Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2003, 11:58   #141
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

En wanneer alle ILIGALEN hier in België aan een hongerstaking beginnen; geef ze een paspoort en laat ze maar blijven. mens met wat bent U bezig.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wanneer die chantageplegers hun gelijk halen, waar gaan we naartoe. Op enkele weken zitten onze KERKEN vol met hongerstakers.
Ten eerste geloof ik al niet in het woord 'illegalen'. Hoe kan een mens nu illegaal zijn? Ik geloof vervolgens ook niet in grenzen, of paspoorten en dergelijke zever. De rijkdom moet eerlijk verdeeld worden, en tot dat zo is, hebben die arme mensen het recht hun rijkdom te komen terughalen.
En geloof het of niet; ze zijn niet eens geïnteresseerd in rijkdom. Ze willen een eten, drinken, een opleiding en werk.
Oud 28 juli 2003, 11:59   #142
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Eerst en vooral vind ik niet dat ze in onze kerken moeten gaan zitten, omdat indien wij dat zouden doen in andere landen, wij er al lang uit zouden zijn gevlogen.
Niet waar. Sanctuary, weet u wel.
Ah nu zijn die achterlijke katholieken toch ergens goed voor! Heeft de Spa geen immobiliën om asielzoekers in op te vangen?
gesloten centra's heet dat tegenwoordig.
Oud 28 juli 2003, 12:00   #143
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Er is een verschil tussen streng zijn en [size=7]onmenselijk[/size] zijn.
Pink Terror, maak u zelf niks wijs! Stel dat binnen 5 maanden de veiligheidssituatie in Afghanistan optimaal is, bevestigd door allerlei organismen etc. en de Afghanen krijgen groen licht om naar huis te gaan.
Wel ge gaat hetzelfde scenario krijgen met hongerstakingen en zelfverbrandingen en wat weet ik allemaal.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 12:01   #144
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Waarop baseer je die uitspraak?
Oud 28 juli 2003, 12:05   #145
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De rijkdom moet eerlijk verdeeld worden, en tot dat zo is, hebben die arme mensen het recht hun rijkdom te komen terughalen.

En geloof het of niet; ze zijn niet eens geïnteresseerd in rijkdom. Ze willen een eten, drinken, een opleiding en werk.
1. Het zijn om te beginnen de welgestelden van ginder die de kans hebben om naar hier te komen. Welke rijkdom hebben de Afghanen ons bijgebracht zodat ze die nu terug mogen komen halen?
2.En waarom zouden wij de plicht hebben om die te schenken?
Hier gaat het economisch ook niet al te best mocht ge het niet gemerkt hebben. Zoals ik al zei, stuur ze maar door naar Amerika, want de globaliseringspolitiek van dat land heeft al die ellende veroorzaakt.
Oud 28 juli 2003, 12:07   #146
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I second that.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 12:08   #147
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Omdat het hier om economische vluchtelingen gaat natuurlijk, ongeacht wat ze hier vertellen. Een smoes, zoals de meeste asielzoekers, dixit Abu Jahjah.
Ziet gij de Kosovaren en de Iraakse Koerden popelen om terug naar ginder te gaan? Alles is daar nu toch in orde?
Oud 28 juli 2003, 12:08   #148
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

En wanneer alle ILIGALEN hier in België aan een hongerstaking beginnen; geef ze een paspoort en laat ze maar blijven. mens met wat bent U bezig.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wanneer die chantageplegers hun gelijk halen, waar gaan we naartoe. Op enkele weken zitten onze KERKEN vol met hongerstakers.
Ten eerste geloof ik al niet in het woord 'illegalen'. Hoe kan een mens nu illegaal zijn? Ik geloof vervolgens ook niet in grenzen, of paspoorten en dergelijke zever. De rijkdom moet eerlijk verdeeld worden, en tot dat zo is, hebben die arme mensen het recht hun rijkdom te komen terughalen.
Mag ik er U eens op wijzen, dat de rijkdom welke we nu hebben mee door mij en mijn generatieis gekomen.
Dat die rijkdom door het werk van onze mensen is gekomen.
Dat die rijkdom er is gekomen door de ontberingen van stakingen in 1960 tot 1970, door mijn generatiegenoten.
Dat de rijkdom van De studiebeurzen er is gekomen door de arbeid van MIJN generatiegenoten.
En dat deze rijkdom door mensen die er geen bal voor het verwerven van de rijkdom te grabbel wordt gegooid.
Wanneer U zo begaan bent met die mensen, stel U persoonlijk borg, onderhoud ze zelf, en wedden dat ze mogen blijven als U zich FINANCIEEL persoonlijk borg stelt.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 12:09   #149
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat het hier om economische vluchtelingen gaat natuurlijk
Economische vluchtelingen die toevallig naar hier kwamen op het moment dat Afghanistan gebombardeerd werd? Gevoel voor timing hebben ze wel, he?
Oud 28 juli 2003, 12:12   #150
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat het hier om economische vluchtelingen gaat natuurlijk, ongeacht wat ze hier vertellen. Een smoes, zoals de meeste asielzoekers, dixit Abu Jahjah.
Ziet gij de Kosovaren en de Iraakse Koerden popelen om terug naar ginder te gaan? Alles is daar nu toch in orde?
Gij gelooft echt wel alles, hé?! Tis niet omdat Bush de officiële staat van oorlog in Irak heeft afgeblazen, dat alles daar peis en vree is... Er zijn de laatste weken meer slachtoffers dan tevoren. Hoe verklaart ge dat?!
Oud 28 juli 2003, 12:22   #151
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Iemand al eens nagedacht over dat voorstel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Natuurlijk is België te klein om heel Afghanistan op te vangen, maar waarom worden die mensen niet begeleid teruggebracht? Een voorstel :

We geven ze hier de mogelijkheid om een aantal opleidingen te volgen die ze ginder zeer zeker kunnen gebruiken. Ik denk aan EHBO, constructie, ... Terzelfdertijd wordt gezien uit welke streken ze afkomstig zijn, en worden de budgetten van de ontwikkelingssamenwerking met Afghanistan gebruikt om in die streken (indien mogelijk) projecten op te zetten zoals scholen bouwen, watervoorziening, huizen herstellen, landbouw terug op gang brengen, ... De vluchtelingen die hier nu zitten, worden dan "klaargestoomd" om ginder actief mee te helpen.

Op die manier werken we mee aan de opbouw van Afghanistan, geven we de Afghanen de mogelijkheid om zelf ook mee te werken, en verzekeren we de vluchtelingen de terugkeer naar een betere situatie.

Natuurlijk moet dit gebeuren in samenspraak met Afghanistan en de vluchtelingen, omdat zij de noden het best kunnen omschrijven.
Oud 28 juli 2003, 12:25   #152
numarx
Minister

Standaard

Ja, tuurlijk! Zou prachtig zijn, maar het lijkt me ook nogal utopisch...
En dan moet men er nog geld voor willen geven.
Oud 28 juli 2003, 12:27   #153
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Gij gelooft echt wel alles, hé?! Tis niet omdat Bush de officiële staat van oorlog in Irak heeft afgeblazen, dat alles daar peis en vree is... Er zijn de laatste weken meer slachtoffers dan tevoren. Hoe verklaart ge dat?!
Ik dacht dat er vnl. Amerikaanse boys werden neergeschoten nu-wat ik niet meer dan gepast acht.
Welk veiligheidsniveau is volgens u dan voldoende om te zeggen nu moogt ge terug?
Meer slachtoffers dan tevoren...wat bedoelt ge nu, voor het einde van de Amerikaanse agressie of onder het Sadam regime?
Oud 28 juli 2003, 12:32   #154
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Ja, tuurlijk! Zou prachtig zijn, maar het lijkt me ook nogal utopisch...
En dan moet men er nog geld voor willen geven.
Pas op ze gaan u nog beschuldigen van xenofobe refleksen! Ze wat helpen om de miserie in hun eigen land zélf op te lossen...een soort ontwikkelingssamenwerking dus waarbij ze hier niet voor overlast zorgen. Dat is maar 1 stap verwijderd van vang de vluchtelingen op in hun eigen thuislanden en is dat geen gedoodverfde Vlaams Blok idee?

Gaat trouwens niets helpen omdat die mensen met alle geweld hier willen blijven. Gelooft ge nu echt dat die de halve wereldbol afreizen om hier te horen te krijgen
hier is wat geld en stap maar direct terug op?
Oud 28 juli 2003, 12:33   #155
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is helemaal niet zo utopisch als dat je eerst zou denken...
http://www.vrouwenraad.be/fr_acties.html

Het Sociaal Centrum heeft het Vrouwenhuis mee gefinancierd. Er gebeurt daar veel van wat je opnoemt.
Oud 28 juli 2003, 12:34   #156
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Pas op ze gaan u nog beschuldigen van xenofobe refleksen! Ze wat helpen om de miserie in hun eigen land zélf op te lossen...een soort ontwikkelingssamenwerking dus waarbij ze hier niet voor overlast zorgen. Dat is maar 1 stap verwijderd van vang de vluchtelingen op in hun eigen thuislanden en is dat geen gedoodverfde Vlaams Blok idee?
1. Hier hebben ze nooit voor overlast gezorgd. Nu nog niet, ze komen af en toe eens in het nieuws, maar niemand heeft er last van.
2. Verdraai mijn woorden niet. (Ja, ik ga het blijven vragen.)
Oud 28 juli 2003, 12:36   #157
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Natuurlijk is het van fundamenteel belang om de situatie in eigen land te verbeteren. Niemand ontkent dat. Dat het VB dat argument ook gebruikt doet niets ter zake.
Oud 28 juli 2003, 12:52   #158
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het van fundamenteel belang om de situatie in eigen land te verbeteren. Niemand ontkent dat. Dat het VB dat argument ook gebruikt doet niets ter zake.
Het is een argument van het Vlaams Blok, rechtstreeks uit het 70 puntenplan. Was zo slecht nog niet he?
Oud 28 juli 2003, 12:57   #159
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is nogal wiedes dat ze dat gaan gebruiken om hun racisme goed te praten...Het is natuurlijk heel gemakkelijk hé. Maar die mensen voelen zich daar véél béter!

Ik stel mij ook vragen bij de nobele acties die het VB zal ondernemen om het ginder inderdaad beter te maken. Kan je mij daar iets meer over zeggen?
Oud 28 juli 2003, 13:08   #160
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is nogal wiedes dat ze dat gaan gebruiken om hun racisme goed te praten...Het is natuurlijk heel gemakkelijk hé. Maar die mensen voelen zich daar véél béter!

Ik stel mij ook vragen bij de nobele acties die het VB zal ondernemen om het ginder inderdaad beter te maken. Kan je mij daar iets meer over zeggen?
Ik denk dat U niet goed gelezen hebt, of anders heb ik mij niet goed PUNTENPLAN. Dit is een plan dat geschreven is de beginjaren van F. Dewinter. Laat ons zeggen begin 1980. En dan was het rasistis. Bent U ook een beetje een rasist, of moet U toegeven dat het niet allemaal rasistisch is wat er instaat. Maar meer getuigd van enige jaren vooruitdenken? Of zou da real politiek geweest zijn. Een kat een kat noemen, kan U de bijnaam mestkever opleveren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be