Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 september 2005, 20:53   #141
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
"Morelleke" ???????? (ik heb mijne joker ingezet eh )
Tedju, ge zijt me vijf seconden voor
Khonnor is offline  
Oud 20 september 2005, 20:57   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Voor liegende de Blokkertjes, politieke hoer en niets anders !

Letterlijke tekst:

Yves Desmedt:

Wat mevrouw Morel zegt, mijnheer DeWever, u zit als een despoot op uw basis die er allemaal op zitten aan te dringen om samen te gaan met het Belang.

Dewever:

Wel dat is een beetje die cultuur van de spanning, die Philip Dewinter ook meesterlijk hanteert. Zo een beetje twijfel en verdeeldheid zaaien, maar ik denk dat ik mijn pappenheimers zeer goed ken, ik denk dat ik mijn afdelingen goed ken, dat ik goed weet waarmee ze bezig zijn en ik weet dat ik geen probleem heb. Ik weet dat nu al een jaar het Vlaams Belang aan het rondgaan is en ook nu op dit eigenste moment al mijn lokale mensen opbelt om mandaten te beloven als ze toch maar zouden overlopen. Als je dan ziet welke resultaten ze hebben geboekt, ze hebben een eigen webstek opgericht voor die overlopers, ze financiëren een pamflet vor die overlopers dat ze op adressenbestanden van ons sturen. Die NV-A jongeren hebben vandaag, vandaag(!) een brief gekregen van mevrouw Morel om toch maar vooral over te lopen. Als je ziet wat de resultaten van al dat beukwerk zijn na een jaar, dan is het eigenlijk bijna lachwekkend. En als ik mevrouw Morel hoor zeggen "ik kan niet leven met bedrog", daar moet ik toch eens even bij glimlachen, iemand die van partij veranderd, dat kan ik begrijpen. Als je je niet thuisvoelt in een partij en eerder in een andere, dan zet je een punt en dan ga je naar die andere partij. Maar overstappen in een wolk van leugens en liegen en bedrog en dan in die andere partij blijven doorwerken om je oude partij kapot te maken op alle mogelijke manieren, daar bestaat een woord voor, maar dat spreek ik liever niet uit.

Guy Polspoel:

Het begint met welke letter?

Bart Dewever:
De Wever zei dat voor Morel een woord bestond die hij niet wilde uitspreken. Toen Dewinter vroeg om duidelijker te zijn zei De Wever : "het is het oudste beroep ter wereld".

duidelijk genoeg zo ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 september 2005, 20:59   #143
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
De Wever zei dat voor Morel een woord bestond die hij niet wilde uitspreken. Toen Dewinter vroeg om duidelijker te zijn zei De Wever : "het is het oudste beroep ter wereld".

duidelijk genoeg zo ?
Hmmmm.... is het oudste beroep ter wereld technisch gezien geen jager of een landbouwer?

In de prehistorie gingen ze toch jagen en ietske later in gemeenschappen de boer uithangen?
Khonnor is offline  
Oud 20 september 2005, 21:01   #144
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

duidelijk genoeg zo ?
Hmmmm altijd wel gedacht dat diene Dewever niet zo dom is.
Pietje is offline  
Oud 21 september 2005, 07:32   #145
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Neen, op zoek naar mensen met een normale, genuanceerde, niet extremistische kijk op het politieke leven in België.

Dus niet op zoek naar jouw evenbeeld mijn beste
Waar blijft die link van jou , je weet wel waar Morel op haar webstek bdw een politiek onbenul zou genoemd hebben?
Met de ganse bubbel club hier op dit forum, hebben we politieke liegebeesten zat.
Je hoeft hier niet per se hun rangen komen versterken.
Oud 21 september 2005, 08:45   #146
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Waar blijft die link van jou , je weet wel waar Morel op haar webstek bdw een politiek onbenul zou genoemd hebben?
Met de ganse bubbel club hier op dit forum, hebben we politieke liegebeesten zat.
Ik heb daar 100% zeker gelezen.
Maar Morellekes site heeft geen zoekfunctie.
Heeft trouwens ook geen inhoud
Maar dat wisten we al.
Khonnor is offline  
Oud 23 september 2005, 07:53   #147
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toegepast op BHV: Het VB bleef maar tieren en roepen dat het gesplitst moest worden, de NVA heeft tenminste actie ondernomen om het gesplitst te krijgen. maar wat wil je, als de Franstaligen niet meewillen...

Welke 'actie' heeft de N-VA ondernomen?

- beloftes voor de verkiezingen waarvan de partijtop nu openlijk zegt nooit van plan geweest te zijn die te houden.
- eindeloos uitstel verlenen aan Verhofstadt.
- tegen het eigen splitsingsvoorstel stemmen.

Een schoon palmares moet ik zeggen...
Rr00ttt is offline  
Oud 23 september 2005, 08:18   #148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hmmmm altijd wel gedacht dat diene Dewever niet zo dom is.
Tuurlijk niet.
Zó dom k�*n niemand zijn.
Oud 23 september 2005, 09:22   #149
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
In Marie-Rose Mormel's dagboek, op 16 mei 2005 onder de titel BHV staat het:

(...)

En dan N-VA. Bourgeois weet niet meer waar Vlaanderen ligt en trippelt van de bergen over een Afrikaanse stam naar de States. BRUSSEL-HALLE-VILVOORDE is hem duidelijk te min want tijdens de ganse crisis heeft hij zijn mond niet open getrokken… Moet je kunnen als man die zijn ministerpost verdiende op de rug van BRUSSEL-HALLE-VILVOORDE. En De Wever, die zal het na 2007 wel oplossen. Tot dan zal hij in de ministeriële auto met chauffeur van Bourgeois rondrijden en blij zijn dat er zoiets als politiek bestaat … Af en toe passeert hij Vlaamse betogers voor één of ander kabinet, die hij dan van op de lederen achterbank een melancholische blik toewerpt. Betogen, waar is de tijd toch …

Dat is het land waar we in leven. Er is een gezegde dat stelt dat “een volk de leiders krijgt die het verdient”. Wel, dan moeten wij wel heel veel misdaan hebben om zo’n stelletje onbenullen te verdienen.

(...)
Juan is offline  
Oud 23 september 2005, 09:43   #150
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan

(...)

En dan N-VA. Bourgeois weet niet meer waar Vlaanderen ligt en trippelt van de bergen over een Afrikaanse stam naar de States. BRUSSEL-HALLE-VILVOORDE is hem duidelijk te min want tijdens de ganse crisis heeft hij zijn mond niet open getrokken… Moet je kunnen als man die zijn ministerpost verdiende op de rug van BRUSSEL-HALLE-VILVOORDE. En De Wever, die zal het na 2007 wel oplossen. Tot dan zal hij in de ministeriële auto met chauffeur van Bourgeois rondrijden en blij zijn dat er zoiets als politiek bestaat … Af en toe passeert hij Vlaamse betogers voor één of ander kabinet, die hij dan van op de lederen achterbank een melancholische blik toewerpt. Betogen, waar is de tijd toch …

Dat is het land waar we in leven. Er is een gezegde dat stelt dat “een volk de leiders krijgt die het verdient”. Wel, dan moeten wij wel heel veel misdaan hebben om zo’n stelletje onbenullen te verdienen.

(...)
Thanks juan
Khonnor is offline  
Oud 23 september 2005, 09:44   #151
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Welke 'actie' heeft de N-VA ondernomen?

- beloftes voor de verkiezingen waarvan de partijtop nu openlijk zegt nooit van plan geweest te zijn die te houden.
- eindeloos uitstel verlenen aan Verhofstadt.
- tegen het eigen splitsingsvoorstel stemmen.

Een schoon palmares moet ik zeggen...
Nachtenlang discuteren met de Franstaligen?
Het VB zas ondertussen in een hoekje aan het zagen
Khonnor is offline  
Oud 23 september 2005, 10:23   #152
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.
Met evenveel succes.
Oud 23 september 2005, 13:44   #153
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan

(...)

(...)
En dan zouden ze willen dat de N-VA zomaar met hen in zee gaat! Dat die politieke .... maar eens een minder grote muil opzet, madam met haar obscuur modellenbureau.
Oud 23 september 2005, 13:46   #154
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Obscuur modellenbureau; toelichting: ze had inderdaad vroeger een modellenbureau. Er zijn echter wat getuigenissen dat ze daar niet verliep zoals het zou horen. Ook valse beloften kwamen daarbij ter sprake.
Oud 23 september 2005, 13:48   #155
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

duidelijk genoeg zo ?
Hoeveel partijen heeft ze ook al niet versleten? 3!
Oud 23 september 2005, 14:36   #156
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De resultaten van 'discussies' met de franstaligen draaien steevast uit op een van volgende opties:

- ofwel respecteren ze de akkoorden niet. Taalwetten bvb
- ofwel is er helemaal geen akkoord
- ofwel betalen de vlamingen zich blauw voor een 'troostprijs'.

De tijd van 'discussies', praatbarakken, forums en comités is m.i. al lang voorbij, met onze 'standvastige' vlaamse politici valt daar toch niks te bereiken.
Rr00ttt is offline  
Oud 23 september 2005, 15:42   #157
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard De Wever is een scheldenaar!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Persoonlijk vond ik Dewever er beter uitkomen dan Dewinter.

Vond je dit? De Wever deed niets anders dan schelden en beledigen, en heeft nen grote hoge dunk van zichzelf!!

Marie- Rose als hoer beschouwen, "kiezersmeshoop".....

Alles wat De Winter zei is belachelijk en stom..... en kinderachtig...

Als je alleen op die manier, een debat kunt voeren, heb je volgens mij het debat niet gewonnen!!

Schelden is slecht, dat doe je enkel als je in paniek bent, of in een verliespositie zit, als je in het nauw gedreven wordt... Bart De Wever heeft z'n eigen ongelijk en kinderachtigheid dus zelf bewezen eigenlijk.
leeuw is offline  
Oud 23 september 2005, 15:47   #158
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard Bart de wever als slaaf voor de PS

Dat Bart de Wever een historicus is, dat heeft hij ook al weer bewezen door het oudste beroep te kunnen benoemen. Bart is dus een prima historicus, maar heeft weinig binding met de hedendaagse realiteit en nog minder met de toekomst.

Waar haalt hij het recht om Marie Rose Morel een prostituee te noemen? Marie Rose had immers gelijk, toen ze haar keuze maakte, maar als keuzes maken, vergeleken hetzelfde is als prostitutie, dan leeft hij, en niet Filip de Winter in een isoleercel!

Bart De Wever beweert immers ook, dat hij zijn afdelingen en zijn lokale bestuursleden kent. Maar ik weet als geen ander dat dit niet meer zo is. Vroeger ja, in de beginjaren van de N-VA, toen de N-VA nog geen machtsgeile partij was. Die zichzelf nog niet had verkocht aan de CD&V én aan de macht (wie is er hier de prostituee?).

Er zijn wel degelijk een aantal leden al overgestapt van N-VA naar Vlaams Belang, het afgelopen jaar. En nee, niet elke overstap is in de pers geweest of er is niet altijd veel tam-tam rond gemaakt zoals De Wever beweert. En ja, in de Welkomecho stond de waarheid en heeft bij een aantal N-VA'ers de ogen zien opengaan, meer mensen, als Bart De Wever durft beweren.

De Wever beweert immers zo veel,…

Zo beweert hij ook, dat zijn achterban hem volledig gelijk geeft als hij het Cordon Sanitaire wil behouden. Maar… Mis, Bart De Wever, Naar aanleiding van mijn overstap zijn er veel basis-militanten, leden en kaderleden van de N-VA mij komen zeggen dat ze mijn keuze zeer goed begrepen. En ja, ze gaven mij zelfs gelijk. Ze zullen alleen de overstap niet maken, omdat ze niet 100% achter een aantal partijprogrammapunten staan. Dat is hun goed recht, dat is vrijheid van mening, vrijheid van keuze, zonder daardoor als prostituee beschouwd te worden. Maar ze zijn het roerend eens met Filip De Winter, met de tekstschrijvers van het "charter voor Vlaamse eenheid" en met mij. En ik kan u verzekeren, de groep binnen N-VA die zo denkt is zeer groot, daar ben zelfs ik van verschoten toen ik mijn overstap maakte!!

Eigenlijk komt het hier op neer: Ze staan achter het N-VA programma (wat hun goed recht is) maar ze staan NIET achter de partijstrategie van N-VA, niet achter hun top, en ZEKER NIET achter de mening van Bart De Wever over het Cordon Sanitaire en over Vlaams – nationale eenheid.

Veel N-VA’ers willen immers eenzelfde en een verregaande samenwerking met het Vlaams Belang die vergelijkbaar is met de samenwerking die de N-VA nu met de CD&V heeft.
Alleen is Bart De Wever nu de slaaf van de CD&V geworden, hij is de slaaf die als enige taak heeft, om Leterme aan de macht te brengen op federaal niveau.

De tegenstrijdige verklaringen, ook binnen N-VA, de jongerenvoorzitter die verplicht wordt om zo maar even 180° te draaien, de situatie in Mol maar ook in Schoten bewijzen dat men paniekvoetbal aan het spelen is op "De Barricade" het N-VA-hoofdkwartier.

Eén Miljoen kiezers bestempelen als een mesthoop, dat deed Bart de Wever, nu dat is al even laag, als de arrogantie van Karel De Gucht die de Vlaams Blokkers ooit mestkevers genoemd heeft. Schelden is nooit goed, schelden doe je als je in het nauw gedreven wordt, als je weet dat je ongelijk hebt, en dat je in een verliespositie zit.

[font=Bookman Old Style]Tenslotte haalt Bart De Wever in het debat ook aan dat zij wel degelijk goed bezig zijn, en het Vlaams Belang nog niets heeft bereikt. Dat is eigenlijk een drie-dubbele leugen. Punt 1: Het VB is er wel degelijk in geslaagd om een aantal thema’s op de politieke agenda te zetten.

Punt 2: Bart De Wever vergeet echter te vertellen, dat het VB niet mee mag regeren. Dat het Vlaams Belang wordt uitgesloten op basis van politieke overtuiging, als dat solidariteit en democratie is, waar hij net zoals Links (want hij speelt het spelletje doodleuk mee, hoewel hij naar eigen zeggen "tegen" is) Punt 3: Wat heeft de N-VA dan wel bereikt? De splitsing van Brussel Halle Vilvoorde misschien?

[/font][font=Bookman Old Style]Voor mij is het duidelijk, voor mij is Bart niet meer de actieve millitant, die vroeger voor zijn idealen altijd op de Barricade stond. Ik herhaal het nog eens, Bart De Wever is een slaaf van de CD&V geworden, zoals ik reeds vermelde, en ik voeg daar nu nog aan toe. Hij wil ook de slaaf van de PS worden in 2007, dat heeft hij nu reeds aangekondigd in de kranten en weekbladen. (onder andere De Morgen en Humo).[/font]
leeuw is offline  
Oud 23 september 2005, 17:42   #159
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Hoeveel partijen heeft ze ook al niet versleten? 3!
Inderdaad een politieke hoer!

FDW weet goed genoeg dat politieke hoer zeer onsympathiek overkomt. Het verwijst naar de weinig fraaie politieke opstelling van Marie-Rose Morel. Het is een naam die ze zelf verworven en verdiend heeft op een manier zoals BDW het juist formuleerde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
“Als je je niet thuisvoelt in een partij en eerder in een andere, dan zet je een punt en dan ga je naar die andere partij. Maar overstappen in een wolk van leugens en liegen en bedrog en dan in die andere partij blijven doorwerken om je oude partij kapot te maken op alle mogelijke manieren, daar bestaat een woord voor, maar dat spreek ik liever niet uit.”
Enkele maanden geleden werd Marie-Rose Morel in een satirisch TV-programma voorgesteld als een dame van lichte zeden, toen heb ik FDW niet horen klagen.

Dat zal zeker zijn omdat een straathoereke of een meiske van plezier kan rekenen op sympathie, maar een politiek hoereke helemaal niet.

De uitdrukking politieke hoer is geen eretitel, maar wordt wel regelmatig gebruikt in de politiek.

In 1991 gebruikte het VB de uitdrukking “politieke hoer” reeds ter attentie voor de volksunie.
Johanna is offline  
Oud 23 september 2005, 22:16   #160
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna

FDW weet goed genoeg dat politieke hoer zeer onsympathiek overkomt. Het verwijst naar de weinig fraaie politieke opstelling van Marie-Rose Morel. Het is een naam die ze zelf verworven en verdiend heeft op een manier zoals BDW het juist formuleerde:

Enkele maanden geleden werd Marie-Rose Morel in een satirisch TV-programma voorgesteld als een dame van lichte zeden, toen heb ik FDW niet horen klagen.

Dat zal zeker zijn omdat een straathoereke of een meiske van plezier kan rekenen op sympathie, maar een politiek hoereke helemaal niet.

De uitdrukking politieke hoer is geen eretitel, maar wordt wel regelmatig gebruikt in de politiek.

In 1991 gebruikte het VB de uitdrukking “politieke hoer” reeds ter attentie voor de volksunie.
Er is een verschil tussen een partij aanduiden, en een persoon.
En B de Wever heeft geen "politieke" hoer gebruikt!
Hij heeft gesugereerd dat ze het oudste beroep ter wereld uitoefend. En dat is een hoer!
De N-vA is een partij die zich gewoon prostitueerd om de heer bourgois aan zij zetelken te laten kleven.
Wanneer men ziet wat deze doet van valse beloftes! Dat is zeker een gigolo? (sorry: politieke gigolo)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by fernand on 23-09-2005 at 23:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Hij heeft gesugereerd dat ze het oudste beroep ter wereld uitoefend. En dat is een hoer!
De N-vA is een partij die zich gewoon prostitueerd om de heer bourgois aan zij zetelken te laten kleven.
Wanneer men ziet wat deze doet van valse beloftes! Dat is zeker een gigolo? (sorry: politieke gigolo)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Wanneer men ziet wat deze doet van valse beloftes! Dat is zeker een gigolo?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door fernand : 23 september 2005 om 22:17.
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be