Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2003, 15:15   #141
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Alle mensen zijn ongelijk, zeg dat Prof. Dr. Hans Galjaard het geschreven heeft.
En gelijk had ie.
Ja die heeft gelijk. Mensen zijn niet gelijk maar men dient wel te vertrekken van gelijkwaardigheid.
Als je daarmee bedoelt dat ze dezelfde waarden hebben klopt dat alvast niet!
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 15:28   #142
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Alle mensen zijn ongelijk, zeg dat Prof. Dr. Hans Galjaard het geschreven heeft.
En gelijk had ie.
Ja die heeft gelijk. Mensen zijn niet gelijk maar men dient wel te vertrekken van gelijkwaardigheid.
Als je daarmee bedoelt dat ze dezelfde waarden hebben klopt dat alvast niet!
Het zou mij zeer verwonderen dat George dat bedoelt. Maar als alle mensen ongelijk zijn dat hebben ze op zijn minst dát gemeen.

Alle mensen zijn verschillend (ongelijk, niet gelijk) is nog iets heel anders dan alle mensen zijn ongelijkwaardig.

Het tweede impliceert dat er een soort natuurlijke hiërarchie bestaat onder de mensen, terwijl het eerste impliceert dat van zulk een hiërarchie geen sprake kan zijn.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 15:29   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De macht van de paus op de RKK in het westen is nagenoeg stil gevallen. Hij moet dat wel zeggen natuurlijk want de RKK in Z-Amerika en Afrika zit nog altijd in de lift, vandaar dus dat onmenselijk en verschrikkelijk conservatief standpunt.
Opgelet Piano, je discrimineert Z-Amerika en Afrika. Vooral dat laatste is een echte schande want in Afrika wonen zwarten!!!!
Huh?
Alle mensen zijn ongelijk, zeg dat Prof. Dr. Hans Galjaard het geschreven heeft.En gelijk had ie.
Ik doelde op de "discriminatie" die er volgens luc broes in de posting van thePiano te vinden zou zijn...
Piano zegt toch dat het onmenselijk standpunt van de Paus veroorzaakt wordt door de mening van Z-Amerika en Afrika. Dus...
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 16:10   #144
Pastoor
Vreemdeling

Pastoor's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Pastoor Stuur een bericht via MSN naar Pastoor
Standaard

Heb er maar 1 ding op te zeggen : Leve de Scheiding tussen Kerk en Staat.
Oud 31 juli 2003, 17:46   #145
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Seksualiteit is een privé-aangelegenheid. Er mag geen maatschappelijke discriminatie zijn omwille van geaardheid.

Wanneer wij in Antwerpen praten met de anders sexueel geaarden,dan stemt 80% van hen niet op het Vlaams Blok,vanwege het discriminerend standpunt van het Vlaams Blok(deze mensen hun interpretatie).

Het Vlaams Blok beweerd dat zij niet tegen homo's zijn.
Het Vlaams Blok vermeld dit niet rechtstreeks in hun programma
Het Vlaams Blok weet hoe de meerderheid van de anders sexueel geaarden over dit standpunt denkt.
Wanneer het Vlaams Blok denkt dat zij gelijk hebben,waarom passen zij hun programma dan niet aan
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 17:47   #146
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Excuseer,ik heb mij van adres vergist
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 22:33   #147
standardharrier
Vreemdeling

standardharrier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Het is bewonderenswaardig dat de katholieke kerk in deze tijd van zedelijk verval nog steeds haar standpunten blijft verdedigen, tegen de linkse stroom in. Homo's moeten gediscrimineerd worden door de maatschappij.
U zouden ze moeten discrimineren wegens achterlijkheid.

Als de geschiedenis ons iets geleerd heeft dan is het wel dat geen enkele bevolkingsgroep mag gediscrimineerd worden.
Oud 31 juli 2003, 22:58   #148
kirie
Burger

Standaard

Nu heb ik dat hier allemaal zitten lezen en gaat het over van alles en nog wat , de meest uiteenlopende dingen,over VB , Colen, Borremans, pedofielen,necromanen en wat nog allemaal, maar nergens gaat het over / wordt er repliek gegeven over : "Zo is er te lezen dat huwelijken tussen mannen en vrouwen moeten worden bevorderd en dat het ondenkbaar is "andere samenlevingsvormen" op gelijke voet te behandelen, laat staan die wettelijk te erkennen " Hoe komt nu zo iets ? Omdat niemand daar iets weet over te vertellen ?
Waaruit men zou kunnen of mogen besluiten dat die " ouwe" iets vertelt dat nog niet zo dom of onnozel is ?
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 23:00   #149
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Nu heb ik dat hier allemaal zitten lezen en gaat het over van alles en nog wat , de meest uiteenlopende dingen,over VB , Colen, Borremans, pedofielen,necromanen en wat nog allemaal, maar nergens gaat het over / wordt er repliek gegeven over : "Zo is er te lezen dat huwelijken tussen mannen en vrouwen moeten worden bevorderd en dat het ondenkbaar is "andere samenlevingsvormen" op gelijke voet te behandelen, laat staan die wettelijk te erkennen " Hoe komt nu zo iets ? Omdat niemand daar iets weet over te vertellen ?
Waaruit men zou kunnen of mogen besluiten dat die " ouwe" iets vertelt dat nog niet zo dom of onnozel is ?
Vind je nu dat die ouwe onzin vertelt of niet? Ik kan er niet zo goed aan uit...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 23:15   #150
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vind je nu dat die ouwe onzin vertelt of niet? Ik kan er niet zo goed aan uit...
vind dat den ouwen geen onzin vertelt binnen zijn eigen kring. Waarom zou iets moeten worden gewijzigd of worden aangepast ten gunste van wat altijd een onnatuurlijke samenlevingsvorm is en zal blijven. Waarmee ik niet beweer dat die andere groep geen aandacht mag krijgen of naar de middeleeuwse brandstapel verwezen.
Een gelijkschakeling is echter helemaal wat anders en een gemakkelijkheidsoplossing van de moderne tijd omdat we blijkbaar niet meer in staat zijn het essentiele van het bijkomstige te onderscheiden.
Oud 31 juli 2003, 23:26   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
vind dat den ouwen geen onzin vertelt binnen zijn eigen kring. Waarom zou iets moeten worden gewijzigd of worden aangepast ten gunste van wat altijd een onnatuurlijke samenlevingsvorm is en zal blijven. Waarmee ik niet beweer dat die andere groep geen aandacht mag krijgen of naar de middeleeuwse brandstapel verwezen.
Een gelijkschakeling is echter helemaal wat anders en een gemakkelijkheidsoplossing van de moderne tijd omdat we blijkbaar niet meer in staat zijn het essentiele van het bijkomstige te onderscheiden.
Wat is dan volgens jou "essentieel" en wat is "bijkomstig"?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 31 juli 2003, 23:49   #152
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Maar ja helpen staat ook niet in het woordenboek hé van de homohaters.

En de paus die kan voor mijn part ontploffen, is dat een paus, een mensenhater ja als het hem niet uitkomt. En zoiets is dan paus en wil dan zogezegd dat iedereen gelukkig is. Pfffffffffffff d'n domme onnozelaar.
1. Ha je geeft dus toe dat homoos moeten GEHOLPEN worden? Je beseft dus dat ze ZIEK zijn?

2. Homoos kunnen voor mijn part ontploffen. Zijn dat mensen, onmensen ja! En zoiets noemt zich dan mens en wil iedereen zijn wil opleggen. Pfffffffffff zo'n domme onnozelaars

Hoor u nu toch eens bezig tegen een man van 85 jaar, zijn jullie verdraagzaam en breeddenkend? Stop nu eens met te pas en te onpas uw betreurenswaardige afwijkingen op te hemelen! Het wijst erop dat jullie er in feite BESCHAAMD voor zijn!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 00:16   #153
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoos kunnen voor mijn part ontploffen. Zijn dat mensen, onmensen ja! En zoiets noemt zich dan mens en wil iedereen zijn wil opleggen. Pfffffffffff zo'n domme onnozelaars

Waarom zijn dat onmensen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 07:21   #154
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

En de paus die kan voor mijn part ontploffen, is dat een paus, een mensenhater ja als het hem niet uitkomt. En zoiets is dan paus en wil dan zogezegd dat iedereen gelukkig is. Pfffffffffffff d'n domme onnozelaar.
1. Ha je geeft dus toe dat homoos moeten GEHOLPEN worden? Je beseft dus dat ze ZIEK zijn?

2. Homoos kunnen voor mijn part ontploffen. Zijn dat mensen, onmensen ja! En zoiets noemt zich dan mens en wil iedereen zijn wil opleggen. Pfffffffffff zo'n domme onnozelaars

Hoor u nu toch eens bezig tegen een man van 85 jaar, zijn jullie verdraagzaam en breeddenkend? Stop nu eens met te pas en te onpas uw betreurenswaardige afwijkingen op te hemelen! Het wijst erop dat jullie er in feite BESCHAAMD voor zijn!
Waarom zouden wij verdraagzaam moeten zijn tegenover iemand die zijn wereldwijde invloed wil aanwenden om ons te discrimineren? Denk je niet dat wij in de loop van de eeuwen al genoeg verdraagzaamheid aan den dag hebben gelegd? Breeddenkend wil niet zeggen dat je de bekrompenheid van anderen niet mag bestrijden.

Beschaamd? Neen, integendeel! Wij zijn daar fier op en zien geen enkele reden om ons voor de rest van de wereld te verbergen.

Citaat:
Oud 1 augustus 2003, 07:29   #155
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wat de Urning
Laat jouw necrofielenvereniging dan maar eens een duurzame relatie proberen op te bouwen met hun lijken. Eens kijken hoelang het duurt vooraleer de omgeving daar hinder van ondervindt. Dat is namelijk jouw probleem: je probeert homoseksualiteit voor te stellen als een louter seksuele daad (zoals dat bij necrofilie het geval is), maar je gaat voorbij aan al het andere waaruit een "relatie" bestaat. Als je dat verschil niet kan of wil inzien, ben je er erger aan toe dan de leden van je necrofielenvereniging...
De gelijkenis ontgaat je dus. Het enige verschil tussen necrofilie en homoseksualiteit is het lustobject, en dat wijkt af van de norm. Necrofilie is een geestesziekte, het gaat meer dan om een seksuele daad. In dezelfde categorie als lichaamsfetisjisme en pygmalionisme. Jij hanteert net dezelfde woordenschat die tegen homo-abnormalen wordt gebruikt.

De enige vraag die rest is : moeten we de ene geestesziekte aanvaarden en de andere niet. Waarom zouden wij necrofielen discrimineren tegenover jouw soort? Allemaal verbieden dat zootje!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 07:36   #156
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Tja homo's moeten geholpen worden maar dan heb ik het wel over iets anders dan wat jij voor ogen ziet. Homo's die problemen hebben met hun coming-out moet m'n helpen en duidelijk laten blijken dat ze moeten kiezen voor hun geluk. Het domste wat ze kunnen doen is een relatie aangaan met een hetero want dan komt er een enorme miserie van met alle gevolgen van dien.

Bewijs dan ook maar eens dat het betreurenswaardige AFWIJKINGEN zijn. Ik wacht er volle spanning op. Al héél lang zit ik daar op te wachten in een andere topic (heeft iemand een bewijs....); maar daar hebben de homohaters afgehaakt bij gebrek aan bewijzen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 07:53   #157
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is dan volgens jou "essentieel" en wat is "bijkomstig"?
Er bestaan 2 soorten menselijke wezens, nl. mannen en vrouwen.
Beiden hebben sedert hun ontstaan een natuurlijke samenlevingsvorm en aantrekkingskracht ( de reproductie) ontwikkeld. Dat is het essentiele. (of dat nu in een vorm van huwelijk is of andere vorm is een andere duscussie) . Het essentiele moet worden in stand gehouden en gecultiveerd.
Tussen die 2 soorten bestaat een kleiner aantal op natuurlijke wijze onstane afwijkingen.
Dit is het bijkomstige ,dat gezien we mensen met een verstandvermogen zijn niet afstoten of erger verdelgen, doch niet moeten cultiveren als hoofdvorm.
Gemakkelijkheidshalve willen sommigen identiek gelijke hoodvormen maken voor iets dat van nature uit in een totaal andere verhouding ligt om een - eveneens onnatuurlijke - drang naar gelijkheid na te streven.
Oud 1 augustus 2003, 07:58   #158
bartje
Minister-President

Standaard

Onnatuurlijk?? KAn je dat misschien aantonen?

En het huwelijk is er altijd geweest voor hetero's, en wel nu is het er voor homo's ook, c'est simple comme bonjour. Het gaat hier toch ook over mensen, of niet soms.

Oud 1 augustus 2003, 08:11   #159
kirie
Burger

Standaard

mijn betoog gaat over de overgrote meerderheid natuurlijke doelgerichte aantrekking en een groep afwijkingen ( helaas is natuur niet perfect) , waarbij ik stel dat men de kleine afwijkende groep niet gelijk kunt stellen aan de overgrote meerderheid. Of dat nu mensen zijn of wat anders speelt hier geen rol. Voor mijn part leven homo's samen zoveel ze willen, maar deze vorm identiek maken en als hoofdvorm gelijkstellen is een denkvorm met veel krommingen.
Oud 1 augustus 2003, 08:14   #160
bartje
Minister-President

Standaard

Bewijzen graag, bewijzen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be