![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen Joris eraan herinnerd, voor het geval hij het niet moest weten (en dat zijn nogal wat Blokkers die dat inderdaad niet weten), dat hij beter de comedie opgevoerd door het VeeBee kan blijven volgen dan zich belachelijk te maken door over een cijfer te zeuren. Ten andere, deze repliek was niet aan jou gericht, ga petatten delven ofzo, 't is den tijd van't jaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 14 oktober 2005 om 18:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 14 oktober 2005 om 18:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om die wil te kunnen uitvoeren dient elke mening op gelijke basis te kunnen gehoord worden en kenbaar gemaakt worden. Daarom dient in een democratie dient elke mening vrij kunnen geuit te worden, om het gelijkheidsbeginsel te respecteren. Zoniet onttrek je selectief meningen aan het besluitvormings- en beslissingsproces, en aan het oordeel van de burger en/of zijn vertegenwoordigers. Meningen verbieden, druist dus lijnrecht in tegen verschillende democratische principes. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CLAESSENS Joris]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, mensen vellen dikwijls een verkeerd oordeel gebaseerd op gebrekkige informatie, en dat geldt zeker voor het voormalige oostblok. Maar in verband met Wereldoorlog Twee zijn er bronnen en informatie in overvloed, zijn er 100000'en boeken geschreven, dikwijls gebaseerd op zowel informatie uit geallieerde als Duitse hoek. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CLAESSENS Joris]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze topic bewijst nog maar eens dat de appel niet ver van de boom valt, en onder de "col en plastron" en het zorgvuldig gefohnde imago van het VB kloppen nog altijd onvervalste fascisten harten... ongelofelijk hoe al die blokkers hier de collaboratie verdedigen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik verstaa de Claessens Joris niet echt... geen berouw zijgen maar wel vergiffenis willen? Erger nog, zelfs het arme slachtoffer uithangen? Omdat dady een SS killer in SS uniform was? --- Er waren collabos in Frankrijk, Danemark, Wallonie, Nederland, Luxembour, etc etc... maar je ziet daar nu, anno 2005, niet op (groote, "populaire") manifestaties mannekes met "Ik (als Vlaming) ben fier dat mijn daddy een SS collabo was" spandoeken ... only in Flanders. ![]() [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 15 oktober 2005 om 05:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Hier ons bloed! Wanneer ons recht?'" ![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de echte collabo's in SS uniform die oorlogsmisdaden pleegden hun verdiende straf kregen. Ik denk niet dat die zolang geleefd hebben. Anderzijds is er tot nog toe niemand die mij uitgelegd heeft hoe men kan collaboreren zolang uw koning nog in functie is. Voor Jan met de pet moet het minstens verwarrend geweest zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 15 oktober 2005 om 11:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de Britse aanval op Dresden kun je wreedaardig noemen, maar je moet het zien in de context waarin Duitsland een levensgroot gevaar betekende voor Groot-Brittannië en Brits grondgebied voor het eerst in vele eeuwen geraakt werd. Zelfs nu zijn chirurgische bombardementen niet mogelijk laat staan in de jaren '40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() "De veronderstelling dat Stalin eveneens offensieve plannen fabriceerde lijkt niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. In de jaren negentig kwamen de eerste aanwijzingen naar buiten die er op leken te wijzen dat Stalin opdracht heeft gegeven tot het opstellen van een aanvalsplan: het zogenaamde Zjoekovplan van 15 mei 1941. Net als hun Duitse collega's besefte de Sovjet-Russische generale staf dat het uitdelen van de eerste klap van groot belang was in een eventuele oorlog."
bron: http://www.waffen-ss.nl/barbarossa.php Het aanvalsplan was er dus wel, maar de hypothese van wat er zou gebeuren als Stalin het eerst aanviel zou mogelijk nog gruwelijker zijn dan de feitelijke aanval van de Duitsers. Zelfs voor de Tweede Wereldoorlog was Stalin bekend om z'n opzettelijke hongersnoden die hij creëerde tegen de Kulak-boeren en Oekraïners. Citaat:
"Kill!Kill! In the German race there is nothing but evil. Stamp out the fascist beast once and for all in its lair!Use force and break the racial pride of these German women. Take them as your lawful booty. Kill! As you storm forward. Kill!You gallant soldiers of the Red army." Red Army propaganda booklet distributed to Russian soldiers by chief propagandist Ilya Ehrenburg. "The Germans are not human beings. From now on the word German is for us the worst imaginable curse and strikes us to the quick. We shall not get excited. We shall kill. If you have not killed at least one German a day,you have wasted that day....for us there is nothing more joyful than a heap of German corpses." IIya Ehrenburg. bron: http://www.exulanten.com/murder.html Vanaf het moment dat de Russen Duitse grond betraden werden de gruwelijkste moorden begaan. Ik denk hier bijvoorbeeld aan Nemmersdorf, waar elke levende ziel werd uitgemoord alsof er een bende hongerige hyena's zich tegoed deed aan deze slachtoffers. Opvallend is dat geen enkele Rus werd veroordeeld voor zulke gruwelijke misdaden. En het getal van 3.000.000 is echter wel waarachtig: "Since the end of the war about 3,000,000 people, mostly women and children and overaged men, have been killed in eastern Germany and south-eastern Europe; about 15,000,000 people have been deported or had to flee from their homesteads and are on the road. About 25 per cent of these people, over 3,000,000 have perished. About 4,000,000 men and women have been deported to eastern Europe and Russia as slaves. It seems that the elimination of the German population of eastern Europe - at least 15,000,000 people - was planned in accordance with decisions made at Yalta." Quoted by Sen. Homer Capehart in speech before U.S. Senate, Feb. 5, 1946 bron: http://www.exulanten.com/murder.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"The Germans are not human beings. From now on the word German means to use the most terrible oath. From now on the word German strikes us to the quick. We shall not speak any more. We shall not get excited. We shall kill. If you have not killed at least one German a day, you have wasted that day ... If you cannot kill your German with a bullet, kill him with your bayonet. If there is calm on your part of the front, or if you are waiting for the fighting, kill a German in the meantime. If you leave a German alive, the German will hang a Russian and rape a Russian woman. If you kill one German, kill another -- there is nothing more amusing for us than a heap of German corpses. Do not count days, do not count kilometers. Count only the number of Germans killed by you. Kill the German -- that is your grandmother's request. Kill the German -- that is your child's prayer. Kill the German -- that is your motherland's loud request. Do not miss. Do not let through. Kill. [2]" http://www.jewishgen.org/Belarus/new..._ehrenburg.htm Uw vader heeft ontzettend geluk gehad dat hij niet in Russische handen is gevallen en dat hij niet is geëxecuteerd na de oorlog, want dat zou zeker zijn verdiende lot zijn geweest na zijn vrijwillige bijdrage aan de grootste misdaad in de geschiedenis van de mensheid én zijn verraad ten opzichte van zijn eigen land, ja zelfs ten opzichte van de vlaamse beweging (die volledig misbruikt werd door de nazi's), hij had God met beide handen moeten danken en hopen dat iedereen zo vlug mogelijk zijn verleden zou vergeten. Dat U deze schande cultiveert gaat er bij mij niet in.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door tomm : 15 oktober 2005 om 15:19. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Enfin, om maar aan te tonen dat deze actie altijd ZEER omstreden is geweest.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu een hypothetische vraag aan u gericht: zou het volgens u beter zijn moest Stalin de eerste stap hebben gezet? Wat zou er volgens u beter of slechter zijn geworden nadat de Rode Pletwals doorheen West-Europa zijn gegaan? Massale deportaties en hongersnoden (cfr. Collectivisatie van Landbouw in Oekraïne) of een sociaal paradijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest Stalin de eerste stap hebben gezet zouden de Duitsers misschien nooit zo diep in Sovjet-gebied zijn doorgedrongen en konden ontelbare Joden, Russen Oekraïeners, etc. gespaard worden. een van de belangrijkste kritieken op Stalin is net dat hij deze Duitse aanval niet verwachtte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 15 oktober 2005 om 23:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() We zijn wel een beetje afgedwaald me dunkt. Terug naar het begin dus: Joris is er apetrots op dat zijn vader een landverrader en een crimineel was en -actief en gewapend- een regime steunde dat 60.000 van zijn landgenoten naar de eeuwige velden zond. Ik zou wel eens willen weten wie zoiets kan goedkeuren zonder zich met zijn instemmend gedrag te compromiteren en zich medeplichtig te maken aan massamoord, of zijn 60.000 mensen soms geen massa? Ik hoor hier wel veel geneuzel van hen die er begrip voor willen opbrengen, die het minimaliseren tot zelfs instemmend ja-knikken of -klassiek- over de misdaden van iemand anders beginnen, in de hoop dat als ze iemand kunnen laten opdraven met een zwarte snoet, het niet meer opvalt dat de Joris zijn vader ne zwarte was, gekleed in het zwarte uniform van de Waffen-SS. Face the reality: Joris zijn vader was een huurling die zijn diensten verkocht aan het meest misdadige regime van de voorbije eeuw. Zelfs Stalin is nooit tot aan de enkels van Adolf Hitler gekomen, ook al was Stalin in mijn ogen eveneens een dictator en een meedogenloze massamoordenaar.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 17 oktober 2005 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |