![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Burger
|
![]() Waarom zijn zoveel vlaamsen racisten?
Tegen de walen, allochtonen, homo's Hoe komt dat? In de oorlog deden er ook al veel mee met de duits.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zelf een brusselaar verstaat niet iemand van de kust. Dat is niet simple maar we doen zeker ons beste
![]() |
![]() |
#145 |
Burger
|
![]() Vlamingen spreken goed frans. Proficiat!
Maar waarom willen jullie het niet meer spreken?
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Burger
|
![]() Ik zijn fier waal te zijn en fierder een belg te zijn.
Samen kunne wij de problemen oplossen.
![]() |
#148 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Burger
|
![]() Ik ben graag in vlaanderen en het zijn vriendelijke mensen, miskien een beetje dom maar dat vind ik niet.
Ike vind de vlaamse leew een schone beest en een leuke lied. Maar bij ons hier kan ik dat niet op mijn Audi A8 plakken want dat is miskien een beetje vulgair. Hip hip voor vlaanderen.
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar de toestand van vlaanderen hangt ook af van toestand van Wallonie. Daarom wille wij de vlaming tot solidariteit oproepen om samen een sterke belgie te vormen in Europa.
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste dirupo : ik hou er ongelofelijk veel van dat mensen van buiten de nederlandstalige provincies in België zich op dit forum begeven en hun politieke opinies met ons (de nederlandstalig/belgische meerderheid op dit forum) willen delen. Nu kennen we wel een "Flandern über alles" - groep en die gaven we bovendien een eigen subforum, maar laat ons niet verwarren met "De Vlamingen"
Alle Walen zijn ook geen FN kiesvee of PSsers... Een lijstje maken met de vooroordelen van Walen over Vlamingen, Vlamingen over Walen (Antwerpenaars over West-Vlamingen, Luikenaars over Brusselaars, Luxemburgers over Charleroienaren etc.. enz... ktp..) is misschien een aangename en nuttige bezigheid en kan bovendien aanleiding geven tot veel forumgezwets... ik laat het graag aan meer poëtische figuren over : misschien kan het U helpen bij Uw taalonderricht ? Ik ben in mijne schrijf vandaag dus om op deze boeiende topic over Nationaliteitsaanduidingen op automobielen terug te komen een kleine anekdote : Enkele jaren gelden langs een Deutsche Autobahn ergens in Schleswig Holstein, waren landgenoten van ons eventjes geparkeerd en lieten hun fraaie auto met mooie rood/witte nummerplaat en het nationaliteitskenteken "B" op de parking eventjes zonder hun persoonlijk toezicht. Enkele idealistische neonazijongeren bemerkten deze "Ausländerauto" en meenden dat het een goed idee in het kader van "Ausländer Raus" was om hem in brand te steken. De haat tegenover de onbekende die blijkbaar een beetje anders is, is sindsdien in de wereld nog niet afgenomen. Deze haat is blijkbaar prettig als men in de meerderheid tegenover een minderheid is, maar men moet wel bedenken dat ooit en eens men in een situatie kan geraken dat men in de minderheid is.. Moraal : kleef gerust een "VL" op je wagen zolang je veilig in het binnenland Vlaanderen blijft.. eens je verder van huis bent zou het kunnen gebeuren dat er een onverlaat je plots voor een "ongewenste" vreemdeling gaat aanzien.
![]() |
#160 |
Burger
|
![]() De vlaming spreek goed frans en de waal wat minder.
Dus is het miskien beter om in Bruxelle alleen frans te spreek. Dan kan ieder belg in het gewest Bruxelle makkelijker een job vinden. Want dan moeten we niet meer zagen voor tweetaligheid voor een job te vinden. Het is nu al een beetje zo. Waarom dan de koe die goed melk geeft, slachten? Dat is mijn gedacht vind ik.