Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 17:49   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Zouden dat geen beschutte werkplaatsen zijn?
Ja, anders kunnen de meeste zelfstandigen/ondernemers hier stilletjesaan hun schup afkuisen (of creatief tewerkgaan).

Maar in feite heb ik er toch niet veel schrik van omdat ik zie dat de vakbonden zich daar niet om bekommeren... En die weten per slot van rekening toch wat goed is voor het land, zijn bevolking en de arrebeider...
Nee maar u hebt wel gelijk, wie er niet op springt zal idd zijn schup mogen afkuisen. Dus wie gaat er niet opspringen? Alle werkgevers in elk geval wel daar waar ze kunnen, en dan zal er veel kunnen plots.
Vakbonden zijn nog niet ingelicht of op de hoogte (of net wel wie weet) dus je zal het wel horen eenmaal bezig denk ik.
Maar al de rest mag alvast een schup gaan kopen om die straks te kunnen afkuisen.

Ge weet dat er al veel fabrieken in die goedkope landen staan hé?
Maar er staan er nog veel hier ook, die ze nu veel te duur moeten betalen aan mensen. Vervang de lonen door aanbestedingen eens met al dat goedkoop volk?
Echt waar het is hier gedaan binnenkort. Wat hebben we nu nog nodig? Wat kader personeel en wat ploegbazen van bij ons, de rest?

Vergeet niet dat het geen turken of zo zijn met belgische paspoorten maar vreemdelingen die hier op logement komen en niet gebonden zullen zijn aan onze loonovereenkomsten. Trouwens niet eens op een loon zullen werken!
Oud 29 september 2005, 17:59   #142
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
cvs is zonder twijfel een heel erge ziekte. Maar werkonwilligheid is geen CVS
Moeit gij u maar met Max.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:17   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
't is dat CVS niet bestaat wellicht, volgens u?
Ik ben geen dokter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:23   #144
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ben geen dokter.
ME / CVS is een ziekte die onder andere gekenmerkt wordt door:
- een plotseling begin dat gewoonlijk start met een infectieuze periode (bijv. een griepachtige ziekte, ontsteking of specifieke infectie zoals waterpokken)
- chronische vermoeidheid
- spiermoeheid
- cognitieve dysfunctie (problemen met de concentratie en het geheugen)
- fluctuatie van de ernst van de symptomen
- lange herstelperiodes na geestelijke en/of lichamelijke inspanning
- griepachtige verschijnselen
- overige specifieke klachten (zie symptomen).
Naamgeving
In Nederland wordt de ziekte doorgaans aangeduid met ME (myalgische encephalomyelitis) of CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom). In het buitenland worden de afkortingen CFS (chronic fatigue syndrome) en CFIDS (chronic fatigue immune dysfunction syndrome) veel gebruikt.
Vóórkomen
In Nederland hebben ongeveer 30.000 mensen ME / CVS. Het komt vaker bij vrouwen voor dan bij mannen. ME / CVS komt ook bij kinderen voor.
Verloop
Wat betreft het verloop van ME / CVS geeft dr. Charles Shepherd, medisch adviseur van de ME Association in Engeland de volgende prognoses:
- ongeveer 35% gaat langzaam maar gestaag vooruit. Het herstelproces zal een aantal jaar in beslag nemen. Er is een goede kans dat er (bijna) volledig herstel is
- Het merendeel, ongeveer 40%, volgt een wisselender koers en heeft te maken met een fluctuerend niveau van lichamelijke en psychische activiteit dat vaak ruim onder het normale niveau ligt. Deze mensen zijn genoodzaakt om hun leven (werk, studie, kinderen) ingrijpend aan te passen
- 20% boekt weinig tot geen vooruitgang en blijft ernstig gehandicapt. Deze groep heeft doorgaans zorg nodig
- de resterende 5% verslechterd geleidelijk en komt een groot deel van de dag in een rolstoel terecht of wordt bedlegerig. Deze groep heeft veel medische, sociale en emotionele steun nodig.
Oorzaak
De oorzaak van de ziekte is nog niet bekend. Er wordt op verschillende wetenschappelijke terreinen onderzoek verricht.
Differentiaal-diagnose
Omdat er nog geen test is wordt de diagnose gesteld door andere ziektes uit te sluiten. Hiervoor is een differentiaal-diagnose opgesteld. Als de symptomen duidelijk wijzen op ME en niet verklaard kunnen worden door een andere ziekte, kan de diagnose gesteld worden.
bron: http://www.me-platform.vuurwerk.nl/medisch/medisch.html
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:38   #145
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Uw vrouw mag, wat mij betreft, een mooie werkloosheidsuitkering krijgen, dat ze géén job meer krijgt is realiteit, maar ze heeft haar steentje bijgedragen.
Wat betreft uw dochter valt misschien haar euro dat je best een opleiding, een studie volgt om aan werk te geraken.
En liefst , we hebben spijtig genoeg de luxe niet meer dat je in een job zit die je zelf interessant vindt, in een richting genre knelpuntberoep.
Dan komt dat wel goed.
Maar misschien moet je je ook wel willen verplaatsen, onregelmatige uren, weekendwerk.....
Mijn dochter heeft haar diploma hoger middelbaar en wou zich inschrijven voor het hoger onderwijs maar wel via avondschool maar de klas en de richting zitten reeds vol het zal dus wachten worden tot volgend jaar.
Oud 29 september 2005, 18:53   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
ME / CVS is een ziekte die onder andere gekenmerkt wordt door:
Doet niet ter zake.
Het zijn de dokters die moeten uitmaken of iemand ziek is of niet.
Het is niet aan de vakbonden om dat te doen en iedereen die beweert een ziekte te hebben te steunen. Feit is dat steeds meer mensen wel een of andere ziekte hebben.
Niemand is perfect gezond, laten we dus maar allemaal in de ziekteverzekering gaan.
Oud 29 september 2005, 18:59   #148
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet niet ter zake.
Het is niet aan de vakbonden om dat te doen en iedereen die beweert een ziekte te hebben te steunen. Feit is dat steeds meer mensen wel een of andere ziekte hebben.
Niemand is perfect gezond, laten we dus maar allemaal in de ziekteverzekering gaan.
jij vermoed achter elke zieke een profiteur.
zo'n vreselijk negatief mensbeeld
die ziekelijke achterdocht...
het lijkt wel alsof ze jou je hele leven bedonderd hebben...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:08   #149
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
hij is idd het archetypische product van minstens 4000 jaar cultureel fascisme ( het cultiveren van het afgeven op zwakkeren en het vereren van de sterken en de genadelozen )[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
hij is idd het archetypische product van minstens 4000 jaar cultureel fascisme ( het cultiveren van het afgeven op zwakkeren en het vereren van de sterken en de genadelozen )[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
hij is idd het archetypische product van minstens 4000 jaar cultureel fascisme[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 19:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:13   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelfs nog wat vertrouwen in de werkgevers.
Iets wat jullie blijkbaar niet hebben.
jij vermoed achter elke werkgever een profiteur.
Citaat:
Reken maar dat ik al veel mensen weten bedonderd worden.[edit]
[size=1]After edit by Bobke on 29-09-2005 at 20:13
Reason:

Citaat:
Citaat:
Reken maar dat ik al veel mensen weten bedonderd worden.[/size]

Citaat:
[/quote]
het lijkt wel alsof ze jou je hele leven bedonderd hebben... [/quote]
Reken maar dat ik al veel mensen weten bedonderd worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bobke : 29 september 2005 om 19:13.
Oud 29 september 2005, 19:16   #151
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doet niet ter zake.
Neen Bobke dat is niet nodig,maar net als bij de doppers heb je ook bij de zieken die zich zo voordoen of plantrekkers zijn. En diegenen die ontslagen zijn of zij die naar werk zoeken of effectief ziek of versleten zijn moeten en mogen daar niet de dupe van zijn.
Oud 29 september 2005, 19:17   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hij is idd het archetypische product van minstens 4000 jaar cultureel fascisme ( het cultiveren van het afgeven op zwakkeren en het vereren van de sterken en de genadelozen )
Oud 29 september 2005, 19:18   #153

Standaard

het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier en daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets stabielere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:22
Reason:

het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier en daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets stabielere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:21
Reason:

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets vredevollere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:20
Reason:

het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier een daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets vredevollere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:19
Reason:

het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier een daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets vredevollere toekomst ? Het is een contradictorisch daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[/size]

het enige waarin je een werkgever kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken - mss een paar uitzonderingen die hier een daar een beetje aan liefdadigheid doen - probleem is dat de harde concurrentie net dit soort menselijkheid niet toe laat - de "watjes" worden er uit gefilterd en zo krijgen we idd een situatie waarbij de meeste winstnemers bijna allemaal ernstig gestoorde plutomanen zijn.

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets vredevollere toekomst ? Het is een contradictorisch daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 19:22.
Oud 29 september 2005, 19:22   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Neen Bobke dat is niet nodig,maar net als bij de doppers heb je ook bij de zieken die zich zo voordoen of plantrekkers zijn. En diegenen die ontslagen zijn of zij die naar werk zoeken of effectief ziek of versleten zijn moeten en mogen daar niet de dupe van zijn.
Als ge toegeeft dat er misbruiken zijn moeten deze bestreden worden.
Het zijn degenen die er misbruik van maken die het voor de echt hulpbehoevenden verpesten en niet degenen die er controle op houden.
Alleen zo kunt ge het betaalbaar houden.
Oud 29 september 2005, 19:23   #155
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We moeten stillaan gaan inzien dat we deze selectiekriteria zelf kunnen reguleren - de vraag is ? Willen we een toekomst waarin de roofdieren onder de mensheid de plak zwaaien ? of willen we een iets vredevollere toekomst ? Het is een contradictie daar het net niet in hun aard ligt maar de " schapen " onder de mensen zullen hiertegen in grote getalen in opstand moeten komen en nieuwe selectiecriteria instellen - een andere oplossing is er niet.
Vraag is natuurlijk ook... [size=7]"[/size] [size=7]W[/size]illen wij stinkdieren[size=7]?"[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:24   #156
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het enige waarin je een werkgever dezer dagen in kan vertrouwen is dat hij je aanneemt om winst te maken -
Hij zou wel gek wezen als dat niet zo was.
Oud 29 september 2005, 19:25   #157

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Vraag is natuurlijk ook... [size=7]"[/size] [size=7]W[/size]illen wij stinkdieren[size=7]?"[/size]
stinkdieren ? Bedoel je diegene die zoveel stank maken met hun stinkfabrieken mss ?
Oud 29 september 2005, 19:27   #158
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zou wel gek wezen als dat niet zo was.
Gaat geld dan boven alles Bobke?Waar is de menselijkheid in deze maatschappij?Liberaal in hart en nieren zeker?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:29   #159
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ge toegeeft dat er misbruiken zijn moeten deze bestreden worden.
Het zijn degenen die er misbruik van maken die het voor de echt hulpbehoevenden verpesten en niet degenen die er controle op houden.
Alleen zo kunt ge het betaalbaar houden.
Daar moet ik u gelijk in geven.
Oud 29 september 2005, 19:31   #160
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Ik ben geen dokter.
Ik heb een neef en een tante die CVS hebben, en dat is echt niet voor te lachen. Telkens als die met de familie een wandeling mee willen doen, moeten ze een rolstoel menemen omdat ze na twintig minuten geen pap meer kunnen zeggen. En dat is echt geen angename zaak als jonge twintiger in de fleur van hun leven. Mijn neef studeert overigens wel nog. Mijn tante krijgt geen ziekte-uitkering voor haar CVS.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be