![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Esperanza
Belga. 16.01.2006 Deze avond heeft zich een zwaar ongeval voorgedaan te Lourdes. Een bus met pelgrims was nog maar pas aangekomen toen de grot waarin het beeld van Maria staat instortte. Er zijn zeven doden, waaronder twee Belgen. Achttien waren zwaargewond waaronder nog eens 4 Belgen. Bla, Bla, Bla... Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is inzake de afkomst van die 2 dode Belgen en 4 zwaargewonde Belgen. Veel succes, je zult het nodig hebben. ************************************************** ***** Wel veronderstel dat het verschijnt in een Marokaanse krant (of nog leuker in een Iraanse) maar dan wel met twee dode Marokanen en vier zwaargewonde Marokanen. Dat zou pas nieuws zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat U discriminatie op basis van religie als een "goed recht" beschouwt. Ik neem aan dat U er dan evenmin een probleem mee heeft indien we dit "recht" hier ook eens zouden beginnen toepassen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2006 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1+1=2 Als jij dat in het belachelijke wil trekken om iets te verdoezelen is dat jouw probleem... Maar het blijft 2 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voornaamste is dat je het zelf gelooft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
als ge al over dergelijke idiote fait-divers gaat kankeren, moet het wel immens goed gaan met ons landje ...
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ik als inwoner en echte Belg lees dat er mensen naar Lourdes trekken, dan is dat iets uit onze westerse levenssfeer, zal ik maar zeggen. Ik zal me dus niet afvragen: "hoe kunnen dat nu Belgen zijn?" of " wat doen twee Belgen nu ineens in Lourdes?" Wanneer ik lees dat "twee Belgen" zijn omgekomen bij de Hadj, of dat "twee Belgen" gevangen zitten in Guantanamo dan stel ik me die vragen wel. Sorry indien je het niet wil begrijpen of aanvaarden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het ook niet specifiek over dat ene "fait divers" maar over het feit dat men die vorm van "desinformatie" steeds maar meer tegenkomt, en ook in meer belangrijke zaken... Het staat mij, en een ander, vrij om daarop nu en dan de aandacht te vestigen. De "muggenbreinen" die nooit niets opmerken zullen met de jaren met hun neus op bepaalde feiten worden gedrukt... wanneer het te laat is. En uiteraard zou ik graag hebben dat het nog lang goed gaat met ons landje... maar ik heb zo mijn twijfels in verband met de manier waarop we bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog niet, nee...
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Dat moet ge aan Brandaan vragen, ik heb gewoon theoretisch voortgeborduurd op zijn optellingen van alle extremistische moslims ter wereld. Dus zei ik dat als er volgens hem een paar miljoen idioten van de anderhalf miljard moslims extremistisch zijn, we er wel heel netelig voor staan, mochten ze zich verenigen. Als ge bewijzen voor die cijfers wilt, gelieve u aan Brandaan te wenden...
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel wonen er in België "echte Belgen" en mensen die erbij komen "uit het buitenland". In hoeverre we zelf kunnen/mogen bepalen hoeveel dat er kunnen zijn en aan welke voorwaarden er moet voldaan worden om te vermijden dat onze maatschappij erdoor geheel of gedeeltelijk kan ontwricht worden heb ik daar geen problemen mee. Dat het meer op een duivenkot begint te lijken, daar heb ik wel een probleem mee...Dat is geen racisme, gewoon gezond verstand! Het maakt niet uit of dat Chinezen of Marokkanen zijn of whatever. Zoals het er nu aan toe gaat met het rondgooien van Belgische identiteitspapieren is het te gek om los te lopen! Het is toch geen schande om Marokkaanse Belg te zijn ipv Belg tout court! Waarom maak je je ook niet druk omdat een neger die hier komt wonen "zwart" blijft ? Ook niet eerlijk? Bij bepaalde gebeurtenissen maakt het kennen van de achtergrond van de persoon de zaken duidelijker en begrijpelijker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Nattevingerwerk8) , maar ik had niet zo het idee er veel naast te zitten.
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Ja, mischien .Voor mij persoonlijkvind ik dat het slecht uitgelegd is.Ik heb dat trouwens al langdradig uitgelegd, maar zonder succes blijkbaar.Liever scheld men u voor racist uit, dat is gemakkelijker."Ah!Je bent niet akkoord?!Racist! Racist!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Op die manier zet jij mensen tegen mekaar op en dat is strafbaar. Iedereen is dus een burger, op welke planeet hij ook woont! Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2006 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() ze hadden in die krant moeten zetten: "Twee belgische papieren bezittende moslims van noord-afrikaanse en pakistaanse afkomst sterven tijdens de hadj".Duidelijk en juist.Voor iedereen:Racisten , doodgewone mensen én onvoorwaardelijke moslim en andere allochtonen verdedigers door dik en dun...dan weet iedereen direkt waar hij aan toe is.Géén onnodige verwarring, géén eindeloos gezaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() éhéhéhééhéhéhéhéhéhéhéhéhé. Ken uw plaats, kafir. De boodschap die je al krijgt zodra uw vliegtuig land (als je het papiertje moet ondertekenen dat je het dhimmitude-schap erkent en aanvaard)
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het dan toch van geen enkel belang is, waarom dan vermelden dat het "Belgen" waren? Maak er gewoon "twee mensen" van! Indien jouw betovergrootouders enz hier geboren en getogen zijn... ben jij dan nog niet voldoende "geïntegreerd" en Belg geworden dat je je hiermee direct aangevallen voelt??? Er lopen hier genoeg (bvb) Marokkanen rond uit de tweede en derde generatie die hier meer "de Marokkaan" uithangen en zich aldus voordoen (kledij, haarsnit, samentroepen, gedrag tov autochtonen enz) dan de Marokkanen in Marokko zelf! Dit is hier al wel ter sprake gekomen, dacht ik... Met dit alles bedoel ik nu: het gaat niet op dat ze zich zo als "Marokkaan" gedragen enerzijds, en anderzijds "Belg "zijn wanneer het in hun kraam past... We dwalen af van het oorspronkelijk gegeven, snijden andere discussiepunten aan, maar goed... "du choc des idées jaillit la lumière..." |
|
![]() |
![]() |