Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 01:52   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Iemand dwingen om de steeds de beste van de klas te zijn, terwijl je zelf zo laks en corrupt zijt als de pest, doe je niet decennia-lang ongestraft.
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 18 mei 2006, 07:25   #142
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarom is een beetje respect zo moeilijk? Ze vragen enkel 1 welbepaalde affiche in te trekken, die hen voortdurend zou doen denken aan het feit dat hun kindje brutaal werd vermoord, en niet om hun hele campagne aan te passen!
Een redelijke vraag. Zij vragen aan het Belang een gebaar te doen "uit menselijkheid". Het Belang heeft dat ingewilligd als ik DS van vandaag mag geloven. Ik vind dit positief. Het is nog mogelijk om iets te vragen van een tegenstander (de familie is duidelijk niet opgetogen met het Belang) uit mnselijkheid, en dat ook te krijgen, zonder het te moeten forceren via een rechtbank.

Het spijtige aan die zaak is dat velen zich hierop weer gestort hebben om het maximaal uit te buiten. En nu draait het op een sisser uit en staan die mensen daar met hun mond vol tanden.
Kaal is offline  
Oud 18 mei 2006, 07:28   #143
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik weet wel dat het niet de afbeelding van hun dochtertje is, maar elke Antwerpenaar weet dat het VB met dat meisje een link naar Luna legt en daar hebben de ouders een probleem mee...
Wat een onzin... die campagne is maanden geleden ontworpen, en de foto was al te zien voor de moord. Zijn het dan helderzienden bij de VB-top? Dat je zo ziende blind kan zijn, had ik van jou niet verwacht. Het maakt je kritiek op die partij totaal ongeloofwaardig.
Oud 18 mei 2006, 07:33   #144
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Iemand dwingen om de steeds de beste van de klas te zijn, terwijl je zelf zo laks en corrupt zijt als de pest, doe je niet decennia-lang ongestraft. .
Inderdaad. Je legt het mechanisme bloot dat het Belang belet om stemmen te verliezen bij dergelijke incidenten. Veel meensen dachten misschien spontaan aan een soort link met het Belang, maar het discours van de andere partijen werd zo hysteriek, en de kloof tussen hun woorden en hun daden (wie buit de moorden eigenlijk uit?) was zodanig groot dat de traditionele partijen uiteindelijk meer schade opliepen dan het Belang.
Kaal is offline  
Oud 18 mei 2006, 08:38   #145
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, de affiche intrekken op zichzelf is niet zo erg (ze was trouwens al ingetrokken als ik het goed begrepen heb).
Maar mij blijkt het meer een mediastunt van Vermassen, om de ouders te laten vragen, om een reeds ingetrokken affiche, in te trekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Een redelijke vraag. Zij vragen aan het Belang een gebaar te doen "uit menselijkheid". Het Belang heeft dat ingewilligd als ik DS van vandaag mag geloven. Ik vind dit positief. Het is nog mogelijk om iets te vragen van een tegenstander (de familie is duidelijk niet opgetogen met het Belang) uit mnselijkheid, en dat ook te krijgen, zonder het te moeten forceren via een rechtbank.

Het spijtige aan die zaak is dat velen zich hierop weer gestort hebben om het maximaal uit te buiten. En nu draait het op een sisser uit en staan die mensen daar met hun mond vol tanden.
Aangezien het VB de intrekking van die affiche nog niet had bekend gemaakt, konden de ouders en hun advocaat dat ook niet weten. De advocaat heeft hier enkel een redelijke vraag gesteld in naam van de ouders. En geloven jullie nu echt dat die ouders in al hun verdriet, proberen de doood van hun dochtertje politiek uit te buiten?
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 08:53   #146
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aangezien het VB de intrekking van die affiche nog niet had bekend gemaakt, konden de ouders en hun advocaat dat ook niet weten. De advocaat heeft hier enkel een redelijke vraag gesteld in naam van de ouders. En geloven jullie nu echt dat die ouders in al hun verdriet, proberen de doood van hun dochtertje politiek uit te buiten?
Heu neen, je hebt mij verkeerd begrepen. De vraag was redelijk. Anderen (o.a. op dit forum) hebben die zaak proberen uit te buiten. De ouders uiteraard niet.
Kaal is offline  
Oud 18 mei 2006, 09:00   #147
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vermassen doet nochtans erg zijn best om het politiek uit te buiten, getuige daarvan zijn zeer laaghartige vertoning gisteren in ter zake
Oud 18 mei 2006, 09:22   #148
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Het gebruik van kinderen of bekende vlamingen als blikvanger in de politiek is betwistbaar, het is gewoon iets om de aandacht te trekken. Aangezien deze zaak nu politiek gespeeld wordt kan het verstandig zijn om eventjes geen kinderen als uithangbord voor een politieke gedachte te gebruiken. Het is echter niet verstandig van de ouders om met dergelijke vraag naar buiten te komen. Ik denk dat men bij het VB inderdaad reeds tot het besluit was gekomen dat het gebruik van dit affiche vragen zou kunnen oproepen. De ouders hebben op die manier het VB een dienst bewezen door een motief aan te geven voor een tactische beweging van het VB.

Rogier
Rogier is offline  
Oud 18 mei 2006, 10:09   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Het gebruik van kinderen of bekende vlamingen als blikvanger in de politiek is betwistbaar, het is gewoon iets om de aandacht te trekken. Aangezien deze zaak nu politiek gespeeld wordt kan het verstandig zijn om eventjes geen kinderen als uithangbord voor een politieke gedachte te gebruiken. Het is echter niet verstandig van de ouders om met dergelijke vraag naar buiten te komen. Ik denk dat men bij het VB inderdaad reeds tot het besluit was gekomen dat het gebruik van dit affiche vragen zou kunnen oproepen. De ouders hebben op die manier het VB een dienst bewezen door een motief aan te geven voor een tactische beweging van het VB.

Rogier
Het is niet omdat de zaak nu politiek zou worden gespeeld dat die affiche niet meer gebruikt zou moeten worden, het gaat gewoon om elementair respect voor de ouders en familie van het kindje dat brutaal werd vermoord. Jij verwacht blijkbaar een verstandige reactie van de ouders, mij lijkt het niet meer dan normaal dat de ouders emotioneel reageren!

En als het VB respect had gehad, dan hadden ze die affiche dus al niet meer op het congres van zondag gebruikt. Omdat ze dat niet hebben gedaan en hun zogezegde beslissing van maadag niet hebben bekend gemaakt, was het wel nodig voor de ouders om die vraag te stellen.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 10:55   #150
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Menselijkheid???? Naieveling. Sinds wanneer heeft een politieke partij een andere motivatie dan stemgewin?
Oud 18 mei 2006, 11:09   #151
Rogier
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de zaak nu politiek zou worden gespeeld dat die affiche niet meer gebruikt zou moeten worden, het gaat gewoon om elementair respect voor de ouders en familie van het kindje dat brutaal werd vermoord. Jij verwacht blijkbaar een verstandige reactie van de ouders, mij lijkt het niet meer dan normaal dat de ouders emotioneel reageren!

En als het VB respect had gehad, dan hadden ze die affiche dus al niet meer op het congres van zondag gebruikt. Omdat ze dat niet hebben gedaan en hun zogezegde beslissing van maadag niet hebben bekend gemaakt, was het wel nodig voor de ouders om die vraag te stellen.
Deze zaak wordt hoe dan ook politiek gespeeld! Men moet selectief blind zijn om dat niet op te merken. De verantwoordelijkheid in welke vorm ook kan men zien als een ketting. Iedere schakel is belangrijk, en tegelijk betekend dit het samengaan van veel voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Het is niet zo eenvoudig om dit verder in deze bespreking te betrekken en het is ook niet mogelijk om daar nu verder op in te gaan. Los van alle bedenkingen is het zo dat een aantal politieke groeperingen deze zaak aangrijpen om het VB als hoofdverantwoordelijke voor te stellen. Het VB zal zich zo goed mogelijk indekken tegen alle mogelijke beschuldigingen. Op dit ogenblik is het plaatsen van kinderen op verkiezing affiches bepaalde bedenkingen en verwijzingen uitlokken. Men moet zoiets in een context zien. De vraag van de ouders om die affiche even niet te gebruiken maakt het voor het VB tactisch gemakkelijk om dit ook niet te doen. Wat de vraag zelf betreft, de verantwoordelijkheid is gelegen bij de advocaat die over zulke zaken moet nadenken. Een andere bedenking: In de huidige emotionele geladenheid worden er meer verbanden gelegd dan er werkelijk zijn. Waarom zou een partij haar opvattingen niet mogen uitdragen met het beeld van een moeder en een kind. Dit soort vragen mag men in de toekomst verwachten.

Rogier
Rogier is offline  
Oud 18 mei 2006, 11:12   #152
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Deze zaak wordt hoe dan ook politiek gespeeld! Men moet selectief blind zijn om dat niet op te merken. De verantwoordelijkheid in welke vorm ook kan men zien als een ketting. Iedere schakel is belangrijk, en tegelijk betekend dit het samengaan van veel voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Het is niet zo eenvoudig om dit verder in deze bespreking te betrekken en het is ook niet mogelijk om daar nu verder op in te gaan. Los van alle bedenkingen is het zo dat een aantal politieke groeperingen deze zaak aangrijpen om het VB als hoofdverantwoordelijke voor te stellen. Het VB zal zich zo goed mogelijk indekken tegen alle mogelijke beschuldigingen. Op dit ogenblik is het plaatsen van kinderen op verkiezing affiches bepaalde bedenkingen en verwijzingen uitlokken. Men moet zoiets in een context zien. De vraag van de ouders om die affiche even niet te gebruiken maakt het voor het VB tactisch gemakkelijk om dit ook niet te doen. Wat de vraag zelf betreft, de verantwoordelijkheid is gelegen bij de advocaat die over zulke zaken moet nadenken. Een andere bedenking: In de huidige emotionele geladenheid worden er meer verbanden gelegd dan er werkelijk zijn. Waarom zou een partij haar opvattingen niet mogen uitdragen met het beeld van een moeder en een kind. Dit soort vragen mag men in de toekomst verwachten.

Rogier
Ik heb noch bevestigd, noch ontkend dat de zaak politiek wordt gespeeld.

Waarom die ene affiche niet mag gebruikt worden: uit respect!!!

En verder reageert u niet op wat er in mijn post stond.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 mei 2006 om 11:14.
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 11:17   #153
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
vermassen doet nochtans erg zijn best om het politiek uit te buiten, getuige daarvan zijn zeer laaghartige vertoning gisteren in ter zake
Inderdaad, sinds Vermassen hier in het spel is, wordt al niemeer over de schutter gesproken. VB is het enige wat nog telt

Laatst gewijzigd door Gorefest : 18 mei 2006 om 11:18.
Gorefest is offline  
Oud 18 mei 2006, 11:37   #154
dragons
Vreemdeling

dragons's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zo ziet men pas hoe de zelfgemaakte hetze net het tegenovergestelde aantoont van wat men wil bereiken.

VB h�*d deze affiche die pleit voor meer veiligheid, i.c. onze kinderen.
Het is nu eenmaal geen affiche die pleit om kleine blonde kindertjes te gaan overhoop schieten. En de affiche bestond al.
De ouders hebben geen hetse gemaakt. Dat de meerderheid van de bevolking zich vragen steld als er drie onschuldige mensen zijn vermoord en een verwond en het VB nu in het oog van de storm staat is verre van hun schuld.
Het VB pretendeerd idd om voor zon kindje veiligheid te kunnen garanderen. Als nu bleikt dat iemand met BV invloeden juist dit kind (je kan terecht stellen dat dat meisje symbool staat voor alle vlaamse kindjes en dus ook voor luna) vermoord komt het wel heel erg aan voor de ouders dat het vb deze onveiligheid wil recuperen. Dat ze al volop bezig was met deze recuperatie voor deze feiten maakt het er niet minder om.
dragons is offline  
Oud 18 mei 2006, 11:40   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En geloven jullie nu echt dat die ouders in al hun verdriet, proberen de doood van hun dochtertje politiek uit te buiten?
Ik geloof zelfs niet dat ik in hun geval aan een affiche van een partij zou gedacht hebben.
Voordat men zoveel misbaar over die affiche beginnen maken is had ik ze zelfs nog niet gezien. Laat staan dat ze al iemand zou gekwetst hebben.
Iemand buit in elk geval de dood van hun dochtertje politiek uit.
Bobke is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:17   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik geloof zelfs niet dat ik in hun geval aan een affiche van een partij zou gedacht hebben.
Voordat men zoveel misbaar over die affiche beginnen maken is had ik ze zelfs nog niet gezien. Laat staan dat ze al iemand zou gekwetst hebben.
Iemand buit in elk geval de dood van hun dochtertje politiek uit.
Op het congres van het VB vorige zondag!!!
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 13:37   #157
Rogier
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb noch bevestigd, noch ontkend dat de zaak politiek wordt gespeeld.

Waarom die ene affiche niet mag gebruikt worden: uit respect!!!

En verder reageert u niet op wat er in mijn post stond.
De advocaat van de ouders heeft ervaring en is verantwoordelijk voor dergelijke vragen. Door de vraag te stellen maakt hij het VB respectabel.
Logica heeft ook zijn context! Er wordt veel emotionaliteit gespeeld en gebruikt. Al die mensen die automatisch komen opdraven om hun medeleven te betuigen. Mijn antwoord op je opmerking: “Het is een tactisch spel dat gespeeld wordt. “ Ik weet niet wat, waar en waarom die of die zaken niet of wel besproken worden. Iedereen tracht zich zo mooi mogelijk te profileren. Men moet ook naar de toekomst doordenken. Alle pogingen om het VB voor bepaalde wantoestanden verantwoordelijk te maken zijn mislukt. Mislukt betekent dat steeds meer mensen het VB hun vertrouwen schenken. Wanneer men vandaag een kleine overwinning kan behalen in de huidige emotionele context en het VB om tactische redenen die affiches weglaat dan kan dat morgen heel anders bekeken worden. Los van dit gebeuren, kinderen komen zeer dikwijls voor op affiches, minder dan mooie ogende vrouwen en bekende figuren, maar toch. Op zich valt er niet zo veel aan te merken. Alleen in deze context is het voor het VB tactisch gunstig om op de vraag van de ouders in te gaan. In heel dit gebeuren is er een zaak die altijd terug komt. Heb je een zieke en tien dokters dan zijn er tien remedies en de zieke zal niet genezen want de ene remedie werkt de andere tegen. Wat we nu meemaken is dat dom en verstandig door elkaar komt opdraven. Mensen willen duidelijkheid en die krijgen ze op deze wijze niet. Het VB weet zich in die omstandigheden mooi te profileren tegenover al die soms tegengestelde opvattingen.
De media gooien alles door elkaar om toch maar kijkers aan te trekken. Emotionaliteit bepaald het aantal kijkers. Een vrouw drukte het zeer goed uit, "al eens gekeken hoeveel “bucht” jongeren in de media te zien krijgen!" Nog een bedenking, hoeveel kinderen worden er jaarlijks doodgereden, hoeveel aandacht! Welk medeleven mogen die ouders verwachten. Wanneer men politiek belang kan koppelen aan iemand zijn dood dan staat men aan te schuiven om zijn medeleven te betonen. De dader is daarbij blijkbaar van zeer ondergeschikt belang.
Zo snel mogelijk gaat men nu een wapenwet goedkeuren. Waarom nu en niet vroeger!

Rogier
Rogier is offline  
Oud 18 mei 2006, 14:54   #158
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Menselijkheid???? Naieveling. Sinds wanneer heeft een politieke partij een andere motivatie dan stemgewin?
Lees mijn bericht er nog eens over na.
Kaal is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:27   #159
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
zo veilig was het rechtse gedachtengoed niet voor luna.
en dan zo'n affiche met een kindje dat er als twee druppels water op lijkt.
hypocriet VB, op het sentiment inspelen met hun kindjes, en kinderhandjes aan stoere vlaemsche vaders met trouwring
mooi toch, om de onderliggende haat te camoufleren...

ik kan goed begrijpen dat de ouders van luna een mes door hun hart voelen steken telkens ze die affiche zouden zien.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 mei 2006 om 15:49.
Mitgard is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:47   #160
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Aan uw objektiviteit valt te twijfelen.
van Maerlant is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be