Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 23:41   #141
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Probeer me me niet mijn eigen vak te leren he. Ik zit al 28 jaar in de branche. Jij hebt er een gedacht over vanuit je eigen ervaring, ik vanuit de ervaring met jongeren met die problemen.
van hoeveel jongeren weet je zeker dat je ze hebt kunnen doen stoppen met blowen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 23:42   #142

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nee is gewoon een pleidooi om niet iedereen te stigmlatiseren die blowt omdat het nu eenmaal illegaal is. vandaar ook legaliseren
Kijk, of het nu legaal is of illegaal, kan me geen ballen schelen. Ik zie heus wel wat er gaande is, en ik zie dat het een probleem is.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 23:46   #143

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van hoeveel jongeren weet je zeker dat je ze hebt kunnen doen stoppen met blowen ?
Het aantal speelt geen enkele rol, al was het er maar één (maar het zijn er wel meer). En eigenlijk blijft het hun keuze, verder doen of stoppen. Op een bepaald moment neemt men zijn eigen leven in handen.
Oud 29 maart 2006, 23:47   #144

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Kijk, of het nu legaal is of illegaal, kan me geen ballen schelen. Ik zie heus wel wat er gaande is, en ik zie dat het een probleem is.
zeker is het een probleem daar ben ik het mee eens. ge kunt dat probleem echter enkel oplossen door te stoppen met het te verbieden. t is net omdat ik het probleem zou willen opgelost zien dat ik pleit voor legalisatie

ps nogmaals vanuit mijn eigen gebruikerservaring
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 23:50.
Oud 29 maart 2006, 23:48   #145

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
En eigenlijk blijft het hun keuze, verder doen of stoppen. Op een bepaald moment neemt men zijn eigen leven in handen.
voila - verbieden is dus zinloos

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 23:49.
Oud 30 maart 2006, 01:04   #146
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wat versta jij onder belachelijk? Tegen alle gezond verstand blijven vasthouden dat joints gezond zijn?
Iedereen die het niet eens is met je bekrompen mening over cannabis een junk noemen?
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 11:33   #147

Standaard

je slaat de nagel op de kop thanatos

toen mijn ouders er destijds achter kwamen dat ik wiet pafte was ik in hun ogen meteen een tweederangsburger.( ik mocht niet meer verder studeren van hen want dat was in hun ogen weggesmeten geld omdat het toch onmogelijk is dat een wietpaffer kan studeren )

ik neem hen dat niet kwalijk want ze wisten niet beter
ik neem dat wel de overheid kwalijk die dmv haar repressieve kortzichtige aanpak van zowel problematische als niet problematische cannabisconsumenten gedurende decennia dat beeld heeft gecultiveerd van marginalen en losers.

Dat terwijl ik blowers ken wiens ouders er niet over struikelden en die nu advocaat zijn of burgerlijk ingenieur.

goed voor hen, pech voor mij, intussen is blowen zowel voor mij als voor hen al lang niet meer zo belangrijk.

voor mij persoonlijk is het stigma rond cannabisverslaafden hoe dan ook DE oorzaak van mijn armoede geweest, een vicieuze cirkel waar ik nu dat het stigma gelukkig door het gedoogbeleid is vermindert niet meer zomaar uit geraak. Met repressie geeft de overheid dus het verkeerde signaal aan de burgers waarbij het uitsluiten van iemand op basis van zijn psychotrope voorkeur wordt aangemoedigd.

in feite vind ik dat ik recht heb op schadevergoeding hiervoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2006 om 11:34.
Oud 30 maart 2006, 16:46   #148
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

welk diploma heb jij kobaf?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 16:55   #149

Standaard

wat ze toen een A2 noemden
Oud 30 maart 2006, 18:29   #150
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ze toen een A2 noemden
Nu noemen ze dat een C4...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 19:35   #151
Thanatos
Burger

Standaard

@ king: daar heb je gelijk in. Ik ken genoeg mensen die regelmatig hun jointje smoren, maar die ondertussen wel voor burgie of industrieel ingenieur gaan. Ik studeer rechten, en ik gebruik ook cannabis. Het is een fabeltje dat je een marginaal bent als je cannabis (of gelijk welke drug) gebruikt. Er is voor elke drug een verschil tussen hard en zacht gebruik. Heroine is ook zacht te gebruiken (wel niet te veel natuurlijk), en daar hoef je ook geen marginaal voor te zijn.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 22:02   #152
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Nu noemen ze dat een C4...
Schitterend ding!.... een vrijkaartje voor duizenden euro's
Oud 30 maart 2006, 22:39   #153
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
ELSEVIER.NL
WETENSCHAP

maandag 27 maart 2006 07:48
'Joint roken veel schadelijker dan sigaret'

Het roken van een jointje is veel schadelijker dan het roken van een sigaret. Uit Frans onderzoek blijkt dat iemand die drie joints per dag rookt evenveel giftige stoffen binnenkrijgt als iemand die elke dag een pakje van 20 sigaretten rookt.
Het Franse onderzoekscentrum INC liet een machine 280 joints 'roken' en analyseerde de rook die vrijkwam. De onderzoekers concludeerden dat de rook van cannabis zeven keer meer teer en koolmonoxide bevat dan tabaksrook. Ook zit er twee keer zoveel benzeen en drie keer zoveel tolueen in.

Joint roken veel schadelijker dan sigaret
Helemaal representatief is het onderzoek niet, want de machine rookt niet op dezelfde manier als een mens. Zo inhaleren mensen bij het roken van een jointje meestal diep, waardoor een joint in verhouding nog slechter is als een sigaret. Maar tegelijk wordt een joint vaak gedeeld met anderen, waardoor het aantal trekjes per persoon minder is.
Maatregelen
Binnen de Nederlandse politiek laaide de discussie over het toestaan van softdrugs onlangs weer op. Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) nam een rapsong op, waarin hij harde maatregelen aankondigde tegen blowers. 'Ja de drugs gaan van de straat, er komt actie na gepraat. Blowers neem daarvan notitie!,' rapte de minister (lees Minister Donner neemt rap op tegen softdrugs).
Donner reageerde hiermee op een actie van burgemeester Gerd Leers (CDA) van Maastricht, die een lied opnam met punkband De Heideroosjes, waarin hij zich voorstander toont van het legaliseren van de productie van wiet en de bevoorrading van coffeeshops. Hij wil zo voorkomen dat criminelen zich met deze zaken bezighouden (lees ook Sluiting drugspand gemakkelijker voor gemeenten en Burgemeester Maastricht wil wietteelt gedogen).
Blowverbod
Eind vorig jaar werd in bepaalde delen van Amsterdam een blowverbod aangekondigd. De Amsterdamse gemeenteraad besloot hiertoe, nadat uit onderzoek van de politie bleek dat op minstens twintig plaatsen in Amsterdam sprake is van softdrugsgerelateerde hinder (lees Blowverbod in delen Amsterdam).
Lees ook het Elsevier-commentaar Desastreuze joints
Door Ingrid van der Chijs

Publicatiedatum: 27 maart 2006
Wie ligt daar nu wakker van, voor mijn part is het schadelijker en dan? Bestaat er tegenwoordig nog iets dat niet schadelijk is? Hoe dan ook dikke kans dat je sterft aan kanker, vooral als je in Menen woont. Kan ik net zo goed eerst nog wat goed blowen. Gaat trouwens niemand een barst aan, stelletje hypocriten.
Wel kalmeermiddelen en anti-depressiva gebruiken, je kinderen wel volproppen met Rilatine maar een jointje, oh my God.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 08:32   #154
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wie ligt daar nu wakker van, voor mijn part is het schadelijker en dan? Bestaat er tegenwoordig nog iets dat niet schadelijk is? Hoe dan ook dikke kans dat je sterft aan kanker, vooral als je in Menen woont. Kan ik net zo goed eerst nog wat goed blowen. Gaat trouwens niemand een barst aan, stelletje hypocriten.
Wel kalmeermiddelen en anti-depressiva gebruiken, je kinderen wel volproppen met Rilatine maar een jointje, oh my God.
Mag ik uit je reactie concluderen dat je nogal negatief tgo het leven kijkt? Ok, we leven niet in de ideale wereld, maar voor elk probleem is er een oplossing en dat is niet het wegvluchten voor de werkelijkheid door drugs!
Al eens naar de drugslijn gebeld om help te vragen? zo nie, doen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 08:47   #155
Hajduk
Banneling

Hajduk's schermafbeelding

Standaard

Posts van Hyoens zijn erger dan joints en sigaretten tesamen!
Hajduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 08:48   #156
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Mag ik uit je reactie concluderen dat je nogal negatief tgo het leven kijkt? Ok, we leven niet in de ideale wereld, maar voor elk probleem is er een oplossing en dat is niet het wegvluchten voor de werkelijkheid door drugs!
Al eens naar de drugslijn gebeld om help te vragen? zo nie, doen!
Pfff, ben jij een pastoor of zo?
Voor elke probleem is er een oplossing
niet wegvluchten voor de werkelijkheid door drugs

[SIZE=3]Laat ons samen eens een joint opsteken, amen[/SIZE]
Oud 31 maart 2006, 08:50   #157

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het één veroordeel je maar het ander praat je goed. Is niet echt consequent hoor. Al eens joggen geprobeerd? Kan je namelijk ook een euforie geven (eens je lichaam er na een aantal weken aan gewend geraakt is). Er komt namelijk endorfine vrij in de hersenen. En ik veronderstel dat het toch minder ongezond is.

In ieder geval, toen we enkele jaren terug een actie op de school deden tegen "verslavingen" (alle soorten, ook die van een joint) zijn we een aantal gerichte getuigenissen gaan opzoeken van ex-verslaafden (alcohol, joints, heroïne). Die getuigenissen zijn me altijd bijgebleven en zal ik waarschijnlijk nooit meer vergeten. Eigenlijk waren het getuigenissen van hoe al die middelen hun leven hebben verwoest. En, heel typisch, tijdens hun verslaving legden ze allemaal de schuld bij alles in hun omgeving, uitgezonderd ........ ja inderdaad.
Wat ik ook merk bij de jongeren op het werk is dat, sinds het gedoogbeleid, het probleem veel is toegenomen ipv is afgenomen.
Oud 31 maart 2006, 08:51   #158
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Pfff, ben jij een pastoor of zo?
Voor elke probleem is er een oplossing
niet wegvluchten voor de werkelijkheid door drugs

[SIZE=3]Laat ons samen eens een joint opsteken, amen[/SIZE]
Ik ben ervan overtuigd dat in de werkelijkheid jij een lief meisje bent en dat je negatieve levenshouding voortvloeit uit enkele tegenslagen in het leven en het daaruit volgende drugsgebruik. Ik wil hier niet de groene uithangen met het opgeheven vingertje maar probeer het eens zonder drugs, je zal merken dat na een tijdje je je weer beter zult voelen!
Oud 31 maart 2006, 08:52   #159
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hajduk Bekijk bericht
Posts van Hyoens zijn erger dan joints en sigaretten tesamen!
joints en sigaretten zijn slecht! Goed, goed, we zijn op het goede pad!
Oud 31 maart 2006, 08:57   #160
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat in de werkelijkheid jij een lief meisje bent en dat je negatieve levenshouding voortvloeit uit enkele tegenslagen in het leven en het daaruit volgende drugsgebruik. Ik wil hier niet de groene uithangen met het opgeheven vingertje maar probeer het eens zonder drugs, je zal merken dat na een tijdje je je weer beter zult voelen!
Tja, ik heb ik mijn hele leven nog maar een stuk of 10 joints gerookt. Ik ben dus niet eens een echte gebruiker. Ik gebruik wel andere zaken maar daar gaat het nu niet over.
Af en toe een jointje moet toch wel kunnen hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be