
de Beleze sluit 1 miljoen mensen uit en daar bent u wel akkoord mee.
hypocriet zijn is ook een handelsmerk van verdraagzaam zijn zeker?

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 20:58   #142
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Ge kunt moeilijk verzuren wanneer ge nog in zoete sprookjes gelooft eh..
Dat verhaal is geen sprookje. NOG NOOIT LAST GEHAD MET ALLOCHTONEN, ZEG IK U!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Teerke on 11-08-2005 at 22:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat verhaal is geen sprookje. NOG NOOIT LAST GEHAD MET ALLOCHTONEN, ZEG IK U!!![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat verhaal is geen sprookje. NOG NOOIT LAST GEHAD MET ALLOCHTONEN, ZG IK U!!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Teerke : 11 augustus 2005 om 21:17.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 21:01   #143
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Je zal ook altijd mensen tegenkomen die de waarheid niet onder ogen willen zien.
Ookal wordt deze zelf erkent door de vreemdeling.
Schrap het woord "waarheid" maar uit je woordenboek. Dat past niet bij racisten.
Oud 11 augustus 2005, 21:05   #144
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrap het woord "waarheid" maar uit je woordenboek. Dat past niet bij racisten.
Juist ja, liegen kunnen ze als de beste. Maar geven dat niet snel toe he.
Oud 11 augustus 2005, 21:05   #145
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hebt U dan zo een grote zelfhaat, dat U niet weet wat de Vlaamse Cultuur inhoud, of bent u gewoon onwetend, en verkiest u die onwetendheid op te lossen door een vreemde cultuur te adopteren?
U kan misschien immigreren naar dat land dan.
Als men naar hier komt dient men zich aan te passen.
In Marokko dient men zich als vreemdeling ook aan te passen, evenals elders in de wereld, maar zich hier aanpassen als vreemdeling is een racistische eis....? efkes serieus blijven he.
Waarom maak jij geen verschil tussen "aanpassen aan" en "opgaan in"?
Wat is volgens jou de Vlaamse Cultuur waarin bv. een Marokkaan moet opgaan?
Immigreren is mijn ding niet. Ik vind het hier niet slecht en trouwens, ik ga zelfs nooit op vakantie, ik ben nogal honkvast.
Oud 11 augustus 2005, 21:06   #146
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Door zijn extreme standpunten maakt het Belang zichzelf onmogelijk. Het staat het Belang altijd vrij om zichzelf iets redelijker op te stellen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 21:07   #147
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verhaal is geen sprookje. NOG NOOIT LAST GEHAD MET ALLOCHTONEN, ZG IK U!!!
Dat kan ik best geloven.
Een wijde broek, Karl-Kani sweater, en een bonte capuchon doen wonderen in zo'n buurten.
Oud 11 augustus 2005, 21:15   #148
De Violiste
Banneling

De Violiste's schermafbeelding

Standaard updateke

"Nightshop owners are not terrorists or foefelaars…"
by Keltoum Tuesday, Aug. 09, 2005 at 11:25 AM

Antwerpen- Met deze slogan trokken een veertigtal Pakistanen maandagnamiddag naar de Groenplaats om te protesteren tegen de beschuldigingen van terrorisme door de OCMW-raadslid Marco Laenens. Zie audiolink voor de speech van organisator Murad.

audio: MP3 at 7.3 mebibytes

De uitbaters van nachtswinkels en teleboetieks voelen zich geviseerd door de uitspraken van de OCMW-raadslid. Die beschuldigde de Pakistaanse leefloners en eigenaars van nachtwinkels en teleboetieks van banden met terroristische netwerken in hun thuisland.

'We voelen ons gestigmatiseerd' aldus Murad, Iranier en eigenaar van een nachtwinkel en ook initiatiefnemer van de manifestatie. 'Ik vertegenwoordig hier de eigenaars van de teleboetieks en de nachtwinkels' zegt hij. 'Wij veroordelen elke vorm van terreur. Het is niet aan een ambtenaar om dergelijke ongefundeerde beschuldigingen te uiten. Als er bepaalde individuen zijn die verdacht worden dan moet dat gemeld worden aan de politie. Wij zijn hardwerkende mensen en betalen belastingen. De overheid moet ons beschermen en niet viseren. Deze hele heisa is slecht voor onze business, we verliezen er klanten mee' aldus Murad.

Mohamed Yassin zelf Pakistaan en secretaris van PakBelg Cultural association voegt eraan toe 'wij zijn eerlijke mensen en hebben niets te maken met aanslagen in Londen. We komen hier om ons ongenoegen te uiten over de manier waarop we behandeld worden. We hebben het zo al moeilijk om te overleven en nu komt er dit'.

De Pakistaanse correspondent Malik Bakar is al enkele jaren in ons land ook hij komt zijn gemeenschap steunen. 'Deze aantijgingen zijn een slechte zaak voor de business en de reputatie van de Pakistaanse gemeenschap. Iedereen veroordeeld wat er gebeurd is in Londen. Ook in Pakistan reageert men ontgoocheld en verontwaardigd'.

Amin Haq is helemaal uit Brussel gekomen met enkele Pakistaanse vrienden. Hij is zakenman. 'Ik woon al 30 jaar in België zegt hij en ben getrouwd met een Belgische. Het kan niet dat iedereen over dezelfde kam wordt geschoren. Overal zijn rotte appels die moet men individueel aanpakken. Alle Pakistanen veroordelen wat er gebeurd is in Londen en trouwens de jongeren die de aanslag hebben gepleegd behoren tot de derde generatie en zijn voor mij Britten en geen Pakistanen. Wij Pakistanen zijn hardwerkende mensen bijna 90 procent zijn zakenmensen of handelaars'.

Jos Geudens van UDEP (Union pou la defense de Sans Papiers) een zelforganisatie voor de sans papiers. 'Het is schandalig dat men zonder enige bewijzen een hele gemeenschap stigmatiseert. Eerst beschuldigde het OCMW de leefloners, dan de sans papiers en vervolgens de nachtwinkeliers van terrorisme. Men heeft nooit contact opgenomen met de Pakistaanse gemeenschap zelf maar direct naar de pers gestapt. Nadien is er ook nooit een rechtzetting geweest'. Hij vindt het een goede zaak dat de Pakistanen eindelijk de stap hebben gezet om zelf naar buiten te komen om hun ongenoegen te uiten.

Na de manifestatie ging Murad met een delegatie naar het stadhuis om een petitie te overhandigen aan de burgemeester

[edit]
[size=1]After edit by De Violiste on 11-08-2005 at 22:16
Reason:

Antwerpen- Met deze slogan trokken een veertigtal Pakistanen maandagnamiddag naar de Groenplaats om te protesteren tegen de beschuldigingen van terrorisme door de OCMW-raadslid Marco Laenens. Zie audiolink voor de speech van organisator Murad.

De uitbaters van nachtswinkels en teleboetieks voelen zich geviseerd door de uitspraken van de OCMW-raadslid. Die beschuldigde de Pakistaanse leefloners en eigenaars van nachtwinkels en teleboetieks van banden met terroristische netwerken in hun thuisland.

'We voelen ons gestigmatiseerd' aldus Murad, Iranier en eigenaar van een nachtwinkel en ook initiatiefnemer van de manifestatie. 'Ik vertegenwoordig hier de eigenaars van de teleboetieks en de nachtwinkels' zegt hij. 'Wij veroordelen elke vorm van terreur. Het is niet aan een ambtenaar om dergelijke ongefundeerde beschuldigingen te uiten. Als er bepaalde individuen zijn die verdacht worden dan moet dat gemeld worden aan de politie. Wij zijn hardwerkende mensen en betalen belastingen. De overheid moet ons beschermen en niet viseren. Deze hele heisa is slecht voor onze business, we verliezen er klanten mee' aldus Murad.

Mohamed Yassin zelf Pakistaan en secretaris van PakBelg Cultural association voegt eraan toe 'wij zijn eerlijke mensen en hebben niets te maken met aanslagen in Londen. We komen hier om ons ongenoegen te uiten over de manier waarop we behandeld worden. We hebben het zo al moeilijk om te overleven en nu komt er dit'.

De Pakistaanse correspondent Malik Bakar is al enkele jaren in ons land ook hij komt zijn gemeenschap steunen. 'Deze aantijgingen zijn een slechte zaak voor de business en de reputatie van de Pakistaanse gemeenschap. Iedereen veroordeeld wat er gebeurd is in Londen. Ook in Pakistan reageert men ontgoocheld en verontwaardigd'.

Amin Haq is helemaal uit Brussel gekomen met enkele Pakistaanse vrienden. Hij is zakenman. 'Ik woon al 30 jaar in België zegt hij en ben getrouwd met een Belgische. Het kan niet dat iedereen over dezelfde kam wordt geschoren. Overal zijn rotte appels die moet men individueel aanpakken. Alle Pakistanen veroordelen wat er gebeurd is in Londen en trouwens de jongeren die de aanslag hebben gepleegd behoren tot de derde generatie en zijn voor mij Britten en geen Pakistanen. Wij Pakistanen zijn hardwerkende mensen bijna 90 procent zijn zakenmensen of handelaars'.

Jos Geudens van UDEP (Union pou la defense de Sans Papiers) een zelforganisatie voor de sans papiers. 'Het is schandalig dat men zonder enige bewijzen een hele gemeenschap stigmatiseert. Eerst beschuldigde het OCMW de leefloners, dan de sans papiers en vervolgens de nachtwinkeliers van terrorisme. Men heeft nooit contact opgenomen met de Pakistaanse gemeenschap zelf maar direct naar de pers gestapt. Nadien is er ook nooit een rechtzetting geweest'. Hij vindt het een goede zaak dat de Pakistanen eindelijk de stap hebben gezet om zelf naar buiten te komen om hun ongenoegen te uiten.

Na de manifestatie ging Murad met een delegatie naar het stadhuis om een petitie te overhandigen aan de burgemeester

[/size]

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Violiste : 11 augustus 2005 om 21:16.
De Violiste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 21:16   #149
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar u bij voorbaat onverdraagzaam bent voor diegenen die er een andere mening op na houden dan u zelf en u bent wel een beetje hypocriet is het niet?
hypocriet zijn is ook een handelsmerk van verdraagzaam zijn zeker?
Ik heb gezegd dat ik onverdraagzaam ben tegenover een ideologie en dat iemand die deze ideologie tot de zijne rekent daar het recht toe heeft. Ik daarbij nog gezegd dat dat het recht op vrije meningsuiting is die zo dikwijls verkracht wordt. En dat is weer helemaazl iets anders dan jij beweert. Ik wil het nog wel een paar keer herhalen hoor. Wat zei Goebels ook alweer? "We moeten het zo dikwijls herhalen dat zelfs de domste het onthoud".
Ik sluit geen miljoen mensen uit, dat doen ze zelf door zich achter een fascistische en racistische partij scharen om redenen die er geen zijn of om wille van onwetendheid, ja ik durf zelf beweren domheid. In die gevallen neem ik het die mensen niet kwalijk en ben ik steeds bereid om een gezonde diskussie aan te gaan. Het is anders met de kopstukken, de ideologen, de hardliners of hoe moet ik ze noemen die de verzuring van diezelfde mensen die ik hierboven beschreven heb op hun geweten hebben en ze blijft aanwakkeren.
Oud 11 augustus 2005, 21:19   #150
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral die bebaarde malloot komt zéééér geloofwaardig over..
Oud 11 augustus 2005, 21:20   #151
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Juist ja, liegen kunnen ze als de beste. Maar geven dat niet snel toe he.
Bedankt voor de steun beste koster, maar dat is niet alleen het handelsmerk van het VB hoor. Heb al ooit een VLD'er, een groene, een SP.A-er, een NVA-er een CD&V-er horen bekennen dat ze gelogen hebben. Met de leugens van het VB is er echter iets speciaals. Zij weten als geen ander leugens zodanig te vermengen met halve en ook wel hele waarheden dat het soms moeilijk is om ze te ontmaskeren. Maar oefening baart kunst.
Oud 11 augustus 2005, 21:21   #152
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat kan ik best geloven.
Een wijde broek, Karl-Kani sweater, en een bonte capuchon doen wonderen in zo'n buurten.
Hazo, jij bent dat die in mijn kleerkast heeft gesnuffeld!!
Oud 11 augustus 2005, 21:25   #153
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vooral die bebaarde malloot komt zéééér geloofwaardig over..
Hoe weet jij dat het een malloot is? Niet alle moslims met baarden zijn extremisten. Die man is misschien vrijzinnig.
Oud 11 augustus 2005, 21:26   #154
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

ZO, nu nog een toeter rollen en dan naar bed. Morgen weer om kwart na vijf op. En daarna 3 weken vakantie. Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
Oud 11 augustus 2005, 21:52   #155
De Violiste
Banneling

Standaard

Citaat:
Violiste.. Zoals u zijn er spijtig genoeg nog velen, welliswaar minder en minder, maar nog steeds teveel..
vergeet uw Belang Gsmpje niet op te laden

Oud 11 augustus 2005, 21:53   #156
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Bokwatchhumor
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 21:56   #157
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

flauw hoor
(vooral die swastika is er echt teveel aan)[edit]
[size=1]After edit by la_Principessa on 11-08-2005 at 22:57
Reason:

flauw hoor
(vooral die swastika is er echt teveel aan)[/size]

flauw hoor [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 11 augustus 2005 om 21:57.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 21:58   #158
De Violiste
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
flauw hoor
(vooral die swastika is er echt teveel aan)
misschien wel , maar wel de dagdagelijkse realiteit , want heeft het Vlaams Belang zo geen Vlaamse infolijn
Oud 11 augustus 2005, 22:01   #159
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Hun tegenstanders belachelijk maken.

Een zekere A.H. uit B deed dat in de jaren '30 ook.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 22:06   #160
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

dus jullie beschuldigen elkaar van nazi-zijn?
hoe zielig en totaal off-topic.
(wet van Godwin trouwens..)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be