![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden zijn nog niet ingelicht of op de hoogte (of net wel wie weet) dus je zal het wel horen eenmaal bezig denk ik. Maar al de rest mag alvast een schup gaan kopen om die straks te kunnen afkuisen. Ge weet dat er al veel fabrieken in die goedkope landen staan hé? Maar er staan er nog veel hier ook, die ze nu veel te duur moeten betalen aan mensen. Vervang de lonen door aanbestedingen eens met al dat goedkoop volk? Echt waar het is hier gedaan binnenkort. Wat hebben we nu nog nodig? Wat kader personeel en wat ploegbazen van bij ons, de rest? Vergeet niet dat het geen turken of zo zijn met belgische paspoorten maar vreemdelingen die hier op logement komen en niet gebonden zullen zijn aan onze loonovereenkomsten. Trouwens niet eens op een loon zullen werken!
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een plotseling begin dat gewoonlijk start met een infectieuze periode (bijv. een griepachtige ziekte, ontsteking of specifieke infectie zoals waterpokken) - chronische vermoeidheid - spiermoeheid - cognitieve dysfunctie (problemen met de concentratie en het geheugen) - fluctuatie van de ernst van de symptomen - lange herstelperiodes na geestelijke en/of lichamelijke inspanning - griepachtige verschijnselen - overige specifieke klachten (zie symptomen). Naamgeving In Nederland wordt de ziekte doorgaans aangeduid met ME (myalgische encephalomyelitis) of CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom). In het buitenland worden de afkortingen CFS (chronic fatigue syndrome) en CFIDS (chronic fatigue immune dysfunction syndrome) veel gebruikt. Vóórkomen In Nederland hebben ongeveer 30.000 mensen ME / CVS. Het komt vaker bij vrouwen voor dan bij mannen. ME / CVS komt ook bij kinderen voor. Verloop Wat betreft het verloop van ME / CVS geeft dr. Charles Shepherd, medisch adviseur van de ME Association in Engeland de volgende prognoses: - ongeveer 35% gaat langzaam maar gestaag vooruit. Het herstelproces zal een aantal jaar in beslag nemen. Er is een goede kans dat er (bijna) volledig herstel is - Het merendeel, ongeveer 40%, volgt een wisselender koers en heeft te maken met een fluctuerend niveau van lichamelijke en psychische activiteit dat vaak ruim onder het normale niveau ligt. Deze mensen zijn genoodzaakt om hun leven (werk, studie, kinderen) ingrijpend aan te passen - 20% boekt weinig tot geen vooruitgang en blijft ernstig gehandicapt. Deze groep heeft doorgaans zorg nodig - de resterende 5% verslechterd geleidelijk en komt een groot deel van de dag in een rolstoel terecht of wordt bedlegerig. Deze groep heeft veel medische, sociale en emotionele steun nodig. Oorzaak De oorzaak van de ziekte is nog niet bekend. Er wordt op verschillende wetenschappelijke terreinen onderzoek verricht. Differentiaal-diagnose Omdat er nog geen test is wordt de diagnose gesteld door andere ziektes uit te sluiten. Hiervoor is een differentiaal-diagnose opgesteld. Als de symptomen duidelijk wijzen op ME en niet verklaard kunnen worden door een andere ziekte, kan de diagnose gesteld worden. bron: http://www.me-platform.vuurwerk.nl/medisch/medisch.html
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de dokters die moeten uitmaken of iemand ziek is of niet. Het is niet aan de vakbonden om dat te doen en iedereen die beweert een ziekte te hebben te steunen. Feit is dat steeds meer mensen wel een of andere ziekte hebben. Niemand is perfect gezond, laten we dus maar allemaal in de ziekteverzekering gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo'n vreselijk negatief mensbeeld die ziekelijke achterdocht... het lijkt wel alsof ze jou je hele leven bedonderd hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 19:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat jullie blijkbaar niet hebben. jij vermoed achter elke werkgever een profiteur. zo'n vreselijk negatief mensbeeld Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 29 september 2005 om 19:13. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
|
![]() het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier en daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.
We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets stabielere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 19:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn degenen die er misbruik van maken die het voor de echt hulpbehoevenden verpesten en niet degenen die er controle op houden. Alleen zo kunt ge het betaalbaar houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President