![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik heb over de bewuste serie een heuse journalistieke reportage gezien, op de BRT geloof ik, met inbegrip van interviews met de acteurs, echte Grieks-Turkse stellen, en met gewone Grieken en Turken op straat. Ik weet natuurlijk niet welke hoogstaande programma's u allemaal bekijkt op de Griekse TV, maar dit heeft u blijkbaar gemist. Ik blijf het positief vinden dat beide voormalige vijanden en geloofstegenstanders zich in deze richting ontwikkelen. Jammer dat velen op dit forum liever de zon niet zien schijnen. Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 08:32. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Schepen
|
Op zich een aardig kaartje hoor, maar ik herinner mij een veeeeeel mooiere kaart. Maar ik kan hem niet meer terugvinden.
Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 08:39. |
|
|
|
|
#145 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
heeft ondertussen die krant zich toch geëxcuseerd ?
|
|
|
|
|
#147 |
|
Gouverneur
|
Jammer genoeg wel. Ik vind het jammer dat het Westen weeral toegeeft aan de Moslimhorden.
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De conclusie in uw laatste alinea raakt kant noch wal. 't Lijkt me eerder een onhandige poging om de vraagstelling uit de weg te gaan en om gezichtsverlies te vermijden. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op z'n minst protest aantekenen. Dergelijke zaken moet men niet goedpraten of weglachen. Daar gaat het me om. Zoals al eerder gezegd: verbrand maar eens een islamitische groene vlag en zie hoe de moslims dat inschatten. Zij zullen het heus niet weglachen...
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Neem nou maar gewoon aan dat ik een heuse reportage over die serie heb gezien, en niet in mijn dromen. Mijn punt is dat er een toenaderingsproces gaande is tussen Griekenland en Turkije. Ik meld dat om tegenwicht te bieden tegen al die verhalen hier op het forum over escalatie van de verhoudingen tussen moslims en het Westen. Er is dus ook goed nieuws te melden, en dan houdt u maar niet op om dat goede nieuws in twijfel te trekken. Is het dan zo zot dat ik u van zwartkijkerij beticht ? U bent niet alleen een zwartkijker maar ook een muggenneuker. (Excusez le mot hoor ik heb wat slecht geslapen vannacht). Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 11:53. |
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hij baseerde zich op een documentaire op de BRT. En voorbeeld van een Turkse zender is al gegeven een voorbeeld van een Griekse zender ontbreekt. Waarschijnlijk omdat er op dit forum weinig mensen het moderne Grieks beheersen. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
Hoe achterlijk moet men zijn om vrouwen te besnijden..
omfg... Ik vraag me af of er Belgische vrouwen zijn die islam genomen hebben en zich lieten besnijden.. |
|
|
|
|
#154 |
|
Minister
|
Uiteraard heb je die, idioten vind je overal.
|
|
|
#155 |
|
Vreemdeling
|
gelukkig wel ja, jammer dat de Golfregio niet meteen gedreigd heeft om de oliekraan dicht te gooien. Dat zou veel efficienter zijn geweest.
Wat ik ook niet snap is wat er zo leuk is aan het bewust beledigen? "Vrijheid van meningsuiting" kan beter veranderd worden in "Vrijheid van bewust beledigen". Toepasselijk toch? Oh ja, Vrouwensbesnijdenis is een fenomeen dat voor de islam al bestond. Zowel in delen van Afrika als in delen van Azie. Dat heeft niets met de islam te maken. Maar goed, zoals wel vaker houdt Europa haar oogkleppen op en wil men de waarheid maar al te graag niet horen/zien. |
|
|
|
|
#156 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Het zou goed zijn als moslims expliciet afstand zouden nemen van vrouwenbesnijdenis, en van de achterliggende gedachte van de vrouw als instrument van familie-eer. |
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En het veranderen van mensen moet van die mensen zelf komen. Mensen moeten opgeleid worden. Zowel opleiding in de ware islam(los van de cultuur) en opleiding over wereldse zaken. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Schepen
|
En ik ga Deens fetta gaan halen. Ah ja, de Grieken hebben daar een patent op gepakt...Euhm, ik ga die Deens kaas gaan kopen die zo een beetje sterk op Griekse fetta gelijkt, maar die geen fetta is...
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik wil van u aannemen dat de Islam dit soort marteling niet goedkeurt, maar ik zou het wat duidelijker willen horen, vermits de praktische verhoudingen tussen moslims en niet-moslims mede afhangen van dit soort kwesties Laatst gewijzigd door oeps : 31 januari 2006 om 12:57. |
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het wordt hoogste tijd dat wij stoppen met braaf te zijn, en telkens als er weer een zijn bek opentrekt dat ze het westen willen vernietigen, we keihard terugslaan. |
|
|
|