![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u op 11/07 een vlag buiten gehangen? | |||
ja, de Vlaamse leeuw met zwarte tong |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,00% |
ja, de Vlaamse leeuw met rode tong |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,50% |
Neen, Ik heb geen vlaggen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Ja, de Belgische vlag |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Wat was er dan te vieren op 11/07? |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hetgeen U beweert over het Vlaams Blok is regelrechte laster. Het Vlaams Blok is ZELF nog nooit gedagvaardigt voor rassisme. Het zijn wel enkele VZW, die aanleunen bij het Vlaams Blok die gedagvaardigt WERDEN. Dus stop het Vlaams Blok rassistis te noemen tot het bewezen is. Dat van patrickske, is BEWEZEN. De augusta stal kennen we ook. Dus wanneer de SP&a vergeleken wordt met een dievenbende dan is dit de waarheid. Ze zijn ervoor veroordeelt. Hierbij maak ik wel een GROTE uitzondering . ALLEEN DE KOPSTUKKEN HEBBEN GESTOLEN. De rode militant is eveneens BESTOLEN. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als het proces wordt geseponeerd betekent dat niet dat het VB geen racistische partij is. Wij hopen op een uitspraak over de grond van de zaak. Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Patrick Janssens heeft de Stad Antwerpen in de problemen gebracht door zijn vlucht vooruit. Hij dacht dat het Blok naar de rechter ging stappen met Telepolis. Maar er lopen nog zaken tegen Janssens, onderhande belangenvermenging van werkjes gedaan in opdracht van de gemeente. werkjes uitgevoerd door zijn reklamebureaux. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ja een Vlaamse staat in een Verenigd Europa der Volkeren, ieder volk bouwt zijn eigen staat uit in zijn thuisland, mits de nodige solidariteit van de andere staten. Dat zal een mooi en gelukkig Europa worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Tot op de dag van vandaag is het vlaams blok officieel niet ras-hatend of iets dergelijks. Ook niet extreem-rechts. Aangezien dit verboden is in dit land en kennen jullie de gouden regel van een rechtstaat. Mijn is pas schuldig als...
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het proces is afgesloten. In eerste aanleg als in hoger beroep oordeelden de respectievelijke rechters dat de aanklacht - zo die bewezen wordt - niet valt onder de racismewetgeving (dus niet thuis hoort voor de correctionele rechtbank), maar een politiek misdrijf uitmaakt. Het enige wat het Hof van Cassatie doet is nagaan of het proces correct en overeenkomstig de procedures is verlopen. Dat kan alleen gebeuren wanneer een proces afgesloten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() How how how, niet zo snel Jan. Tenslotte hecjt jij toch zoveel waarde aan de "waarheid"
![]() Als rechters zich onbevoegd verklaren, zegt dat niets over de grond van de zaak.
![]() |
#150 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De rechters hebben zich onbevoegd verklaard, omdat er geen correctionele misdrijven zijn gepleegd. Indien er misdrijven zijn, zijn het persmisdrijven, en deze vallen onder assisen. Dus laat maar komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ze achtten zich niet bevoegd om de eventueel gepleegde misdaden, dus ook eventueel racistische, te beoordelen. Indien er sprake is van een misdrijf, is dit -in de ogen van de rechters- een politiek misdrijf dat moet behandeld worden voor het Hof van Assisen.
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees er maar eens het vonnis op na (het werd hier op dit forum geplaatst). Tot tweemaal toe oordeelden de respectievelijke rechters dat de aanklacht - zo die bewezen wordt - niet valt onder de racismewet (de naleving en eventuele sanctionering ervan valt onder de correctionele rechtbank), maar een politiek misdrijf is (nogmaals: zo de aanklacht bewezen wordt). De twee rechters waren dus tweemaal van oordeel dat het geen inbreuk vormt op de racismewetgeving, maar om een politiek delict ging (zo de beschuldiging bewezen wordt). Daar politieke misdrijven nu eenmaal niet de bevoegdheid zijn van de correctionele rechter, kan de rechter niet anders dan zich onbevoegd verklaren: dat is immers zijn terrein niet. Vraag maar na aan iedere advocaat: hij zal mijn uitleg bevestigen (nu ja, "mijn" uitleg is eigenlijk de uitleg van een van de VB-advocaten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel eenvoudig: men beschuldigde het Vlaams Blok ervan de racismewet te overtreden. Welnu, de twee rechters hebben geoordeeld dat de beschuldigingen - zo die bewezen worden - geen betrekking hebben op de racismewet. Punt. De naleving en sanctionering van de racismewet is juist de bevoegdheid van de correctionele rechter. Omdat het hier niet gaat - aldus het oordeel van twee rechters - om een inbreuk op de racismewetgeving, kunnen ze niet oordelen over de zaak. Dat is immers hun taak niet. M.a.w. het gaat niet om een inbreuk op de racismewetgeving. Dat is de grond van de zaak. En juist daarvoor trokken pater Leman en zijn kornuiten naar de rechtbank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vooral dat laatste zinnetje maakt me nogal skeptisch. Wat is dan de volledige tekst (ik heb hem niet kunnen vinden). Wat ik dacht is dat de rechters redeneerden dat "omdat dit een politiek misdrijf is, dit 'eventueel' misdrijf niet voor een correctionele rechtbank kan beoordeelt worden" en dus in assisen thuishoort. Wat niet betekent dat het enkel om een persmisdrijf kan gaan, of de grond van de zaak: of de drie vzw's die de ruggengraat vormen van het blok al dan niet inbreuk ple(e)g(d)en op de wetten i.v.b.m. discriminatie,...
![]() |
![]() |
#155 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() zijn die linkiewinkies nu zo dom dat zij niet weten waarover dit proces gaat, zij volgen toch alle bewegingen van het Vlaams Blok, maar als er dan een "proces" aangespannen wordt dan weten ze niet waarover het gaat, heel rare gasten die Belgen (zou men in Nederland zeggen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige tijd ervoor veranderde de regering de wet zodanig dat inbreuken op de discriminatie en racismewetten een exclusieve bevoegdheid is van de correctionele rechter. Dan oordelen twee rechters dat die wetgeving niet toepasbaar is op de beschuldiging. Dat de aangeklaagde feiten niets van doen hebben met de wet op het racisme en discriminatie, maar zo die bewezen worden een politiek misdrijf vormen. Daarna draaien en kronkelen de linkiewinkies zich in alle mogelijke bochten om toch maar te beweren dat dit niet betekent dat het Vlaams Blok geen inbreuken pleegt op die racisme- en discriminatiewetten. Wie volgt nog??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is niet omdat de rechtbank zich niet bevoegd acht om te oordelen, en de relevante wetten het domein zijn van die rechtbank, dat het racistisch blok niet schuldig is aan de neergelegde klachten. Anders was er een vrijspraak. Nu is er geen uitspraak over de grondzaak, namelijk of het Blok schuldig is aan de klachten. Men verklaarde zich gewoon onbevoegd De motieven van de rechters waarom zij zich onbevoegd zijn, hoeven niet noodzakelijk een geloof in de onschuld van de partij te zijn; zo kunnen ze er bevoorbeeld van overtuigd zijn dat dit een politiek misdrijf is dat bijgevolg voor assisen moet uitgevochten worden, [size=2]het ontbreekt hen aan moed[/size],...
Je maakt er dus bewust (?, toch ook geen VB-advocaat) een soepje van. Jij past in je kleren, je kleren passen in je valies, maar daarom pas jij niet in je valies.
![]() |
#159 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vraagteken, als een rechtbank niet bevoegd is kan zij ook niet handelen.
Ik stel mij alleen de vraag "WAAR BLIJVEN DE VEROORDELINGEN" als de ene rechtbank het niet kan doen, mag je gerust wezen dat men wel een andere vind, maar nogmaals "WAAR BLIJVEN DE VEROORDELINGEN" en zolang dat dit niet gebeurd is heb jij zelf het recht niet om het Vlaams Blok rasistisch te noemen, want je beledigd meer dan 750.000 mensen, heb je daar al eens aan gedacht. En kom mij niet vertellen dat je het over de kopstukken van het Vlaams Blok hebt want dat liedje is al afgezaagd ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(a) Inbreuken op de racisme- en discriminatiewetgeving zijn de exclusieve bevoegdheid van de correctionele rechter; (b) Pater Leman en de zijnen oordelen dat het Vlaams Blok de racisme- en discriminatiewetgeving overtreden en leggen dan ook een klacht neer; (c) De respectievelijke correctionele rechters oordelendat er geen sprake is van een overtreding van de racisme- en discriminatiewetgeving, maar van een mogelijk politiek misdrijf; (d) De linkiewinkies stellen dat dit niet betekent dat er geen inbreuk op de discriminatie- en racismewetten is gebeurd; (e) ??? Stel u eens voor: (a) Ik daag u voor de correctionele rechter omdat u mijn (blanke) vrouw voortdurend uitscheldt voor "zwarte hoer" en verwoord in mijn klacht dat u de discriminatie- en racismewetgeving overtreedt; (b) De rechter oordeelt dat er geen sprake is van een inbreuk op de discriminatie- of racismewetten (maar, zo de aanklacht bewezen wordt, van eerroof); (c) Ik echter blijf herhalen dat de rechter niet ten gronde heeft geoordeeld en dat de uitspraak niet betekent dat de racisme- en discriminatiewet niet is overtreden. |
|
![]() |
![]() |