Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 17:29   #141
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad, bovendien vind ik het maar een hol woord omdat het geen enkele lading meer dekt, net omdat het onbereikbaar is, allé ... 'dweepen' met iets dat onbereikbaar is vind ik nogal goedkoop.
Maar het feit dat de ultieme of absolute vrijheid niet bestaat impliceert voor mij geenszins dat je niet naar een zo groot mogelijke vrijheid mag streven.
't Is bijvoorbeeld ook niet zo dat, iemand die denkt dat ware liefde niet bestaat gaat stoppen met het zoeken naar liefde vanaf het moment dat hij deze ontdekking heeft gedaan hé ...
Wat is vrijheid voor u nu? Een hol woord of een na te streven ideaal?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 17:38   #142
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat is vrijheid voor u nu? Een hol woord of een na te streven ideaal?

Ik zal maar niet zo arrogant doen tegen u als tegen mij, doe een ander niet aan wat je zelf niet graag aangedaan wordt enzovoort, dus ...

Schermen met het begrip "vrijheid" lijkt te impliceren dat er iets bestaat als absolute vrijheid en vooral dat dit haalbaar is! Sterker nog, dat dit ideaal al ergens bereikt is! (V.S., namelijk). -> Nonsens, als je 't mij vraagt want absolute vrijheid bestaat niet.

Dat wij vrijer zijn dan de zwarte slaven tijdens het kolonialisme zal wel duidelijk zijn, er bestaat dus wel iets als relatieve vrijheid ... een zo hoog mogelijk relatieve vrijheid is dus wel na te streven.

Maar om dan te gaan praten over vrijheid alsof het maximaal haalbaar is en plaatselijk zelfs al bereikt is, en je volk zo van deze norm overtuigen dat het bereidt de vrijheid van anderen (en onrechtstreeks/op termijn ook die van zichzelf) in te perken voor meer vrijheid is nogal contradictorisch ... op die manier gebruikt lijkt 't eerder tot zelfdestructie te leiden dan tot de opbouw van iets... (want om een hogere relatieve vrijheid te bereiken, wordt een stuk van de relatieve eigen - en die van anderen opgegeven ... er klopt dus ergens iets niet).

Ergo, (absolute) vrijheid is nonsens voor mij, een hoge vorm van relatieve vrijheid is evenwel zeker nastrevenswaardig.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 april 2006 om 17:39.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 21:44   #143
Groentje-18

Standaard

Enerzijds:

Citaat:
[SIZE=2]17/04 Iran gelooft in diplomatie maar is klaar voor oorlog[/SIZE]

Iran blijft hopen op een diplomatieke oplossing voor het dispuut met het westen over het Iraanse nucleaire programma, maar is klaar voor een oorlog indien het land wordt aangevallen. Dat heeft de Iraanse ambassadeur in Moskou maandag verklaard.

"Een van de manieren om een oorlog te voorkomen, is klaar te zijn voor eender welke oorlog. Iran doet maximale inspanningen om een oorlog in de regio te voorkomen", aldus ambassadeur Gholamreza Ansari. "Iran is en zal klaar zijn voor oorlog", zei hij nog. Maar volgens de ambassadeur hoopt Iran echter dat het probleem op een diplomatieke manier kan opgelost worden.
Geruststellend bericht wat massaal over het hoofd wordt gezien, lijkt mij ...

Anderzijds:

Citaat:
[SIZE=2]19/04 VS bereid zo nodig alleen op te treden tegen Iran[/SIZE]
De nummer drie op het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, Nicholas Burns, heeft woensdag een eenzijdige Amerikaanse actie tegen het Iraanse kernprogramma niet uitgesloten.

Hij wees er wel op dat het verkieslijker is gezamenlijk met andere landen op te treden. "Wij gaan actie ondernemen om te beletten dat Iran zich kernwapens aanschaft", zei Burns op een persconferentie na afloop van bijeenkomsten op hoog niveau van de G8 en de vaste leden van de Veiligheidsraad in Moskou over de kwestie van de Iraanse nucleaire activiteiten.

"Wij denken dat de beste manier om vooruit te komen, erin bestaat samen te werken met andere landen en daar hebben wij veel tijd aan besteed", zei hij.

"Ik denk dat Washington duidelijk zijn standpunt heeft uiteengezet en dat het in niemands belang is als Iran kernwapens bezit", beklemtoonde Burns. "En wij gaan doen wat wij moeten doen om dat te beletten".
Let op de data ...
Als dat tweede een reactie is op dat eerste, dan hebben wij een probleem, en dan is de Amerikaanse regering inderdaad weer een anti-Iranese propaganda aan het houden en zal de Irak-geschiedenis zich herhalen.

(Positieve noot: minder dan één derde van de Amerikaanse bevolking staat op dit moment nog achter Bush.
Domper: Bush kan toch niet meer herkozen worden, daarvoor moet hij dus niet aardig zijn. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 april 2006 om 21:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be