![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze nu eindelijk eens christelijk en humaan uit de hoek komen, is een breuk met hun houding van de laatste decenia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerken bezetten heeft niets met christendom of humanisme te maken, maar een gewild meestappen in de linkse benadering van de asielpolitiek. Daarenboven toont het aan dat sommige bisschoppen en priesters blijkbaar besmet zijn met een grote vorm van waarheidsrelativisme, een vergif waar de huidige paus nu en vroeger al zovele malen voor gewaarschuwd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat schiet er nog van je geloof over, als je vindt dat de kerk openlijk egoïsme moet propageren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik grapte maar. In werkelijkheid zou Jezus:
- hun zonden vergeven - hun ziektes genezen - hen voeden met brood en vis een voorbeeld dat elke Christen natuurlijk probeert te volgen met de kleine gaven die hij heeft, zoals een kerkgebouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk heeft niet geoordeeld. Wel enkele geestelijken. Echter, niet alleen zij vormen de Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is iemand die dagelijks naar de mis gaat een trouwere volgeling dan iemand die slechts wekelijks naar de mis gaat? Is een gelovige die zich in een parochieteam inzet een trouwere volgeling dan iemand die niet in een parochieteam zit? Is iemand die telkens voor een maaltijd bidt een trouwere volgeling dan iemand die enkel voor het slapengaan bidt? Citaat:
Wat bedoelt u precies met gemeenschappen die buiten de officiële structuur bestaan? Hebt u het over groeperingen die het gezag van de bisschoppen en/of de paus niet erkennen? Dat is mij niet geheel duidelijk. Ik denk wel dat ik begrijp wat u bedoelt, maar het lijkt me niet meteen wenselijk om te beweren dat de ene groep gelovigen volgzamer is dan de andere. In mijn ogen is men volgzaam, ofwel is men dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook is een kerkgebouw gewijd aan God en is er niet om als hotel te worden omgevormd waar er gekookt, gevreën, geslapen, gesurft, gebabbeld... kan worden. Jezus zou die priesters die zoiets toelaten met harde hand eruit kloppen, net zoals Hij dat deed met al die troep in de tempel van Jeruzalem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel linkse "christenen" zitten in allerlei raden en laten zich opmerken in teams allerhande, maar voor het overige nemen ze een loopje met al de rest van Gods geboden en de kerkelijke voorschriften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 mei 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang het standpunt van de Belgische bisschoppen niet veroordeeld wordt door een hogere instantie binnen de Kerk, ga ik ervanuit dat men het eens kan zijn met dat standpunt en toch een trouwe volgeling van de Kerk kan zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag zeggen de rechts-liberale wetten dat de kerk egoïstisch moet zijn, en die mensen zomaar op straat moet gooien. Morgen kan er een andere wet gestemd worden. Moet de kerk dan elke dag zijn visie veranderen omwille van een wisselende parlementaire meerderheid? Als de wet u verbiedt om uw 'daden van christelijke bramhartigheid' (zoals dat zo mooi heet...) te doen, dan deugt die wet niet. ...en mag dus genegeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is er geen officiële stelling van de bisschoppenconferentie van België trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat zijn geen "hulpbehoevenden" maar wel gelukzoekers die geen enkel respect tonen voor de wetten van dit land en geen enkele burgerzin bezitten. Jezus heeft tot geen enkele arme, daklozen of wees (en er waren er heel veel van die drie groepen in Israël) gezegd: "Ga naar de tempel van Mijn Vader en ga erin wonen. Dan hebben jullie een dak boven het hoofd." Geen enkele keer! Gods huis is een huis van gebed. En zo heeft Hij het ook gewild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |