Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 12:56   #141
Dycore
Banneling

Standaard

Voorpagina Standaard vandaag: staking in Gentse post kost kmo's 10 miljoen!!! Hoeveel jobs zullen daarvoor moeten sneuvelen?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:06   #142
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Voorpagina Standaard vandaag: staking in Gentse post kost kmo's 10 miljoen!!! Hoeveel jobs zullen daarvoor moeten sneuvelen?
Nog geen fractie dan van wat er anders zou worden afgedankt zonder syndicale druk.
Oud 25 mei 2007, 13:07   #143
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Nog geen fractie dan van wat er anders zou worden afgedankt zonder syndicale druk.
Ze staken niet omdat er afdankingen af komen, maar omdat hun fietsroutes hen niet aanstaan.
Oud 25 mei 2007, 13:09   #144
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Ze staken niet omdat er afdankingen af komen, maar omdat hun fietsroutes hen niet aanstaan.
Er komen afdankingen aan, en een pak, oa. door de laatste ophaalbeurt af te schaffen en het personeel in de sorteerbureaus te verminderen. Eveneens zijn er al 100den postkantoren afgeschaft, de uitvoering van dat plan is vorig jaar gestart. Georoute is gewoon het meest zichtbare symbool van die gehele "herstructurering".

Laatst gewijzigd door Praetorian : 25 mei 2007 om 13:11.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:14   #145
Praetorian

Standaard

Citaat:
In de States wordt er soms tot 60 uur gegaan. Waar zijn de vakbonden in de States?
En daar is de armoede pertinent, zelfs bij mensen met 2 jobs. Kennelijk moeten wij voor een onbekende reden onze sociale rechten laten afschaffen. Ik denk niet dat een arbeider er beter zal van worden, ik heb alleszins het nog nooit gezien of gelezen.
Oud 25 mei 2007, 13:27   #146
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Er komen afdankingen aan, en een pak, oa. door de laatste ophaalbeurt af te schaffen en het personeel in de sorteerbureaus te verminderen. Eveneens zijn er al 100den postkantoren afgeschaft, de uitvoering van dat plan is vorig jaar gestart. Georoute is gewoon het meest zichtbare symbool van die gehele "herstructurering".
Ja maar dat is niet de reden dat ze staken. En blijkbaar zijn die afdankingen onafwendbaar. Ik wil geen belastingen betalen voor een postbode waar niemand behoefte aan heeft.

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 mei 2007 om 13:28.
Oud 25 mei 2007, 13:31   #147
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar is de armoede pertinent, zelfs bij mensen met 2 jobs. Kennelijk moeten wij voor een onbekende reden onze sociale rechten laten afschaffen. Ik denk niet dat een arbeider er beter zal van worden, ik heb alleszins het nog nooit gezien of gelezen.
Oh juist. Hier is de sociale zekerheid zo gul, dat niemand nog wil werken. De andere kant van de medaille. Ik kan ze geen ongelijk geven. Je zou moeten zot zijn om te werken voor een surplus van een honderd-tal euro.
Sociale rechten moeten niet afgeschaft worden, maar het kan met een stuk minder. Armoede is hier in Europa trouwens ook pertinent en wordt enkel erger door huidige beleid. Maar typische Amerikaanse toestanden zijn niet wenselijk en makkelijk te vermijden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 mei 2007 om 13:31.
Oud 25 mei 2007, 13:35   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor hebben ze enkele jaren geleden al genoeg gestaakt. Herstructuren was onvermijdelijk. Nu janken ze over georoute, een systeem dat heel erg vergelijkbaar is met de systemen die gebruikt worden in elk goeddraaiend koerierbedrijf. Raar dat de mensen de werkdruk daar NIET te hoog vinden.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:36   #149
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ja maar dat is niet de reden dat ze staken. En blijkbaar zijn die afdankingen onafwendbaar. Ik wil geen belastingen betalen voor een postbode waar niemand behoefte aan heeft.
Dat is wel de reden waarom ze staken, alleen klinkt dat niet zo goed in de media.
Natuurlijk is dat dat uw probleem niet is, als uw brief maar zo snel mogelijk wordt geleverd. Dat daarvoor maar eventjes die domme stakers moeten worden opzijgezet in hun sociale rechten, dat is maar een kleine prijs voor die levering van de brief.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 25 mei 2007 om 13:36.
Oud 25 mei 2007, 13:39   #150
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oh juist. Hier is de sociale zekerheid zo gul, dat niemand nog wil werken. De andere kant van de medaille. Ik kan ze geen ongelijk geven. Je zou moeten zot zijn om te werken voor een surplus van een honderd-tal euro.
Sociale rechten moeten niet afgeschaft worden, maar het kan met een stuk minder. Armoede is hier in Europa trouwens ook pertinent en wordt enkel erger door huidige beleid. Maar typische Amerikaanse toestanden zijn niet wenselijk en makkelijk te vermijden.
Correctie, is er al 25 jaar structurele werkloosheid in het westen, ik denk niet dat veel economen dat gaan ontkennen, met of zonder berichten van het VBO dat er enorm veel vacatures zijn. Kwestie om de wetenschappelijke waarheid te plaatsen naast platte propaganda.

De stijging van de armoede in Europa is omgekeerd evenredig met de afbraak van de verzorgingsstaat. Ik vrees dat jouw redenering ergens down the line de mist is ingegaan. Tenzij de studiegroep rond Cantillon van de UA totaal fout is in hun berekeningen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 25 mei 2007 om 13:54.
Oud 25 mei 2007, 13:41   #151
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daarvoor hebben ze enkele jaren geleden al genoeg gestaakt. Herstructuren was onvermijdelijk. Nu janken ze over georoute, een systeem dat heel erg vergelijkbaar is met de systemen die gebruikt worden in elk goeddraaiend koerierbedrijf. Raar dat de mensen de werkdruk daar NIET te hoog vinden.
Heeft u bewijzen dat ze daar de werkdruk niet te hoog vinden? Ik ben best wel eens geïnteresseerd in die bewijsvoering.
Oud 25 mei 2007, 13:41   #152
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wel de reden waarom ze staken, alleen klinkt dat niet zo goed in de media.
Natuurlijk is dat dat uw probleem niet is, als uw brief maar zo snel mogelijk wordt geleverd. Dat daarvoor maar eventjes die domme stakers moeten worden opzijgezet in hun sociale rechten, dat is maar een kleine prijs voor die levering van de brief.
Dus de media heeft hun motivatie vervalst?

Weet je wat? Ik wordt postbode voor de rest van mijn leven. Als er geen werk is dan drink ik ganse dagen koffie op jou kosten omdat jij mijn sociale rechten wil respecteren. Deal?
Oud 25 mei 2007, 13:42   #153
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft u bewijzen dat ze daar de werkdruk niet te hoog vinden? Ik ben best wel eens geïnteresseerd in die bewijsvoering.
Ze staan in elk geval niet op straat te janken voor weken aan een stuk.
Oud 25 mei 2007, 13:44   #154
Praetorian

Standaard

Citaat:
Dus de media heeft hun motivatie vervalst?

Weet je wat? Ik wordt postbode voor de rest van mijn leven. Als er geen werk is dan drink ik ganse dagen koffie op jou kosten omdat jij mijn sociale rechten wil respecteren. Deal?
Het is nog maar pas gebeurd: staking van brandweer en veiligheidsdiensten in de luchthaven? In de media werd beweerd dat het louter ging om een maaltijdcheque, terwijl het conflict al jaren aan de gang was tussen personeel en management. Mensen waren het daar stinkend beu dat ze voor het vuil van de straat werden behandeld. Heb ik daar uw verontwaardiging gehoord? Neen, want het zijn stakers en ze moeten werken. Wat denken ze wel!

Wel, ik daag je uit om een jaar postbode te spelen. Ik zet gerust een maandloon in dat jij het geen jaar volhoudt.
Oud 25 mei 2007, 13:45   #155
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie, is er al 25 jaar structurele werkloosheid in het westen, ik denk niet dat veel economen dat gaan ontkennen, met of zonder berichten van het VBO dat er enorm veel vacatures zijn. Kwestie om de wetenschappelijke waarheid te plaatsen naast platte propaganda.

De stijging van de armoede in Europa is omgekeerd evenredig met de afbraak van de verzorgingsstaat. Ik vrees dat jouw redenering ergens down the line de mist is ingegaan. Tenzij de studiegroep rond Catillon van de UA totaal fout is in hun berekeningen.
Hoe raar het ook in jou rode oortjes mag klinken, toch is het zo: afbouw van sociale verzorgingsstaat is hét middel om de economie terug gezond te krijgen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 mei 2007 om 13:45.
Oud 25 mei 2007, 13:46   #156
Praetorian

Standaard

Citaat:
Ze staan in elk geval niet op straat te janken voor weken aan een stuk.
Misschien zouden ze het beter eens doen, dan weet iedereen tenminste dat er een probleem is. Ik veronderstel dat alles blijven slikken voor jou een betere oplossing is, gelukkig zijn er nog mensen die het niet meer pikken.
Oud 25 mei 2007, 13:47   #157
Praetorian

Standaard

Citaat:
Hoe raar het ook in jou rode oortjes mag klinken, toch is het zo: afbouw van sociale verzorgingsstaat is hét middel om de economie terug gezond te krijgen.
Dat is niet het middel, dat bewijst juist de studiegroep rond Catillon. Ik daag je opnieuw uit hun cijfers te ontkrachten. Empirie is nu net iets belangrijker dan jouw donkerblauwe sprookjes.
Oud 25 mei 2007, 13:50   #158
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nog maar pas gebeurd: staking van brandweer en veiligheidsdiensten in de luchthaven? In de media werd beweerd dat het louter ging om een maaltijdcheque, terwijl het conflict al jaren aan de gang was tussen personeel en management. Mensen waren het daar stinkend beu dat ze voor het vuil van de straat werden behandeld. Heb ik daar uw verontwaardiging gehoord? Neen, want het zijn stakers en ze moeten werken. Wat denken ze wel!

Wel, ik daag je uit om een jaar postbode te spelen. Ik zet gerust een maandloon in dat jij het geen jaar volhoudt.
Zwak ventje. Ik wil post leveren tot aan den andere kant van Europa als het moet. Avontuurlijk beroep. Het is wat je er zelf van maakt.

Ik heb duizend euro in een maand. Ik heb geen honger. Ik kan van het leven genieten. Ik heb een dak boven mijn hoofd. Wat moet dat nog meer zijn? Ik ben geen op geld beluste wolf.

En werk vind ik altijd omdat ik de wil heb om het te vinden. Niet altijd makkelijk, maar doorzetten is de boodschap. Je plan trekken is de boodschap. Ipv steeds op anderen te rekenen of erger te eisen.

Maar postbode is niet mijn keuze. Niettemin ben ik zeker dat het goed meevalt. Ik ken wel enkele postbodes.

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 mei 2007 om 13:50.
Oud 25 mei 2007, 13:53   #159
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet het middel, dat bewijst juist de studiegroep rond Catillon. Ik daag je opnieuw uit hun cijfers te ontkrachten. Empirie is nu net iets belangrijker dan jouw donkerblauwe sprookjes.
Kun je eens een bron doorgeven? Het rapport is blijkbaar zo belangrijk dat ik het niet terug vind op internet.
Oud 25 mei 2007, 13:53   #160
Praetorian

Standaard

Citaat:
Zwak ventje. Ik wil post leveren tot aan den andere kant van Europa als het moet. Avontuurlijk beroep. Het is wat je er zelf van maakt.

Ik heb duizend euro in een maand. Ik heb geen honger. Ik kan van het leven genieten. Ik heb een dak boven mijn hoofd. Wat moet dat nog meer zijn? Ik ben geen op geld beluste wolf.

En werk vind ik altijd omdat ik de wil heb om het te vinden. Niet altijd makkelijk, maar doorzetten is de boodschap. Je plan trekken is de boodschap. Ipv steeds op anderen te rekenen of erger te eisen.

Maar postbode is niet mijn keuze. Niettemin ben ik zeker dat het goed meevalt. Ik ken wel enkele postbodes.
Ik hou je niet tegen. De café's zitten vol van stoere mannen zoals jij. De lippen bewegen veel, helaas blijft het daar ook bij.

Ik ken ook postbodes, en ik hoor andere verhalen dan jij. Toch wel toevallig? Misschien heb jij het geluk dat je juist die 2 postbodes kent die zeggen dat hun collega's niet moeten janken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be