Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 13:15   #141
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Esperanza
Belga. 16.01.2006

Deze avond heeft zich een zwaar ongeval voorgedaan te Lourdes. Een bus met pelgrims was nog maar pas aangekomen toen de grot waarin het beeld van Maria staat instortte. Er zijn zeven doden, waaronder twee Belgen. Achttien waren zwaargewond waaronder nog eens 4 Belgen. Bla, Bla, Bla...

Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is inzake de afkomst van die 2 dode Belgen en 4 zwaargewonde Belgen.

Veel succes, je zult het nodig hebben.

Wel veronderstel dat het verschijnt in een Marokaanse krant (of nog leuker in een Iraanse) maar dan wel met twee dode Marokanen en vier zwaargewonde Marokanen. Dat zou pas nieuws zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 14:11   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Hun goed recht,
ik voel mij alvast niet geroepen daar naartoe te trekken,
dus allerminst een probleem voor mij.
Ik zie dat U discriminatie op basis van religie als een "goed recht" beschouwt. Ik neem aan dat U er dan evenmin een probleem mee heeft indien we dit "recht" hier ook eens zouden beginnen toepassen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2006 om 14:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 15:22   #143
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Djeez. Nen titel is nen titel. Daar moet je niet het hele verhaal in zetten, daar dient de tekst voor.

Maar goed. "vrouw van Marokkaanse afkomst van in de vijftig uit de regio Antwerpen en man van rond de zestig jaar van Pakistaanse afkomst uit de streek van Brussel die Belgisch paspoort hebben en moslim zijn en niet om toeristische redenen naar Mekka trokken sterven tijdens Hadj" was vast een veel betere titel geweest. Of ben ik nog iets relevants vergeten dat zeker in de titel moest staan?
Doe niet onnozel... "Twee Belgische moslims..." als eerste stuk van de titel is voldoende.

1+1=2
Als jij dat in het belachelijke wil trekken om iets te verdoezelen is dat jouw probleem...
Maar het blijft 2
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 15:25   #144
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uiteraard ben je iets vergeten....

...
Wat een zinloze discussie zeg. Je bent Belg als je in het bezit bent van een Belgische identiteitskaart/paspoort. De rest is irrelevant.
Wanneer ze je morgen in het bezit stellen van een Chinese identiteitskaart ben jij een Chinees...
Het voornaamste is dat je het zelf gelooft.
Oud 17 januari 2006, 15:32   #145
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doe niet onnozel... "Twee Belgische moslims..." als eerste stuk van de titel is voldoende.

1+1=2
Als jij dat in het belachelijke wil trekken om iets te verdoezelen is dat jouw probleem...
Maar het blijft 2
wat maakt het verschil? elk muggenbrein heeft door dat het over moslims gaat ( de hadj weet u?)

als ge al over dergelijke idiote fait-divers gaat kankeren, moet het wel immens goed gaan met ons landje ...
Oud 17 januari 2006, 15:35   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Belga. 16.01.2006

Deze avond heeft zich een zwaar ongeval voorgedaan te Lourdes. Een bus met pelgrims was nog maar pas aangekomen toen de grot waarin het beeld van Maria staat instortte. Er zijn zeven doden, waaronder twee Belgen. Achttien waren zwaargewond waaronder nog eens 4 Belgen. Bla, Bla, Bla...

Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is inzake de afkomst van die 2 dode Belgen en 4 zwaargewonde Belgen.

Veel succes, je zult het nodig hebben.
Helemaal geen succes voor nodig hoor...
Indien ik als inwoner en echte Belg lees dat er mensen naar Lourdes trekken, dan is dat iets uit onze westerse levenssfeer, zal ik maar zeggen. Ik zal me dus niet afvragen: "hoe kunnen dat nu Belgen zijn?" of " wat doen twee Belgen nu ineens in Lourdes?"
Wanneer ik lees dat "twee Belgen" zijn omgekomen bij de Hadj, of dat "twee Belgen" gevangen zitten in Guantanamo dan stel ik me die vragen wel. Sorry indien je het niet wil begrijpen of aanvaarden...
Oud 17 januari 2006, 15:37   #147
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal geen succes voor nodig hoor...
Indien ik als inwoner en echte Belg lees dat er mensen naar Lourdes trekken, dan is dat iets uit onze westerse levenssfeer, zal ik maar zeggen. Ik zal me dus niet afvragen: "hoe kunnen dat nu Belgen zijn?" of " wat doen twee Belgen nu ineens in Lourdes?"
Wanneer ik lees dat "twee Belgen" zijn omgekomen bij de Hadj, of dat "twee Belgen" gevangen zitten in Guantanamo dan stel ik me die vragen wel. Sorry indien je het niet wil begrijpen of aanvaarden...
Hoeveel katholieke negers wonen er in België? Zijn dat in uw optiek in tegenstelling tot Marokkanen wel Belgen?
Oud 17 januari 2006, 15:44   #148
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
wat maakt het verschil? elk muggenbrein heeft door dat het over moslims gaat ( de hadj weet u?)

als ge al over dergelijke idiote fait-divers gaat kankeren, moet het wel immens goed gaan met ons landje ...
Met een "muggenbrein" let je niet eens op dergelijke eigenaardigheden... en dat is een beetje het algemene doel, nietwaar?
Ik heb het ook niet specifiek over dat ene "fait divers" maar over het feit dat men die vorm van "desinformatie" steeds maar meer tegenkomt, en ook in meer belangrijke zaken...
Het staat mij, en een ander, vrij om daarop nu en dan de aandacht te vestigen. De "muggenbreinen" die nooit niets opmerken zullen met de jaren met hun neus op bepaalde feiten worden gedrukt... wanneer het te laat is.

En uiteraard zou ik graag hebben dat het nog lang goed gaat met ons landje... maar ik heb zo mijn twijfels in verband met de manier waarop we bezig zijn.
Oud 17 januari 2006, 16:02   #149
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Je moet niet vergeten dat het slechts zo'n 0,2% is en dat ze in tegenstelling tot de extremisten in west europa zich nog niet massaal verenigen via internet.
Nog niet, nee...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 16:09   #150
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Hoe komt u aan dit idiote cijfer ?
Dat moet ge aan Brandaan vragen, ik heb gewoon theoretisch voortgeborduurd op zijn optellingen van alle extremistische moslims ter wereld. Dus zei ik dat als er volgens hem een paar miljoen idioten van de anderhalf miljard moslims extremistisch zijn, we er wel heel netelig voor staan, mochten ze zich verenigen. Als ge bewijzen voor die cijfers wilt, gelieve u aan Brandaan te wenden...
Oud 17 januari 2006, 16:10   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Hoeveel katholieke negers wonen er in België? Zijn dat in uw optiek in tegenstelling tot Marokkanen wel Belgen?
De bedoeling van je vraag is me niet meteen duidelijk...
Naar mijn gevoel wonen er in België "echte Belgen" en mensen die erbij komen "uit het buitenland". In hoeverre we zelf kunnen/mogen bepalen hoeveel dat er kunnen zijn en aan welke voorwaarden er moet voldaan worden om te vermijden dat onze maatschappij erdoor geheel of gedeeltelijk kan ontwricht worden heb ik daar geen problemen mee. Dat het meer op een duivenkot begint te lijken, daar heb ik wel een probleem mee...Dat is geen racisme, gewoon gezond verstand! Het maakt niet uit of dat Chinezen of Marokkanen zijn of whatever. Zoals het er nu aan toe gaat met het rondgooien van Belgische identiteitspapieren is het te gek om los te lopen! Het is toch geen schande om Marokkaanse Belg te zijn ipv Belg tout court! Waarom maak je je ook niet druk omdat een neger die hier komt wonen "zwart" blijft ? Ook niet eerlijk?
Bij bepaalde gebeurtenissen maakt het kennen van de achtergrond van de persoon de zaken duidelijker en begrijpelijker...
Oud 17 januari 2006, 16:13   #152
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Graag gedaan
Oud 17 januari 2006, 16:46   #153
luc broes

Standaard

Citaat:
niet weer, maar nog altijd
Dat is dus aansporen tot haat.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 16:56   #154
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt u aan dit idiote cijfer ?
Nattevingerwerk8) , maar ik had niet zo het idee er veel naast te zitten.
Oud 17 januari 2006, 17:01   #155
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hun goed recht,
ik voel mij alvast niet geroepen daar naartoe te trekken,
dus allerminst een probleem voor mij.

Hebben wij dan ook niet het recht om moslims te weigeren in dit land? Waarom mogen zij dat wel (u applaudiseert zelfs) en wij niet?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:11   #156
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik voel het verschil aan.
Voor een persoon met rascistische sympatiën is dit dan niet zo erg,
want het zijn er geen van z'n eigen ras.
Ja, mischien .Voor mij persoonlijkvind ik dat het slecht uitgelegd is.Ik heb dat trouwens al langdradig uitgelegd, maar zonder succes blijkbaar.Liever scheld men u voor racist uit, dat is gemakkelijker."Ah!Je bent niet akkoord?!Racist! Racist!"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:24   #157
luc broes

Standaard

Citaat:
Twee Belgen gedood bij ramp Hadj...
we zijn allemaal "wereldburgers" vanaf nu. De oorsprong en/of nationaliteit vermelden is voortaan uit den boze en heeft hoe dan ook geen enkele bestaansreden meer.
andev, je bent een racist! Je doet alsof die "wereldburgers" beter zijn dan eventuele burgers op andere planeten!
Op die manier zet jij mensen tegen mekaar op en dat is strafbaar.
Iedereen is dus een burger, op welke planeet hij ook woont!

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 januari 2006 om 17:30.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:41   #158
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

ze hadden in die krant moeten zetten: "Twee belgische papieren bezittende moslims van noord-afrikaanse en pakistaanse afkomst sterven tijdens de hadj".Duidelijk en juist.Voor iedereen:Racisten , doodgewone mensen én onvoorwaardelijke moslim en andere allochtonen verdedigers door dik en dun...dan weet iedereen direkt waar hij aan toe is.Géén onnodige verwarring, géén eindeloos gezaag.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 17:51   #159
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Troost je Andev: een stomme autochtone Brusselse belg die geen moslim is geworden mag ginder gewoon niet binnen! So much for the peaceful religion die alle mensen op gelijke voet behandelt.

éhéhéhééhéhéhéhéhéhéhéhéhé. Ken uw plaats, kafir. De boodschap die je al krijgt zodra uw vliegtuig land (als je het papiertje moet ondertekenen dat je het dhimmitude-schap erkent en aanvaard)
Oud 17 januari 2006, 18:19   #160
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Toch niet. Mijn ouders zijn hier geboren, mijn grootouders, overgrootouders en betovergrootouders tot in het 16de knoopsgat zijn allemaal hier geboren en getogen. En dan? Moet ik daar "fier" op zijn? En zo ja, waarom?
Fier zijn dat je Belg, Chinees, Zaïrees bent... ik zou het ook niet weten. Maar "verstoppen" dat je ...enz bent, waarom? Als dat bepaalde zaken meteen duidelijk maakt? Twee Turken die naar de Hadj gaan, heel normaal. Twee Belgen die naar de Hadj gaan = ? We blijven bij het beginpunt...
Als het dan toch van geen enkel belang is, waarom dan vermelden dat het "Belgen" waren? Maak er gewoon "twee mensen" van!

Indien jouw betovergrootouders enz hier geboren en getogen zijn... ben jij dan nog niet voldoende "geïntegreerd" en Belg geworden dat je je hiermee direct aangevallen voelt??? Er lopen hier genoeg (bvb) Marokkanen rond uit de tweede en derde generatie die hier meer "de Marokkaan" uithangen en zich aldus voordoen (kledij, haarsnit, samentroepen, gedrag tov autochtonen enz) dan de Marokkanen in Marokko zelf! Dit is hier al wel ter sprake gekomen, dacht ik... Met dit alles bedoel ik nu: het gaat niet op dat ze zich zo als "Marokkaan" gedragen enerzijds, en anderzijds "Belg "zijn wanneer het in hun kraam past...
We dwalen af van het oorspronkelijk gegeven, snijden andere discussiepunten aan, maar goed... "du choc des idées jaillit la lumière..."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be