Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 31 januari 2006, 08:10   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Als steun koop ik vandaag een goeie Deense hesp.
Ik ga zo'n doos deense koekskes halen, niet omdat ik die graag eet, maar om de denen hun oorlogskas te steunen.

Herr Flick is offline  
Oud 31 januari 2006, 08:12   #142
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vlaggen verbranden is altijd leuk.
Past maar op dat ge u eigen nie aansteekt...
Herr Flick is offline  
Oud 31 januari 2006, 08:31   #143
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u eigenlijk wat ik schrijf? Ik kijk inderdaad vaak naar de Griekse tv. Nu meestal naar de staatsomroep. Vroeger veel meer naar de commerciële zenders. Nu niet, omdat er op de satelliet ook niet zo'n groot aanbod is in vergelijking met de kabel in Griekenland.
Beste Jan,

Ik heb over de bewuste serie een heuse journalistieke reportage gezien, op de BRT geloof ik, met inbegrip van interviews met de acteurs, echte Grieks-Turkse stellen, en met gewone Grieken en Turken op straat.
Ik weet natuurlijk niet welke hoogstaande programma's u allemaal bekijkt op de Griekse TV, maar dit heeft u blijkbaar gemist.

Ik blijf het positief vinden dat beide voormalige vijanden en geloofstegenstanders zich in deze richting ontwikkelen. Jammer dat velen op dit forum liever de zon niet zien schijnen.

Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 08:32.
oeps is offline  
Oud 31 januari 2006, 08:38   #144
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Hier dus
Op zich een aardig kaartje hoor, maar ik herinner mij een veeeeeel mooiere kaart. Maar ik kan hem niet meer terugvinden.

Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 08:39.
oeps is offline  
Oud 31 januari 2006, 09:17   #145
Mr_jinnah
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Mr_jinnah
Standaard

Citaat:
Moslims verbranden Deense vlag om cartoon In het Midden-Oosten nemen de anti-Deense sentimenten elke dag toe. Zondag verbrandde een groep boze moslims op de Westelijke Jordaanoever een Deense vlag. Aanleiding voor de woede van de moslims is een reeks cartoons in de Deense krant Jyllands-Posten waarin de profeet Mohammed wordt afgebeeld, iets dat streng verboden is in de islam. Op één van de cartoons draagt de profeet een bom in plaats van een tulband. Anti-Deens protest neemt toe Anti-Deens protest op de Westelijke Jordaanoever De cartoon verscheen al in september in de krant, maar de onrust is weer aangewakkerd nu moslims Deense producten beginnen te boycotten. Afgelopen weekend plaatste de Deense levensmiddelenproducent Arla advertenties in een aantal kranten in het Midden-Oosten om moslims op te roepen hun boycot te staken (lees Deense industrie lijdt onder moslim-boycot). Moslims in Saudi-Arabië, Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Bahrein, Sirië en Jemen doen mee aan de boycot. Saudi-Arabië en Libië hebben hun ambassade in Denemarken gesloten. Excuses Het moslimprotest werd verhevigd toen de Deense premier Anders Fogh Rasmussen in oktober vorig jaar weigerde te spreken met de ambassadeurs van 11 moslimlanden. De vertegenwoordigers wilden een officieel Deens excuus, maar dat weigerde Rasmussen met een beroep op de persvrijheid. 'De incidenten baren ons zorgen,' zegt de Deense minister van Buitenlandse Zaken Per Stig Moeller in een verklaring op de website van het ministerie. 'Normaal gesproken hebben we een goede relatie met de Arabische wereld. We werken aan de situatie in elk opzicht, diplomatiek, veiligheidstechnisch en economisch.' Delegatie Een Deense overkoepelende moslimorganisatie heeft een delegatie naar Egypte, Syrië en Libanon gestuurd om het protest te organiseren. De groep dringt er bij premier Rasmussen op aan om wettelijke stappen te ondernemen, maar die blijft weigeren. Ook de krant zelf denkt niet aan excuses. 'Excuses zouden betekenen dat we spijt hebben van wat we gedaan hebben, en dat is niet zo,' zei cultuurredacteur Flemming Rose tegen Bloomberg. 'We doen karikaturen van Jezus, de koninklijke familie en politici: als we geen karikaturen van moslims zouden doen zouden we bevooroordeeld zijn Bron:Elsevier nl Zo zie je maar he moslims zijn hier de racisten Om welke reden dan nog? Raar volkje
Wat is er hier racistisch aan? demonstreren mag toch? en boycotten is ook niks tegen de wet. ik snap je redenering niet dat het racisme is.
Mr_jinnah is offline  
Oud 31 januari 2006, 10:24   #146
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

heeft ondertussen die krant zich toch geëxcuseerd ?
Dixie is offline  
Oud 31 januari 2006, 10:44   #147
Armadel
Gouverneur

Armadel's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg wel. Ik vind het jammer dat het Westen weeral toegeeft aan de Moslimhorden.
Armadel is offline  
Oud 31 januari 2006, 11:31   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Beste Jan,

Ik heb over de bewuste serie een heuse journalistieke reportage gezien, op de BRT geloof ik, met inbegrip van interviews met de acteurs, echte Grieks-Turkse stellen, en met gewone Grieken en Turken op straat.
Ik weet natuurlijk niet welke hoogstaande programma's u allemaal bekijkt op de Griekse TV, maar dit heeft u blijkbaar gemist.

Ik blijf het positief vinden dat beide voormalige vijanden en geloofstegenstanders zich in deze richting ontwikkelen. Jammer dat velen op dit forum liever de zon niet zien schijnen.
Blijkbaar heeft u niets van de vraag begrepen. U beweerde eerder dat er op de Griekse tv een soapserie loopt (door u omschreven als "de populairste"). Welnu, ik vroeg u: welke serie en op welke zender. Blijkbaar steunde uw bewering dus op niets. Tot nu toe is er slechts een Turkse serie die op een Turkse zender wordt uitgezonden. U had het echter over een serie die op de Griekse tv liep.

De conclusie in uw laatste alinea raakt kant noch wal. 't Lijkt me eerder een onhandige poging om de vraagstelling uit de weg te gaan en om gezichtsverlies te vermijden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 januari 2006, 11:34   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Nu je zegt dat je naar Griekse zenders kijkt, heb jij naar Kurtlar Vadisi (maffiaserie) gekeken? In Griekenland zenden ze dat uit, ben er zeker van ...
Welke zender?
Oud 31 januari 2006, 11:36   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Welke stelling hadden Frankrijk dan moeten innemen toen Amerikanen hun vlag verbrandden?
Op z'n minst protest aantekenen. Dergelijke zaken moet men niet goedpraten of weglachen. Daar gaat het me om. Zoals al eerder gezegd: verbrand maar eens een islamitische groene vlag en zie hoe de moslims dat inschatten. Zij zullen het heus niet weglachen...
Oud 31 januari 2006, 11:51   #151
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft u niets van de vraag begrepen. U beweerde eerder dat er op de Griekse tv een soapserie loopt (door u omschreven als "de populairste"). Welnu, ik vroeg u: welke serie en op welke zender. Blijkbaar steunde uw bewering dus op niets. Tot nu toe is er slechts een Turkse serie die op een Turkse zender wordt uitgezonden. U had het echter over een serie die op de Griekse tv liep.

De conclusie in uw laatste alinea raakt kant noch wal. 't Lijkt me eerder een onhandige poging om de vraagstelling uit de weg te gaan en om gezichtsverlies te vermijden.
Mijn god, wat een kinderachtig gewelles-en-genietes ! Er is potdomme zo'n serie die op de Griekse EN de Turkse TV wordt vertoond. En nee, ik ken de naam van die serie NIET, maar moet dan per se ?
Neem nou maar gewoon aan dat ik een heuse reportage over die serie heb gezien, en niet in mijn dromen.

Mijn punt is dat er een toenaderingsproces gaande is tussen Griekenland en Turkije. Ik meld dat om tegenwicht te bieden tegen al die verhalen hier op het forum over escalatie van de verhoudingen tussen moslims en het Westen.
Er is dus ook goed nieuws te melden, en dan houdt u maar niet op om dat goede nieuws in twijfel te trekken. Is het dan zo zot dat ik u van zwartkijkerij beticht ? U bent niet alleen een zwartkijker maar ook een muggenneuker. (Excusez le mot hoor ik heb wat slecht geslapen vannacht).

Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 11:53.
oeps is offline  
Oud 31 januari 2006, 11:53   #152
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lijkt me toch eeen vrij duidelijk antwoord.
Hij baseerde zich op een documentaire op de BRT. En voorbeeld van een Turkse zender is al gegeven een voorbeeld van een Griekse zender ontbreekt.

Waarschijnlijk omdat er op dit forum weinig mensen het moderne Grieks beheersen.
Oud 31 januari 2006, 12:17   #153
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Hoe achterlijk moet men zijn om vrouwen te besnijden..

omfg...

Ik vraag me af of er Belgische vrouwen zijn die islam genomen hebben en zich lieten besnijden..
Shizie is offline  
Oud 31 januari 2006, 12:26   #154
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Hoe achterlijk moet men zijn om vrouwen te besnijden..

omfg...

Ik vraag me af of er Belgische vrouwen zijn die islam genomen hebben en zich lieten besnijden..
Uiteraard heb je die, idioten vind je overal.
Oud 31 januari 2006, 12:26   #155
Mr_jinnah
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
heeft ondertussen die krant zich toch geëxcuseerd ?
gelukkig wel ja, jammer dat de Golfregio niet meteen gedreigd heeft om de oliekraan dicht te gooien. Dat zou veel efficienter zijn geweest.

Wat ik ook niet snap is wat er zo leuk is aan het bewust beledigen? "Vrijheid van meningsuiting" kan beter veranderd worden in "Vrijheid van bewust beledigen". Toepasselijk toch?

Oh ja, Vrouwensbesnijdenis is een fenomeen dat voor de islam al bestond. Zowel in delen van Afrika als in delen van Azie. Dat heeft niets met de islam te maken. Maar goed, zoals wel vaker houdt Europa haar oogkleppen op en wil men de waarheid maar al te graag niet horen/zien.
Mr_jinnah is offline  
Oud 31 januari 2006, 12:42   #156
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_jinnah Bekijk bericht
gelukkig wel ja, jammer dat de Golfregio niet meteen gedreigd heeft om de oliekraan dicht te gooien. Dat zou veel efficienter zijn geweest.

Wat ik ook niet snap is wat er zo leuk is aan het bewust beledigen? "Vrijheid van meningsuiting" kan beter veranderd worden in "Vrijheid van bewust beledigen". Toepasselijk toch?

Oh ja, Vrouwensbesnijdenis is een fenomeen dat voor de islam al bestond. Zowel in delen van Afrika als in delen van Azie. Dat heeft niets met de islam te maken. Maar goed, zoals wel vaker houdt Europa haar oogkleppen op en wil men de waarheid maar al te graag niet horen/zien.
Goed, maar vrouwenbesnijdenis past wel in een islamitisch-culturele visie op de vrouw, nameljk eerbaar blijven voor de familie. En sommige moslims denken dan dat het beter is om vrouwen sexuele verlangens in fysieke zin te ontzeggen. In zoverre heeft vrouwenbesnijdenis wel degelijk met Islam te maken.
Het zou goed zijn als moslims expliciet afstand zouden nemen van vrouwenbesnijdenis, en van de achterliggende gedachte van de vrouw als instrument van familie-eer.
oeps is offline  
Oud 31 januari 2006, 12:45   #157
Mr_jinnah
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Goed, maar vrouwenbesnijdenis past wel in een islamitisch-culturele visie op de vrouw, nameljk eerbaar blijven voor de familie. En sommige moslims denken dan dat het beter is om vrouwen sexuele verlangens in fysieke zin te ontzeggen. In zoverre heeft vrouwenbesnijdenis wel degelijk met Islam te maken.
Het zou goed zijn als moslims expliciet afstand zouden nemen van vrouwenbesnijdenis, en van de achterliggende gedachte van de vrouw als instrument van familie-eer.
Het is geworteld geraakt in de cultuur van die mensen. En dat die mensen aanhangers van de islam zijn betekent niet dat de islam dat goedkeurt. Het is zo makkelijk om te zeggen dat ze dan expliciet afstand moeten nemen van zulke praktijken, maar de mensen die deze praktijken in stand houden zijn mensen die mentaal in een hele andere tijd leven. Je moet eerst de mensen veranderen en de rituelen/ gebruiken veranderen dan mee.
En het veranderen van mensen moet van die mensen zelf komen. Mensen moeten opgeleid worden. Zowel opleiding in de ware islam(los van de cultuur) en opleiding over wereldse zaken.
Mr_jinnah is offline  
Oud 31 januari 2006, 12:47   #158
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ga zo'n doos deense koekskes halen, niet omdat ik die graag eet, maar om de denen hun oorlogskas te steunen.

En ik ga Deens fetta gaan halen. Ah ja, de Grieken hebben daar een patent op gepakt...Euhm, ik ga die Deens kaas gaan kopen die zo een beetje sterk op Griekse fetta gelijkt, maar die geen fetta is...
Menapius is offline  
Oud 31 januari 2006, 12:52   #159
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_jinnah Bekijk bericht
Het is geworteld geraakt in de cultuur van die mensen. En dat die mensen aanhangers van de islam zijn betekent niet dat de islam dat goedkeurt. Het is zo makkelijk om te zeggen dat ze dan expliciet afstand moeten nemen van zulke praktijken, maar de mensen die deze praktijken in stand houden zijn mensen die mentaal in een hele andere tijd leven. Je moet eerst de mensen veranderen en de rituelen/ gebruiken veranderen dan mee.
En het veranderen van mensen moet van die mensen zelf komen. Mensen moeten opgeleid worden. Zowel opleiding in de ware islam(los van de cultuur) en opleiding over wereldse zaken.
Maar zou een beetje moreel leiderschap van Islamitische geestelijken niet kunnen helpen om het moderniseringsproces te versnellen ? Zouden zij duidelijk stelling nemen, dan krijgt de Islam ook een moderner imago.
Ik wil van u aannemen dat de Islam dit soort marteling niet goedkeurt, maar ik zou het wat duidelijker willen horen, vermits de praktische verhoudingen tussen moslims en niet-moslims mede afhangen van dit soort kwesties

Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 12:57.
oeps is offline  
Oud 31 januari 2006, 13:06   #160
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armadel Bekijk bericht
Jammer genoeg wel. Ik vind het jammer dat het Westen weeral toegeeft aan de Moslimhorden.
Het is een schande dat ze zich geëxcuseerd hebben. Omdat een handvol idioten zich in hun kruis getast voelen door een paar cartoons, waar gaan we naartoe.
Het wordt hoogste tijd dat wij stoppen met braaf te zijn, en telkens als er weer een zijn bek opentrekt dat ze het westen willen vernietigen, we keihard terugslaan.
CutTheCrap is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be