Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2006, 19:08   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het is eerder zo dat die vu'ers zich perfect assimileren bij hun nieuwe partij...
ga hun stemgedrag maar eens na.
Vandaar ook deze emoticon, die ik zeer zelden gebruik:
Oud 2 maart 2006, 19:12   #142
ilfalco
Minister-President

Standaard

ja dat had ik wel begrepen... Maar het was reactie op diegenen die die theorie daadwerkelijk geloven
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 21:06   #143
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Even ter verduidelijking om bepaalde misverstanden en verkeerde interpretaties recht te zetten :

- per aangetekend schrijven van 21 februari jl. werden we op de hoogte gebracht van onze schorsing door het partijbestuur goedgekeurd met eenparigheid van stemmen. De brief werd ondertekend door Mark Demesmaeker, Algemeen secretaris N-VA.

- op 11 maart a.s. beslist de partijraad over onze situatie. Die beslissing wordt daarna besproken door de nationale verzoenings- en tuchtcommissie. (ik maak me in dit verband weinig illusies, ik weet wat er gaat volgen...)

- tot heden werd alleen vrijblijvend gepraat met het Vlaams Belang. Het weze echter duidelijk dat we ons niet in de hoek zullen laten zetten
en het onze bedoeling is in onze gemeente met een open Vlaams-nationale lijst op te komen, bestaande uit mensen uit het VB, N-VA en onafhankelijken.

- de houding van het partijbestuur is zielig. De woordvoerder verklaarde dat de drie geschorste partij-mandatarissen door de partijraad gehoord werden. Dit is een leugen. Alleen de PR-verantwoordelijke en arrondissements-voorzitter Luc Eeckhout diende zich voor de partijraad te verantwoorden. Dat we dus gelogen zouden hebben is een kwakkel. Ik heb vele gebreken, maar leugenachtigheid staat niet op mijn lijstje.

Mijn visie op dit alles. Toen ik startte met het charter wist ik wat de mogelijke gevolgen zouden zijn. De nationalistische frontvorming was
het logisch vervolg erop. Wie nu echter een scheldtirade tegen de partijleiding verwacht is eraan voor de moeite. Ik ben teleurgesteld, maar niet rancuneus. Ik ben er diep van overtuigd dat alleen het doorbreken van het cordon sanitaire ertoe bijdraagt Vlaanderen te geven waarop het recht heeft. Om het met de grote Winston Churchill te zeggen : we'll never surrender. Mijn land is me dierbaarder dan partij-standpunten.
Proficiat!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 09:52   #144
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
In zulke zaken kijkt iedereen naar de NVA. Als die vastberadenheid toont en tot het uiterste wil gaan, dan gaan de anderen alvast niet met een gerust gemoed de omgekeerde richting uit. Maar als de NVA nog voor de besprekingen geopend zijn, al languit op de buik gaat liggen, dan zijn de anderen opgelucht: oef, ze menen het niet, we kunnen ons terugtrekken zonder schade te riskeren.
Kan je ook aantonen dat de N-VA, nog voor de besprekingen plat op de buik ging liggen? Op wat baseer je je om dit te stellen?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 09:57   #145
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Twee partijen waar zoveel kiezers achterstaan blijven marginaliseren kan niet eeuwig blijven doorgaan. Je zou dus beter de democratie verdedigen inplaats van je nog langer door de Belgische kunst van het marginaliseren van de grootste partij te laten intimideren.
Stel dat het Vlaams Belang in de Vlaamse regering zit. Hoe zouden zij de splitising van BHV bewerkstelligen?
Oud 3 maart 2006, 10:01   #146
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Beste robert t,

Enige posts hierboven zei ik letterlijk : Met het ondertekenen van het charter heeft robert t zijn onslagbrief bij de NVA ondertekend.

En wel, zie....

Ik wil niet nalaten mensen als U als model Vlaming te beschouwen in de strijd naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Uw inspanningen inzake het charter zijn echt lovenswaardig en zie wat het jou heeft opgeleverd....

Sorry robert t, maar in die zin begrijp ik niet goed dat je niet rancuneus bent tov die Nieuwe Vlaamse Wolligheid.

Dit heb je niet verdiend. Ik zal niet nalaten om het verhaal 'Wetteren' wereldkundig te maken, waar ik ook maar kan.

En weet je, je bent de thuishaven nog niet binnengevaren......mss tot binnenkort!
De VB-aasgieren zijn reeds geland.
Oud 3 maart 2006, 10:40   #147
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Stel dat het Vlaams Belang in de Vlaamse regering zit. Hoe zouden zij de splitising van BHV bewerkstelligen?
Als het zo ver is, zullen we zien hoe we Belgikske kunnen splitsen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 11:07   #148
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Als het zo ver is, zullen we zien hoe we Belgikske kunnen splitsen.
Je maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf. Het is heel gemakkelijk om op de N-VA te kakken, zonder enig werkbaar altenatief te bieden.
Mijn vraag blijft open.
Oud 3 maart 2006, 11:45   #149
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Je maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf. Het is heel gemakkelijk om op de N-VA te kakken, zonder enig werkbaar altenatief te bieden.
Mijn vraag blijft open.
Het is natuurlijker interesanter (vvor een bepaald soort politici) om het moeilijker te maken dan dat het is zodat de doorsnee burger er niets van snapt en dat men het zo op de lange baan kan schuiven en ondertussen lekker een ministerpree binnenrijven.8)
Oud 3 maart 2006, 11:51   #150
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijker interesanter (vvor een bepaald soort politici) om het moeilijker te maken dan dat het is zodat de doorsnee burger er niets van snapt en dat men het zo op de lange baan kan schuiven en ondertussen lekker een ministerpree binnenrijven.8)
Kom kom kom, niet naast de kwestie memmen. Antwoord liever op m'n vraag.
Oud 3 maart 2006, 12:03   #151
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kom kom kom, niet naast de kwestie memmen. Antwoord liever op m'n vraag.
Ik zit niet in het partijbestuur. onderstaande is dus mijn persoonlijke mening.
Er zijn verschillende scenario's mogelijk : één ervan is dat we de splitsing als voorwaarde voor regeringsdeelname inschrijven. Als dit aanvaard wordt door onze coalitiepartners dan is er geen probleem. Als onze coalitiepartners hun woord niet houden dan blazen we als eerlijke democratische partij uit respect voor onze kiezers de regering op.
Oud 3 maart 2006, 12:08   #152
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit niet in het partijbestuur. onderstaande is dus mijn persoonlijke mening.
Er zijn verschillende scenario's mogelijk : één ervan is dat we de splitsing als voorwaarde voor regeringsdeelname inschrijven. Als dit aanvaard wordt door onze coalitiepartners dan is er geen probleem. Als onze coalitiepartners hun woord niet houden dan blazen we als eerlijke democratische partij uit respect voor onze kiezers de regering op.
Dus met het VB in de regering komt de splitsing er ook niet.
Oud 3 maart 2006, 12:18   #153
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dus met het VB in de regering komt de splitsing er ook niet.
nope, bij niet-splitsing is er geen regering met het VB erin. trouw blijven aan uw principes noemen ze dat. Moet de nva ook eens proberen!
Oud 3 maart 2006, 12:44   #154
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope, bij niet-splitsing is er geen regering met het VB erin. trouw blijven aan uw principes noemen ze dat. Moet de nva ook eens proberen!
Ha ja het bekende VB-principe: Niets doen en veel schreeuwen in de marge
Oud 3 maart 2006, 12:44   #155
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote=jan hyoens;1567341]nope, bij niet-splitsing is er geen regering met het VB erin. trouw blijven aan uw principes noemen ze dat. Moet de nva ook eens proberen![/quote dat zal hem toch nie begrijpen zulle. Dat is buiten de poenscheptherorie]
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 13:14   #156
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

[quote=fernand;1567389]
Citaat:
nope, bij niet-splitsing is er geen regering met het VB erin. trouw blijven aan uw principes noemen ze dat. Moet de nva ook eens proberen![/quote dat zal hem toch nie begrijpen zulle. Dat is buiten de poenscheptherorie]
Denk je dat die talrijke VB-parlementairen geen 'poenscheppen'? (damn, ik had mezelf nog beloofd om niet meer in te gaan op leeghoofdige provocaties)
Oud 3 maart 2006, 13:24   #157
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ha ja het bekende VB-principe: Niets doen en veel schreeuwen in de marge
Een leeghoofdige provocatie! Dat weet je best.
Oud 3 maart 2006, 13:30   #158
ilfalco
Minister-President

Standaard

jij volgt al de zelfde krankzinnige theorie als Dewever en co... blijkbaar ben je rechtlijning door plat op de buikt te gaan je electoraat uit te lachen in de morgn en zoveel mogelijk met b-plussers op één lijst te staan of met BUB aan lijstverbinding te doen.

Dat je in een democratie ook vanuit de oppositie op het beleid kan wegen ..; neen dat snappen ze blijkbaar niet. Als alle partijen zouden denken als de N_VA dan was er geen democratie niet meer .... want ook geen oppositie.

Dat men in brussel de belgische staat kon den beven en barsten door met het Vb een meerderheid te halen in de nederlandse taalgroep dat begrijpen ze ook blijkbaar niet. neen ze maken er liever een processie van echternach van waar terwijl Bourgois en dewever minister mogen spelen( al was het maar van feestelijkheden) men alle beloftes inslikt en tijdlozen grondwetten indient om de achterban te sussen...

jullie hebebn keerk op keer beloofd dat jullie b-h-v gingen splitsen of uit de regering staappen. Ja jullie gingen zelfs nooit in een regering stappen als het nog niet geregeld was. Maar jullie stappen er sowieso in... en met de SPA . Waar jullie nooit mee gingen regeren; En met de Cdenv als kartelpartner waar jullie nooit een kartel mee gingen vormen.

De mislukiing van B-h-V was dan ook de mislkukking van jullie stratgei( in zoverre die op meer uit was dan postjes). En ten laatste dan zouden jullie voor de oppositie moeten kiezen hebben.

het is allemaal vrijblijvend bij de n-va. vlaamse onafhankelijkheid ... we zijn er voor , maar we kennen geen enkel breekpunt; geen enkel standpunt of uitspraak bindt de n-va blijkbaar. Wel dan is de actie van de n-va dan ook van nul en gener waarde. Op nog geen enkel vlak heeft de n-va woord gehouden; Elke dure eed is opnieuw verbroken. Dat moet je nu met de problemen van rober t toch wel doorhebebn zeker? De n-va is VOORSTANDER van het cordon. Waarom? omdat dat nu eenmaal zo hoort als men aan de belgische vetpotten wil zitten en als men wil blijven aanhangen bij cdenacw.

De N-VA heeft met haar kartel veel postjes gewonnen.

Maar haar vrijheid van handelen hebben ze samen met hun geloofwaardigehdi helemaal verloren.

De n-va kiest voor de zeker macht in plaats van de principes en de stroomversnelling. In a'pen bvb zou een karte Vb-N-VA + coveliers zeer zeker een grote kans maken. In brussel zou me een blokkeringsmeerderheid halen.
Maar daarvoor is moed nodig en moet men risicos durven nemen.
Ja men riskeert uitgespuwd te worden door het belgische establishment...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 14:59   #159
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Als er één partij is die nog geen enkel risco heeft genomen is het het BV wel. De ranzige uitspraken van De Winter maken samenwerking quasi onmogelijk. Bij naamsverandering hadden jullie de kans om grote kuis te houden, maar Annemans heeft het onderspit moeten delven.

Ik wacht trouwens noch steeds op de mirakeloplossing van het VB om BHV te splitsten.
Oud 3 maart 2006, 15:17   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ranzige uitspraken van De Winter maken samenwerking quasi onmogelijk. Bij naamsverandering hadden jullie de kans om grote kuis te houden, maar Annemans heeft het onderspit moeten delven.
Jammer dat Annemans het onderspit heeft moeten delven, alleen...zijn er wel meer uitspraken die ik, Vlaams-nationalist zijnde en de beloften van de CD&V kennende die de N-VA gedaan werden bij de regeringsvorming, 'ranzig' vindt. En die komen niet van FDW maar van Leterme.

Wat is jou trouwens meer waard: het negeren van de ranzige uitspraken van FDW terwille van frontvorming pro Vlaanderen of het slikken van de pro Belgica-uitspraken van Leterme tegenover Di Rupo?

Citaat:
Ik wacht trouwens noch steeds op de mirakeloplossing van het VB om BHV te splitsten
Zoals Egidius zei: niet al op voorhand plat op de buik gaan maar front vormen met de grootste, Vlaamse partij. Platbroeken die er vingerdik opleggen dat ze voor één postje plooien geven nu eenmaal een niet mis te verstaan signaal dat ze volstrekt ongevaarlijk zijn, waardoor de rest zich letterlijk alles durft blijven permiteren. Zelfs het negeren van de grondwet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be