![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is vreemdelingenangst van VB een geestesziekte? | |||
ja: dat denk ik zelf ook |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,75% |
neen: dat denk ik zelf niet |
![]() ![]() ![]() |
65 | 80,25% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen Feremans. Wat JIJ zegt is op niks gebaseerd. Jij doet niks dan tegenstrijdige uitspraken doen én je bent zo bevooroordeeld dat jij beter een psychiater zou raadplegen.
Die zal jou zeggen dat JIJ volmaakt paranoia bent want dat je onmogelijk zeker kan weten van iemand buiten jezelf welke plannen hij heeft. Die zal jou ook zeggen dat iemand die volhoudt dat alles dik in orde is met de politiek tegenwoordig dubbel en dwars geflipt is. Die zal jou zeggen dat jij je het besterft van schrik en dat je een hele apotheek kalmeerpillekes nodig hebt.
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mannekes en Meiskes,
Feremans begint me hoe langer hoe meer te intrigeren, hij doet me steeds meer aan Patrick Janssens denken. Als die z'n eigen kinderen op de tram worden lastig gevallen spreekt die stadsidioot over een incidentje eigen aan een grootstad. De tendens in de posts van Feremans doet me vermoeden dat als hij ooit het slachtoffer van geweld zou worden (wat ik hem absoluut niet toewens) hij plat op z'n rug nog gaat liggen roepen dat het allemaal de schuld van het VB is !! Ongeacht uit welke hoek de daders komen. Verhofstadt vertoont ook zo'n soort gedrag, dicht aansluitend bij paranoia ![]() ![]() Noorman[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Noorman : 18 augustus 2005 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() U bent geen dokter en bent dus bijgevolg niet bevoegd om een ganse hoop mensen te beschuldigen voor zieken. Strikt genomen doe je dus aan politieke discriminatie, vermits daar sinds kort een wet op is.
Je stigmatiseert op een systematische manier mensen met een bepaalde politieke opvatting en beschouwd ze als zieken. Vermits je geen dokter bent en dit niet wetenschappelijk bewezen is valt dit dus onder pure demagogie met de bedoeling een bepaalde politieke partij (in casus het Vlaams Belang) te beschadigen en kiezers af te snoepen. Het is algemeen geweten dat jouw informatiebron in de meeste gevallen Blokwatch is... Ik denk dat de gemiddelde forummer onderhand wel een beeld heeft over Eric Feremans of beter gezegd: met welk doel hij hier op dit forum zit. Vermits het constant over het VB bashen gaat, gaat de kwaliteit van dit forum verloren en is er weinig ruimte voor andere onderwerpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Feremans bereikt hetgeen hij juist n�*et wil bereiken. Dus: laat die jongen zijn ding doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leer uw geschiedenis even in plaats van onwetend mij wat uit te maken voor leugenaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.lsp-mas.be/lsp/vmo.html
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die gebruiken onredelijke argumenten waar geen kat nog na een tijd z'n jongen in zou kunnen terugvinden bij wijze van spreken. (laatste lijn moest erbij, anders gaan veel VB'ers op hun kop staan hoe je kattejongen kunt vinden in een discussie op het internet ![]() Metteen ook duidelijk waarom altijd maar weer op de leugens, scheldpartijen, impliciete haatdragende boodschappen en demagogie word gewezen door de tegenstanders. Het is niet de discussie met het VB waarmee je de mensen iets leert, enkel met het aantonen van de absurditeiten van het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wel de correcte genezing toedienen, daar ligt de kunst en het meesterschap van de dokter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Zie voorgaande post met link over vmo ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Burgemeester
|
![]() Zou het misschien helpen als iemand deze Engelstalige tekst samenvat?
http://human-nature.com/rmyoung/papers/loud.html Er moet nog literatuur over zijn, vooral sociologische, ik vond http://www.humiliationstudies.org/ne...es/000214.html Goed. Maar ik heb wel de indruk dat de mensen die echt die propaganda beginnen te geloven, je weet wel dit zijn de slechtste tijden die ooit hebben bestaan, alles staat op instorten, het zijn allemaal zakkenvullers, het is een grote samenzwering, je kunt niet meer de straat op, enz. slechter beginnen te functioneren wegens hun negatieve houding tegenover alles en nog wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Schepen
|
![]() "Er moest een verklaring voor zijn en die is er , het zit in de genen, afwijkingen in het brein... eigenlijk moeten we medelijden hebben, die mensen zijn ziek,
laag zelfbeeld , laag iq , zwart/wit denken ( borderline type ) , geen succes bij de andere sekse , houterige stap en armbewegingen, voordelen, angstige verstarde blik ( - psychotisch ) , waandenkbeelden, paranoia,.... de SP.A. en Groen moeten dringend middelen vrijmaken om deze mensen psychiatrisch te verzorgen..."[i] Toch meer dan de moeite waard om deze tekst te overwegen. Is het toeval of is het een bewijs van juistheid, maar de enkele VBers die ik onder mijn (gewezen) vrienden ken, beantwoorden voor bijna 100% aan dit profiel : laag zelfbeeld, zwart-wit denken, waandenkbeelden, ook ja ook : geen succes bij de andere sekse! Toch eigenaardig! Zou dit dan toch waar zijn, wellicht wel. Alleen zou ik niet zeggen dat SPA en groen, middelen moeten vrijmaken, maar gans de gemeenschap moet gaan inzien welk gevaar we lopen. Is dan een verwijzing van het Hitler regime dan zo onmogelijk? Ik vrees van niet.
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het gaat ook al jaaaren bergaf. - de problemen met de 'multiculturele' maatschappij nemen enkel toe, niet af. - de belastingdruk heeft ondertussen hoogtes bereikt die hele groepen mensen uit de arbeidsmarkt jaagt/prijst. - onze concurrentiepositie tov onze buurlanden blijft verder verzwakken. - het democratisch gehalte v/h land i/h algemeen neemt ook enkel af. Wat had u gedacht? Dat op 1 dag alles kan veranderen? Natuurlijk niet. Dat je door niks te doen na verloop van tijd in een situatie beland waarin enkel nog zeer drastische maatregelen genomen kunnen worden, daar gaan we recht op af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Mag ik even een inbreng doen?
Allereerst een aantal dingen vermelden, vanuit mijn eigen standpunt: Deze topic is niet direct respectvol tov vele mensen, anderzijds zegt het ook weer veel over diezelfde mensen die zich aangesproken voelen tot het negatief reageren op deze topic dacht ik eerst. Maar als je de topic opendoet blijkt het vooral te gaan over de VB-stemmers. Vanzelfsprekend dat zij gaan reageren aangezien ze openlijk geviseerd worden. Echter, de vraag die je je beter eerst kan stellen voordat je hun erbij betrekt is: "Zijn VB'ers per defintie vreemdelingenhaters?" Om dan te stellen dat vreemdelingenhaat een geestesziekte is gaat ook niet op, aangezien haat voor iets als geestesziekte niet staat opgenomen in de DSM IV, ofwel "de Bijbel van de psychopathologie". Fobiën is een ander paar mouwen natuurlijk... Vreemdelingenhaat is dus geen geestesziekte an sich. En het valt ook nog eens sterk te betwijfelen of alle VB'ers vreemdelingenhaters zijn. Als geestesziekten meer voorkomen bij VB'ers dan bij mensen die op andere partijen voorkomen, daar is bij mijn weten nog geen wetenschappelijk onderzoek naar uitgevoerd. En ik acht dat ook niet nodig aangezien je iedere sociale groep hierop 'kan verdenken' indien hun mening anders is dan de jouwe. En bovendien is het ook niet erg ethisch noch deontologisch verantwoordbaar. Niettgestaande, en ik besef dat ik nu het risico krijg om bakken kritiek over me heen kan krijgen, maar ... ik vind dit de uitgelezen plek om het er eens over te hebben ... is uit sociologisch onderzoek gebleken dat vooral de mensen die qua sociale klasse minder van de allochtonen verschillen (die hier meestal in een lagere sociale klasse behoren of als dusdanig gezien worden omdat ze, vooral in het begin, nog niet direct werk hebben en vaak na verloop van tijd nog niet, en omdat ze hier nog alles moeten opbouwen), dit omdat ze zich bedreigd voelen door deze groep (allochtonen). Dit is trouwens al vrij lang een bekend gegeven voor humane wetenschappers.
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |