Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2009, 13:46   #141
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Jah ok Speed cocaïne , maar wat ik op het internet vond was eerder dat speed verslaafde naar die drug grepen . maar cokeheads ook I guess.
Dat is op zich toch geen reden waarom rilatine geen nut zou hebben bij mensen die voldoen aan de ADHD-voorwaarden.
Oud 12 november 2009, 13:46   #142

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:47   #143
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Psychologen geven volgens mij hun oordeel door aan de huisarts die dan weer wel mag voorschrijven.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het hele rilatine=speed-idee weeral komt bovendrijven en dit terwijl rilatine chemisch gezien veel meer op cocaine gelijkt.

Je kan trouwens best wel in aanmerking komen voor de diagnose van ADHD, overheersend aandachtsgestoord type, net als ik.

Ik moet het trouwens deels eens zijn met Hoomer in deze: Mij niet gelaten als je geen medicijnen wenst te slikken, maar waarom liegen tegen je psycholoog?
Buh als ik daar mee thuis kom dan zit men moeder toch alleen maar te pushen en gaat ze da Halen en buh ik heb al genoeg te vertellen kweet niet . Dan denk ik dat hij mij dat gaat verplichten fzo :O
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:48   #144
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is op zich toch geen reden waarom rilatine geen nut zou hebben bij mensen die voldoen aan de ADHD-voorwaarden.
maar dat zeg ik toch niet :s
Oud 12 november 2009, 13:50   #145
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je kan dat wel begrijpen, maar het is helaas niet altijd mogelijk om 1-1 begeleiding te geven, (toch niet op een normale school )

Bovendien hebben de meeste ouders weinig begrip als hun spruit zonder reden in elkaar geklopt wordt. (ik persoonlijk zou serieus overkoken,... )
De gasten dat ik ken waren eerder een gevaar voor leerkrachten dan hun medeleerlingen
Oud 12 november 2009, 13:52   #146
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik geef je een knuffel terug
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:56   #147
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen waardoor ik naar psychiater wou gaan zitten bij mijn ouders en niet bij mij. En daar wou ik gewoon over wou praten. het was men eigen keuzen om die stap te zetten . Dat hij mij pillen voor schreef ( anti depresivum ), Ik nam ze niet omdat ik vond dat ik niet depressief was sociaal leven was op en top en nog altijd.) EN neen niet een crimineel milieu !
Kheb ook niet gezegt dat ik ADHD heb. Ik heb ADHD vrienden en inderdaad veel buiten gesmeten in het middelbaar en rilatine nam hij(veronderstel ik ) maar toch 2 de jaar geschiedenis in leuven ATM.
Ik nam rilatine als een middel om beter te concentreren.
Heel veel mensen in men school (zonder ADHD zoals ik ) namen het om beter te kunne leren , op te letten. Kheb da 2 weke genomen op voorschrift psychiater en ik ben, er met gestopt ik vond da echt raar en HEEL opwekkend gevoelde da echt hard . kheb da dan is op gezocht en speed addicts gebruike da als speed :s.
Als u moest de moeite doen om bv heel deze nieuwe discussie te lezen (een paar dagen oud) dan zou u mijn verklaring aangaande het gebruik door verslaafden en studenten gelezen hebben.
Een hint, vermorzel het tabletje en kap het verder fijn en je hebt speed.
Maar bij een echte ADHD-er werkt het rustgevend omdat alles op 1 lijn (geen lijn speed he) komt te staan.
Oud 12 november 2009, 13:57   #148
BlueThunder
Banneling

Standaard

[quote=debbie;4438069]Wat heeft dat er nu mee te maken?[/QUOTE
net alles

* › Antidepressiva onderdrukken liefde en romantiek en remmen reproductiviteit
* › Antidepressiva maakt mannen onvruchtbaar
* › Antidepressiva veroorzaakt blijvende genetische veranderingen in de ongeboren foetus
* › Antidepressiva verslechteren de cognitieve vaardigheden
* › Antidepressiva remt de botgroei en verzwakt de botten
* › Antidepressiva (SSRI's) verdubbelen kans op terugkeer kanker

http://www.zielenknijper.nl/?cx=0119...sa=Zoeken#1052

http://forum.weliswaar.be/private2.p...rumpostnr=1033
en als de hoogleraren het zeggen

Hoogleraar: "ADHD is boerenbedrog"

Hoogleraar psychotherapie prof. dr. Paul Verhaeghe, auteur van het boek "Het einde van de psychotherapie", stelt dat aandoeningen zoals ADHD en PDD-NOS niet bestaan. De symptomen natuurlijk wel: drukke of verlegen kinderen zijn een feit. Het probleem ontstaat wanneer een patient niet als een persoon met een aantal eigenschappen wordt beschouwd, maar als die eigenschappen worden gefilterd tot een paar goed te classificeren afkortingen. Diagnose van zon soort aandoening gebeurt meestal met behulp van de DSM, een diagnostisch handboek dat niet, zoals men zou verwachten, samengesteld werd door onafhankelijke wetenschappers maar eerder een allegaartje van meningen is. De samensteller is de Amerikaanse Psychiatrische Associatie, een belangenvereniging die ooit zelfs met een stemming besloot of homoseksualiteit al dan niet een categorie moest worden. Zo worden ook te pas en te onpas aandoeningen toegevoegd, tot grote vreugde van de farmaceutische industrie. Zo kan er bijvoorbeeld weer een nieuwe pil in de markt worden gezet tegen een abnormaal lange rouwperiode. De DSM methode valt dus moeilijk wetenschappelijk te noemen, en blijkt in de praktijk al helemaal niet bij te dragen aan een structurele oplossing.
http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE

kindermishandeling... meer niet

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 12 november 2009 om 14:03.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:58   #149
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buh als ik daar mee thuis kom dan zit men moeder toch alleen maar te pushen en gaat ze da Halen en buh ik heb al genoeg te vertellen kweet niet . Dan denk ik dat hij mij dat gaat verplichten fzo :O
Het is verschrikkelijk moeilijk om mensen verplicht medicijnen te laten nemen.

Waarom stel je hem geen blinde test voor? Dan neem je twee weken rilatine, gaat naar hem toe, doet enkele concentratie-gerelateerde tests om daarna twee weken een placebo te slikken en opnieuw die concentratie-gerelateerde tests te doen. Uiteraard weet jij zelf als patient niet of je nu rilatine slikt of die placebo.

Daarna kun je samen met je psycholoog de resultaten van die tests met/zonder rilatine vergelijken en zo misschien tot de conclusie komen dat het middel toch wel een positieve invloed heeft op je concentratie.

Op die manier ben je er tenminste zelf van overtuigd dat wat je slikt werkt.
Oud 12 november 2009, 14:01   #150
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als u moest de moeite doen om bv heel deze nieuwe discussie te lezen (een paar dagen oud) dan zou u mijn verklaring aangaande het gebruik door verslaafden en studenten gelezen hebben.
Een hint, vermorzel het tabletje en kap het verder fijn en je hebt speed.
Maar bij een echte ADHD-er werkt het rustgevend omdat alles op 1 lijn (geen lijn speed he) komt te staan.
Ja mate ik weet da wel ik probeer gewoon aan te kaarten dat ze nogal veel niet ADHD-ers dat geven. Ik bedoel dat da op die mensen een heel opwekkend effect en kweet ni lijkt me ni zo goe. Sommige neme er zo 2 - 3 op ne dag :s of gaan er nog misbruik van maken want wat een normen heeft de jeugd tegenwoordig :s(12-14 jarige)

Laatst gewijzigd door Alvas : 12 november 2009 om 14:03.
Oud 12 november 2009, 14:02   #151
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom stel je hem geen blinde test voor? Dan neem je twee weken rilatine, gaat naar hem toe, doet enkele concentratie-gerelateerde tests om daarna twee weken een placebo te slikken en opnieuw die concentratie-gerelateerde tests te doen. Uiteraard weet jij zelf als patient niet of je nu rilatine slikt of die placebo.

Daarna kun je samen met je psycholoog de resultaten van die tests met/zonder rilatine vergelijken en zo misschien tot de conclusie komen dat het middel toch wel een positieve invloed heeft op je concentratie.

Over rilatine nooit gedaan want zoiets gelijk aardigs hebben we gedaan dat stuk ging eerder over de anti-depresivum Ik weet niet ik neem echt niet graag pilletjes Nooit en raad eens ik ben nooit ziek mss mentaal maar niet fysiek
Oud 12 november 2009, 14:10   #152
debbie
Minister

Standaard

[quote=BlueThunder;4438112]
Citaat:
Wat heeft dat er nu mee te maken?[/QUOTE
net alles

* › Antidepressiva veroorzaakt blijvende genetische veranderingen in de ongeboren foetus

Hoogleraar psychotherapie prof. dr. Paul Verhaeghe, auteur van het boek "Het einde van de psychotherapie", stelt dat aandoeningen zoals ADHD en PDD-NOS niet bestaan. De symptomen natuurlijk wel: drukke of verlegen kinderen zijn een feit. Het probleem ontstaat wanneer een patient niet als een persoon met een aantal eigenschappen wordt beschouwd, maar als die eigenschappen worden gefilterd tot een paar goed te classificeren afkortingen. Diagnose van zon soort aandoening gebeurt meestal met behulp van de DSM, een diagnostisch handboek dat niet, zoals men zou verwachten, samengesteld werd door onafhankelijke wetenschappers maar eerder een allegaartje van meningen is. De samensteller is de Amerikaanse Psychiatrische Associatie, een belangenvereniging die ooit zelfs met een stemming besloot of homoseksualiteit al dan niet een categorie moest worden. Zo worden ook te pas en te onpas aandoeningen toegevoegd, tot grote vreugde van de farmaceutische industrie. Zo kan er bijvoorbeeld weer een nieuwe pil in de markt worden gezet tegen een abnormaal lange rouwperiode. De DSM methode valt dus moeilijk wetenschappelijk te noemen, en blijkt in de praktijk al helemaal niet bij te dragen aan een structurele oplossing.

Met iemand die zo extreem zwart-wit denkt heeft een discussie natuurlijk niet veel zin. OK, een diagnose is niet altijd onfeilbaar en het kan gebeuren dat men er naast zit. Toch is het goed dat men probeert een juiste diagnose te stellen, zowel voor de persoon zelf als voor zijn omgeving. Wat een onzin om te beweren dat ADHD niet bestaat. Gaat die hoogleraar het dan een andere naam geven of beweert hij dat die personen met ADHD toneel spelen? Als men merkt dat x-aantal personen een stoornis of psychische ziekte hebben waarbij telkens weer dezelfde kenmerken aanwezig zijn, dan geeft men dat een naam. En dat doet men omdat men er naar streeft meer inzicht te krijgen in die bepaalde stoornis en om die personen beter te kunnen begeleiden.
Oud 12 november 2009, 14:14   #153
Hoomer

Standaard

Citaat:

Mijn zoon is 15 en hij weet goed het verschil met of zonder Rilatine, maar ............
Bv. Je bent boos heel boos, je weet, als ik nu een jointje rook is de boosheid over en word ik veel gematigder over het onderwerp waar ik boos om ben. Je vertikt van dat jointje te roken omdat je eigenlijk boos wil blijven.
Wel met de inname van Rilatine gaat het ongeveer hetzelfde mijns inziens, eens de pil binnen is zijn ze tevreden dat die pil bestaat, de tijd voor inname is het een tweestrijd die ze met zichzelf voeren. Ze weten dat alles beter gaat met, maar met elke pil die ze nemen gaat hun zelfbeeld een beetje naar beneden en een zelfbeeld is heel belangrijk voor een puber van 15.
Ondanks het feit dat hij me het bloed van onder nagels kan halen, hou ik van hem en heb ik medelijden met hem.
Oud 12 november 2009, 14:18   #154
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja mate ik weet da wel ik probeer gewoon aan te kaarten dat ze nogal veel niet ADHD-ers dat geven. Ik bedoel dat da op die mensen een heel opwekkend effect en kweet ni lijkt me ni zo goe. Sommige neme er zo 2 - 3 op ne dag :s of gaan er nog misbruik van maken want wat een normen heeft de jeugd tegenwoordig :s(12-14 jarige)
Ze zetten aan tot doping enerzijds, anderzijds vebieden ze cannabis...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 14:36   #155
debbie
Minister

Standaard

[quote=BlueThunder;4438112]
Citaat:
Wat heeft dat er nu mee te maken?[/QUOTE
net alles

http://forum.weliswaar.be/private2.p...rumpostnr=1033

Die hoogleaar vergeet trouwens één an ander. Hij noemt het sociaal afwijkend gedrag (geeft het dus gewoon een andere naam). Hij gaat daarbij ook helemaal voorbij aan het lijden dat ADHD teweeg brengt voor die persoon zelf. En op zich zou je kunnen zeggen dat het niet van belang is om er een naam op te plakken. Dat zou zo zijn moesten we op een eiland wonen, dan zou het idd geen moer uitmaken of men een naam en welke naam men op een stoornis plakt. Maar in een samenleving ligt dat wel anders. Als jouw kind een stoornis heeft, dan heeft hij daar niet voor gekozen, heeft dat zelf niet in de hand en heb jij als ouder dat ook niet in de hand. Dan kan je wel zeggen: "ADHD bestaat niet." daarmee zeg je dan meteen ook dat je kind bewust dergelijk gedrag stelt want hij is "normaal" en men kan dus normaal gedrag eisen. Dat zou wel heel erg wreed zijn tegenover het kind.
Ik vraag me echt wel af wat die hoogleraar met al zijn praatjes zou doen moest hij zelf een kind hebben met ADHD.
Het klopt trouwens ook niet dat al die kinderen relatine of andere medicijnen slikken. Er zijn er heel wat die geen medicijnen nemen, net zoals er héél wat kinderen met PDD-NOS helemaal niets van medicijnen nemen.

Laatst gewijzigd door debbie : 12 november 2009 om 14:37.
Oud 12 november 2009, 14:57   #156
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ze zetten aan tot doping enerzijds, anderzijds vebieden ze cannabis...
Ik heb niets tegen gebruik van cannabis bij wolwassen personen. Mensen worden er heel rustig en ontspannen van. Sommigen zelfs een beetje té ontspannen waardoor ze vergeten op tijd naar hun werk te gaan, vergeten hun rekeningen te betalen, vergeten eten te maken,..... Ook weer niet ideaal lijkt me
Oud 12 november 2009, 14:59   #157

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen gebruik van cannabis bij wolwassen personen. Mensen worden er heel rustig en ontspannen van. Sommigen zelfs een beetje té ontspannen waardoor ze vergeten op tijd naar hun werk te gaan, vergeten hun rekeningen te betalen, vergeten eten te maken,..... Ook weer niet ideaal lijkt me
maw ... ze zitten in de shit ... (maar 't kan hen niet schelen)
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:00   #158
Hoomer

Standaard

[quote=debbie;4438195]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Die hoogleaar vergeet trouwens één an ander. Hij noemt het sociaal afwijkend gedrag (geeft het dus gewoon een andere naam). Hij gaat daarbij ook helemaal voorbij aan het lijden dat ADHD teweeg brengt voor die persoon zelf. En op zich zou je kunnen zeggen dat het niet van belang is om er een naam op te plakken. Dat zou zo zijn moesten we op een eiland wonen, dan zou het idd geen moer uitmaken of men een naam en welke naam men op een stoornis plakt. Maar in een samenleving ligt dat wel anders. Als jouw kind een stoornis heeft, dan heeft hij daar niet voor gekozen, heeft dat zelf niet in de hand en heb jij als ouder dat ook niet in de hand. Dan kan je wel zeggen: "ADHD bestaat niet." daarmee zeg je dan meteen ook dat je kind bewust dergelijk gedrag stelt want hij is "normaal" en men kan dus normaal gedrag eisen. Dat zou wel heel erg wreed zijn tegenover het kind.
Ik vraag me echt wel af wat die hoogleraar met al zijn praatjes zou doen moest hij zelf een kind hebben met ADHD.
Het klopt trouwens ook niet dat al die kinderen relatine of andere medicijnen slikken. Er zijn er heel wat die geen medicijnen nemen, net zoals er héél wat kinderen met PDD-NOS helemaal niets van medicijnen nemen.
Kijk, voor mij is het als volgt:
Geef je een kind onnodig medicijnen ben je verkeerd bezig.
Geef je een kind de medicijnen die het nodig heeft niet, ben je ook verkeerd bezig.
Nu is de vraag, heeft een ADHD-er medicijnen nodig? Mijn antwoord is ja, zolang hij zijn levensloop niet zelf kan bepalen, daarmee bedoel ik zolang hij verplicht is naar school te gaan kan hij niet anders omdat de school en de leerlingen zich niet aan hem zullen aanpassen.
Na zijn 18 zeg ik laat die rommel en bepaal je eigen leven, zie wat je aankan en wat niet, vermijdt situaties die verwarrend worden en bepaal zelf waar je gaat en staat.

Maar zolang ze schoolplichtig zijn bestaat er geen andere oplossing.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 12 november 2009 om 15:02.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:01   #159
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u tegen rilatine aan kinderen geven?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:06   #160
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
maw ... ze zitten in de shit ... (maar 't kan hen niet schelen)
Ja idd, ze raken helemaal in de shit en maakt ze niets meer uit, dan rollen ze er gewoon nog eentje extra.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be