Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 18:04   #141
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
heu genies bouwen wegen en huizen, medische dienst heeft gerenomeerd branwondencentrum, ontmijningsdienst ontmantelt ouwe bommen ed, mijnenvegers verwijderen mijnen, ...
Moest ik de moeite doen om ff na te denken zou dat lijstje wss veél langer worden.
Je bedoelt waarschijnlijk: "De medische dienst HAD een gerenomeerd brandwondencentrum".
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 19:39   #142
Jampie
Minister

Standaard

[quote=longhorn;1547256]Niet alleen in Leopoldsburg. Misschien heeft er hier iemand cijfers over het aantal secundaire jobs die afhangen van het Belgisch leger. En als het leger nu geldverslindend is en bestaat uit nietsnutten ligt vnl. aan de politici die vanuit pacifistisch of egoistisch standpunt meewerken aan de teloorgang. Het verwijderen van Flahaut bij defensie zou een eerste positieve stap zijn. [color=red]Een gemotiveerd en goed uitgerust leger is nodig.[quote]

KLopt, maar niet in België.

Laatst gewijzigd door Jampie : 14 februari 2006 om 19:41.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 19:49   #143
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Den dop of het leger, dat is toch hetzelfde.
Gij staat ook goed met u eigen is het niet?
Oud 14 februari 2006, 19:53   #144
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Gij staat ook goed met u eigen is het niet?
Absoluut, ik vind mezelf toch wel de meest fantastische man op deze aarde.
Ik denk dat ik eens een boekje ga schrijven. Misschien zijn er binnen een paar duizend jaar wel aanslagen omdat er stoute cartoons over mij zijn gemaakt.
Oud 14 februari 2006, 19:56   #145
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jampie;1547503][quote=longhorn;1547256]Niet alleen in Leopoldsburg. Misschien heeft er hier iemand cijfers over het aantal secundaire jobs die afhangen van het Belgisch leger. En als het leger nu geldverslindend is en bestaat uit nietsnutten ligt vnl. aan de politici die vanuit pacifistisch of egoistisch standpunt meewerken aan de teloorgang. Het verwijderen van Flahaut bij defensie zou een eerste positieve stap zijn. [color=red]Een gemotiveerd en goed uitgerust leger is nodig.
Citaat:

KLopt, maar niet in België.
Jean Schramme zal kontent zijn. We huren een leger als we er 1 nodig hebben.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 19:58   #146
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jean Schramme zal kontent zijn. We huren een leger als we er 1 nodig hebben.
De zelfde vraag dringt zich op. Waarvoor?
Oud 14 februari 2006, 20:02   #147
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut, ik vind mezelf toch wel de meest fantastische man op deze aarde.
Ik denk dat ik eens een boekje ga schrijven. Misschien zijn er binnen een paar duizend jaar wel aanslagen omdat er stoute cartoons over mij zijn gemaakt.
hehe Jampot de verlosser,enfin t'is u gegund,ik hou me wel op de vlakte als ze mij achter mijn dood ne doodsbrief schrijven ben ik al tevreden.
Oud 14 februari 2006, 20:04   #148
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zelfde vraag dringt zich op. Waarvoor?
Bekijk zowel de militaire- als humanitaire geschiedenis van het Belgisch leger van de laatste 100-jaar in zowel binnen- als buitenland en zeg me dan dat het leger nog steeds overbodig is.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 20:28   #149
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een gemotiveerd en goed uitgerust leger is nodig.
Goed uitgerust??? Tot een kot in de nacht pinten zuipen en om zes uur alweer uit hun nest... wanneer rusten ze dan uit? juist ja!
Oud 14 februari 2006, 20:57   #150
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 20:58   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Goed uitgerust??? Tot een kot in de nacht pinten zuipen en om zes uur alweer uit hun nest... wanneer rusten ze dan uit? juist ja!
Spreekt ge van ervaring ?

[SIZE=4]uit·rus·ten[/SIZE]2 (ov.ww.) 1 van het nodige voorzien => equiperen, outilleren, toerusten
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]uit·rus·ting[/SIZE] (de ~ (v.), ~en)
1 al het nodige voor het gevecht, een tocht enz., dat men meevoert => equipage, uitmonstering
2 het uitrusten, outilleren
Oud 14 februari 2006, 21:00   #152
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:04.
Oud 14 februari 2006, 21:02   #153
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:03.
Oud 14 februari 2006, 21:04   #154
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
bedankt om alle clichés over het leger nog es op een hoopje te smijten. Zeg dat eens aan militairen die juist terug komen van hun zoveelste vredesmissie in 't buitenland.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 01:52   #155
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
??
Om in de SHAPE binnen te geraken, heb ik toch een flink eindje moeten wandelen door de bossen.

Je had ook gewoon de bus van Nimy of Soignies naar Casteau kunnen nemen.

Wat denk je nu? Dat ik die mannen met een geslepen bamboestengel naar de overkant van de wereld wil sturen? Het zijn de Agusta-helicopters en F-16's die ik weggesmeten geld vind. Het enige dat je kan doen met een F-16 is een brug of een schooltje plat leggen. Dat heeft miliair dus evenveel betekenis als die geslepen bamboestengels. De militairen leven nog in de tijd van de grote tankslagen. Wat ga je doen tegen guerillia's of sluipschutters met een F-16? Ze doof maken door er boven te vliegen?

Het gaat in dit geval niet om de wapens die ze gebruiken. Het gaat om het transport. Ik zal je maar niet vertellen wat je allemaal met een geslepen bamboestengel kan doen. Die, overigens m.b.v. corruptie verkregen Agusta's geven die infanteristen wel de nodige overlevingskans. Dat doen die F-16 Falcons ook. Zonder die luchtsteun zouden je infanteristen terugkeren in lijkenzakken. Kijk maar wat de fransman Janvier uithaalde door GEEN luchtsteun te verlenen aan de Nederlandse militairen in Srebrenica. Juist ja. 6 a 7000 doden.
Militairen leven niet meer in de tijd van grote tankslagen. Sinds '93 hebben vrijwel alle NATO-landen de ombouw naar snelle interventiemachten gemaakt. Voor sluipschutters hebben we inderdaad ook sluipschutters, C-130 Spectres en nog wat interessant materiaal.

De NATO onvoldoende personeel?? Plan je een intergallactische slagveld of zoiets? 5,7 miljoen soldaten, en jij komt doodleuk verklaren dat dat te weinig is? 500 miljard euro per jaar is te weinig??

Met de NATO is het wel OK. Het gaat om de Belgische bijdrage daaraan. Zowel verhoudingsgewijs als qua materiaal voldoen jullie al lang niet meer aan de met NATO overeengekomen eisen. Die 2 of 3 miljard die Belgie besteed gaat veelal op aan personeelskosten en het onderhoud van infrastructuur en materiaal.

Honderd jaar geleden waren het dezelfde kerels die stonden te beweren: "wel eens nagedacht over cavalerie?".

Zal best. Jij hebt het in elk geval niet.

Met buren als Frankrijk en Duitsland is een leger in België quasi-nutteloos. Een leger sterk genoeg maken dat je Frankrijk of Duitsland kan tegenhouden, is onbetaalbaar.

Daarom mogen we ook blij zijn met de NATO en de EU.

Een ander land, noch een spura-nationale organisatie heeft ons niet te vertellen hoe wij onze defensie moeten organiseren.

Zodra een land zich aansluit bij een supra-nationale organisatie geeft het een deel van zijn souvereiniteit op. Het ondertekent een verdrag waarin het belooft de aangegane, in het verdrag genoemde, verplichtingen na te komen. Het accepteert dan ook de in dat verdrag genoemde verplichtingen om de strijdkrachten te organiseren naar de planning van die organisatie. Kortom. NATO heeft het recht om Belgie te vertellen hoe zijn strijdkrachten georganiseerd moeten zijn.

Weggelopen museumstukken, zijn het. Niet voor niets krijgen de Van Saksen-Coburgs militaire trainingen: zowel de koningen als de hoge officierne leven nog in lang vervlogen tijden.

Voor zover het Belgie betreft heb je gelijk. Overigens denk ik dat je het fysiek zou afleggen tegen Prins Philip. Van zijn training zal ongetwijfeld genoeg zijn blijven hangen. De souplesse verdwijnt, de kennis niet.

Die nationale idioten moeten tenminste vernatwoording afleggen bij verkiezingen. Die Comissarissen mogen zolang blijven voortregeren als ze willen. De procedure van het Europees Parlement om ze af te zetten, is zo omslachtig dat ze quasi noooit wordt gebruikt. (één keer, dacht ik)
Een keer. Dat weet ik zeker. Dank zij Franse corruptie een vrouw. Crasson heette ze, naar ik meen. Ook hier geldt weer. Je sluit je aan bij een supra-nationale organisatie en handelt naar de regels van die organisatie of treedt niet toe. (Of stapt eruit.)

Laatst gewijzigd door Foreigner : 15 februari 2006 om 01:54.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 01:58   #156
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat is het sprookje dat Flahaut aan nietsvermoedende journalusten vertelt.

B-Fast is niet wereldvermaard. Bush heeft ons nooit nodig gehad. Wij beschikken over slechts 11 (elf) versleten C-130's. Een druppel op een hete plaat. De Russische burgerluchtvaart heeft grotere en modernere vrachtvliegtuigen dan dat.

B-Fast is een gadget die moet dienen om Flahaut zoveel mogelijk in beeld te laten komen.
Volkomen correct.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 11:40   #157
ikke83
Vreemdeling

Standaard

ja watte, na 8 pg lezen en vooral slikken van vooroordelen toch wel even reageren:

Eerst even een reactie op Vande Lanotte:

Door een EU leger zal het budget van defensie niet omlaag gaan, maar in tegendeel omhoog gaan. Een klein of een groot leger, voor supranationale organisaties zoals EU en NAVO wordt een bijdrage aan de defensie betaald in % BBP. Voor het moment betaald België 1.3%. Dit is onder het gevraagde minimum. Zeker wanneer men dan gaat werken aan een EU leger, zal deze wantoestand niet meer getolereerd worden, dat men nu over 20.000 of over 40.000 mensen spreekt.

Wanneer we ons leger reduceren tot 20.000 man, zullen we in België toestanden kennen zoals in Nederland. De frequentie van buitenlandse opdrachten wordt zo groot, dat het onmogelijk wordt om aan onze verplichtingen te voldoen. Want ook weer hier stellen EU en NAVO minima. Voor het moment kunnen we daar nog aan voldoen, met 20.000 man wordt dit wederom onmogelijk.

Ik vind het ook wel geweldig dat Vande Lanotte opeens op 20jaar gaat realiseren, waar heel de EU al aan het werken is sinds 1948 (oprichting WEU had initieel als doel een EU leger op te richten). Na een periode van bijna 50j heeft men slechts enkele militaire raden samengesteld (op papier). Maar nu gaat onze Vande Lanotte dit wel realiseren op 20j.

Dat het leger vandaag de dag in een slechte toestand verkeerd, is om te beginnen al enkel en alleen maar te danken aan de roden. De Agusta helicopters (veel te duur betaald en niet geschikt voor hun functie, nl antitank, hang er zes missiles aan en het ding stijgt nog met moeite op). Aan welke partij hebben we deze aankoop te danken? Aankoop kanon 90mm dat enkel nog maar geproduceerd wordt door CMI, toevallig gelegen in de gemeente waar onze Flahaut burgemeester wil worden. Tegen alle advies in (oa raad van State en iedere militair die niet aan zen kont hangt hopende op promotie) gaat hij het er toch doorkrijgen. Ter info, zelfs de oude LeopardI heeft een kanon van 105mm en alle andere EU en NAVO landen werken met 120mm (wederom een probleem dus bij een eventueel EU leger). Afschaffen van alle rupsen. Waarom? Buh. Degelijk en modern genie materiaal staat nu te rotten, enkel en alleen omdat het op rupsen staat, equivalenten op wielen bestaan niet. De SP artilleriestukken worden verkocht, maar eerst nog gemoderniseerd door een Waals bedrijf, om gemakkelijker een koper te vinden. Iedereen weet dat dit niet zal verkocht geraken. De VS verkoopt hun veel modernere materiaal voor bijna niets op voorwaarde dat je er een overeenkomst mbt de software en wisselstukken bijneemt (goed voor hun economie). Flahaut laat zich graag zien in Afrika, dus laat hij maar Afrikanen studeren aan onze militaire school, schenkt hij materiaal aan Congo en Benin. Geld voor onze schepen te laten varen is er niet, maar de plaatselijke duikclub van Nijvel maakt wel graag en meerdere malen gebruik van onze marine. Het befaamde brandwondencentrum is naar de klote, omdat Flahaut er per se zijn mannetje aan het roer wilde, een kerel die op die functie ongeschikt is. Tegen advies van een studie in, gaat Flahaut de cavalerieschool in Leopôldsburg sluiten en ze verhuizen naar Aarlon. Een vrij nieuwe kazerne/school zal zo leeg komen te staan. Door het annuleren van een transportschip, moet een serieuse schadevergoeding betaald worden aan de desbetreffende firma. In een periode waar men spreekt over een mobieler en sneller inzetbaar leger, heeft onze Flahaut de best getrainde en mobielste brigade maar snel even afgeschaft...Dit zijn nog maar enkele!! vb die me vers in het hoofd liggen. Allen te danken aan de roden in dit land. De huidige situatie is enkel en alleen maar aan hun te danken. Met een iets groter budget en correcte aankopen zouden we anders over deftig materiaal kunnen beschikken.

Dat het leger enkel maar goed is voor mensen van "den dop" te helpen, vol zit met zuiplappen,...
Mja, ik stel voor dat diegenen die dat zeggen eens één dag mee op manoeuvre gaan. Dan heb ik het nog niet over een langere periode.
In de steuneenheden zitten indd mensen met een mindere fysiek, maar om aan een MAN vrachtwagen te sleutelen moet je dan ook geen Rambo zijn he...

De situatie over de para's is hier ondertussen al toegelicht, maar met commentaren zoals met 20patronen = 20 kills tonen jullie hier dan ook aan er geen zak van te snappen en maar wat kritiek spuien.

Waarom nog een leger? We zitten toch met EU en NAVO? Jaja, en in Fr zal men graag gaan uitleggen tegen Franse burgers dat hun zonen gestorven zijn om een paar Belgen in Afrika te gaan redden...Vraag eens aan mensen die dankzij onze paracommando's nog kunnen navertellen dat ze in Congo geleefd hebben waarom we nog een leger nodig hebben. Want Afrika is uiteraard een zeer stabiele regio...In ons land bevind zich oa het NAVO hoofdkwartier, de EU,...denk dat de link met terrorsime snel gelegd is...Vraag miss ook eens aan Kosovaren, Afghanen,...waarom wij Belgen nog een leger nodig hebben (ook dit is eigenlijk een vorm van ontwikkelingssamenwerking). Het is niet omdat het leger voor het moment zijn nut niet hoeft te tonen aan de eigen bevolking dat het zijn nut niet heeft. Op het moment dat er weer ergens belgen in nood zijn, dan kunnen wij zuipende nietsnutten het weer gaan opkuisen...

En ondanks het slechte materiaal wil dit niet zeggen dat ons leger slecht is. Ga eens aan buitenlandse militairen vragen wat hun ervaringen zijn met de Belgische troepen (en dan vooral paracommando's, ge weet wel, die troepen die men hier wil afschaffen...). En die commentaar van ja ik heb op de VTM gezien dat...ja want die serie heeft uiteraard een juist beeld gegeven van de opleiding...uhu...
ikke83 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 12:05   #158
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Daar heb je een sterk punt, wij geraken alles kwijt, behalve onze vorst, die wil blijven.
en vergeet onze transfers naar het Zuidelijke gedeelte niet
Oud 15 februari 2006, 12:18   #159
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ben ook benieuwd.
Maar erg rood is die VdL niet, sinds hij alles in het werk stelt om Spirit aan boord van zijn partij te houden en Verhofstadt op de stoel van premier.
Dan moet 'm hooguit rood worden van schaamte over zijn opportunisme. Maar ja, wat ben ik toch naïef... Trouwens, al gemerkt dat Vande Lanotte qua uiterlijk verdacht veel op Ahmadinejad lijkt?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 15 februari 2006 om 12:19.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 12:58   #160
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke83 Bekijk bericht
ja watte, na 8 pg lezen en vooral slikken van vooroordelen toch wel even reageren:

Eerst even een reactie op Vande Lanotte:

Door een EU leger zal het budget van defensie niet omlaag gaan, maar in tegendeel omhoog gaan. Een klein of een groot leger, voor supranationale organisaties zoals EU en NAVO wordt een bijdrage aan de defensie betaald in % BBP. Voor het moment betaald België 1.3%. Dit is onder het gevraagde minimum. Zeker wanneer men dan gaat werken aan een EU leger, zal deze wantoestand niet meer getolereerd worden, dat men nu over 20.000 of over 40.000 mensen spreekt.

Wanneer we ons leger reduceren tot 20.000 man, zullen we in België toestanden kennen zoals in Nederland. De frequentie van buitenlandse opdrachten wordt zo groot, dat het onmogelijk wordt om aan onze verplichtingen te voldoen. Want ook weer hier stellen EU en NAVO minima. Voor het moment kunnen we daar nog aan voldoen, met 20.000 man wordt dit wederom onmogelijk.

Ik vind het ook wel geweldig dat Vande Lanotte opeens op 20jaar gaat realiseren, waar heel de EU al aan het werken is sinds 1948 (oprichting WEU had initieel als doel een EU leger op te richten). Na een periode van bijna 50j heeft men slechts enkele militaire raden samengesteld (op papier). Maar nu gaat onze Vande Lanotte dit wel realiseren op 20j.

Dat het leger vandaag de dag in een slechte toestand verkeerd, is om te beginnen al enkel en alleen maar te danken aan de roden. De Agusta helicopters (veel te duur betaald en niet geschikt voor hun functie, nl antitank, hang er zes missiles aan en het ding stijgt nog met moeite op). Aan welke partij hebben we deze aankoop te danken? Aankoop kanon 90mm dat enkel nog maar geproduceerd wordt door CMI, toevallig gelegen in de gemeente waar onze Flahaut burgemeester wil worden. Tegen alle advies in (oa raad van State en iedere militair die niet aan zen kont hangt hopende op promotie) gaat hij het er toch doorkrijgen. Ter info, zelfs de oude LeopardI heeft een kanon van 105mm en alle andere EU en NAVO landen werken met 120mm (wederom een probleem dus bij een eventueel EU leger). Afschaffen van alle rupsen. Waarom? Buh. Degelijk en modern genie materiaal staat nu te rotten, enkel en alleen omdat het op rupsen staat, equivalenten op wielen bestaan niet. De SP artilleriestukken worden verkocht, maar eerst nog gemoderniseerd door een Waals bedrijf, om gemakkelijker een koper te vinden. Iedereen weet dat dit niet zal verkocht geraken. De VS verkoopt hun veel modernere materiaal voor bijna niets op voorwaarde dat je er een overeenkomst mbt de software en wisselstukken bijneemt (goed voor hun economie). Flahaut laat zich graag zien in Afrika, dus laat hij maar Afrikanen studeren aan onze militaire school, schenkt hij materiaal aan Congo en Benin. Geld voor onze schepen te laten varen is er niet, maar de plaatselijke duikclub van Nijvel maakt wel graag en meerdere malen gebruik van onze marine. Het befaamde brandwondencentrum is naar de klote, omdat Flahaut er per se zijn mannetje aan het roer wilde, een kerel die op die functie ongeschikt is. Tegen advies van een studie in, gaat Flahaut de cavalerieschool in Leopôldsburg sluiten en ze verhuizen naar Aarlon. Een vrij nieuwe kazerne/school zal zo leeg komen te staan. Door het annuleren van een transportschip, moet een serieuse schadevergoeding betaald worden aan de desbetreffende firma. In een periode waar men spreekt over een mobieler en sneller inzetbaar leger, heeft onze Flahaut de best getrainde en mobielste brigade maar snel even afgeschaft...Dit zijn nog maar enkele!! vb die me vers in het hoofd liggen. Allen te danken aan de roden in dit land. De huidige situatie is enkel en alleen maar aan hun te danken. Met een iets groter budget en correcte aankopen zouden we anders over deftig materiaal kunnen beschikken.

Dat het leger enkel maar goed is voor mensen van "den dop" te helpen, vol zit met zuiplappen,...
Mja, ik stel voor dat diegenen die dat zeggen eens één dag mee op manoeuvre gaan. Dan heb ik het nog niet over een langere periode.
In de steuneenheden zitten indd mensen met een mindere fysiek, maar om aan een MAN vrachtwagen te sleutelen moet je dan ook geen Rambo zijn he...

De situatie over de para's is hier ondertussen al toegelicht, maar met commentaren zoals met 20patronen = 20 kills tonen jullie hier dan ook aan er geen zak van te snappen en maar wat kritiek spuien.

Waarom nog een leger? We zitten toch met EU en NAVO? Jaja, en in Fr zal men graag gaan uitleggen tegen Franse burgers dat hun zonen gestorven zijn om een paar Belgen in Afrika te gaan redden...Vraag eens aan mensen die dankzij onze paracommando's nog kunnen navertellen dat ze in Congo geleefd hebben waarom we nog een leger nodig hebben. Want Afrika is uiteraard een zeer stabiele regio...In ons land bevind zich oa het NAVO hoofdkwartier, de EU,...denk dat de link met terrorsime snel gelegd is...Vraag miss ook eens aan Kosovaren, Afghanen,...waarom wij Belgen nog een leger nodig hebben (ook dit is eigenlijk een vorm van ontwikkelingssamenwerking). Het is niet omdat het leger voor het moment zijn nut niet hoeft te tonen aan de eigen bevolking dat het zijn nut niet heeft. Op het moment dat er weer ergens belgen in nood zijn, dan kunnen wij zuipende nietsnutten het weer gaan opkuisen...

En ondanks het slechte materiaal wil dit niet zeggen dat ons leger slecht is. Ga eens aan buitenlandse militairen vragen wat hun ervaringen zijn met de Belgische troepen (en dan vooral paracommando's, ge weet wel, die troepen die men hier wil afschaffen...). En die commentaar van ja ik heb op de VTM gezien dat...ja want die serie heeft uiteraard een juist beeld gegeven van de opleiding...uhu...
Een volledige en m.i. correcte weergave van de realiteit en nogmaals een illustratie van de ongeloofelijke nonchalance en de lichtzinnigheid waarmee onze politici omgaan met het publieke domein.
Of het nu het leger is of Sabena of Justitie ... ongeacht welke overtuiging of ideologie men aanhangt maar politici die verantwoordelijkheid krijgen over deze beleidsdomeinen moeten ervoor zorgen dat een goed beheer wordt gevoerd.
Reeds vele jaren worden deze diensten of overheidsbedrijven beschouwd als speeltuin voor clientelisme en vriendjespolitiek en is er blijkbaar geen kat geinteresseerd in de goeie werking en in het doel dat deze diensten moeten dienen.
Ik had 7 jaar geleden nogal wat verwachtingen bij de modelstaat die Verhofstadt ons beloofd had, zelden ben ik echter zo op mijn honger blijven zitten als met Paars I en II.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be