Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 10:41   #141
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Idd, maar 6 jonge kinderen op een braderij laten loslopen tot 3 uur 's morgens, moment waarop de moeder-pottenpakster besloot om naar huis te gaan en haar kinderen bijeen te gaan scharrelen, getuigt ook niet van veel verantwoordelijksheidsbesef.
ik zag dat andere stuk verdriet met haar eigen moeder - op café ! - jammeren.

Ze zat zelf nét in de gevangenis voor prostitutie toen haar dochtertje door de 'vader en stiefmoeder' op de braderie was losgelaten.

Wat 'n trashvolk, vreselijk.

Daar is een film van de Gebroeders Dardenne niks bij.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:42   #142
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Wat 'n trashvolk, vreselijk.
Zelf behoor je natuurlijk bij het parelwitte elitevolk.
Oud 14 juni 2006, 10:48   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Komkom mensen. NATUURLIJK is het vooral trash die hun kinderen tot drie uur 's nachts laten rondhossen terwijl ze zelf in het café zitten.

Dat neemt echter niet weg dat de schuldige daar niks hoefde komen te zoeken.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:53   #144
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Op café gaan met uw kind(eren) tot een stuk in de nacht is niet wat men noemt een goede opvoeding. Daar is elk 'humaan' burger het mee eens.
Iemand die het niet met uw overigens totaal van de pot gerukte uitspraken eens is, 'deshumaniseren', komt niet sterk over.

Uw kind leren op café gaan, leren wat verantwoord drankgebruik is, het verschil aanleren tussen een fijne kroeg en een louche kaberdouche, kan een verantwoord pedagogisch project zijn. Ze binnenhouden tot hun 16 en ze dan de boze wereld insturen zonder kennis van zaken lijkt mij net het tegendeel van goede opvoeding en goede info.
Oud 14 juni 2006, 10:55   #145
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw kind leren op café gaan, leren wat verantwoord drankgebruik is, het verschil aanleren tussen een fijne kroeg en een louche kaberdouche, kan een verantwoord pedagogisch project zijn. Ze binnenhouden tot hun 16 en ze dan de boze wereld insturen zonder kennis van zaken lijkt mij net het tegendeel van goede opvoeding en goede info.
Toch niet als ze nog maar 7 zijn hé, wees nu eens serieus.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:57   #146
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Iemand die het niet met uw overigens totaal van de pot gerukte uitspraken eens is, 'deshumaniseren', komt niet sterk over.

één van de 2 moeders - die gister op tv haar beklag kon doen - was een ex-gedetineerde prostituée (die haar kind bij de vader liet omdat ze in het gevang zat) - en die trouwens nadat ze vrijgekomen was ook in de kroeg zat, met haar moeder.

Inderdaad! Waarden worden van generatie op generatie doorgegeven! Bier is voedzaam en bevat vitamines!
Oud 14 juni 2006, 10:59   #147
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
één van de 2 moeders - die gister op tv haar beklag kon doen - was een ex-gedetineerde prostituée (die haar kind bij de vader liet omdat ze in het gevang zat) - en die trouwens nadat ze vrijgekomen was ook in de kroeg zat, met haar moeder.
Gij ziet teveel advocatenfeuilletons.

De VRT richt met zijn eindeloze herhalingen heel wat schade aan.
Oud 14 juni 2006, 11:01   #148
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De VRT richt met zijn eindeloze herhalingen heel wat schade aan.
Je hoeft er niet naar te kijken hoor.
Oud 14 juni 2006, 11:02   #149
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Waarden worden van generatie op generatie doorgegeven! Bier is voedzaam en bevat vitamines!
Ik zie niet direct het verband i.v.m. mijn pleidooi voor opvoeding tot verantwoord café-bezoek.

Mag een prostituee, of een ex-gedetineerde niet op café gaan met haar moeder?
Oud 14 juni 2006, 11:13   #150
genehunter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mag, mag, mag... als alles moet 'mogen' dan stort uw samenleving ineen.

Sorry hoor, maar we zijn naar een situatie aan het gaan waarin geen enkel waardeoordeel meer geveld kan worden over individuen. Zo stagneert uw samenlevingsmodel om vervolgens stijl bergaf te gaan. We kunnen gerust waarden en normen in vraag stellen, maar we zijn ze één voor één aan het laten verdwijnen, zonder meer. Geen toetsstenen meer dus om goed en slecht te onderscheiden, het gevolg, geen selectie meer, dus stagnatie van de maatschappij.
Oud 14 juni 2006, 11:29   #151
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik zie niet direct het verband i.v.m. mijn pleidooi voor opvoeding tot verantwoord café-bezoek.

een baby, en kindertjes van 6-7 jaar, tot 3 uur 'snachts, verantwoord cafébezoek?

:lol2: Ik ben dol op uw humor!!
Oud 14 juni 2006, 11:45   #152
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een baby, en kindertjes van 6-7 jaar, tot 3 uur 'snachts, verantwoord cafébezoek?
Hangt er van af.
Welk café?
Is het een eenmalig gebeuren of systematisch?

En wat met de kindjes van de jeugdige frisse café-bazin zelf?
Die zouden volgens uw opvatting (café=foei) gedoemd zijn om op te groeien voor galg en rad?
Oud 14 juni 2006, 11:47   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Citaat:
Mag, mag, mag... als alles moet 'mogen' dan stort uw samenleving ineen.
Dus een café-bezoek met moeder beschouw jij als 'alles mogen' met de totale maatschappelijke apocalyps tot gevolg.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 juni 2006 om 11:48.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:49   #154
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ook al ben je zo arm als de straat, je kinderen nemen ze niet zomaar af als er niets mis is. Hoe jullie er ook over denken/discussiëren en aan draaien, zolang het om een goede thuis gaat, blijven kinderen waar ze zijn, bij hun ouders.
Heeft er al eens iemand bij nagedacht hoe de vader van dat meisje zich moet voelen? Hij had het hoederecht over zijn dochtertje, ze moest 2 dagen per week naar de moeder, en dan gebeurt er dit.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 14 juni 2006 om 11:56.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:50   #155
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik vraag me af hoeveel "opvoedende" cafe bezoekjes die familie dan per week, maand of jaar zou doen. 't was waarschijnlijk juist de eerste keer dat ze op "pedagogisch" cafe bezoek gingen...
Dus info over en omtrent cafes kan alleen in het cafe... en dan nog om 2-3 uur weggaan (waarschijnlijk de kans willen geven om elke zatterik te interviewen). Eens kijken wat er zu gebeuren als ik mijn kinderen een joint of 3 geef als ze 7-8 jaar zijn, ze moeten toch weten wat het is he... pedagogisch verantwoord....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:50   #156
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
we zijn naar een situatie aan het gaan waarin geen enkel waardeoordeel meer geveld kan worden over individuen.
In deze draad wordt volop en in de meeste idiote bewoordingen geoordeeld op basis van een zinnetje uit Het Laatste Nieuws (of een ander recreatiemedium). Verder hebben de zelfbenioemde moraalridders kleine Ahnung van de reële situatie in dat gezin, in die wijk... Ze weten zelfs niet of dat springkasteel nu naast dat café stond of drie straten verder.

Sorry hoor, dat ik in dat soort goedkope oordelen alleen maar een aanwijzing kan zien over de hitsige leefhoofdigheid van de beoordelaars.
Oud 14 juni 2006, 11:54   #157
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Kijk, nu zijn ook de andere kinderen geplaatst blijkbaar, staat op site van hln.
De roofstaat aan het werk.

Eerst nemen ze onze zuurverdiende centen af. Dan ons recht om ons gedacht te zeggen, en nu ook onze kinderen. Zonder ook maar het minste mandaat.

Onder het stalinisme en in de roofstaat van Brave New World had de staat ook het recht op de kinderen.

Citaat:
Ook al ben je zo arm als de straat, je kinderen nemen ze niet zomaar af als er niets mis is. Hoe jullie er ook over denken/discussiëren en aan draaien, zolang het om een goede thuis gaat, blijven kinderen waar ze zijn, bij hun ouders.
En de staat gaat die kinderen nu een warme, evenwichtige thuis bezorgen. Toch niet bij die overheidsgoedgekeurde opvangmama in Deurne-Noord?
Oud 14 juni 2006, 11:55   #158
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, nu zijn ook de andere kinderen geplaatst blijkbaar, staat op site van hln.
De ontvoering van staatswege is dus al een bewezen feit.
Oud 14 juni 2006, 11:58   #159
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft er al eens iemand bij nagedacht hoe de vader van dat meisje zich moet voelen? Hij had het hoederecht over zijn dochtertje, ze moest 2 dagen per week naar de moeder, en dan gebeurt er dit.
Wie zijn informatie niet alleen haalt uit recreatieve media, heeft daar al iets kunnen over vernemen.

Voor de anderen quote ik het hier volledig (uit DM van 13 juni).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen

'Ik wéét gewoon dat mijn dochter terugkomt'

door Marjan Justaert

[SIZE=3]Didier Mahy, vader van vermiste Nathalie (10) [/SIZE]

Didier Mahy, de vader van Nathalie, is ervan overtuigd dat zijn dochter ontvoerd is. Hij vreest het ergste. 'De slachtoffers van Dutroux, Joe Van Holsbeeck, de moorden in Antwerpen... Je maakt jezelf wijs dat het jou nooit zal overkomen. Nu is het zover. En het doet onbeschrijflijk veel pijn.'
Door Marjan Justaert
Hij komt de woonkamer binnen met twee miniboekentasjes op z'n rug. Van Florence (7) en Quentin (6), de twee jongste van de vijf kinderen die hij met zijn ex Cathérine Dizier heeft. Het contrast met de omgeving van zijn ex-vrouw is groot. Didier Mahy betrekt een leuk pand in het centrum van Luik, draagt een net hemd en dito kostuumbroek en voedt zijn vijf kinderen streng maar liefdevol op. "Voor mijn kinderen ga ik door. Ik stond net aan de schoolpoort en het deed zelfs deugd om er eens uit te zijn."

Hoe gaat het met u?
"Ik ben aanwezig, maar wat er achter die façade schuilt, daar vrees ik voor. Mijn dokter heeft mij lichte medicatie voorgeschreven, maar slapen doe ik er niet van."

Wanneer hebt u het nieuws vernomen?
"Rond drie uur 's nachts belde mijn ex-vrouw om te zeggen dat Nathalie verdwenen was. Ik ben meteen vertrokken om het parcours tussen mijn huis en Sint-Leonard te voet af te leggen, in de hoop haar tegen te komen. Toen dat niet het geval was, dacht ik dat ze wel zou zijn gaan slapen bij een vriendinnetje. Tegen zaterdagavond heb ik ook die hoop opgegeven. Gelukkig hebben de mensen van Child Focus en de politie mij toen schitterend opgevangen... (stokt)"

Sluit u uit dat ze gewoon weggelopen is?
"Ja, absoluut. Nathalie is een sociaal, zelfstandig kind. Als ze bij haar moeder weg wou vluchten, was ze zeker naar hier gekomen. Ze is nog maar tien, maar een echte plantrekker. Bovendien wijst niets op dat vluchtscenario: we hebben geen aanwijzingen gevonden in haar chatconversaties, haar tekeningen zijn vrolijk en toen ze wegging, zei ze: 'Tot zaterdag, papa.' We hadden een heel goeie band."

Hoe was de relatie met haar moeder?
"Ik denk best goed. (aarzelt) Hoewel ik de indruk heb dat het niet klikt tussen de kinderen en de nieuwe vriend van mijn ex, Thierry Lemmens. Helemaal niet, om eerlijk te zijn. Of ze het goed kon vinden met Stacy weet ik niet. Uit principe vraag ik mijn kinderen nooit hoe het bij hun moeder was, ik wil niet dat daar achterklap en miserie van komen. Ze hebben al genoeg problemen."
Wat bedoelt u?
"De hele situatie is niet altijd even makkelijk voor hen, laten we het daarop houden. Bovendien heeft hun moeder nu een nieuwe baby om zich op te concentreren."
Verwijt u uw ex dat ze niet oplettend genoeg is geweest?
"Tja... Als je als gescheiden ouder de kinderen hebt, draag je de totale verantwoordelijkheid voor hen, 24 uur op 24. Ik begrijp dat iedereen wel eens verstrooid is, maar tussen één en drie uur 's nachts blijkt Cathérine amper iets gezien te hebben. Om over dat uur nog maar te zwijgen. Als ze de volgende dag naar school moeten, liggen de jongsten bij mij ten laatste om kwart voor negen in hun bed. In het weekend kan dat al eens later zijn. Maar drie uur 's nachts? Nee, ik vind dat niet verantwoord. Zeker omdat ik de kinderen vijf avonden per week heb en Cathérine twee. Als ze op de lappen wil gaan, kan ze dat gerust een andere dag doen."

Naar verluidt was Cathérine behoorlijk dronken die nacht.
"Ik kan dat niet ontkennen."

Zou uw dochter ook verdwenen zijn mocht ze op dat moment bij u geweest zijn?
"Neen. Ik ben van nature al een beetje paranoïde over wat mijn kinderen kan overkomen."

Wat denkt u dat er gebeurd is?
"Ofwel is ze met geweld gedwongen om mee te gaan met iemand, ofwel is ze vrijwillig meegegaan met iemand die ze kende. Wie dat zou kunnen zijn? (haalt schouders op) Geen flauw idee. Sinds ik in 2001 verhuisd ben uit Sint-Leonard, laat ik mij niet meer in met het volk van ginder."

U hield niet van de wijk?
"Het is een arme, verloederde buurt. Ik zou er mijn kinderen voor geen geld ter wereld alleen laten."

De politie is op zoek naar een verdachte uit de buurt met een pedofiel verleden.
"Ik heb het via de media vernomen. De man in kwestie ken ik niet. Voor het onderzoek vertrouw ik 100 procent op politie en justitie."

En wat gaat u doen?
"Ik weet het niet. (zacht) Het enige wat ik wil, is dat mijn dochter terugkeert." Ik heb de kinderen vijf dagen per week. Als Cathérine op de lappen wil gaan, kan ze dat gerust een andere dag doen

Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 11:59.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:59   #160
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel "opvoedende" cafe bezoekjes die familie dan per week, maand of jaar zou doen.
Die nuttige nuancerend duidende info, laat de media na om te verstrekken.

Citaat:
't was waarschijnlijk juist de eerste keer dat ze op "pedagogisch" cafe bezoek gingen...
Dat kunnen we ook al niet uit de berichtgeving opmaken.

Citaat:
Dus info over en omtrent cafes kan alleen in het cafe...
The proof on the pudding, lies in the eating.

Citaat:
en dan nog om 2-3 uur weggaan (waarschijnlijk de kans willen geven om elke zatterik te interviewen).
Dat is héél relatief.
Ga op stammenee de dag dat ze het vermaledijde zomeruur verzetten en op klokslag twee uur a.m. wordt het 3 uur, en verandert iedere aanwezige cafégast in een brassend onverantwoordelijk monster. Althans in uw visie.

Citaat:
Eens kijken wat er zu gebeuren als ik mijn kinderen een joint of 3 geef als ze 7-8 jaar zijn, ze moeten toch weten wat het is he... pedagogisch verantwoord....
Ik adviseer een space-cakeje.
Roken is slecht voor de gezondheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be