Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2005, 13:55   #141
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Die Vlaamse knappe koppen geloven slimmer te zijn dan die 'domme Belgicisten' terwijl ondergetekende wel 'slechts' onderscheiding behaalde.
proficiat, volgend jaar moet het beter hé

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 16:31   #142
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Vlaamse knappe koppen geloven slimmer te zijn dan die 'domme Belgicisten' terwijl ondergetekende wel 'slechts' onderscheiding behaalde.
Zucht. Zijn we nu echt allemaal kleine kinderen, pochend met onze schoolresultaten?
Menslief, het nieveau zakt hier zienderogen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 17:17   #143
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waar is de tijd dat vooraanstaande Vlaams-nationalisten nog in het bestuur van het KVHV zetelden? Als we het vandaag bekijken, dan is het zeer triestig gesteld met deze studentenbeweging. Leest u even mee:

Bron: www.kvhvgent.tk

Ik ben al dikwijls verwonderd geweest van de flaminganten, maar toen ik dit las viel ik bijna van mijn stoel. Dit is het KVHV dat dit schrijft, het K - V - H - V!!!! Het KVHV dat het Rodenbachlied (en niet Rodenbachslied!!!!!) niet kent!!!!! Kennen ze de Vlaamse Leeuw wel???

Het KVHV van heel Vlaanderen dat slechts 25 man kan optrommelen voor de grootste Vlaams-nationale bijeenkomst van het jaar!

Laat dit een mooi voorteken zijn voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen.
Hey paljaske,

De 25 waar men het hier over heeft zijn uitsluitend de actieve leden die aanwezig waren. Wanneer we de ereleden en oudleden (wij hanteren immers een levensbond-principe) er bij tellen zou je wel andere ogen trekken. Dan zou u een lijst van academici en politici te zien krijgen waar jij met je bananenpartijtje alleen maar van kan dromen.

Trouwens, jouw partijtje organiseert zelf een 'grootse' activiteit waar bij wijze van spreke mensen van 7 tot 77 welkom zijn. Resultaat: nog geen 50 man. Wij recruteren mensen die grofweg tussen de 19 en de 23 zijn, én hogere studies volgen. Dat zou bij jouw debiele kliekje resulteren in een opkomst van circa 3 man. Voorts kan ik je vertellen dat de IJzerwake in volle tweede zit valt, en dat een jaar van zware inzet voor de Vlaamse zaak in vele gevallen nefast kan zijn voor de studievreugde.

Tot slot zou ik u er op willen wijzen dat het Rodenbachlied één van de minst bekende studentenliederen binnen het Vlaams-Nationalistische jargon is. U mag er zeker van zijn dat de doorsnee KVHV-er een pak meer Vlaams-nationalistische liederen zingt dan u Belgicistische liederen.
Oud 12 september 2005, 17:24   #144
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Bij mijn weten ging enkel de Genste afdeling.
maar ja, wie is er tegenwoordig nog katholiek...
Neen de Leuvense en Brusselse waren er ook.
Oud 12 september 2005, 17:38   #145
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het KVHV kan zich hier niet achter verbergen, daar ze een uitgesproken politieke voorkeur heeft. Het studentikoze is ook belangrijk, maar ondergeschikt.
Dit zegt al veel over hoe weinig jij van ons weet. Wij hebben vier grondbeginselen 1. Katholicisme 2. Vlaams-Nationalisme 3. Hoogstudentikoze traditie 4. Verbondenheid. Geen van de vier beginselen is minder belangrijk of belangrijker.

Citaat:
Tijdens cantussen was het in de club waar ik lid van was verboden om de Vlaamse Leeuw te zingen. Ook andere Vlaams-nationalistische liederen stonden niet op het programma. (bv. Blauwvoet)
In welke club heb jij dan wel gezeten? Alleszins geen club die de originele studentikoze traditie hanteert. Zo'n bende debiele wannabee's die hun lint dragen omdat ze zich er wat 'cooler' mee voelen, en hun pet niet eens opzetten omdat ze schrik hebben dat hun haar niet meer goed zit zeker.

Citaat:
Ik herinner mij nog een doopcantus, waar een bezoekende club uit protest de Vlaamse Leeuw inzette. Zij werden door tientallen aanwezigen met bier bekogeld.
Dat maakt al op een pijnlijke manier duidelijk op welk niveau uw derderangs studentenbewegingske studentikoziteit beleefde. Bierverspilling en disrespect ten aanzien van gasten.
Leer eerst een deftig wat studentikoziteit inhoudt en kom dan nog maar eens proberen zeggen dat bij het KVHV studentikoziteit 'minder belangrijk' is. Paljas.
Oud 12 september 2005, 17:42   #146
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is de Mechelse club Topas (studenten Bouw).
Dat verklaart al veel. Hij zit te zeiken dat wij niet genoeg 'vooraanstaande' academici en politici in onze rangen hebben, en tis zelf ne metser!!

Wat waren uw vakken?? Mortel?, Beton?, Baksteen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 12-09-2005 at 18:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat verklaart al veel. Hij zit te zeiken dat wij niet genoeg 'vooraanstaande' academici en politici in onze rangen hebben, en tis zelf ne metser!!

Wat waren uw vakken?? Mortel?, Beton?, Baksteen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Wa waren uw vakken?? Mortel?, Beton?, Baksteen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door panzer : 12 september 2005 om 17:43.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 17:43   #147
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Doe geen moeite Panzer, ze snappen 't niet.
Oud 12 september 2005, 17:48   #148
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heeft u de ledenlijst van het KVHV?
Ik wel. Van iedereen. Nationaal. Maar als je nu echt denk dat ik die aan uw neus ga hangen ben je echt nog dommer dan ik dacht.

Was het trouwens niet Bob de bouwer. Noemt de andere helft van uw partij niet zo?

P.S.: Niet vergeten roeren é. Anders wordt uwe mortel te klonterig.
Oud 12 september 2005, 17:51   #149
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Amai dan ken je duidelijk de Gentse en Leuvense studentenwereld niet. Vooral KVHV-Gent staat oersterk op dit ogenblik.
En Leuven volgt. Geef me nog 2 weken. We moeten er een beetje bovenop komen. Er zijn er veel tegelijk afgestudeerd vorig jaar.
Oud 12 september 2005, 17:58   #150
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het wordt nog leuker....

Ik zou net als Jan Vanden Berghe graag eens de naam van die studentenclub weten waar jij zogezegd lid van was.

Het Vlaamse studentenleven is namelijk tot in haar diepste vezels verbonden met de Vlaamse strijd (Rodenbach, Mon de Goeyse,Jef Vanden Eynde,...). Jaarlijks is er in Gent bijvoorbeelde massacantus van het zgn SK waar tientallen clubs aan deelnemen met in totaal meer dan 2000 studenten. Daar wordt de Vlaamse Leeuw gezongen en andere Vlaamse liederen. Het KVHV is zelfs niet aangesloten bij dat SK maar heeft een eigen koepelwerking, GSK, dat eveneens de Vlaamse Leeuw en andere Vlaamse liederen zingt op hun bijeenkomsten!
Klopt. En in Leuven en Brussel vallen het SK (alle traditionele studentenclubs) nog steeds onder het KVHV. De SK-senior is altijd sowieso vice-praeses van het KVHV. Ik ben twee jaar Praeses geweest van zo'n club, en ik kan u zeggen dat ze allemaal hun plechtig gedeelte beëindigen met de Vlaamse Leeuw. Een heel aantal zelfs met de drie Vaderlandsliederen.
Oud 12 september 2005, 18:04   #151
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik meende uit uw reactie te verstaan dat u hen dat recht niet echt gunde.

Nee, wij hadden de groene codex.

Ik was zelf voorzitter dat jaar.

Die Francomannetjes zaten bij het KVHV. Wij werden VERPLICHT om de Vlaamse Leeuw te zingen. Het bestuur was samengesteld uit één afgevaardigde van elke club + een verbondspraeses. Als je het goed begrijpt, weet je dat er in dat bestuur dus twee van dezelfde club zetelden, en aanzienlijk meer stemrecht hadden. Niets voor niets was dat de club van de stichter (zichzelf bekroond tot 'pater familias' van KVHV Mechelen), een zeer Vlaamsgezind persoon. Na zijn chantage om ons uit de codex te schrappen omdat we de Vlaamse Leeuw niet wilden zingen, brak er protest uit onder de Mechelse clubstudenten. Ik, die altijd al hevig tegenstander was voor een aansluiting met het KVHV, en anderen opperden voor een Seniorenconvent met de door de katholieken verstoten vrijzinnigen: VSKM en ZASK. Met het KVHV is het sindsdien bergaf gegaan.
Over wie er al dan niet in de codex komt heeft alleen KVHV-Leuven iets te zeggen. Mechelen heeft daar geen bal aan in de pap te brokken. Je lult uit je nek, en valt door de mand. Probeer opnieuw je gelijk te halen met de waarheid. Leugenaar.

Een goede raad: "Metser, blijf bij uw muur"[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 12-09-2005 at 19:08
Reason:

Citaat:

Die Francomannetjes zaten bij het KVHV. Wij werden VERPLICHT om de Vlaamse Leeuw te zingen. Het bestuur was samengesteld uit één afgevaardigde van elke club + een verbondspraeses. Als je het goed begrijpt, weet je dat er in dat bestuur dus twee van dezelfde club zetelden, en aanzienlijk meer stemrecht hadden. Niets voor niets was dat de club van de stichter (zichzelf bekroond tot 'pater familias' van KVHV Mechelen), een zeer Vlaamsgezind persoon. Na zijn chantage om ons uit de codex te schrappen omdat we de Vlaamse Leeuw niet wilden zingen, brak er protest uit onder de Mechelse clubstudenten. Ik, die altijd al hevig tegenstander was voor een aansluiting met het KVHV, en anderen opperden voor een Seniorenconvent met de door de katholieken verstoten vrijzinnigen: VSKM en ZASK. Met het KVHV is het sindsdien bergaf gegaan.
Over wie er al dan niet in de codex komt heeft alleen KVHV-Leuven iets te zeggen. Mechelen heeft daar geen bal aan in de pap te brokken. Je lult uit je nek, en valt door de mand. Probeer opnieuw je gelijk te halen met de waarheid. Leugenaar.

Een goede raad: "Metser, blijf bij uw muur"[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Over wie er al dan niet in de codex komt heeft alleen KVHV-Leuven iets te zeggen. Mechelen heeft daar geen bal aan in de pap te brokken. Je lult uit je nek, en valt door de mand. Probeer opnieuw je gelijk te halen met de waarheid. Leugenaar.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door panzer : 12 september 2005 om 18:08.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 18:10   #152
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Mna, ik heb hetzelfde gevoel maar ik ben te dom om weg te gaan.

Het niveau is eerder van dit genre hoor

En we weten hoe dit afliep
En dat Grossfaz KVHV-er is!
Oud 12 september 2005, 18:16   #153
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Herexamens; die Vlaamse knappe koppen toch

Op kamp; Overtuigde mannen zeg, ze gaan liever op reis dan hun ideologie getrouw naar de Ijzer te trekken. Straf
Op reis; Overtuigde mannen zeg, ze gaan liever op reis dan hun ideologie getrouw naar de Ijzer te trekken. Straf
Sja, bij ons moet zelfs de student die de laagste richting van allemaal studeert zich geen zorgen maken over hoe je bakstenen op elkaar stapelt.
Oud 12 september 2005, 18:22   #154
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Oh ja... dit nog even terzijde: Als die debiel van een Bob Van Geel via mijn kennissenkring nog eens wil informeren of hij eens op een KVHV-debat mag komen spreken. Het antwoord is neen. Hoewel het geweldig amusant moet zijn om te zien hoe hij keer op keer de grond wordt ingeboord, laten we hem toch maar niet toe. Voor onze debatten nodigen wij liever politici en academici uit. Daar komen de mensen nog eens voor naar buiten en die hebben af en toe nog iets interessants te vertellen. Het KVHV heeft tenslotte een academische reputatie van formaat hoog te houden. Groeten.
Oud 12 september 2005, 18:24   #155
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Doe geen moeite Panzer, ze snappen 't niet.
Zot zijn doet niet zeer zeggen ze. Wel, in dit geval hoop ik dat loemp zijn hard zeer doet.
Oud 12 september 2005, 19:11   #156
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
En Leuven volgt. Geef me nog 2 weken. We moeten er een beetje bovenop komen. Er zijn er veel tegelijk afgestudeerd vorig jaar.
Nog twee jaar en jullie hebben er een gemotiveerde student bij in Leuven!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 19:15   #157
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oh ja... dit nog even terzijde: Als die debiel van een Bob Van Geel via mijn kennissenkring nog eens wil informeren of hij eens op een KVHV-debat mag komen spreken. Het antwoord is neen. Hoewel het geweldig amusant moet zijn om te zien hoe hij keer op keer de grond wordt ingeboord, laten we hem toch maar niet toe. Voor onze debatten nodigen wij liever politici en academici uit. Daar komen de mensen nog eens voor naar buiten en die hebben af en toe nog iets interessants te vertellen. Het KVHV heeft tenslotte een academische reputatie van formaat hoog te houden. Groeten.
Amice, ik ken uw kennissenkring niet, maar via via ben ik wel te weten gekomen dat Ludo Dierickx, voorman van de Belgische Beweging, uitgenodigd is om voor jullie clubje te komen spreken. Omdat ik weet wat voor mensen onze tegenstanders in hun rangen hebben, is dat misschien niet de beste keuze. Mijnheer Dierickx is een geletterd man. Ik en de mijnen zullen er uiteraard bij zijn, tenzij u ons de toegang ontzegt. Ik kijk er alvast naar uit u te ontmoeten. Ik neem aan dat u daarna wel een andere mening zal toegedaan zijn als dat ik 'de grond ingeboord zou worden'. Ik scheld u overigens niet uit. Mensen die ik niet ken, kan ik onmogelijk 'debiel' noemen. Het product van een degelijke Katholieke opvoeding, ziet u.

PS: Als u een tegenstander op een onaangename manier wil toespreken, zorg er dan wel voor dat u zijn naam juist schrijft. Als uw academische reputatie inhoudt dat u mensen niet eens bij hun correcte familienaam kan aanspreken, dan vrees ik dat KVHV bijzonder laag gevallen is.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 19:20   #158
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Neen de Leuvense en Brusselse waren er ook.
3 grote afdelingen (Universiteit Leuven heeft bv 30.000 studenten) brengen samen 25 man op de been? Mijn beste Panzer, ik ben met de minuut nieuwsgieriger naar KVHV afdeling in Leuven. U zal nog raar opkijken wanneer u merkt dat de BUB toch niet zo klein was als u dacht.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 20:10   #159
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Nog twee jaar en jullie hebben er een gemotiveerde student bij in Leuven!
Mooi zo! Staat genoteerd! Je bent nu al welkom op al onze open activiteiten.
Oud 12 september 2005, 20:42   #160
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Amice, ik ken uw kennissenkring niet, maar via via ben ik wel te weten gekomen dat Ludo Dierickx, voorman van de Belgische Beweging, uitgenodigd is om voor jullie clubje te komen spreken.
Wel, jouw grote voorman vindt 'ons clubje' blijkbaar wel belangrijk genoeg om zijn standpunten voor te verdedigen. En het blijkt dat jij ook maar al te graag bij ons ' nutteloos uitstervend clubje' wil komen debatteren. Vreemd toch hé.

Citaat:
Mijnheer Dierickx is een geletterd man.
Klopt. En dat is dus de reden dat Ludo Dierickx werd uitgenodigd en geen BUB-er.

Citaat:
Ik en de mijnen zullen er uiteraard bij zijn, tenzij u ons de toegang ontzegt.
Op het debat bent u van harte welkom. Zolang u zich gedraagt en het nodige respect toont tenminste. Indien dit niet het geval is, worden 'u en de uwen' ongetwijfeld op deskundige wijze door onze (waarschijnlijk uitstervende) Verbondswacht uit de zaal verwijderd.

Op de gratis vaten achteraf bent u niet uitgenodigd. Wij dragen studentikoziteit hoog in het vaandel en zijn dus bijgevolg tegen bierverspilling.

Citaat:
Ik kijk er alvast naar uit u te ontmoeten.
Ik niet echt speciaal. Ik beschouw u niet direct als mijn gelijke, laat staan mijn meerdere. Al heb ik dan al iets meer respect voor u dan voor dat gefrustreerd metserke uit uw 'partij'.

Citaat:
Ik neem aan dat u daarna wel een andere mening zal toegedaan zijn als dat ik 'de grond ingeboord zou worden'.
Het zou me sterk verbazen. Tenzij u hier een rolletje speelt op dit forum, en van al die zever zelf niets gelooft.

Citaat:
Ik scheld u overigens niet uit. Mensen die ik niet ken, kan ik onmogelijk 'debiel' noemen.
Uit de zever die u hier post valt al redelijk wat op te maken hoor.

Citaat:
Het product van een degelijke Katholieke opvoeding, ziet u.
Allé vooruit. Zo heb ik ook eens iets positief aan u ontdekt. U steeg zonet een centimetertje in mijn achting.

Citaat:
PS: Als u een tegenstander op een onaangename manier wil toespreken, zorg er dan wel voor dat u zijn naam juist schrijft. Als uw academische reputatie inhoudt dat u mensen niet eens bij hun correcte familienaam kan aanspreken, dan vrees ik dat KVHV bijzonder laag gevallen is.
Geen probleem hoor. Ik ben over het algemeen in staat tegenstanders van enig belang hun naam correct te spellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be