![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Letterlijk? Tuurlijk niet. In de 7e dag én in Knack heeft Jahjah gezegd dat hij de aanslagen verwerpelijk vond. Hij zei wel dat hij de frustratie kon begrijpen.
Het is weeral hetzelfde; iets zeggen en het dan niet kunnen bewijzen. Net zoals een paar pagina's terug, toen iemand zei dat er dingen op de site van het AEL stonden waaruit men kon opmaken dat de moslims België zouden inpalmen. Je vraagt voor de citaten, en hopsa, het blijft stil. Mocht ik U toch nog de passages hebben waarin Jahjah de aanslagen toejuicht... Maar ik vrees dat het weer eens stil zal blijven.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Burgemeester
|
![]() LETTERLIJK! Ik zal mijn best doen om het artikel terug te vinden! Uiteraard kan 1 zin wel uit een context zijn gegrepen en enkel deze zin zijn weergegeven in het artikel, ik heb de correctheid omdat er zelf bij te zetten. Dit uit ervaring, want dat doen ze bij VB-uitspraken de hele tijd!
J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Schepen
|
![]() Als je de pagina opent van onze lieve Jahjah dan staat daar in de hoofding "by all means necesarry".
Jullie zitten hier maar een moslim fundamentalist te verdedigen. Waarvan akte. Natuurlijk gaat Jahjah braafjes vertellen dat alle citaten uit de kontekst gerukt zijn. Hij word keer op keer geconfronteerd met zijn eigen fundamentalistische uitspraken. Maar zijn uitspraken hebben dan ook in alle kranten gestaan. Jahjah roept op tot het betwisten van de authoriteit van de politie. Dat heeft in de kranten gestaan! Jahjah wil arabisch als de 4de landstaal zien. Dat heeft ook in alle kranten gestaan. Jahjah heeft het ook gehad over de zoete wraak naar aanleiding van 11 september. Ook dat heeft in de krant gestaan. Maar toch vinden jullie het nodig om deze Moslim fanatiekeling te verdedigen ? Straf vind ik dat! Als Adolf Hitler het debat zou aangaan met Filip Dewinter dan kiezen jullie ook de kant van Adolf Hitler zeker ? Jullie willen een citaat ? Hier heb je er 1. Het is zeer duidelijk dat Jahjah hier 11 september goedpraat. Seeing people jump out of the windows of the WTC, was a very disturbing sight for all of us, we all felt bad about that, and sorry for these people. That sorrow feeling was also very present whenever we tried to think of how it would have been for the poor passengers on these planes. But then, we remembered, Iraq, Beirut, Palestine, and the millions of Arabs who perished under American-Israeli aggression over the last 50 years, and that bitter sweet feeling would come back “hell, let them feel one day what we were feeling for half a century because of them”, you would hear that everywhere, and above all places in your own mind. http://www.arabeuropean.org/Document...ollateral.html Spijtig dat het in het Engels is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Burgemeester
|
![]() Onderstaande uitspraak zegt ook al genoeg denk ik ... over wat de onderliggende bedoeling is van het AEL.
J.N. We believe in multicultural society as a place where several cultures coexist equally under the law. We do not want to assimilate and we do not want to be stuck somewhere in the middle. We want to keep our identity and our culture while being law obedient and worthy citizens of the countries where we live. In order to do that it is imperative for us to work on the education level and to conceive systems aiming at teaching our children the Arabic language and history and the Islamic faith. We will resist any attempt to strip us from this right to cultural and identical diversity, as we believe it is one of the most elementary human rights. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Vreemdeling
|
![]() Hebben jullie de uitzending van zondagmorgen gezien? Dan weet je toch dat Dewinter zichzelf ronduit belachelijk heeft gemaakt door te razen en te tieren als een hysterische schoonmoeder in een vergevorderd dementieproces?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Burgemeester
|
![]() Doe je dit nu om een ongecontroleerde reactoe los te krijgen ofzo? Wat wordt er verstaan onder een debat? Inderdaad partijen die met elkaar in de een woordendiscussie gaan over thema's en standpunten. Maar toch geen persoonlijke aanvallen! Lees de commentaren maar in de kranten, op dit forum, ... dan weet je dat FDW op een volkomen terechte manier heeft gereageerd!
J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Vreemdeling
|
![]() Sorry, mensen die opstappen in een debat zijn per definitie de verliezer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Burger
|
![]() Filip De Winter is opgestapt nadat het debat gedaan was en Yvan De Vadder Joel De Ceulaer zijn zogezegde evaluatie liet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Parlementslid
|
![]() En voor het staven van die beschuldigingen liet Philip Dewinter geen tijd...
![]() |
#150 |
Vreemdeling
|
![]() Dewinter heeft daarmee getoond dat hij erg kwetsbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() En bovendien dat hij niet rijp is voor een debat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik daag elke politici uit om op deze manier een "debat" aan te gaan met een tegenstander. Maar ja, als FDW vraagt met iemand te kunnen debateren op een eerlijke manier hebben ze het lef niet om op te dagen.
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2: als ze van het arabisch een vierde landstaal maken zou ik graag hebben dat het sint-niklaas'sos ook een lanstaal mag worden! 3: Ik hoop dat onze kerktorens niet verdwijnen en dat onze vrouwen geen sluiers moeten dragen, ik was aan het lachen toen ik keek naar de zevende dag ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U zou echt toch nog eens een kijkje moeten gaan nemen opde site van het AEL, aangezien u blijkbaar enkel afgaat op het debat in de 7de dag om mr. Jahjah te situeren. In een publicatie die al deels is geciteerd is geweest stelt hij dat de slachtoffers van 11 sept. maar moeten worden beschouwd als "regrettable collateral damage". Nu dit zegt voor mij toch voldoende en is veel meer dan enkel maar begrip hebben zoals hij zelf stelde. Trouwens ook bij de paar arabische vrienden die ik heb hoor ik hetzelfde verhaal. Het enige negatieve dat zij aan de 11de sept. vinden is dat het veel beter in israel was gebeurt. En als ik dan de slachtoffers aanhaal zeggen ze dat deze toch naar de hemel mogen gaan omdat ze gestorven zijn voor de goede zaak, over de nabestaanden hebben ze het dan maar even niet. En wanneer Jahjah het dan heeft over de schrijnende toestanden van de migranten in ons land moet ik het lachen toch even onderdrukken, vergeef me. Ik ben deze zomer naar marokko op verlof geweest en DAAR mag men het over schrijnende toestanden hebben, niet hier. Armoede en miserie troef ginder. Elke marokkaanse kerel die ik daar gesproken heb zou alles, maar dan ook alles willen geven om naar het westen te mogen komen en werken of studeren. Vele van de migranten hier mogen voor mijn part eens de hand in eigen boezem steken ipv altijd maar te klagen en gemakshalve te schermen met woorden als rascisme en discriminatie. mvg zorlac |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. De enige die hier een gebrek aan respect heeft is jahjah. Die is hier in België met open armen "ontvangen" geweest en begint eisen te stellen aan zijn "gastheer". Ook niet echt normaal.
![]() |
![]() |
#157 |
Burger
|
![]() Even een reaktie op het feit dat onze "dappere" pseudo-intellektueel Joël De Ceulaer niet inging op de uitnodiging van het VTM-discussieprogramma "Recht van antwoord". Geen herkansing dus voor De Ceulaer, en we zullen dus ook nooit weten hoe hij er in slaagt zijn vingers in de neus te steken, wanneer zijn handen op zijn rug worden gebonden. Het waarom van het "njet" ligt voor de hand. De kansen om verslagen te worden door Filip Dewinter in een rechtstreeks debat waren aanzienlijk. Een nieuwe nederlaag voor De Ceulaer zou wel eens kunnen leiden tot het einde van zijn journalistieke carrière. Een wijselijke beslissing dit keer.
Pieterjan, Jonas, tegen beter weten in blijven jullie maar volhouden dat Filip Dewinter de verliezer is van het debat. Wat baat een kaars en bril als de uil niet zien wil ... http://www.vlaamsblokhasselt.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vraagje: wat zouden de mensen die op het Vlaams Blok gestemd hebben ervan vinden indien Filip tijdens dat debat tijdens de zevende dag afgekomen was met een uitleg die enkel hoog opgeleiden verstaan? Ik heb het debat nu niet gezien, maar heeft hij niet gezegd wat de Vlaams Blok kiezers vinden? Is dit niet waar ze op gestemd hebben? Ik blijf erbij dat die Knackjournalist op deze manier het Vlaams blok steunt. En ik blijf er ook bij de politici met het hoogste iq niet noodzakelijk de bekwaamsten zijn. Die nationalist in Rusland (ik ken z'n naam niet) heeft een héél hoog iq. En zaten er bij de nazi's destijds in Duitsland ook niet veel met een hoog iq? Braun heette hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat het extremisme van Jahjah betreft, heb ik u al in een superlange posting onder de topic Abou Jahjah in ditzelfde forum van antwoord gediend. Met door mezelf benadrukte zinnen incluis. Ik ben dus helemaal niet laf of lui. Ik wens verder geen woorden vuil te maken en tijd te verspillen aan intellectueel oneerlijke individuen zoals u er blijkbaar een bent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In uw ogen is Jahjah niet echt een "gevaarlijk" man. 1. Stel dat het door u hierboven aangehaalde verhaal op zijn website klopt. Dan wil dat zeggen dat de Israeli's hem wél een heel gevaarlijk man vinden : zelfs in het verre Antwerpen vormt hij immers een bedreiging voor de joodse staat en moet hij daarom opgeruimd worden! 2. Stel dat dit verhaal niet klopt en door Jahjah zelf verzonnen is. Dan wil dat zeggen dat HIJZELF graag wil doorgaan voor iemand die door anderen als zeer gevaarlijk gezien wordt. Hoe je het ook draait of keert dit heerschap deugt langs geen kanten. En dit vinden met mij de Staatsveiligheid en Pater Leman van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding en tal van vooraanstaande politiekers uit de democratische partijen. |
||
![]() |
![]() |