![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Nee, want de lijst is op voorhand bepaald. Men kon nog wel 11 kandidaten nomineren.
1 Pascal Vyncke 2 Keizer Karel V 3 Pierre-Théodore Verhaegen 4 Willy Vandersteen 5 Leo Baekeland 6 Julien Lahaut 7 Marie Popelin 8 Jan Frans Willems 9 Hendrik Conscience 10 Ambiorix 11 Dirk Martens |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Verhaeghen...nog zo een Vlamingenhater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou stemmen voor Conscience of Lahaut. Als ik al zou stemmen.
Waarom staat Daens er niet in? Of is die al present in die op voorhand bepaalde lijst van tien?
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Ik vind het wel een beetje vreemd dat 20 van de 111 kandidaten uit de periode voor het ontstaan van België stammen. Helemaal vreemd is het om Erasmus bij de nominaties te zien staan: een Rotterdammer, die maar relatief korte tijd in Brabant heeft gewoond én in een periode dat België nog helemaal niet bestond.
Weliswaar stond in de lijst van Grootste Nederlanders ook een enkele Brabander of Vlaming, zoals Simon Stevin, maar het belangrijkste deel van zijn leven en werk vond dan ook in de Noordelijke Nederlanden plaats. Bovendien waren de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden voordien nog een eenheid. Er stonden daarom ook Surinamers en Antillianen in de lijst, zoals de Surinaamse vrijheidsstrijder Anton de Kom en de Antilliaanse auteur Frank Martinus Arion. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Eigenlijk spreken ze daar op hun site hun eigen serieus tegen.
Citaat:
![]() De belgiscisten maken zich wéér eens belachelijk. Weet iemand aan blunder hoeveel we zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Nu nog een lidkaart van de BUB aanschaffen en u zal het nirvana bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn 365 dagen in een jaar, en België bestaat 175 jaar, dus dan zitten we rond nummer 12775000. Valt nog best mee eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aj, nee. In dat geval is het toch erger dan ik dacht.
![]() |
![]() |
#155 |
Burgemeester
|
![]() Om terug te komen op de oorspronkelijke discussie: ik heb 's avonds bij het spektakel wel een 175-25 t-shirt gekocht: een blauwe met het 'postzegel'-logo op de achterkant voor 5€. Er stond weinig reclame voor en er waren enkel medium's. Je kon ze kopen bij het begin aan de drankstand. Of er veel verkocht van zijn weet ik niet, maar vermoedelijk niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() Geert Hoste in de Humo:
Vraag: Wat is voor u de hel? GH: De manier waarop belgië voorgesteld wordt op nationale feestdagen. Die mengeling van Brel, Tintin (Kuifje) en Magritte overgoten met die walgelijke mix van Frans en Nederlands: afschuwelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Oja, gisteren iemand gezien met een 175-25 t-shirt. Gekregen bij de drankencentrale, wist hij me te vertellen.