Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 14:16   #141
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de bazen hebben keuze genoeg - dus waarom zouden ze debbie aanpakken moeder zijnde van drie kinderen ? er staan er genoeg te trappelen die geen kinderen hebben. dus is zelfs kinderen hebben een handicap op de arbeidsmarkt
hmm, ik geloof niet dat je niet in aanmerking komt als je kinderen hebt hoor. (trouwens waarom negeert u mijn vraag?)
Oud 9 maart 2006, 14:18   #142
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
waarom beledigt u mij? ik beledig u toch ook nergens!
1. ik beledig u niet persoonlijk maar wel alle mentale minderwaardigen die alle werklozen beledigen door gebrek aan begrip en door ervan uit te gaan dat de oorzaak van werkloosheid zowieso altijd bij de werkloze ligt. Iedereen die dat denkt IS nu eenmaal zowieso debiel ( mentaal minderwaardig, onderontwikkeld )
2. de kleinburgerlijke vormelijkheidsnormen van andersarmen zijn de mijne niet - ik zeg alles direct en vlakaf zonder doekjes errond - de vorm is niet belangrijk - alleen de essentie ( inhoud ) telt. ook het blindstaren op de vorm en niet kijken naar de inhoud is een eigenschap van mentaal minderwaardigen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 14:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 14:21   #143
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u dat gelooft, weet u gewoon niets af van de kostprijs van een bus, het onderhoud ervan, de kostprijs van het personeel, enzovoort.
Hoeveel geven de steden momenteel per "lege" bus?
Zoek maar eens op als het gevonden kan worden. Het is echt heel veel in elk geval. Ik denk niet dat scholen daar kunnen aan tippen.
Oud 9 maart 2006, 14:22   #144

Standaard

Citaat:
hmm, ik geloof niet dat je niet in aanmerking komt als je kinderen hebt hoor. (trouwens waarom negeert u mijn vraag?)
ik zal uw vraag voor de tweede keer beantwoorden

ik heb niet gezegd dat je met kinderen NIET in aanmerking komt maar wel dat het een handicap is. het bemoeilijkt dus de tewerkstelling ( en dat op een reeds oververzadigde arbeidsmarkt )

snap je het nu ?
of moet ik er een tekeningske bijmaken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 14:24.
Oud 9 maart 2006, 14:25   #145
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. ik beledig u niet persoonlijk maar wel alle mentale minderwaardigen die alle werklozen beledigen door gebrek aan begrip en door ervan uit te gaan dat de oorzaak van werkloosheid zowieso altijd bij de werkloze ligt. Iedereen die dat denkt IS nu eenmaal zowieso debiel ( mentaal minderwaardig, onderontwikkeld )
2. de kleinburgerlijke vormelijkheidsnormen van andersarmen zijn de mijne niet - ik zeg alles direct en vlakaf zonder doekjes errond - de vorm is niet belangrijk - alleen de essentie ( inhoud ) telt
Ik zeg toch nergens dat ze niet probeert werk te zoeken e. Ik vind persoonlijk dat je niet hoeft te werken. Cynicus en andere hun redeneringen van den dop af te schaffen of te verlagen vind ik larie. Ik gaf enkel wat tips voor aan een job te raken, omdat je dan mss meer kan verdienen. Ik verplicht niemand om te gaan werken. Als je wil doppen, vind ik dat dat mag.
Oud 9 maart 2006, 14:29   #146

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch nergens dat ze niet probeert werk te zoeken e. Ik vind persoonlijk dat je niet hoeft te werken. Cynicus en andere hun redeneringen van den dop af te schaffen of te verlagen vind ik larie. Ik gaf enkel wat tips voor aan een job te raken, omdat je dan mss meer kan verdienen. Ik verplicht niemand om te gaan werken. Als je wil doppen, vind ik dat dat mag.
ik weet dat duvelke - maar er is een verchil. er zijn wel degelijk mensen die vrijwillig werkloos zijn ( een minderheid ) . Maar er zijn ook mensen die dat onvrijwillig zijn en dikwijls blijven.

Door hun handicap van welke aard ook zijn ze dus als het ware verlamden op de arbeidsmarkt

wel grof dus om hen dan maar te zeggen ( ondanks mogelijke goede bedoelingen ) dat ze maar moeten leren lopen

of niet soms ?
Oud 9 maart 2006, 14:31   #147

Standaard

de hoofdoorzaak van langdurige werkloosheid is de te hoge eisen die gesteld worden op de arbeidsmarkt

in de jaren zestig kon men dat niet omdat men volk te kort had - daarom importeerde men ook gastarbeiders

de hoofdoorzaak is dus de te hoge eisen tengevolge van de oververzadiging
en in de meeste gevallen niet de gebrekkige scholing of werkbereidheid van de werkloze

en sorry maar wie dat niet kan inzien is naar mijn mening een mentaal minderwaardige culturele fascist

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 14:34.
Oud 9 maart 2006, 14:35   #148
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Word dan iedereen geboren met twee geweldige handen, een super hoofd en wat er in zit?
Wat als je eigenlijk die onhandige iets minder begaafde mens bent?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 maart 2006 om 14:36.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 16:22   #149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en tuurlijk de andersarmen begrijpen niet waarom debbie niet gewoon kan sparen voor een ander abbonement - ze begrijpen niet dat armoede nu net betekent dat je niet kan sparen. hoe kun je nu verdomme sparen als je te weinig hebt ?
Het is ook moeilijk te begrijpen waarom iemand de duurste optie wel kan betalen en de voordelige niet.
Hoe kunt ge verdomme meer betalen dan noodzakelijk als ge weinig hebt?
Kopen op krediet maakt de rijken rijker en de armen armer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 16:54   #150
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is ook moeilijk te begrijpen waarom iemand de duurste optie wel kan betalen en de voordelige niet.
Hoe kunt ge verdomme meer betalen dan noodzakelijk als ge weinig hebt?
Kopen op krediet maakt de rijken rijker en de armen armer.
Is dat nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Je gaat me toch niet vertellen dat ik hier nu nog een uitvoerig rekensommetje moet maken, pffff.
Stel dat ik morgen een wasmachine moet kopen en de goedkoopste zou 300 euro kosten.

Als ik al mijn vaste kosten, al de rekeningen en de school betaald heb moet ik met de rest van het geld zien rond te komen en zorgen dat er elke dag eten op tafel staat en geloof me, we zijn niet kieskeurig of veeleisend en ik besteed dan ook niet veel geld aan eten. Ben zelfs al in geen jaren nog bij een beenhouwerij binnen geweest. Met wat geluk kom ik op die manier nipt de maand door maar zodra er natuurlijk extra rekeningen komen zoals water, gemeentebelasting, dokters-of ziekenhuiskosten..... dan is dat wel even een probleem. Dan moet ik gaan kiezen welke rekening het meest prioriteit heeft en welke ik naar de volgende maand kan verschuiven. Als men moet rond komen met een budget dat te klein is, moet je heel creatief zijn en constant wikken en wegen.
Sparen kan niet, dat is onmogelijk. Er zijn nu al teveel zaken waar ik tegen mijn wil 0 cent aan kan besteden, met andere woorden, ik zit met een tekort. Hoe zou ik dan vanuit dat tekort 300 euro kunnen uitgeven aan een wasmachine???
Is dat nu zo moeilijk te snappen?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:41   #151
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
met andere woorden, ik zit met een tekort
Je hebt dus teveel vaste kosten. Daar moet je dus in snijden... (en jawel, je kan heel zeker in je vaste kosten snijden)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 19:58   #152
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik wel een idee van de levensduurte. Het is gewoon een feit dat heel veel mensen geen 200 euro in één smak op tafel kunnen leggen. Mijn kinderen gaan ook met het openbaar vervoer naar school maar ik koop telkens een maandabonnement.
Klopt Debbie, deed ik dus ook...
Oud 9 maart 2006, 20:04   #153
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
en zouden die krantenwinkels dat voor niks doen ?
Dat had ik me ook al zitten afvragen.... Die krijgen die pakketjes via de SNOEPLEVERANCIER! Heb ik al gevraagd dus...
Oud 9 maart 2006, 20:06   #154
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Excuseer, Onsterfelijke, maar nu moet ik wel een paar uur op mijn rug gaan liggen van het lachen...
...Van mijn part moogt ge blijven liggen, vooral NIET opstaan....
Oud 9 maart 2006, 20:08   #155
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
de bazen hebben keuze genoeg - dus waarom zouden ze debbie aanpakken moeder zijnde van drie kinderen ? er staan er genoeg te trappelen die geen kinderen hebben. dus is zelfs kinderen hebben een handicap op de arbeidsmarkt
Bij mijn vorige job paste mijn 'sociaal profiel' ook niet...
Oud 11 maart 2006, 01:03   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoeveel geven de steden momenteel per "lege" bus?
Zoek maar eens op als het gevonden kan worden. Het is echt heel veel in elk geval. Ik denk niet dat scholen daar kunnen aan tippen.
U zegt dat het heel veel is. U weet dus blijkbaar van meer. Mag ik dan van u vernemen hoeveel dat dan wel moge zijn en voor welke steden dat opgaat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2006, 01:05   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik al mijn vaste kosten, al de rekeningen en de school betaald heb moet ik met de rest van het geld zien rond te komen en zorgen dat er elke dag eten op tafel staat en geloof me, we zijn niet kieskeurig of veeleisend en ik besteed dan ook niet veel geld aan eten. Ben zelfs al in geen jaren nog bij een beenhouwerij binnen geweest. Met wat geluk kom ik op die manier nipt de maand door maar zodra er natuurlijk extra rekeningen komen zoals water, gemeentebelasting, dokters-of ziekenhuiskosten..... dan is dat wel even een probleem. Dan moet ik gaan kiezen welke rekening het meest prioriteit heeft en welke ik naar de volgende maand kan verschuiven. Als men moet rond komen met een budget dat te klein is, moet je heel creatief zijn en constant wikken en wegen.
Sparen kan niet, dat is onmogelijk. Er zijn nu al teveel zaken waar ik tegen mijn wil 0 cent aan kan besteden, met andere woorden, ik zit met een tekort. Hoe zou ik dan vanuit dat tekort 300 euro kunnen uitgeven aan een wasmachine???
Is dat nu zo moeilijk te snappen?
Ja, dat is heel moeilijk te snappen vooral bij iemand die beweert straatarm te zijn maar tegelijkertijd blijkbaar een thuisinternetaansluiting heeft en daar wel geld over heeft. Tegelijkertijd wel beweert geen geld te hebben voor een dokter of voor eens een goede lap biefstuk of enkele worsten.

Of zoals ik al zei: ga ergens anders liegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2006, 01:45   #158
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Ja, dat is heel moeilijk te snappen vooral bij iemand die beweert straatarm te zijn maar tegelijkertijd blijkbaar een thuisinternetaansluiting heeft en daar wel geld over heeft. Tegelijkertijd wel beweert geen geld te hebben voor een dokter of voor eens een goede lap biefstuk of enkele worsten.

Ik heb het recht om zelf te kiezen hoe ik mijn geld besteed, ik kom jou toch ook niet vertellen waaraan je JOUW geld mag uitgeven zeker?
Je vergeet trouwens één detail, tegenwoordig eisen de scholen dat men een pc met internet heeft!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2006, 08:57   #159
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denk jij nu echt dat elke mens van de vierde wereld een computer heeft? En zoals Debby al reeds zij wordt je verpicht door de scholen en de samenleving een computer te hebben. Jij als onderwijzer Jan zou dat toch moeten weten hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 11 maart 2006 om 08:59.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2006, 09:51   #160
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Allez maar dit is toch van de pot gerukt he... sommige prijzen gaan zelfs tot +50 percent... als excuus zegt men dat de bussen stipter gaan zijn (sommigen zijn zelfs te stipt en zijn al vertrokken van voor het aangeduidde uur), Het enige waar buschauffeurs veel tijd op verliezen is gewoon het drukke verkeer en niet het drukke betaalverkeer..
De bussen hebben inderdaad de neiging van ofwel te vroeg ofwel minstens 10 min te laat te zijn. Maar dat is lang niet het enige:
ik heb geen bussen op zondagen , op feestdagen zoals paasmaadag, pinksteren,...
Op zaterdag mag je al niet te laat in de stad blijven of ik raak niet meer thuis.
De bussen zijn vaak overvol terwijl er voor andere buslijnen 4 bussen zijn in 1 uur waarvan er 2 niet een halfvol zijn . Door het te laat komen van de bus , mis je de trein.
En dan de buschauffeurs ze stoppen niet altijd aan een hoofdhalte (als er niet gebeld wordt) waar zowel mensen afstappen als opstappen en alsof dat nog niet genoeg is weigeren sommigen de voorste busdeuren te openen (dit is vooral erg voor mensen die minder goed te been zijn want ze moeten nog eerst helemaal naar voor om te horen dat ze daar niet mogen uitstappen en ndan terug naar de achterste deuren)
Ik ben nu eens iemand die veel afhangt van het openbaar vervoer , want als je te jong bent om auto te rijden en volgens je ouders oud genoeg om zelfstandig overal te raken is dat helemaal niet gemakkelijk . Het is al te vaak gebeurt dat ik mensen moest opbellen om me met de auto te komen halen....en die zijn dat allemaal al grondig beu en ik ook trouwen
ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be