Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 09:15   #141
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat zal waar ik woon toch geen waar zijn.
Hier is amper een Vlaams Belang. Naar het schijnt zouden ze deze keer toch een paar man hebben kunnen ronselen om samen op een lijstje te staan. Vorige keer zijn ze niet opgekomen wegens geen kandidaten.
Ik hoop voor hen dat hun lijst iets meer volk zal aanspreken dan ze hebben kunnen doen bij hun laatste betoging (tegen ons open asielcentrum - allemaal loslopende zwartjes hier ). Daar kwam namelijk twee (2) man op af, namelijk de twee organisatoren. En dat na een fikske flyercampagne.
Ik ben eens gaan kijken en heb eens goed gelachen.
Overal in Vlaanderen zijn 20% of meer VB-stemmers.
Door het demoniseren, afdreigen en broodroof durven velen niet op een VB-lijst staan. En dat is niets om mee te lachen
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 09:24   #142
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht

Ik vraag me af waarom Vlaams-nationalisten het begrip 'Vlaams' eigenlijk zo nodig moeten monopoliseren.
Natuurlijk is de VLD een Vlaamse partij. Ze komt op in Vlaanderen en ze doet dat in het Nederlands. Haar kiezers zijn bijna allemaal Vlamingen.
De VLD is een Vlaamse partij die de bevelen van Di Rupo uitvoert opdat Verhofstadt eerste minister kan blijven.
De VLD is tegen vreemdelingenstemrecht, maar keurde het wel goed, waardoor de PS en SP nieuwe kiezers krijgen. Op bevel van Di Rupo en tegen alle eigen kiesbeloftes in.
De VLD (zoals alle Vlaamse partijen) is voor de splitsing van BHV. Maar Di Rupo is tegen, en dus gebeurt het niet. Alhoewel er een Vlaamse meerderheid is in het parlement.
De VLD is een Vlaamse partij die de bevelen van Di Rupo uitvoert.
Oud 12 april 2006, 10:17   #143
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Onlangs was ik aan de rooi lichten een cdke aan 't zoeken dat zich ergens verstopt had onder de passagierszetel. Het werd groen. Ik nog aan 't zoeken. Die achter mij al aan 't tuuten dat ik maar moest voortmaken. Een werkpaardje, wellicht.
Je hebt zelfs van die mensen die je in de supermarkt zouden omver rijden met hun kar omdat je rustig door de gangen slentert.
Misschien zou het je helpen moest je zelf eens vaker een babbeltje slaan met je dorpsgenoten.

weet je wat tof is? als jij dus u cd aan't zoeken was zou ik (mij kennende) het zebrapad oversteken, want het is rood voor de voetgangers en fietsers. Maar traag hé, en die autobestuurder wéet dat ie niet door kan rijen zonder mij dood te maken
dat vind ik héerlijke momenten.
Al die roetbakken toeterend in de file. Domme, domme werkmieren. Slaven van ons verkeerssyteem. Dat denk ik als ik al fietsend door die massa laveer, en welgezwind de boskes in rijd.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 12 april 2006 om 10:18.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 10:40   #144
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

weet je wat tof is? als jij dus u cd aan't zoeken was zou ik (mij kennende) het zebrapad oversteken, want het is rood voor de voetgangers en fietsers. Maar traag hé, en die autobestuurder wéet dat ie niet door kan rijen zonder mij dood te maken
Al die roetbakken toeterend in de file. Domme, domme werkmieren. Slaven van ons verkeerssyteem. Dat denk ik als ik al fietsend door die massa laveer, en welgezwind de boskes in rijd.
Alles mooi en wel, ik fiets ook graag en veel.
Maar als ik dringend de dokter (met de auto) nodig heb dan mag dat toch niet te lang duren

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 april 2006 om 10:40.
Oud 12 april 2006, 11:24   #145
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ook plezierig is, als je Gent met de trein uitrijdt (richting Brussel) rij je onder de oprit voor de E-17. Om een uur of 18 zit daar regelmatig eens alles potdicht (en de werkmieren maar meer en meer gestresseerd raken). En dan rijd je daar met de trein ongestoord onder, terwijl je op je doodse gemak je krantje leest.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 11:30   #146
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt zelfs van die mensen die je in de supermarkt zouden omver rijden met hun kar omdat je rustig door de gangen slentert.
OK, maar dat kan ik nu wel verstaan. Een supermarkt is geen plezierige plaats om rond te hangen. Ik cross naar alles wat op mijn lijstje staat, zodat ik daar zo snel mogelijk terug buiten ben. Omverrijden zal ik nu niet doen, omdat ik bijna nooit een karretje neem. Ik ben ervan overtuigd dat als je een karretje neemt, je toch 75% dingen meebrengt die je anders niet zou meebrengen.
Maar hoe kan nu iemand met een karretje de hele winkel -gang per gang- gaan doorlopen en bij elk product gaan nadenken of hij/zij dit nodig heeft? Daar word je toch zot van?

Volgens mij zijn die trage karretjesrijders werknemers in loondienst van de supermarkt. Want hoe meer ze je kunnen vertragen, hoe langer er producten op je netvlies geprogrammeerd worden, en hoe meer producten je dus zal kopen. 8)
Oud 12 april 2006, 11:34   #147
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik word altijd zo zenuwachtig in een supermarkt, begin klamme handen te krijgen en raar te doen en zo.

Als ik buiten ben is dat direct gedaan. Ik verwijt de bomma-invasie.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 12:04   #148
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Alles mooi en wel, ik fiets ook graag en veel.
Maar als ik dringend de dokter (met de auto) nodig heb dan mag dat toch niet te lang duren
probeer ons nou maar niet wijs te maken dat als die gehaaste racepezen allemaal snel een dokter nodig hebben.
Oud 12 april 2006, 12:24   #149
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
OK, maar dat kan ik nu wel verstaan. Een supermarkt is geen plezierige plaats om rond te hangen. Ik cross naar alles wat op mijn lijstje staat, zodat ik daar zo snel mogelijk terug buiten ben. Omverrijden zal ik nu niet doen, omdat ik bijna nooit een karretje neem. Ik ben ervan overtuigd dat als je een karretje neemt, je toch 75% dingen meebrengt die je anders niet zou meebrengen.
Maar hoe kan nu iemand met een karretje de hele winkel -gang per gang- gaan doorlopen en bij elk product gaan nadenken of hij/zij dit nodig heeft? Daar word je toch zot van?

Volgens mij zijn die trage karretjesrijders werknemers in loondienst van de supermarkt. Want hoe meer ze je kunnen vertragen, hoe langer er producten op je netvlies geprogrammeerd worden, en hoe meer producten je dus zal kopen. 8)
Ik kan veel, maar m'n wekelijkse te kopen hoeveelheid water, bier, wijn en kattebakvulling (voor de katten eh, ik gebruik gewoon een toilet) krijg ik toch niet allemaal gedragen.
Oud 12 april 2006, 12:34   #150
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jij gaat alvast bij mij in het laatje waarin Patriot! ligt. Een vette DYMO plakker erop "zware kosten aan".
Onnozel shebaqueen! Waar hebt da stom badje rond uwe nek gepikt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Twee redelijk grote partijen die in je overzicht ontbreken, terwijl je daar wat gedoe in het lijstje opneemt waar ik nog nooit van gehoord heb en ik ben dan nog toevallig Vlaams-nationalist.
Speciaal voor jou... zal ik er een tekening bij maken:

VB = VB
VLD = VLD
VSP = Sp.a/ Spirit
VCD = N-VA/ CD&V
Vlaams groen! = Groen!

"In de Warande" = goedkoop, trendy, separatitisch gezwam

Ze zijn misschien niet Vlaamsgezind voor jou, maar ze zij wel allemaal Vlaamsgezind.

Ik streef naar een herenigd België, met een minimalistisch Vlaanderen.

Geen Vlaamse partij verdedigd dat standpunt, dus kan ik er op geen stemmen.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 12:38   #151
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Onnozel shebaqueen! Waar hebt da stom badje rond uwe nek gepikt?

Ik streef naar een herenigd België, met een minimalistisch Vlaanderen.
De attitude van de belgicisten wordt weer duidelijk...
Oud 12 april 2006, 12:53   #152
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De attitude van de belgicisten wordt weer duidelijk...
Zij/hij/het was begonnen.

Mijn stelling is: ik merk op openbare gemeenplaatsen veel van wat ik dan noem "separatistisch gezwam", over transfertkosten en zo.

Die discussie mag voor mij zeker gevoerd worden (financiële verdeling), maar dat kan perfect in een Belgisch kader. Ik zei het hier elders zo:

"Op de Walen zagen is trendy", maak er "in de mode" van.

Het is inderdaad een "verhaal" dat buiten het VB gesprongen is, van een man in de sportclub terwijl die zich omkleedt, tot maffe academici van de VUB of de RUG. De media gieten een waterval aan "gezaghebbende" opniestukken over de mensen uit.

Die bazelen dat na, en denken dat ze hun vrijheid uitdrukken.

Verjaag de flaminganten (of bekeer ze, dat is ook goed)

Punt dat ik wil maken is: waarop stemmen als je echt tegen Vlaanderen-Vlaams-Vlaamser-Vlaamst bent? Daar is geen partij voor.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 12 april 2006 om 12:53.
Oud 12 april 2006, 12:53   #153
Ambiorix

Standaard

Citaat:
we zullen u nekeer "bekeren"
Oud 12 april 2006, 12:58   #154
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij/hij/het was begonnen.

Mijn stelling is: ik merk op openbare gemeenplaatsen veel van wat ik dan noem "separatistisch gezwam", over transfertkosten en zo.

Die discussie mag voor mij zeker gevoerd worden (financiële verdeling), maar dat kan perfect in een Belgisch kader. Ik zei het hier elders zo:

"Op de Walen zagen is trendy", maak er "in de mode" van.

Het is inderdaad een "verhaal" dat buiten het VB gesprongen is, van een man in de sportclub terwijl die zich omkleedt, tot maffe academici van de VUB of de RUG. De media gieten een waterval aan "gezaghebbende" opniestukken over de mensen uit.

Die bazelen dat na, en denken dat ze hun vrijheid uitdrukken.

Punt dat ik wil maken is: waarop stemmen als je echt tegen Vlaanderen-Vlaams-Vlaamser-Vlaamst bent? Daar is geen partij voor.
Persoonlijk ben ik geen nationalist - ik geloof niet in het begrip "volk", maar er zijn politieke motieven om aan te halen dat men beter de boel helemaal terug samen gooit, of uiteen gaat.

Vermist het eerste volgens publieke opinie onmogelijk is, doen we beter aan het tweede.

Dat van die transfers en "cultuur" zijn uiteraard geen argumenten. De verloedering van de democratie en het wegzakken van het burgergevoel in die democratie zijn dat wél.
Oud 12 april 2006, 13:06   #155
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Z
ma jawel, de Belgische Unie. PB voor info naar Patriot!
Oud 12 april 2006, 13:09   #156
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
... maar er zijn politieke motieven om aan te halen dat men beter de boel helemaal terug samen gooit, of uiteen gaat.
Ik kies voor herenigen. Separatisme vind ik egoïsme.

Citaat:
... Vermist het eerste volgens publieke opinie onmogelijk is, doen we beter aan het tweede.
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Slechts 15% zou voorstander zijn van een zelfstandig Vlaanderen. Ik denk echt dat op dit ogenblik omwille van andere agenda's dat punt wordt "opgeblazen".

Citaat:
Dat van die transfers en "cultuur" zijn uiteraard geen argumenten. De verloedering van de democratie en het wegzakken van het burgergevoel in die democratie zijn dat wél.
Die verloederde democratie is misschien (waarschijnlijk) mede een gevolg van de staatshervorming. Verrottingsstrategie als excuus. Een hereniging van België stimuleert juist om de democratie te verdiepen (zonder dat is ze onmogelijk)

Een onafhankelijk Vlaanderen daarentegen zal een onverdraagzaam Vlaanderen zijn, want uit onverdraagzaamheid geboren.

Enfin: geen partij speelt de Belgisch kaart, en dat doen ze uit eigenbelang.

Ik stem dus blanco, en hoop dat die ooit zullen meetellen (=lege zetels)

Laatst gewijzigd door Black Cat : 12 april 2006 om 13:10.
Oud 12 april 2006, 13:22   #157
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
ma jawel, de Belgische Unie. PB voor info naar Patriot!
Ik bedoel de grote partijen.

Kleine zijn klein, en ze komen niet overal op.

Ook de (bestuurs)bekwaamheid van de kandidaten telt

Programma's bevatten vele punten, zodat het moeilijk is achter een programma in zijn geheel te gaan staan.

Stemmen op programmapunten ipv op partijen? Dat lijkt (praktisch) moeilijk haalbaar.
Oud 12 april 2006, 13:23   #158
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom is separatisme egoïsme, waarom is die vorm van egoïsme slecht en waarom is de wereld dan nog lang niet één land geworden?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 13:35   #159
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom is separatisme egoïsme,
Uitgaande van het bestaan van België, is, naar mijn mening, separatisme het gevolg van (politiek) eigenbelang, bv.
- overdaad aan politieke mandaten tgv staatshervorming, we hebben als dubbel, zelfs triple
- vals beeld van politiek belang: wie 20% scoort in Vlaanderen, scoort 10% in België, en zelfs maar 8% als je de blanco/afwezigen een stem geeft. Bv. Vande Lanotte steunt op maximaal 8% van de Belgen, maar dit is niet wat hij ingrengt als voorzitter Sp.a. Hij lijdt door de staatshervorming aan politiek overgewicht.
- het transfertdebat: mag best besproken worden, maar je kan moeilijk verwachten dat alle regio's even welvarend zijn; de meeste grote steden hebben achterbuurten en villawijken; misschien willen die van de villawijken een apart stadsbestuur?

Citaat:
waarom is die vorm van egoïsme slecht
Welke vorm van egoïsme is goed? (egoïsme is niet: zelfrespect, maar wel zelfzucht)

Citaat:
waarom is de wereld dan nog lang niet één land geworden?
Goede vraag. Een verenigd Europa hoeft voor mij ook niet. Als een land een lichaam is, moet je het niet villen (Europa) en ook geen ledematen amputeren of het vierendelen (separatisme)

Ik denk dat België een natuurlijk historisch gegeven is, veel ouder dan de Guldensporenslag.
Oud 12 april 2006, 13:40   #160
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Slechts 15% zou voorstander zijn van een zelfstandig Vlaanderen. Ik denk echt dat op dit ogenblik omwille van andere agenda's dat punt wordt "opgeblazen".
Op basis van wat beweer je dat? Van één of andere opiniepeiling, neem ik aan.
Er zijn opiniepeilingen die zeggen dat 80% voor een onafhankelijk Vlaanderen is, dat 51% voor een onafhankelijk Vlaanderen is, dat 51%..., ...7%..., enz...
In 1982 is er een groet opiniepeiling gehouden die -denk ik- nog het dichtst tegen de werkelijkheid aanleunt: 67% van de Vlamingen is voorstander van het behoud van België (78% van de Walen, 81% van de Brusselaars, en 72% van de Belgen-algemeen).

Maar ondanks dat slechts één derde van de Vlamingen voorstander is van een onafhankelijk Vlaanderen, is de grote meerderheid voorstander van meer Vlaamse bevoegdheden, en het respecteren van de taalwetgeving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be