![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() [quote=longhorn;1547256]Niet alleen in Leopoldsburg. Misschien heeft er hier iemand cijfers over het aantal secundaire jobs die afhangen van het Belgisch leger. En als het leger nu geldverslindend is en bestaat uit nietsnutten ligt vnl. aan de politici die vanuit pacifistisch of egoistisch standpunt meewerken aan de teloorgang. Het verwijderen van Flahaut bij defensie zou een eerste positieve stap zijn. [color=red]Een gemotiveerd en goed uitgerust leger is nodig.[quote]
KLopt, maar niet in België. Laatst gewijzigd door Jampie : 14 februari 2006 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Gij staat ook goed met u eigen is het niet?
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Absoluut, ik vind mezelf toch wel de meest fantastische man op deze aarde.
![]() Ik denk dat ik eens een boekje ga schrijven. Misschien zijn er binnen een paar duizend jaar wel aanslagen omdat er stoute cartoons over mij zijn gemaakt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Jampie;1547503][quote=longhorn;1547256]Niet alleen in Leopoldsburg. Misschien heeft er hier iemand cijfers over het aantal secundaire jobs die afhangen van het Belgisch leger. En als het leger nu geldverslindend is en bestaat uit nietsnutten ligt vnl. aan de politici die vanuit pacifistisch of egoistisch standpunt meewerken aan de teloorgang. Het verwijderen van Flahaut bij defensie zou een eerste positieve stap zijn. [color=red]Een gemotiveerd en goed uitgerust leger is nodig.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() hehe Jampot de verlosser,enfin t'is u gegund,ik hou me wel op de vlakte als ze mij achter mijn dood ne doodsbrief schrijven ben ik al tevreden.
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() Goed uitgerust??? Tot een kot in de nacht pinten zuipen en om zes uur alweer uit hun nest... wanneer rusten ze dan uit? juist ja!
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=4]uit·rus·ten[/SIZE]2 (ov.ww.) 1 van het nodige voorzien => equiperen, outilleren, toerusten [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4]uit·rus·ting[/SIZE] (de ~ (v.), ~en) 1 al het nodige voor het gevecht, een tocht enz., dat men meevoert => equipage, uitmonstering 2 het uitrusten, outilleren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2006 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bedankt om alle clichés over het leger nog es op een hoopje te smijten. Zeg dat eens aan militairen die juist terug komen van hun zoveelste vredesmissie in 't buitenland.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Foreigner : 15 februari 2006 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() ja watte, na 8 pg lezen en vooral slikken van vooroordelen toch wel even reageren:
Eerst even een reactie op Vande Lanotte: Door een EU leger zal het budget van defensie niet omlaag gaan, maar in tegendeel omhoog gaan. Een klein of een groot leger, voor supranationale organisaties zoals EU en NAVO wordt een bijdrage aan de defensie betaald in % BBP. Voor het moment betaald België 1.3%. Dit is onder het gevraagde minimum. Zeker wanneer men dan gaat werken aan een EU leger, zal deze wantoestand niet meer getolereerd worden, dat men nu over 20.000 of over 40.000 mensen spreekt. Wanneer we ons leger reduceren tot 20.000 man, zullen we in België toestanden kennen zoals in Nederland. De frequentie van buitenlandse opdrachten wordt zo groot, dat het onmogelijk wordt om aan onze verplichtingen te voldoen. Want ook weer hier stellen EU en NAVO minima. Voor het moment kunnen we daar nog aan voldoen, met 20.000 man wordt dit wederom onmogelijk. Ik vind het ook wel geweldig dat Vande Lanotte opeens op 20jaar gaat realiseren, waar heel de EU al aan het werken is sinds 1948 (oprichting WEU had initieel als doel een EU leger op te richten). Na een periode van bijna 50j heeft men slechts enkele militaire raden samengesteld (op papier). Maar nu gaat onze Vande Lanotte dit wel realiseren op 20j. Dat het leger vandaag de dag in een slechte toestand verkeerd, is om te beginnen al enkel en alleen maar te danken aan de roden. De Agusta helicopters (veel te duur betaald en niet geschikt voor hun functie, nl antitank, hang er zes missiles aan en het ding stijgt nog met moeite op). Aan welke partij hebben we deze aankoop te danken? Aankoop kanon 90mm dat enkel nog maar geproduceerd wordt door CMI, toevallig gelegen in de gemeente waar onze Flahaut burgemeester wil worden. Tegen alle advies in (oa raad van State en iedere militair die niet aan zen kont hangt hopende op promotie) gaat hij het er toch doorkrijgen. Ter info, zelfs de oude LeopardI heeft een kanon van 105mm en alle andere EU en NAVO landen werken met 120mm (wederom een probleem dus bij een eventueel EU leger). Afschaffen van alle rupsen. Waarom? Buh. Degelijk en modern genie materiaal staat nu te rotten, enkel en alleen omdat het op rupsen staat, equivalenten op wielen bestaan niet. De SP artilleriestukken worden verkocht, maar eerst nog gemoderniseerd door een Waals bedrijf, om gemakkelijker een koper te vinden. Iedereen weet dat dit niet zal verkocht geraken. De VS verkoopt hun veel modernere materiaal voor bijna niets op voorwaarde dat je er een overeenkomst mbt de software en wisselstukken bijneemt (goed voor hun economie). Flahaut laat zich graag zien in Afrika, dus laat hij maar Afrikanen studeren aan onze militaire school, schenkt hij materiaal aan Congo en Benin. Geld voor onze schepen te laten varen is er niet, maar de plaatselijke duikclub van Nijvel maakt wel graag en meerdere malen gebruik van onze marine. Het befaamde brandwondencentrum is naar de klote, omdat Flahaut er per se zijn mannetje aan het roer wilde, een kerel die op die functie ongeschikt is. Tegen advies van een studie in, gaat Flahaut de cavalerieschool in Leopôldsburg sluiten en ze verhuizen naar Aarlon. Een vrij nieuwe kazerne/school zal zo leeg komen te staan. Door het annuleren van een transportschip, moet een serieuse schadevergoeding betaald worden aan de desbetreffende firma. In een periode waar men spreekt over een mobieler en sneller inzetbaar leger, heeft onze Flahaut de best getrainde en mobielste brigade maar snel even afgeschaft...Dit zijn nog maar enkele!! vb die me vers in het hoofd liggen. Allen te danken aan de roden in dit land. De huidige situatie is enkel en alleen maar aan hun te danken. Met een iets groter budget en correcte aankopen zouden we anders over deftig materiaal kunnen beschikken. Dat het leger enkel maar goed is voor mensen van "den dop" te helpen, vol zit met zuiplappen,... Mja, ik stel voor dat diegenen die dat zeggen eens één dag mee op manoeuvre gaan. Dan heb ik het nog niet over een langere periode. In de steuneenheden zitten indd mensen met een mindere fysiek, maar om aan een MAN vrachtwagen te sleutelen moet je dan ook geen Rambo zijn he... De situatie over de para's is hier ondertussen al toegelicht, maar met commentaren zoals met 20patronen = 20 kills tonen jullie hier dan ook aan er geen zak van te snappen en maar wat kritiek spuien. Waarom nog een leger? We zitten toch met EU en NAVO? Jaja, en in Fr zal men graag gaan uitleggen tegen Franse burgers dat hun zonen gestorven zijn om een paar Belgen in Afrika te gaan redden...Vraag eens aan mensen die dankzij onze paracommando's nog kunnen navertellen dat ze in Congo geleefd hebben waarom we nog een leger nodig hebben. Want Afrika is uiteraard een zeer stabiele regio...In ons land bevind zich oa het NAVO hoofdkwartier, de EU,...denk dat de link met terrorsime snel gelegd is...Vraag miss ook eens aan Kosovaren, Afghanen,...waarom wij Belgen nog een leger nodig hebben (ook dit is eigenlijk een vorm van ontwikkelingssamenwerking). Het is niet omdat het leger voor het moment zijn nut niet hoeft te tonen aan de eigen bevolking dat het zijn nut niet heeft. Op het moment dat er weer ergens belgen in nood zijn, dan kunnen wij zuipende nietsnutten het weer gaan opkuisen... En ondanks het slechte materiaal wil dit niet zeggen dat ons leger slecht is. Ga eens aan buitenlandse militairen vragen wat hun ervaringen zijn met de Belgische troepen (en dan vooral paracommando's, ge weet wel, die troepen die men hier wil afschaffen...). En die commentaar van ja ik heb op de VTM gezien dat...ja want die serie heeft uiteraard een juist beeld gegeven van de opleiding...uhu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 15 februari 2006 om 12:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of het nu het leger is of Sabena of Justitie ... ongeacht welke overtuiging of ideologie men aanhangt maar politici die verantwoordelijkheid krijgen over deze beleidsdomeinen moeten ervoor zorgen dat een goed beheer wordt gevoerd. Reeds vele jaren worden deze diensten of overheidsbedrijven beschouwd als speeltuin voor clientelisme en vriendjespolitiek en is er blijkbaar geen kat geinteresseerd in de goeie werking en in het doel dat deze diensten moeten dienen. Ik had 7 jaar geleden nogal wat verwachtingen bij de modelstaat die Verhofstadt ons beloofd had, zelden ben ik echter zo op mijn honger blijven zitten als met Paars I en II. |
|
![]() |
![]() |