Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2005, 10:47   #141
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Zoals het FDF dat de leden van de Raad van Europa per brief waarschuwde tegen Verwilghen omdat zijn partij weigert het minderhedenverdrag te ratificeren.
Is de FDF dan Belgicistisch?
Oud 17 september 2005, 10:48   #142
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Van den Brande heeft gewoon op de volgens hem meest geschikte kanidaat gestemd. Of had hij het volgens de pc's verwerpelijk principe (als dat van het VB komt toch) moeten toepassen: eigen volk eerst?
Volgens Goris blijkbaar wel. Als het VB zegt ''eigen volk eerst'' is het kot te klein en nu dat Van den Brande volgens hem op de beste stemt zonder naar afkomst te kijken is het ook weer niet goed.

VLD-kamerlid en lid van de Raad van Europa Stef Goris, die ook in de subcommissie mensenrechten zetelt, liet horen hoe verbolgen hij was over het stemgedrag van Van den Brande. "Mocht hij solidair zijn geweest, stond Verwilghen nu in pole positie. Dit is triest. ''Normaal gezien steun je toch een landgenoo'', dixit een boze Goris.
"inciviek" was ook een predicaat dat een of andere VLD'er gebruikte in verband hiermee.

Hoe diep kan je vallen? Wat kan het de Vlaming schelen dat een VLD'er werk moet zoeken.
Ik geloof dat het Gooris was. Bij de VLD hebben ze precies een productielijn waar pleemobil ventjes afrollen.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 10:51   #143
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Men kan eveneens beweren dat iemand dom noemen zonder enig argument te geven, ook niet echt van buitenmatige intelligentie getuigt.
tenzij de bewijslast zo overweldigend is
Oud 17 september 2005, 10:56   #144
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij pleiten voor een minder nederlandstalig België niet voor minder België dus ja.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 10:57   #145
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ja zeg, nu doen we eens een toegeving aan jullie "eigen volk eerst"-principe en dan is het nog niet goed! Jullie zijn blijkbaar echt wel een bende nihilisten die niet in jullie eigen principes geloven!

Het is een ongeschreven regel dat in internationale organisaties landgenoten voor elkaar stemmen. Alle andere landen doen dat ook, dus moeten wij het ook doen, willen we onze kandidaten een eerlijke kans gunnen. Ik zeg niet dat ik dat een goede zaak vind, maar het is nu eenmaal zo. Het gedrag van Van den Brande heeft het imago van België zware schade toegebracht: "wat een gekken, die Belgen" denkt nu iedereen...

Zoals de ongeschreven wet dat gouverneurs zichzelf mogen benoemen?
ben je een beetje verzuurd? mijn dag is goed...

Ondertussen zal het misschien ook voor jou wel duidelijk zijn waar je je ongeschreven wetten kan steken?
Oud 17 september 2005, 11:22   #146
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Europees stemmen

kioch ik volmondig toe.. Mr; V dom noemen zou ik niet doen & pleemobil ventjes
wat moet ik me daaronder voorstellen ? Ventjes die mobiele W.C's plaatsen
(verplaatsen) ? Ik kort die partij altijd af als :
Veel
Linke
Doezen

maar ik kan er zo geen pleeventjes op plakken...

Het nieuws van de dag zou zijn dat Guy Verhovestad & Philippe L'Invierno
elkaar bijna op de sherry ergens in Catalonië hebben ontmoet & dat de C.D. & V
pas dan in een federale regering wil stappen als die regering overbodig is geworden.

Voor de rest heeft er een engelsman een handleiding geschreven
"How to be a belgian" maar moet hij toch een 2de zit doen want hij snapt nog niet dat bier in België in glazen van 33 cl gedronken wordt en zeker niet in limonadeglaasjes.

Ben ik nu off topic ?
Oud 17 september 2005, 11:27   #147
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Zij pleiten voor een minder nederlandstalig België niet voor minder België dus ja.
pfffffffffffff
komaan
Oud 17 september 2005, 11:39   #148
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Met het FDF voor minder België

Klopt helemaal : van een door Vlamingen overheerst België moeten ze niets weten dan liever "Minder België"... Ik zou persoonlijk verkiezen de franstalige Vlamingen in een Vlaamse Republiek onder te brengen.. een 3-talig Vlaanderen dus.. "meer Vlaanderen"...
Oud 17 september 2005, 12:58   #149
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door gm10
Smerige tjevenarrogantie. En dan nog die hypocrisie, "we stemden niet tegen Verwilghen". Dat haat ik nog het meest. Vuile tjeven, ze gaan nooit veranderen, en ik ga nooit meer voor hen stemmen.
Ik weet het. Verwilghen is totaal incompetent voor die job maar jij wil dat hij het wordt omdat het lekker Belgisch gekonkel zou zijn om het op die manier te doen. Gezellig de boel naar de zak helpen met canapépolitiek.

Nee... ik heb VDB altijd een recht door zee persoon gevonden en dat toont hij nu ook weer. Uw bewoordingen tonen dan ook het niveau en het emotionele karakter van uw denken aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 13:48   #150
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik weet het. Verwilghen is totaal incompetent voor die job maar jij wil dat hij het wordt omdat het lekker Belgisch gekonkel zou zijn om het op die manier te doen. Gezellig de boel naar de zak helpen met canapépolitiek.

Nee... ik heb VDB altijd een recht door zee persoon gevonden en dat toont hij nu ook weer. Uw bewoordingen tonen dan ook het niveau en het emotionele karakter van uw denken aan.
ik geloof dat verwilghen een integer en capabel man is, hij was trouwens succesvol in zijn prive-carriere dacht ik
als men mij hierop wil pakken, voor het geloof in deze mix van meritocratie en pragamtisme, dan zal ik jullie graag terugpakken
Oud 17 september 2005, 14:00   #151
Swinnen
Vreemdeling

Standaard

Wat een zever allemaal! Vandenbrande heeft als 'overtuigde flamingant' eindelijk kleur bekend! Hij heeft geweigerd om Vlaanderen, zij het dan maar een klein beetje, extra armslag te geven op Europees vlak! Zulk een Flamingant is hij dus!
Hij gebruikt het Europees platform om oppositie te voeren tegen de federale regering!

Aan al deze anti-Vlders hier op het forum: Jullie doen niet liever dan JM Dedecker af te kraken! Maar wanneer een kans voordoet om hem te doen stoppen met inbeuken op de regering gekelderd wordt, wordt dit door jullie toegejuigt?
Nogal paradoxaal.. zie jullie bezig, net een hoopje kleine kindertjes!

Net als cd&v, en in het voornaam Vandenbrande trouwens! Het is klaarblijkelijk niet de VLD die 'de regering ten val zal brengen' maar de andere partijen die een laffe houding aannemen![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Swinnen on 17-09-2005 at 15:01
Reason:
--------------------------------

Wat een zever allemaal! Vandenbrande heeft als 'overtuigde flamingant' eindelijk kleur bekend! Hij heeft geweigerd om Vlaanderen, zij het dan maar een klein beetje, extra armslag te geven op Europees vlak! Zulk een Flamingant is hij dus!
Hij gebruikt het Europees platform om oppositie te voeren tegen de federale regering!

Aan al deze anti-Vlders hier op het forum: Jullie doen niet liever dan JM Dedecker af te kraken! Maar wanneer een kans voordoet om hem te doen stoppen met inbeuken op de regering gekelderd wordt, wordt dit door jullie toegejuigt?

Net als cd&v, en in het voornaam Vandenbrande trouwens! Het is klaarblijkelijk niet de VLD die 'de regering ten val zal brengen' maar de andere partijen die een laffe houding aannemen![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Aan al deze anti-Vlders hier op het forum: Jullie doen niet liever dan JM Dedecker af te kraken! Maar wanneer er zich een kans voordoet om hem te doen stoppen met inbeuken op de regering gekelderd wordt, wordt dit door jullie toegejuigd?

Net als cd&v, en in het voornaam Vandenbrande trouwens! Het is klaarblijkelijk niet de VLD die 'de regering ten val zal brengen' maar de andere partijen die een laffe houding aannemen![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Swinnen : 17 september 2005 om 14:01.
Swinnen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 14:00   #152
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik geloof dat verwilghen een integer en capabel man is, hij was trouwens succesvol in zijn prive-carriere dacht ik
als men mij hierop wil pakken, voor het geloof in deze mix van meritocratie en pragamtisme, dan zal ik jullie graag terugpakken
Mogelijk is de heer Verwilghen als mens een aimabel persoon.....

In zijn verschillende politieke funkties echter heeft hij niet echt indruk gemaakt.....

Verder is "Europa" als gedachte feitelijk in crisis.Een van de oorzaken is dat de deelstaten vrijwel allemaal "tweedehands" en "reserve"- politici afvaardigen naar de funkties op hoger niveau.....

Af en toe blijkt dat goed uit te pakken (met onze van Miert indertijd bvb),maar meestal is er een beeld van saaie duffe kostuums en mantelpakjes,niet echt een afspiegeling voor een jong en dynamisch Europees gebeuren......

Laat ons allemaal stoppen met lokale politieke mislukkelingen te "dumpen" op Europees niveau maar enkel geduchte ervaren topbeesten afvaardigen!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 14:05   #153
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt

In zijn verschillende politieke funkties echter heeft hij niet echt indruk gemaakt.....

Verder is "Europa" als gedachte feitelijk in crisis.Een van de oorzaken is dat de deelstaten vrijwel allemaal "tweedehands" en "reserve"- politici afvaardigen naar de funkties op hoger niveau.....

Af en toe blijkt dat goed uit te pakken (met onze van Miert indertijd bvb),maar meestal is er een beeld van saaie duffe kostuums en mantelpakjes,niet echt een afspiegeling voor een jong en dynamisch Europees gebeuren......

Laat ons allemaal stoppen met lokale politieke mislukkelingen te "dumpen" op Europees niveau maar enkel geduchte ervaren topbeesten afvaardigen!
Ach komaan, man. Verwilghen is toch geen mislukkeling. Heeft pakweg Stevaert of godbetert Pipo De Winter dan meer gerealiseerd voor het volk?

Of bedoel je met mislukkeling dat hij niet genoeg stemmen oplevert?!?[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 17-09-2005 at 15:07
Reason:

Citaat:

Ach komaan, man. Verwilghen is toch geen mislukkeling. Heeft pakweg Stevaert of godbetert Pipo De Winter dan meer gerealiseerd voor het volk?

Of bedoel je met mislukkeling dat hij niet genoeg stemmen oplevert?!?[/size]

Citaat:

Ach komaan, man. Verwilghen is toch geen mislukkeling. Heeft pakweg Stevaert of godbetert Pipo De Winter dan meer gerealiseerd voor het volk?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 17 september 2005 om 14:07.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 14:06   #154
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, wij zeggen dat jullie Belgisch moeten denken.
Moeten?

Zoals de MR/FDF die nu al vijf jaar keihard campagne tegen België voert in de Raad van Europa, en ons land overal zwart maken dat de mensenrechten er met de voeten getreden worden?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 17-09-2005 at 15:08
Reason:

Citaat:
Moeten?

Zoals de MR/FDF die nu al vijf jaar keihard campagne tegen België voert in de Raad van Europa, en ons land overal zwart maken dat de mensenrechten er met de voeten getreden worden?

Egidius[/size]

Citaat:
Moeten?

En als iemand dat niet wil, wat gaat ge dan doen?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 september 2005 om 14:08.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 14:07   #155
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Exactly my point. Hoe kunnen we hopen ooit een goed Europees bestuur te krijgen als we er enkel onze afdankertjes dumpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 14:08   #156
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Moeten?

En als iemand dat niet wil, wat gaat ge dan doen?

Egidius
Ik ga er geen doekjes om winden, Egidius, je MOET. Wie niet horen wil, zal voelen.
Oud 17 september 2005, 14:12   #157
Egidius

Standaard

Citaat:
Neen, geef mij maar het Britse of Amerikaanse voorbeeld, waar men tot een volk behoort op basis van zelfgekozen ideeen en idealen
Precies het concept dus dat ook in de "proeve van grondwet" van het Vlaams Parlement ingeschreven werd.

Citaat:
niet op basis van genetische toevalligheden.

Uw probleem zit in uw hoofd, menneke.

Egidius
Oud 17 september 2005, 14:16   #158
Egidius

Standaard

Citaat:
Het einddoel is de wedervereniging met La Patrie Une et Indivisible. Maar ze willen zoveel mogelijk Vlaams grondgebied meesleuren en daarvoor kan België best dienen.

Egidius
Oud 17 september 2005, 14:21   #159
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik ga er geen doekjes om winden, Egidius, je MOET. Wie niet horen wil, zal voelen.
Vertel eens wat er gaat gebeuren als iemand niet wil.

Ga je mannekes met rugzakjes vanuit Londen sturen?

Egidius
Oud 17 september 2005, 14:56   #160
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of bedoel je met mislukkeling dat hij niet genoeg stemmen oplevert?!?

Ivm Stevaert en Di Rupo kan men zich inderdaad de vraag stellen.

Ik blijf erbij dat het Europees projekt enkel politieke zwaargewichten,keiharde managers, verdient.

Er is geen oorzakelijk verband tussen het aantal behaalde stemmen en een funktie in een of ander uitvoerend Europees orgaan.
Uitgerekend de enige direkt verkozen "Europeanen",de leden van het Europees Parlement zijn een soort politieke mummies,druk bezig met .... iets

In dit laatste milieu zou Verwilghen perfect thuishoren
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be