Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 18:18   #141
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Heb ik Amerika, Rusland, Frankrijk en Groot-Brittanië al horen zeggen:
"We moeten Israël van de kaart vegen" ?
ik heb wel al horen zeggen dat irak atoomwapens had en dat we dat land moesten binnenvallen en wat bleek er waren geen atoomwapens?

ik heb wel al gezien dat een land tijdens wO 2 zo goed als verslagen was en toch zijn 2 van hun steden geraakt door atoomwapens.

ik heb ook al horen zeggen dat Iran en zuid korea schurkenstaten zijn en dat hier tegen iets gedaan moet worden

kortom de westerse wereld heeft genoeg landen en mensen van de kaart geveegd in heel de geschiedenis.

en je moet die uitspraak met een korreltje zout nemen want heel de arabische wereld kan niet op tegen israël daar heeft amerika en co wel voor gezorgd.

Trouwens die joden horen daar in de eerste plaats niet thuis in mijn ogen toch niet met zo'n onmenslijke en arrogante houdingen maar ja het zijn weer joden hé, die arme sukkeltjes van de holocaust.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 18:18   #142
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@Illwill: Mja, ik heb dat al een beetje verteld op pagina 2, denk ik. Nu ja, ik heb ondertussen raven's reactie gelezen en daar heb ik toch al een ander beeld door gekregen. Toch zou ik van hem nog graag een antwoord zien.

Ze zullen er wel iets op vinden, ja. De Irakezen hebben uiteindelijk maar 20 jaar onderdrukt geleefd, waarbij dat woord voor een groot deel vd bevolking zelfs niet echt opging. En zoals ook al gezegd in dit topic, er is een Westerse onderstroom in Iran, ik weet niet veel vd situatie en kan u dus ook niet vertellen wat ervan te verwachten maar ik ben er wel van overtuigd dat een dictatoriaal regime steeds ten val zal komen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 januari 2006 om 18:18.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 18:39   #143
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
precies!!!

Niet echt, je moet een paar jaar van tevoren een en ander uitrekenen

right!

Ik!, en de elite uiteraard! Hun "UfO's 'draaien' op dit rooster!
Er zijn inderdaad heel weinig snijpunten die er aan voldoen dus hoeven we niet bang te zijn!
Pindar
En net, heel toevallig, liggen er 2 in 1 en hetzelfde land, Japan?

En nu ga je waarschijnlijk ook nog beweren dat de VS de atoombomtechnologie al jaaaaaaaaaaaaren voor WWII ter bechikking had?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 18:41   #144
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik heb wel al horen zeggen dat irak atoomwapens had en dat we dat land moesten binnenvallen en wat bleek er waren geen atoomwapens?

ik heb wel al gezien dat een land tijdens wO 2 zo goed als verslagen was en toch zijn 2 van hun steden geraakt door atoomwapens.

bla bla bla
U vergeet gemakkelijkheidshalve dat overgave niet in het woordenboek van de Japanse soldaat stond?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:12   #145
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Lees anders dit boek eens:

[SIZE=3]The Harmonic Conquest of Space [/SIZE](Lost Science)
by Bruce Cathie
ISBN:0932813623 (More details...)
Available at:Quimby Warehouse
Synopses & Reviews

Synopsis:
Bruce Cathie has been writing books on anti-gravity and light harmonics for more than 30 years. He is a leading proponent of the supertechnology available to man via the Energy Grid of Light that exists on Earth. Chapters in The Harmonic Conquest of Space include:
-- Mathematics of the World Grid
-- The Harmonics of Hiroshima and Nagasaki-- Harmonic Transmission and Receiving
-- The Link Between Human Brain Waves
-- The Ionosphere and Gravity
-- Edgar Cayce: The Harmonics of the Subconscious
-- Stonehenge: The Harmonics of the Moon
-- The Pyramids of Mars
... and much, much more.

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oké, het is nu officieel. Jij, mijn beste Pindar, bent gewoon knettergek!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:16   #146
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha Bekijk bericht
Ik stel voor om Iran te bekampen met AR GU MEN TEN!

Maar ow ja, dat kan het westen niet.

Iran dekt zich dmv verdragen.
Westen dekt zich door insinuaties en/of veronderstellingen en/of leugens.
Het gaat hier niet om één of ander debat of kwisspelletje, maar om een zaak van leven en dood. Enkel een keihard optreden tegen Iran kan hier een oplossing brengen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:29   #147
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
..... maar om een zaak van leven en dood..
Waar hebben we die line nog gehoord?
Was het niet Blair himself?
Oud 14 januari 2006, 19:31   #148
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

ik heb ook al horen zeggen dat Iran en zuid korea schurkenstaten zijn en dat hier tegen iets gedaan moet worden

kortom de westerse wereld heeft genoeg landen en mensen van de kaart geveegd in heel de geschiedenis.

en je moet die uitspraak met een korreltje zout nemen want heel de arabische wereld kan niet op tegen israël daar heeft amerika en co wel voor gezorgd.

Trouwens die joden horen daar in de eerste plaats niet thuis in mijn ogen toch niet met zo'n onmenslijke en arrogante houdingen maar ja het zijn weer joden hé, die arme sukkeltjes van de holocaust.
Maar veralgemenen doen we weer niet hoor...neen!!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:33   #149
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Illwill: Mja, ik heb dat al een beetje verteld op pagina 2, denk ik. Nu ja, ik heb ondertussen raven's reactie gelezen en daar heb ik toch al een ander beeld door gekregen. Toch zou ik van hem nog graag een antwoord zien.

Ze zullen er wel iets op vinden, ja. De Irakezen hebben uiteindelijk maar 20 jaar onderdrukt geleefd, waarbij dat woord voor een groot deel vd bevolking zelfs niet echt opging. En zoals ook al gezegd in dit topic, er is een Westerse onderstroom in Iran, ik weet niet veel vd situatie en kan u dus ook niet vertellen wat ervan te verwachten maar ik ben er wel van overtuigd dat een dictatoriaal regime steeds ten val zal komen.
En wie heeft de dictator verwijderd? De irakezen? Waren er enige tekenen dat de irakezen hun dictator gingen afzetten? Komaan é.
En dan nog iets...maar 20 jaar? Hoe oud ben jij?

Laatst gewijzigd door illwill : 14 januari 2006 om 19:34.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:42   #150
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1914: Rusland valt Duitsland binnen

Russisch leger 1914: 6,5 miljoen man sterk
Duits leger 1914: 700 000 man sterk

Russische verliezen: noemeloos
Duitse verliezen: 10 000 (primordiaal)
Zou ik u mogen aanbevelen om eens een ernstig boek over WO I ter hand te nemen? Daar kunt u o.a. uit leren dat:
In 1914 niet Duitsland Rusland binneviel, maar dat Russische troepen delen van Oost-Pruisen bezetten en dat de Duitsers heel wat moeite hadden om de Russische opmars tegen te houden. Oostenrijk-Hongarije slaagde daar al helemaal niet in.

Ik weet niet wat uw probleem met cijfers is. U poogt altijd om de meest belachelijke te posten.
Het Russische leger telde in 1914 niet meer dan 1,4 miljoen man. Na volledige mobilisatie konden ook nog 2,8 miljoen reservisten opgeroepen worden. Het Duitse leger was veel sterker dan u aangeeft.
In augustus 1914 stonden er aan het Oostelijk front 21 Russische divisies tegen 13 Duitse en 53 Russische divisies tegen 37 Oostenrijks-Hongaarse.

En waar u het fabeltje van 10.000 Duitse verliezen tegen "noemeloze" Russische verliezen vandaan haalt weet ik ook niet. Misschien refereert u naar de eerste fase (tot eind augustus 1914, toen de Duitsers de Russentot staan brachten): in die eerste fase bedroegen de Duitse verliezen inderdaad zo'n 10-15.000. In de maand september verloor het Duitse 8ste leger alleen al nog eens 100.000 man. De Russische verliezen waren nog zwaarder, maar helemaal niet onnoemelijk.
U projecteert de toestand van 1916-18 op die van 1914.
Oud 14 januari 2006, 19:44   #151
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik hou het op de romeinse wijsheid dat wie vrede wil zich moet voorbereiden op oorlog.
Volledig mee akkoord.
Oud 14 januari 2006, 19:46   #152
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En wie heeft de dictator verwijderd? De irakezen? Waren er enige tekenen dat de irakezen hun dictator gingen afzetten? Komaan é.
De irakezen (in het noorden en het zuiden) waren al eens in opstand gekomen, nadat Bush sr. daartoe opgeroepen had. Nadat Sadams troepen uit Koeweit verdreven waren heeft Bush, samen met de internationale gemeenschap, gwn toegekeken hoe Sadam wraak nam op de delen van de bevolking die in opstand waren gekomen, zonder er ook maar iets aan te doen. Dat terwijl de Amerikaanse troepen op de grens tss Koeweit en Irak gestationeerd waren en dus gemakkelijk tussenbeide konden komen. Een onstabiel Irak, zonder duidelijke leiding, was echter niet gewenst dus keek men gwn de andere kant op.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:48   #153
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
De irakezen (in het noorden en het zuiden) waren al eens in opstand gekomen, nadat Bush sr. daartoe opgeroepen had. Nadat Sadams troepen uit Koeweit verdreven waren heeft Bush, samen met de internationale gemeenschap, gwn toegekeken hoe Sadam wraak nam op de delen van de bevolking die in opstand waren gekomen, zonder er ook maar iets aan te doen. Dat terwijl de Amerikaanse troepen op de grens tss Koeweit en Irak gestationeerd waren en dus gemakkelijk tussenbeide konden komen. Een onstabiel Irak, zonder duidelijke leiding, was echter niet gewenst dus keek men gwn de andere kant op.
U bent even de no-fly-zone vergeten en de ondersteuning die aan de Koerden werd gegeven, wat hen toeliet om een grotendeels onafhankelijk bestuur uit te bouwen.
Oud 14 januari 2006, 19:49   #154
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
18 meneer
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:49   #155
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De betweters die luidop roepen en brullen telkens de Amerikanen afkomen met zware intenties zijn nu aan zet.

Wat stellen ze nu voor om de gekken in Iran tegen te houden?
Wat is het voorstel van Duitsland en Frankrijk, zodanig tegen Amerikaanse militaire interventies, om te vermijden dat de mullah's een atoombom bouwen?
Waar is opper betweter Louis Michel???

Diplomatie en onderhandelingen is steeds weer hun alternatief, maar in dit geval lijken ze niet zoveel indruk te maken op de zot Ahmadinejad en zijn bende mullahs.

Ook alle organisaties die bij elk bewijs van mishandeling van een Irakees of Palestijn zijn tot dusver ontzettend stil gebleven. Ze hebben zich gewoon verstopt.

Duidelijk is alleszins dat al die lullers en grote monden samen in ieder geval geen oplossing hebben om het probleem van de opkomende Iraanse atoombom op te lossen.

Iemand op dit forum misschien?
Wil je nu de leugens betreffende de massavernietigingswapens in Irak goedpraten omdat er zich een probleem voordoet in het buurland ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:50   #156
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1914 niet Duitsland Rusland binneviel, maar dat Russische troepen delen van Oost-Pruisen bezetten
Oorspronkelijk bericht door lombas
1914: Rusland valt Duitsland binnen

---

Euhm... Lezen kan je nog?
Oud 14 januari 2006, 19:51   #157
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien refereert u naar de eerste fase (tot eind augustus 1914, toen de Duitsers de Russentot staan brachten):
Correcto.
Oud 14 januari 2006, 20:05   #158
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Correcto.
OK, maar toen waren de Russische verliezen verre van onnoemelijk. En toen vochten daar ook geen 6,5 miljoen Russen maar enkele honderdduizenden.
Oud 14 januari 2006, 20:19   #159
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, maar toen waren de Russische verliezen verre van onnoemelijk. En toen vochten daar ook geen 6,5 miljoen Russen maar enkele honderdduizenden.
In augustus/september telde het Russische leger inderdaad slechts rond de 800 000 soldaten. Tegen december was dat anders (ik had het toen ook niet over die maanden, maar over de getalsterktes voor 1914 die ik hier zag staan).

Ik gebruikte 'onnoemelijk' om uit te drukken dat ik het niet weet, maar meer dan de Duitsers. Zeg maar een tienvoudje of zo.

Een mens mag al niet meer zeggen dat-ie het niet weet...

Ok?

HEIL ERIS
Oud 14 januari 2006, 20:29   #160
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vooroordeel dus, zoals U zelf toegeeft!
Neen geen vooroordeel , een oordeel. U denkt dat u de eerste bent die met die lulkoek afkomt? Het is niet omdat u en uw zeeloten 100 maal hetzelfde herhalen dat het meer waar wordt en dat ik ga beginnen geloven in uw religie.

Citaat:
LOL , wie bepaalt dat, wat gezever is? Als het in uw straatje past????
Ja , al wat niet een mijn straat past is zever. In mijn straat passen de regels van de fysica en de ratio. Zelfs religie heeft een plaats , zolang het zich niet probeert voor te doen als wetenschap.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be