![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
ga een paar honderden kilometers naar het oosten, en je zit met de orthodoxe kerk. Wat heeft dit met de zaak te doen ? Vrouwen in de orthodoxe kerk MOETEN het hoofd bedekken als ze deze betreden. Islamitische vrouwen moeten trouwens zich ook bedekken in de moskee. Kun je je voorstellen dat zo'n vergissing vlug is gemaakt. Vergissing? Neen hoor, zie ik daar tante Julia op de 2e rij niet met haar boeresjaal op haar hoofd de mis volgen ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het houdt geen steek...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Gouverneur
|
Dat bewijst nog maar eens hoe goed ze zich hier aanpassen.
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Iedereen heeft het ondertussen al 10 keer in evenveel topics gelezen dat ik voor afschaffing van het koningshuis en voor een onafhankelijk Vlaanderen ben. En nog noemen ze mij extreem links ![]()
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn enige doel in dit beladen onderwerp is het in een juiste historische context plaatsen, waardoor de meeste stellingen tegen de islam op zich als een pudding ineen zakken. Jij wil je enkel fixeren op het heden ? OK, stel je in de plaats van een gemiddelde Irakees, Iranees, Turk, Marokkaan, ... Je leeft in een land die economisch niet zoveel voorstelt. Je beseft heel goed waarom dit zo is en je beseft ook dat door het protectionisme van de westerse economie daar nauwelijks verandering in zal komen. Voorts groei je op in een samenleving waar westerlingen, vet gevreten dat ze er ziektes aan overhouden, ofwel als toerist je komen commanderen in je eigen land, of nog erger, je commanderen met een M16 of Rupsvoertuig als "doorslaggevend" argument gebruiken. Laat voor de lol het geloof even buiten beschouwing, enkel voor de lol. Hoe groot zal je symphatie in die situatie zijn voor de gemiddelde westerling ? Ok, mooie oefening. Nu betrekken we wel eens de islam erbij. Dan heb je 2 mogelijkheden. 1) Je groeit op in een normaal gezin. Je bent dus niet extremistisch opgevoed, en zoals iedere burger ter wereld wil je het economisch redden, er moet immers brood op de planken. Daar zit je dan, tamelijk kansloos, of je moet de schoenzolen likken van de toeristen, en dan nog maar voor een peulschil. Daarbij komt ook nog dat er een algemene minachting is voor je geloofsovertuiging. Die fanatici, waar je overigens niks mee te maken hebt, worden ongewild en onterecht met uw geloof geassocieerd. Hoe zou het dan met carlgustaaf vergaan ? 2) Je groeit op in een extremistisch milieu en word van kindsbeen af geïndoctrineerd. We weten hoe dit eindigd, jammer genoeg, en dan hoef ik niet aan carlgustaaf te vragen hoe het gaat, want het enige wat je dan zal kennen is het lesje die er ingestampt is, dan kun je zelfs niet meer van vrije wil spreken. Ik ben geen psycholoog, maar het lijkt me uiterst moeilijk dit nog recht te trekken. Ik ben eens benieuwd hoever het staat met je inlevingsvermogen.
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
kan ik echt niet als 'ik bid mee" gaan interpreteren, sorry. Van tee koel je niet af, wel van de schaduw in de moskee (geen muren overigens, enkel palen en een dak) Ik was dus in Indonesië, niet in S.A. En je komt niet af met een voorbeeld van een WESTERLING die is afgeranseld, iets waar ik uitdrukkelijk om heb gevraagd omdat je er zo'n schoon verhaaltje rond hebt gebreid en duidelijk ging verwijzen dat ze westerlingen ook zo gingen behandelen. Conclusie: je hebt mijn post gebruikt om het met een paar leugens een heel3 andere inhoud te geven.
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben trouwens ook voor de afschaffing van het koningshuis en voor een onafhankelijk Vlaanderen en mij noemen ze ook al eens extreem links.
|
|
|
|
|
#152 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
is extreem-links dan voor de aristocratie en omgekeerd? Groot licht zene[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 1 september 2005 om 16:30. |
|||||
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
en de extreem linksen zoals u en ik vliegen elkaar al es in de haren, schoonschoon, hoe leggen de extreem rechtsen dat uit ![]()
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De wereld is hiervoor te klein geworden. Misschien dat de tegenstanders van miggratie wel heel binnenkort gaan kunnen juichen: als de olieprijzen te duur zullen zijn gaat de modale mens te diep in de buidel moeten tasten om nog ver te reizen ... Wat ik niet snap is waarom ik mijn thuisland en het volk dat er leeft zou haten omdat ik het opneem voor diegene die verdrukt/gediscrimineerd/belasterd worden. Dit bestempel ik dan weer als zwartwit denken, het komt veel voor: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons. Er is een middenweg ... Ik ben tegen enkele standpunten die vooral door het VB worden aangehangen. Ik haat enkel ongemakken zoals koude en natte voeten
|
|
|
|
|
|
#156 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de haren vliegen is veel gezegd he. Ik probeer hier enkel wat meer nuance te brengen, want nuance is wat in deze gevoelige discussies over 'de moslims' helaas ontbreekt. Zowel ter linkerzijde als ter rechterzijde. Ik ben geen moslimvreter, maar ook geen aanhanger van het dogma van de westerse blanke racist die de arme brave moslim de duivel aandoet. Moslims zijn niet braver dan westerlingen, hoor.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 1 september 2005 om 16:57. |
||
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
maar als ik dat zeg dan word ik virtueel gelyncht.
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo kan ik ook wel een verhaal opdissen van een kennis die in de zeevaart heeft gewerkt en al een en ander gezien heeft daar.
Nu ken ik eerlijk gezegd zeer weinig mensen die zullen ontkennen dat daar in S.A. een en ander gebeurt dat niet bepaald progressief te noemen is.
|
|
|
|
#160 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
kijk maar naar A'pen ![]()
|
|
|
|