![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs grote denkers menen onwetenheid te cultiveren. Neem nu Erasmus bijvoorbeeld, toch een grote geest die bijdroeg aan de tolerantie in de Westerse cultuur. Wel, in zijn tijd was het onder intellectuelen populair Hebreeuws te leren. Erasmus als Jodenhater (niemand is volmaakt), echter, was geen liefhebber van het fenomeen de 'Jodentaal' te leren of te onderwijzen. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2011 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het klinkt best wel agressief en krachtig, als het door de juiste personen uitgesproken wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik probeer momenteel mezelf het Lets te leren. Hoe? Ik puzzel de grammatica bij elkaar van wat ik vind online en tracht de taal te observeren. Het is waarachtig monikkenwerk, mag ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2011 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De drang je leven te laten leiden door louter primair nut is een groot verlies van onze moderne samenleving, om eerlijk te zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2011 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan je toch gewoon Arabisch leren, of een Europese taal (Deens ofzo).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, ik vergeleek het taboe op het Hebreeuws uit Erasmus' tijd bij sommige geleerden met het huidige op het Arabisch. Zolang je je niet fixeert op een onderwerp zou alles moeten mogen als het iemands nieuwsgierigheid maar voedt en bevredigt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2011 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit lied vind ik ook best mooi. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2011 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() الله أَكْبَر
Arabische soldatenlied dat veel gezongen werd tijdens de Suez-crisis. Het was ook het volkslied van Libië van 1969 tot 2011. الله أكبر الله اكبر والله أكبر فوق كيد المعتدي الله للمظلوم خير مؤيد أنا باليقين وبالسلاح سأفتدي بلدي ونور الحق يسطع في يدي قولوا معي قولوا معي الله الله الله أكبر الله فوق المعتدي يا هذه الدنيا أطلي واسمعي جيش الأعادي جاء يبغي مصرعي بالحق سوف أرده وبمدفعي فإذا فنيت فسوف أفنيه معي قولوا معي قولوا معي الله الله الله اكبر الله فوق المعتدي الله أكبر الله اكبر قولوا معي الويل للمستعمر وﷲ فوق الغادر المتجبر الله أكبر يا بلادي كبري وخذي بناصية المغير ودمري قولوا معي قولوا معي الله الله الله أكبر الله فوق المعتدي De nederlandse vertaling kon ik nergens vinden. De Engelstalige wel: God is greatest! God is greatest! And God is greatest above plots of the aggressors, And God is the best helper of the oppressed. With faith and with weapons I shall defend my country, And the light of truth will shine in my hand. Say with me! Say with me! God, God, God is greatest! God is above any attacker. Oh this world, watch and listen: The enemy came coveting my position, I shall fight with Truth and defences And if I die, I'll take him with me! Say it with me, say it with me: God , God , God is greatest! God is above any attacker! God is Great God is Great Say With Me Woe To The Enemy : And God is Over The Invader Egotist, God Greatest My Country Say with Me : And Behold of Enemys Forelock and Destroy it Say it with me, say it with me: God , God , God is the Greatest God is above any attacker! Laatst gewijzigd door bgf324 : 27 oktober 2011 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Mooist: Ohnehin die sanften Klänge des Deutsches.
Mooi: Catalaans, Corsicaans en Servo-Kroatisch. Onaangenaam: Pools Smerig: Alles wat van Marokko tot in Pakistan gerocheld wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() Lelijke talen bestaan gewoon niet, of ik ken ze niet. Alleen aan Antwerps kan ik me soms aan storen.
Arabisch, hmmm http://www.youtube.com/watch?v=21OXQ4m1-Bo Hebreeuws is ook prachtig, en Duits heeft de grappigste woorden. Schmetterling. Hoe vinden ze het uit.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 27 oktober 2011 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De talen die ik ken, waarin ik kan spreken en lezen en luisteren, vind ik allemaal mooi. Op hun manier.
Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans en Baskisch... en als ik het volhou, ook Iers. En ik twijfel er niet over dat de talen waarin ik niet kan lezen, schrijven of luisteren, ook op hun manier mooi zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 27 oktober 2011 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Hebreeuwse muziek van Hans Zimmer: https://www.youtube.com/watch?v=YIHAdQ9Uj40
Laatst gewijzigd door Albrecht : 27 oktober 2011 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arabisch, Hebreeuws, Engels, Frans (in poëzie, kunst), Farsi, "Chinees", Spaans
![]() |
![]() |
#160 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |