![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zou het anders stellen : Islam is de enige die nog niet van haar politiek en cultureel misbruik ontdaan is, en nog niet is teruggebracht tot de essentie : een gids om een goed en gelovig mens te zijn. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij dus even de verzen aanduiden in de Koran die duidelijk stellen wat je hier poneert?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten we tolereren dat dergelijke opvattingen gepropageerd worden? Kan het dat deze racistische opvattingen zelfs gesubsidieerd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een moslima MAG dat NIET!!! Een hemelsbreed verschil. Denk jij nu echt dat liefde zich houdt aan religies e.d.?
![]() |
![]() |
#146 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Darwin, ![]() Geloof jij nu echt nog dat �*lle moslims gehéél volgens de koran leven??? Dat méén je toch niet! ![]() ![]() Straks wil je me nog wijsmaken dat �*lle pastoors gehèèl volgens de bijbel leven..... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet wij maar de islamieten zijn de racisten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit geldt dus ook voor de moslimvaders. Ouders zijn in de eerste plaats bang dat hun dochter op een dag zwanger gaat thuiskomen. De vaders kennen zichzelf goed en ze weten dat ze tijdens hun afspraakjes hun handen niet konden thuishouden, dus vertrouwen ze geen enkele man die met hun dochter(s) aanpapt. Ten tweede hecht De Koran geen belang aan de nationaliteit maar wel aan het geloof, m.a.w. de (toekomstige) partner van hun dochter moet moslim zijn of zich bekeren tot de Islam. Net als bij een Christelijke huisvader dus, maar dan wel een andere geloof. sommige mensen houden zoveel van hun partner dat ze ervoor door het vuur willen gaan, dus wat van de Koran leren moet dus minder pijnlijk zijn. ![]() Ten derde verkiezen ze iemand die ook in staat is om voor hun dochter te zorgen, dus geen klaploper die pas om 08.00 uur in de morgend thuiskomt van de disco of café. En als het even kan: een niet-roker. ![]() Er is ook nog een andere punt dat de moslims erg stoort, en dat is de schijnbaar Belgische/Nederlandse/...rage, genaamd scheiding. Nederland maakt zich hierover al grote zorgen omdat er méér scheidingen zijn dan huwelijken. Voor België en andere landen hetzelfde. Uiteraard zijn er bij moslims ook scheidingen, maar niet zo veel. Van al de Marokkanen die ik in mijn leven tegengekomen ben (en dat zijn er héél veel) kan je het aantal scheidingen op twee handen tellen, maar voor autochtonen heb je een rekenmachine nodig. Dus dat is ook een afschrikmiddel. Ook wonen de meeste autochtonen liever samen dan dat ze trouwen, omdat ze eigenlijk nooit echt van plan zijn om bij een en zelfde partner te blijven. Dat zien de moslims al helemaal niet zitten, dat hun dochter met twee kinderen verlaten wordt en als alleenstaande moeder door het leven moet gaan. Ik heb trouwens ooit een datingsite gerund en heb het moeten stopzetten vanwege de grote vraag (ik controleerde de advertenties manueel). Ik kreeg nogal veel bezoek van gescheiden mensen die nieuwe relaties zochten en ik zou zeggen evenveel vrijgezellen en de rest (ook niet weinig) was getrouwd en dus gewoon op zoek naar een buitenechtelijke relatie. ![]() In ieder geval draaien de Belgische en Nederlandse datingsites grote winsten, dankzij o.a. het aantal scheidingen en mensen die goed op weg zijn te scheiden. Lees ook http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...huwelijken.htm Een andere bron http://www.elis.rug.ac.be/ELISgroups....html#item3359 "Het aantal huwelijken in België blijft dalen, terwijl steeds meer koppels scheiden. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Instituut voor de Statistiek. Vorig jaar trouwden ruim 40.000 koppels en waren er ruim 30.000 echtscheidingen. Voor elke vier huwelijken zijn er dus drie koppels die scheiden. Tussen 1998 en 2000 was de verhouding nog vijf tegenover drie. In Vlaanderen daalde het aantal huwelijken minder sterk dan in Wallonië, maar het aantal echtscheidingen steeg er sterker. In Brussel zijn er al twee jaar meer echtscheidingen dan huwelijken." Moby |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die "Meestal" kan je al laten vallen, getrokken messen zijn nog niet voorgekomen in mijn vriendenkring. Ja, bedreigingen wel. Maar nog altijd wil een moslima alleen maar met een moslim trouwen. Dat is haar goed recht, en we noemen dat vrije keuze. Dat heeft niks te maken met de eventuele reactie van de familie, want dan is het geen vrije keuze meer. Het wil dus niet zeggen omdat ik respect heb voor de keuze van een meisje, dat ik ook de druk van de familie goedkeur. Maar dat doen vele gematigde moslims ook niet. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#151 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ik heb het hier over OVERTUIGDE moslima's, niet over meisjes die toevallig moslim-ouders hebben. D�*t zijn geen moslima's. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#152 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb geen tijd om de hele Koran af te struinen. Deze toch : Citaat:
http://www.unn.ac.uk/societies/islamic/islam/07.htm --> over Islam en andere religies http://jeru.huji.ac.il/ee31.htm --> over de verovering van Jeruzalem door kalief Omar, en de vrijheid van godsdienst die hij toestond http://www.zaytuna.org/specials/musl...lim_lands.html --> over hoe moslims zich moeten gedragen in niet-moslimlanden http://www.matusa.org/home.asp --> "moslims against terrorism" homepage, bevat ook info over hoe Islam tegenover terrorisme staat met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#153 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je moet mij hier niet voor een achterlijk kind ophebben Georg. Je doet al de hele tijd alsof ik niet weet waar ik het over heb! Je zit te verkondigen dat een groot aantal de islam hier vanuit een verkeerde optiek bekijkt, maar me dunke mij dat jij de islam serieus romantiseert!!! Moest je het niet weten trouwens, een dochter van een moslim is een moslima, willens of nillens. Dat passage ben je blijkbaar vergeten lezen! En een echte overtuigde moslima, die overtuigd is van haar inferioriteit en achterlijkheid, die beseft dat ze voor het gerecht nooit meerderjarig zal zijn, die beseft dat ze nooit een vrije keuze zal maken, die beseft dat haar broer haar mag bestraffen als hij dat nodig acht, die beseft dat ze zonen zal moeten baren om een status te verwerven, die beseft dat ze niet uit mag werken, die beseft dat ze niet zonder mannelijk gezelschap één poot uit haar 'kot' mag zetten, die beseft dat ze 'monddood' is....die zul je ver moeten gaan zoeken!! Want heel wat van jouw 'overtuigde moslima's' moeten zich wel aan hun geloof houden, moeten wel overtuigd overkomen om ergens te geraken om hun doel te bereiken! Een pracht van een voorbeeld is de zus van Loubna Ben Aissa (slachtoffertje van pedofilie). Hetzelfde meisje dat paar jaar terug met haar hoofddoek een mooie redevoering hield voor duizenden mensen én een 'overtuigd' moslima was, staat nu als advocate voor de rechtbanken te pleiten ZONDER hoofddoek en ZONDER al die religieuze tramelant! Kom dus niet met uwen bull shit af, Georg! Want ge zijt gewoonweg uit uwen nek aant lullen dat het niet schoon meer is! Een overtuigde moslimvrouw is een DODE vrouw! Gij, die u feministisch noemt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (De oppressie van de moslimvrouw is enorm, zo groot dat je je het niet eens kunt inbeelden.) Hier kan maar één verklaring voor zijn: dat je ofwel heel dwaas bent, je niet bent voor wie je je voordoet ofwel zelf een moslim zijt. Want door hier je onzin uit te kramen veeg je al het lijden van al die 'overtguide' moslima's gewoon van tafel! Shame on you!
![]() |
![]() |
#154 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We hadden het over overtuigde moslima's Overtuigd wil zeggen overtuigd, niet gedwongen. Wil zeggen zelf geloven uit eigen keuze zoals ik er persoonlijk een aantal ken (ouders zijn naar eigen zeggen niet religieus meer, ik ben er al blijven eten). Wil zeggen ervan overtuigd zijn dat de rechten van de vrouw met de Koran in de hand verdedigd kunnen worden.De vrouw van mijn Palestijnse collega (steevast met hoofddoek, hoewel hij dat niet verplicht) is nu alleen een maand op reis. Zij mag werken hier, hij probeert haar nederlands te leren, ... Ik wéét dat vrouwen het in de moslimwereld niet overal even gemakkelijk hebben. Maar er bestaan ook andere vrouwen, en andere moslims. Ik ga de boter halen bij die moslims. Jij mag ze uitmaken voor héél dwaas, voor het lijden van moslimvrouwen negerend, maar ik betwijfel of ze je dat in dank gaan afnemen. met vriendelijke groeten Voor moslimstrijdsters voor vrouwenrechten, zie o.a. : http://www.greenleft.org.au/back/1991/03/03p7.htm --> Understanding the struggle of muslim women http://www.milligazette.com/Archives/15032001/Art19.htm --> artikel van the Milli Gazette over een seminarie rond emancipatie van moslimvrouwen http://www.arabicnews.com/ansub/Dail...998110252.html --> artikel van arabic news over eendebat tussen theologen en vrouwen over vrouwenrechten in de Islam http://improbable.org/chris/index.php?ID=88 --> artikel uit New York times over één van de bekendste voorvechters van moslim vrouwenrechten, Ayaan Hirsi Ali
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() PS : over hypocrisie : Ik dacht dat hypocrieten de grootste straf kregen in de Hel? Zo hoog droeg Mohamed die hypocrisie niet in het vaandel. Integendeel.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs alleen een vliegtuig nemen mag niet echt, want ook die drie dagen worden omgerekend in de afstand die men toen in die tijd kon afleggen: ze mag niet verder dan 45km van huis gaan geloof ik! ----------------- Ayaan Hirshi Ali is nu net iemand die als ONDERDRUKTE moslima werd opgevoed en ondertussen die religie heeft afgezworen. Net daarom wordt ze door zovele moslims uitgespuwd! De waarheid mag niet gezegd worden en nog veel minder aan het licht gebracht. Misschien kan je haar boek "De Zoontjesfabriek" eens lezen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaan onderdrukte vrouwen overal ter wereld, in elke godsdienst en ook bij atheïsten... Dat heeft meer met hun man en met zichzelf te maken, dan met hun al dan niet moslim zijn. Het oppervlakkig of niet lezen van de koran is maar een slecht excuus Moslimas zijn soms ook de baas thuis vlaamse vrouwen met vlaamse mannen worden soms ook afgetroefd en geterrorizeerd. Voorbeelden genoeg. Je denkt toch niet dat alle moslims zich even erg aan de voorschriften van de koran houden? Forget it!!er zijn er heel wat die, zoals vlaamse katholieken, wat plichtplegingen doen voor de grootouders en voor de rest leven als jij en ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hett blijft wél een feit dat er genoeg citaten kunnen worden aangevoerd om een hele hoop dingen te hekelen. De gearrangeerde huwelijken : Citaat:
Citaat:
met vriendelijke groeten Rond de vrouw in de Islam is volgend boek aan te raden : een vertaling door Nasiruddin Al-Khattab van het boek The Ideal Muslimah (Dr. Muhammad Ali Al-Hashimi ) Absoluut GEEN moderne interpretatie van de Islam (stelt : de vrouw moet gehoorzaam zijn aan de man enz enz), wél een genuanceerder beeld van wat Islam nu wel zegt en wat niet over de moslima. (volledige boek is te lezen op het internet : http://www.usc.edu/dept/MSA/humanrel...idealmuslimah/ )
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-------- verder staat in de koran dat de vader moet zorgen voor een goede gelovige man voor zijn dochter. De dochter mag dan inderdaad weigeren. Interessant echter is dat als een maagd zwijgt dit als bevestiging mag worden aanzien! Als je dus je dochter goed opgevoed hebt en geleerd van haar mond niet open te doen, dan zal ze inderdaad zwijgen nietwaar! hetzelfde interessante fenomeen vind ik in het vers over "there is no compulsion in religion"..... Zeer goed gevonden! Je bent inderdaad niet verplicht je te bekeren, maar dan moet je wel extra taksen betalen (dat is voor JOUW bescherming!!-). Als je die taks niet wil betalen mag je ter dood worden gebracht: eigen schuld dikke bult: "there is no compulsion in religion" goed hé! Dit gebruik werd op Sicilië overgenomen door bepaalde mensen : de winkeliers moesten daar ook speciale sommen betalen ter bescherming ![]() Natuurlijk staan er vriendelijk verzen in de koran gericht aan de "volkeren van het boek" ! Er staat zelfs in dat de christenen hun "boek" moeten volgen want dat het van Allah kwam Dat was echter in de periode toen Mohammed nog dacht dat zowel de Joden als de Christenen zich bij hem zouden aansluiten, hetgeen ze uiteindelijk niet gedaan hebben. En dan komen de andere verzen...... degenen die we maar best even "over het hoofd" moeten zien, of "anders interpreteren". Nochtans: het is nog altijd zo dat de joden en de christenen (niet te vergeten de AFGODENDIENAARS, de ATHEISTEN en alle anderen) NIET de leer van Mohammed gevolgd hebben, dus welke verzen gelden dan? Ik heb het niet over de mensen die de leer van Mohammed volgen, de ene al wat meer dan de andere. Ik heb het over w�*t die leer zegt en waartoe die legitimeert. Dat vele mannen hun vrouw slaan is algemeen geweten. Echter slechts de moslim mannen kunnen hun religie gebruiken om daar hun legitimatie in te vinden ! Dat het burgerlijk recht in Noord-Afrika gebaseerd is op de sharia die dan weer gebaseerd is op de koran en ahadith weet ook iedereen. Je moet echter wel een serieuze kronkel maken om ertoe te besluiten dat het in feite de SCHULD VAN DE KOLONISATIE is dat die daar wordt toegepast. (Karen Armstrong in "de strijd om God" - het stukje werd zelfs overgenomen door die journaliste waar Filosoof naar verwees). Hafid Bouazza is nu net een van de weinigen die een soort van "vrijzinnige" westerse islam willen aanhangen. Hirshi Ali krijgt doodsbedreigingen omdat ze de positie van de allochtone moslima's in de openbaarheid wil brengen. Zoals Elle al schreef in haar schitterend stukje hierboven: je romantiseert, je bent dwaas of je bent een under-cover moslim!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |