![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er genoeg gedaan wordt om de natuur in stand te houden? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 83,72% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ik vond de uitlatingen van Eno2 zeer origineel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg wel kon ik maar zoals sommige andere streken in België vollig loon trekken was ik zo niet. Dan had ik geen afkeer tegen bvb een Chantal Pauwels,Mieke... die o zo leuke sociale modules bedachten voor arbeids statuten te verzekeren tegen dit onheil. Denktge da ik trots ben mé rva bijpassing en straks ocmw's omdat mijn stad Antwerpen zo grijs blind is ?! Kort geantwoord neen dus . Vrienden bezoeken; voor mijn moeder zorgen enz... dingen die ik al ni meer hoef dank zij mij overste hun sociale uitstraling. Daarom vinden er zo vele geen werk ze willen wel mor MOGEN niet; wekenlijks rekent men op mij liefst had ik iddd meer werk dan maar 2 weken op de 4 per maand. Kan ik er nu aan doen dat ik graag poets en tuinwerk doe en vuile dingen graag weg ruim of dat nu kapitalisten zijn of niet laat ik hier even buiten ![]() Datze maar eens werk maken van proper en zuiver water en grond.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 10 oktober 2005 om 15:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat waren die uitlatingen inderdaad!
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Dat was ik me nog aan't afvragen ... De overgrote meerderheid vindt dat er te weinig gedaan wordt aan de natuur. Een oplossing is dus dat er meer wordt gedaan aan het milieu. Maar dat gebeurt niet? Hoe komt dat? Voelen we ons uiteindelijk allemaal te weinig verantwoordelijk voor de natuur en houden we allemaal de paraplu boven ons hoofd indien er wordt verwezen naar de grote milieuproblemen? Ieder individu laat een ecologische voetstap achter, en kan zelf bepalen hoe groot of klein hij die maakt dus ... ieder heeft hierin voor zich al een stuk verantwordelijkheid. MAAR volgens mij wordt er tegenwoordig als volgt gedacht: als ik mijn verantwoordelijkheid opneem wat ik in principe wel wil, want ik vind natuurlijk ook dat er meer moet gedaan worden om onze planeet zo goed mogelijk in stand te houden, omdat je bv. -houdt van de natuur -maar ook omdat de natuur voor een groot deel de gezondheid van alles wat erop leeft bepaald -en misschien ook uit ethische overwegingen ... (de natuur heeft je het leven en de mogelijkheid hiertoe gegeven, je wilt daarvoor iets in ruil geven enz.) - ... Maar als ik mijn verantwoordelijkheid opneem, en die anderen doen dat niet ... dan maakt het niet zo veel uit want ik ben maar één van de zovelen en dan zal uiteindelijk de aarde nog vervuild zijn en ik die vervuiling binnenkrijgen terwijl ik er geen schuld aan heb en zelfs zo weinig mogelijk heb proberen te vervuilen. Dus, we denken maw misschien allemaal dat onze bijdrage heel klein is en teniet gaat als de anderen niet meewerken, waardoor we het volgens ons zinloos wordt om er iets aan te doen. Maar ... als iedereen zo denkt (eigenlijk aan zijn eigenbelang), dan gaat het potentiële collectieve belang van iedereen wel verloren en dan wordt er dus niets bereikt. Hebben we hier dus te maken met het free-rider probleem? Bovenstaande kan de indruk geven dat ik va mening ben dat het vooral en alleen de kleine man is die moet zorgen dat het goed gaat met het milieu, niets is natuurlijk minder waar. Ik denk dat degenen die allereerst met alle middelen die ze kunnen aan een zo milieuvriendelijke aanpak moeten beginnen de bedrijven zijn, gevolgd en bijgestaan door de overheden natuurlijk. Hierdoor zal ieder individu dat geen vreselijk vervuilend bedrijf runt ook inzien dat zijn bijdrage zin heeft want als de bedrijven allemaal veel minder gaan vervuilen, zal zijn bijdrage weer betekenisvoller worden in het geheel.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
De keuze tussen een goeddraaiende economie met zoveel winst, die alleen mogelijk is omdat de natuur en alles wat erin leeft zo sterk mogelijk wordt uitgebuit, verwaarloosd en vervuild. Met als gevolg dat het ecosysteem ontwricht wordt, er minder schone lucht is op aarde door de verdwijning van de groene longen en de toenemende vervuilende stoffen door de fabrieksschoorstenen en verkeersuitlaten ..., zoetwatervoorraden die slinken als sneeuw in de zon, de vervuiling die zijn tol begint te heffen op alle levende wezens en niet-levende wezens en dus ook de mens ... wiens schuld het eigenlijk ook allemaal is... ? Kortom, een soort Paas-eiland waar het leven uiteindelijk onmogelijk zal zijnin het jaar 2100 ofzo na Christus omdat iedereen z'n eigen materialistische en egoïstische wensen achterna liep? Durf jij de planeet op deze manier doorgeven aan je kinderen? ... En anderzijds: een minder goeddraaiende economie, minder luxe-artikelen, meer rekening houden met elkaar maar een verantwoord omgaan met het milieu, weten dat je geen honderden gifstoffen binnenkrijgt bij iedere ademhaling, het risico op kankers en allerhande welvaartsziektes verkleinen, de overleving op lange termijn mogelijk maken, kortom een leefbaar milieu met respect voor ieder levend en niet-levend wezen, niet doodgestraald worden, wel nog drinkbaar water hebben voor duizenden (?)jaren, een niet-stinkende omgeving, minder mensen in de wereld die worden gedood door natuurrampen, ... en alle andere voordelen die ik hierbij vergeet... Wat kies je? Kan je kiezen voor het kapitalisme en alle voordelen die dat heeft en die wij nu kennen eens je je ten volle bewust bent van alle nadelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||
|
![]() Citaat:
Het geld zal die schade aan het milieu niet ongedaan maken![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 16:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
En welke prijs wil je hiervoor betalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En uiteindelijk, voor iedereen waarvoor de financiën het enige overredingsmiddel zijn (wat ik niemand verwijt in een maatschappij die daarop volledig gebaseerd is natuurlijk): Je maakt hiermee eigenlijk 'dubbele winst': - Geen torenhoge benzinerekeningen - Een goede conditie en zo spaart hij ook 'ziekenkosten'! (En hij mag zichzelf in eer en geweten in de spiegel bekijken want hij laat ons niet vergassen met schadelijke uitlaatgassen!) ![]() ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 16:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
merde ik geraak verliefd op uw sexy dansende smiley's aiaiai denk da ik eens weg ben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betaal ik dagenlijks als ik buiten ga en adem en fiets... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||||
|
![]() Citaat:
Kinderen kosten inderdaad veel geld. Maar ik denk dat het belangrijk is als ouder om op tijd en stonds neen te zeggen tegen kinderen en hen van jongs af aan te leren dat alle reclame die op televisie komt er is omdat die mensen net willen dat je dat koopt, daarvoor valt enzovoort. Als een kind dit van jongs af aan ingelepeld krijgt begrijpt het dat sneller dan je denkt en zal het zich niet meer zo op hol laten slaan door alle reclame die zo (smerig) inspeelt op kinderen. Verder moet je niet vergeten dat je nog altijd kindergeld krijgt en een studiebeurs indien je daar recht op hebt. Maar natuurlijk ... kinderen willen heel erg veel en uiteindelijk kom je nooit toe als je kinderen hebt denk ik.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 16:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag mij af als iemand deze prijs ook werkelijk wil betalen hiervoor als hij de keuze mocht hebben ...
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
ZELFS met al deze rechten raak ik er niet en zo doende zijn er vrouwen die geen kindergeld aannemen van hun man of mannen die het niet ' k u n n e n ' betalen blank gelijk gij en ik owkeej ![]() Man man man ik zit ONDER het BESTAANS MINIMUM en trek leefloon dus das duidenlijk é .[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 10 oktober 2005 om 16:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor is het systeem opgestart. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da is al den tweeden vandaag snif ik krijg seffes nog vaderlandsche traantjes merci heren mai schoon enzo ;p |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leie en schelde zijn nu veel properder dan vijftig jaar geleden. Industriële groei hoeft niet altijd negatief te zijn. Kijkt u maar eens waar de grootste vervuiling zich situeert. Op industriële kerkhoven denk ik. |
|
![]() |
![]() |