![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou die wet willen afschaffen en verlengingen toepassen wegens "Slecht Gedrag". Moord = moord, goed gedrag hoeft voor mij niet de reden zijn om vroeger uit de gevangenis te geraken. De strafmaat die werd opgelegd dient tenslotte tevens als STRAF, niet enkel als heropvoedingsmiddel neem ik aan. Indien dit niet zo is, dan vraag ik me af waarom iemand die in een zatte bui plots zijn partner vermoordt nog straf zou moeten uitzitten, vermits die mens al jaren een voorbeeldig burger was! Dus straf = straf. Indien men zich in de gevangenis dan NIET voorbeeldig gedraagt, dan kan je strafVERLENGING krijgen tot je bewijst dat je weldegelijk terug als een normale burger in de maatschappij kunt stappen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() let op het subtiel racisme van Jan Hyoens, waarmee hij subtiel van crimineel overgaat op Noordafrikaan en Oosteuropeaan.
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Lejeune vervangen door Le Vieux.
Bij zware bloeddelicten weliswaar geen doodstraf maar een lange grijze baard in de gevangenis bezorgen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, waarom betrek je er weer noord-afrikanen bij? En die gasten leven liever in een geitestal waar ze VRIJ zijn, dan in een luxe appartement waar ze gevangen worden gehouden.
![]() |
![]() |
#147 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste moet je als niet crimineel om en bij de 500 euro betalen om van hetzelfde te kunnen genieten, waarop men dan zegt dat als je gevangene bent je niks liever zou hebben dan terug vrij te zijn, of daar komt het op neer... Waarop JanHoeyens dan verklaard dat mensen van een achterlijk land als Afrika waar sommige volksstammen niet beter gewoon zijn dan in een hut te leven, er alles voor zouden doen om in z'n afschuwelijk hotel waar men over meer luxe bezit dan je voor mogelijk houd, te belanden... Begrijp je het nu? ![]() En neen ik ben geen crimineele, je geeft zelf netjes aan dat gevangenen ook over een dergelijke luxe beschikken als internet...best grappig, als je van mening bent dat de Belgische gevangenissen heel mensonwaardig zijn. Ik heb een goede tip voor je, ga eens de Hel van Tanger bekijken, dat is een Vlaamse film die nu in de bioscoop draait, gebaseert op een waar gebeurd verhaal van twee vlaamse vrachtwagenchauffeurs die in het gevang belanden. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien herriner je deze zaken nog, ze zijn toen uitvoerig in de dagbladen en de media verschenen. Een aanrader als je van mening bent dat de gangsters hier in België een slecht leven hebben in de gevangenis.
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Vreemdeling
|
![]() Aan al degene die het behoud van de wet Lejeune wensen, stellen we jullie maar twee vragen:Wat als het met Uw kind gebeurd? Welke strafmaat moet de dader dan krijgen?
Laatst gewijzigd door devliegermaes : 15 maart 2006 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou er met ons kind gebeuren mijn beste?
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De strafmaat bepaalt de rechter. Het aantal jaren speelt geen rol, zolang de dader maar boete heeft gedaan.
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wist dat er veel kortzichtige mensen zijn, maar dat he zo erg was wist ik niet. Het is duidelijk dat jullie nog nooit zoiets ergs meegemaakt hebben zoals moord. Wel ik hoop dat jullie dat ook eens mogen ervaren, we zullen dan zien hoe jullie erover zullen denken! Hier gewoon uit jullie nek zitten kletsen, lukt jullie wonderwel maar effectief iets ondernemen tegen deze voor slachtoffers onmenselijke wet is een ander paar mouwen!
Laatst gewijzigd door devliegermaes : 16 maart 2006 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moord moord, van de 10'000 in de bak zitten er misschien 10 voor moord en al de rest voor dagdagelijkse zaken. De 10 assisenzaken in de krant per jaar die zinderen in uw hoofd natuurlijk, de 9900 die niet in de krant staan daar orakelt u gewoon chinese wijsheid naartoe. Van enige kortzichtigheid gesproken dan?
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze morgen 50 jaar blijven zitten in plaats van 10 jaar zult u dat nog te kort vinden. Zelfs als ze 1000 jaar krijgen gelijk in amerika met momenten, daar vinden ze dat ook nog te kort.
Go home! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou na een paar dagen al zot worden en kan me dan ook niet voorstellen dat ik maanden zou moeten doorbrengen in de bak. Ik denk dat er niet veel meer van me zou over schieten en dat ik jaren nodig zou hebben om weer een beetje tot mezelf te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jan zal dat wellicht doen omdat in regel onze gevangenissen voor 75% gevuld zitten met de mengelmoes die jij nu net aanhaalde. En als je bovendien weet dat straffen tot 2 jaar geen ' amigo-tijd ' meer opleveren (variante op de wet Lejeune) dan lijkt me de overgang van Jan helemaal niet misplaatst. Geen of belachelijk lage straffen geven onverbeterlijke recidivisten het gevoel van ongenaakbaarheid, en zet hen bijgevolg niet aan tot aanpassing van gedrag. Waarom zijn er zo weinig misdadigers in arabische landen ??? Juist ja, afschrikeffect. Hier wordt echter voor alles en nog wat gepamperd, en wordt elke individuele verantwoordelijkheid geminimaliseerd door een laissez faire staat. Groetjes ps: Ik heb de petitie uiteraard al getekend hoor Jan. Schitterend initiatief by the way. Laatst gewijzigd door bob. : 16 maart 2006 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er boven is, gaat binnen! En eenmaal binnen, of binnen geacht tenminste worden alle andere vonnissen ook opgevraagt en komen ze er automatisch bij. Wat dus voor sommigen een hele lange tijd wordt, vooral de spaarders van de kleine straffen, want dan komen ze in één ruk allemaal samen! En vooral niet te onderschatten, van zodra je een dag binnen bent en je hebt nog openstaande dossiers in strafzaken die nog onderzocht worden,of die nog moeten voorkomen, ga je niet buiten alvorens die afgesloten of uitgesproken zijn tenzij de volledige einddatum inmiddels bereikt. Dus al die troela van je kan hier doen wat je wilt en je krijgt geen straffen zijn café praat van de zuiverste soort. Mensen zijn geen beetje op de hoogte van de gang van zaken en starten zulke dwaze topics. Informeren zou al vele zever voorkomen. Maar dat is dan weer mijn gedacht.
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de meeste kleine straffen waren doorgaans (vroeger althans) de boete's die onbetaald waren en een vervangende straf in werking kwam. In de regel was het dan zo dat ze bv met 400'000bfr boete 3 maand of soms 3 jaar binnen kwamen en na 1/3 daarvan terug vrij kwamen of na het betalen van een klein deel van de boete en de rest dan op afbetaling. Voor velen was dat ook een manier om hun veel te hoge boeteschuld op relatief korte termijn soms af te betalen en bleven ze zitten en waren ze er van af.
Nu blijft men met de boete's zitten en kunnen ze vaak de eerste 10 jaar niet meer uit hun schulden en hebben ze geen alternatief meer. Dus ook geen al te goede zaak, tenzij je idd het geld liggen hebt natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dan ook nog de onmiddelijke aanhoudingen en de niet onmiddelijke. Naargelang het gevaar dat er aanwezig is uiteraard wordt er onderscheid gemaakt.
Ik wens niemand een ellenlange strafprocedure toe. Men zal rap andere liedjes zingen en vele centjes en tijd kwijt zijn aan veel bezoekjes aan de rechtbanken en advocaten. |
![]() |
![]() |