![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
ik heb wel al gezien dat een land tijdens wO 2 zo goed als verslagen was en toch zijn 2 van hun steden geraakt door atoomwapens. ik heb ook al horen zeggen dat Iran en zuid korea schurkenstaten zijn en dat hier tegen iets gedaan moet worden kortom de westerse wereld heeft genoeg landen en mensen van de kaart geveegd in heel de geschiedenis. en je moet die uitspraak met een korreltje zout nemen want heel de arabische wereld kan niet op tegen israël daar heeft amerika en co wel voor gezorgd. Trouwens die joden horen daar in de eerste plaats niet thuis in mijn ogen toch niet met zo'n onmenslijke en arrogante houdingen maar ja het zijn weer joden hé, die arme sukkeltjes van de holocaust. |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
@Illwill: Mja, ik heb dat al een beetje verteld op pagina 2, denk ik. Nu ja, ik heb ondertussen raven's reactie gelezen en daar heb ik toch al een ander beeld door gekregen. Toch zou ik van hem nog graag een antwoord zien.
Ze zullen er wel iets op vinden, ja. De Irakezen hebben uiteindelijk maar 20 jaar onderdrukt geleefd, waarbij dat woord voor een groot deel vd bevolking zelfs niet echt opging. En zoals ook al gezegd in dit topic, er is een Westerse onderstroom in Iran, ik weet niet veel vd situatie en kan u dus ook niet vertellen wat ervan te verwachten maar ik ben er wel van overtuigd dat een dictatoriaal regime steeds ten val zal komen. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 januari 2006 om 18:18. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
|
Citaat:
En nu ga je waarschijnlijk ook nog beweren dat de VS de atoombomtechnologie al jaaaaaaaaaaaaren voor WWII ter bechikking had? |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
|
Het gaat hier niet om één of ander debat of kwisspelletje, maar om een zaak van leven en dood. Enkel een keihard optreden tegen Iran kan hier een oplossing brengen.
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Minister-President
|
Waar hebben we die line nog gehoord?
Was het niet Blair himself?
|
|
|
#148 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#149 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan nog iets...maar 20 jaar? Hoe oud ben jij?
Laatst gewijzigd door illwill : 14 januari 2006 om 19:34. |
||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
|
Citaat:
In 1914 niet Duitsland Rusland binneviel, maar dat Russische troepen delen van Oost-Pruisen bezetten en dat de Duitsers heel wat moeite hadden om de Russische opmars tegen te houden. Oostenrijk-Hongarije slaagde daar al helemaal niet in. Ik weet niet wat uw probleem met cijfers is. U poogt altijd om de meest belachelijke te posten. Het Russische leger telde in 1914 niet meer dan 1,4 miljoen man. Na volledige mobilisatie konden ook nog 2,8 miljoen reservisten opgeroepen worden. Het Duitse leger was veel sterker dan u aangeeft. In augustus 1914 stonden er aan het Oostelijk front 21 Russische divisies tegen 13 Duitse en 53 Russische divisies tegen 37 Oostenrijks-Hongaarse. En waar u het fabeltje van 10.000 Duitse verliezen tegen "noemeloze" Russische verliezen vandaan haalt weet ik ook niet. Misschien refereert u naar de eerste fase (tot eind augustus 1914, toen de Duitsers de Russentot staan brachten): in die eerste fase bedroegen de Duitse verliezen inderdaad zo'n 10-15.000. In de maand september verloor het Duitse 8ste leger alleen al nog eens 100.000 man. De Russische verliezen waren nog zwaarder, maar helemaal niet onnoemelijk. U projecteert de toestand van 1916-18 op die van 1914. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Burgemeester
|
De irakezen (in het noorden en het zuiden) waren al eens in opstand gekomen, nadat Bush sr. daartoe opgeroepen had. Nadat Sadams troepen uit Koeweit verdreven waren heeft Bush, samen met de internationale gemeenschap, gwn toegekeken hoe Sadam wraak nam op de delen van de bevolking die in opstand waren gekomen, zonder er ook maar iets aan te doen. Dat terwijl de Amerikaanse troepen op de grens tss Koeweit en Irak gestationeerd waren en dus gemakkelijk tussenbeide konden komen. Een onstabiel Irak, zonder duidelijke leiding, was echter niet gewenst dus keek men gwn de andere kant op.
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() 1914: Rusland valt Duitsland binnen --- Euhm... Lezen kan je nog?
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Correcto.
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik gebruikte 'onnoemelijk' om uit te drukken dat ik het niet weet, maar meer dan de Duitsers. Zeg maar een tienvoudje of zo. Een mens mag al niet meer zeggen dat-ie het niet weet... Ok? HEIL ERIS
|
|
|
|
|
#160 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|